Jump to content
IGNORED

Phaeton GP2 3.0TDI 4x4 Individual Edition 6


turzol

Recommended Posts

Po prawie 7 letniej przygodzie z A4 i mało owocnym poszukiwaniu następcy z pod znaku 4 pierścieni postanowiłem zagrać Va-banque i spełnić jedno ze swoich marzeń posiadania limo z klasy wyższej. Kiedy jak nie teraz? :P

Wybór padł na VW Phaeton w wersji Individual Edition 6. Dlaczego akurat Phaeton? Sam się długo zastanawiałem, ale każdy kolejny przebyty kilometr tym autem utwierdza mnie w przekonaniu że to jest chyba najbardziej niedoceniony samochód w swojej klasie. Auto jest ultra wygodne, przestronne, mega dobrze wyciszone. Prowadzi się bajecznie, pneumatyka działa idealnie, wykończenie top-topów. Mógłbym pisać w samych superlatywach. Szczerze spodziewałem się toporności i jakiś niedoróbek, ale póki co nie mam się do czego przyczepić :) Chyba jedyną rzeczą która mi przeszkadza to gabaryty i manewrowanie w mieście bo tutaj jest tragicznie. Kolejnym wyzwaniem było zmieszczenie tego kolosa do garażu, ale ostatecznie wszedł "na styk".  

Samochód szklaną fabrykę w Dreźnie opuścił pod koniec 2008 roku, modelowo to 2009. Silnik to jednostka 3.0TDI V6 o oznaczeniu CEXA, skrzynia 6-biegowy Tiptronic od ZF. Stały napęd na 4 buty (Torsen) :banan:

Auto do końca serwisowane w niemieckim ASO, ja jestem pierwszym właścicielem w kraju. Auto po 2 lifcie czyli wyeliminowane zostały wady poprzedników, co więcej silnik szedł do końca produkcji i w teorii pozbawiony jest wszystkich bolączek charakterystycznych dla 3.0TDI czyli problematyczne napinacze łańcuchów, wtryski i kolektor ssący.

Krótko o wersji Edition 6 bo jest kilka "smaczków" odróżniających tę wersję od serii. Z moich informacji wynika, że była tylko krótka seria i wyjechało zaledwie kilkadziesiąt egzemplarzy czyli rarytasik :)


Co charakterystyczne dla tej wersji:
- kolor z palety VW Individual - Mocca-Anthrazit Perleffekt
- listwy dekoracyjne w wersji piano black - 99% Pontonów ma ohydne drewniane, a tutaj coś miłego dla oka
- rozszerzony pakiet dekorów - kierownica, boczki drzwi, słupki są dodatkowo wykończone piano black
- fotele w skórze Sensitive Classic Style w kolorze Tobacco - najwygodniejsze fotele w jakich siedziałem
- boczki ze wstawkami w kolorze foteli
- Alcantara na suficie i wszystkich słupkach
- dywaniki obszyte skórzaną lamówką w kolorze foteli
-  szyby tył boczne + tylna seryjnie przyciemniane - Privacy verglassung
- podświetlane listwy progowe Edition 6 

Dodatkowo oprócz powyższych poprzedni właściciel dokupił rozszerzony pakiet skórzany - czyli właściwie wszystko łącznie z boczkami, tunelem i deską jest wykończone skórą, w aucie nie ma nawet cm2 plastikowych wykończeń :P

- Bluetooth Premium - tutaj nie mam pojęcia co właściwie daje, ale gada z moją słuchawką rewelacyjnie

Reszta wyposażenia:

- Servotronic
- felgi Omanyt 19''
- Bixenon skrętny z AFS2 (dynamiczna regulacja)
- Doświetlanie zakrętów
- Fotele przednie w pełnej 18-stopniowej regulacji, z pamięciami dla kierowcy i pasażera
- Fotele przód + tył podgrzewane, wentylowane, z masażami
- Kierownica w pełni elektryczna z pamięcią ustawień
- Ustawienie wysokości pasów bezp. z pamięcią ustawień
- Lusterko wewn. elektryczne z pamięcią ustawień
- Lusterka zewn. z pamięcią ustawień, składane, podświetlane od spodu
- Podwójne szyby z ochroną termiczną + UV
- Soft close czyli dociąganie drzwi
- Webasto sterowane radiowo z pilota i wnętrza
- Przewietrzanie wnętrza sterowane z wnętrza
- Szyberdach z elektryczną żaluzją + wiatrołap elektryczny 
- Elektryczna klapa tył z możliwością otwierania/zamykania z wnętrza/pilota/ na dotyk
- Tuner TV DVB
- Keyless - bezkluczykowy dostęp + odpalanie
- radar ACC bez ograniczenia prędkości
- Side Assist
- Front Assist + Lane Assist
- Zmieniarka CD + czytnik navi w schowku
- Złącze AUX w podłokietniku
- Pakiet dla palących w każdych drzwiach + gniazda 12V
- Coming Home
- Parktronic przód + tył z wizualizacją
- System dźwięku najwyższy - 12 głośników + procesor DSP
- Instalacja do tel komórkowego

i wiele innych których nie sposób wypisać, brakuje jedynie solardachu, czujników ciśnienia oraz rolet.

Plany:
- soft
- kamera cofania z możliwością podłączenia pod posiadany Tuner TV
- lampy tył w GP3 w wersji przyciemnianej
- pełna korekta + zabezpieczanie lakieru
- felunek zimowy

Jak widać plany skromne, ale z czasem pewnie pojawi się więcej pomysłów :)
Fotki, w tym załapało się kilka z ogłoszenia bo na porządną sesje przyjdzie czas jak wymuskam lakier

sgHAUoN.jpg
3UXYqj7.jpg
sD4j3sI.jpg
Ifsx7uW.jpg
pjEqdfM.jpg
WU1sUo0.jpg
grsDhZI.jpg
HIwV0AR.jpg
wMJp5eh.jpg
bKdg67W.jpg
lB8kGuh.jpg

Edited by turzol
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

no Ci powiem, poleciałeś grubo :decayed: mi się phaetony zawsze podobały, fajne i niedocenione auto. ale w sumie dzięki temu dobre egzemplarze można korzystnie kupić :good: w środku pod względem miejsca przepaść w porównaniu do B6, co? :decayed:

Link to comment
Share on other sites

no Ci powiem, poleciałeś grubo :decayed: mi się phaetony zawsze podobały, fajne i niedocenione auto. ale w sumie dzięki temu dobre egzemplarze można korzystnie kupić :good: w środku pod względem miejsca przepaść w porównaniu do B6, co? :decayed:

 

Dla mnie jest to samochód kompletny, tak to podsumuje [emoji4] Do A4 nie ma co porównywać nawet, całkiem inna polka w każdym aspekcie. Jednak nie ukrywam ze chciałbym w przyszłości wrócić do Audi np A6C7,ale póki co finansowo nie mój poziom.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Nie pozostało nic tylko pogratulować zakupu. I życzyć bezawaryjności i szerokości. A i satysfakcji z pokonanych kilometrów.

Fakt, Phaetony są niedocenione. To taki "passat" na sterydach. Co nie zmienia faktu, że wygląda świetnie.

 

Link to comment
Share on other sites

Witaj, 

Gratulacje nabytku.

Piękna limuzyna i jeszcze w limitowanej edycji (Edition 6)

Rzeczywiście to niedocenione, luksusowe wozy (kolega użytkuje 3.6 V6, 4x4, tip)

Kawał auta w niezłym budżecie (oczywiście używany).

Auto faktycznie płynie na pneumatyce (nawet 20" nie czuć :D)

Naprawy też stają się b. przystępne (np. zawias pneu regenerują itp.)

Dużo frajdy z użytkowania życzę!

Daj znać po czasie jak się sprawuje :D

BTW. Polift świetnie się prezentuje! 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Bardzo ładne autko:) gratuluje i smigaj odważnie:) 

Długo szukałeś i mam nadzieje, że bedziesz zadowolony bardzo długo.

Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, black4 napisał:

Witaj, 

Gratulacje nabytku.

Piękna limuzyna i jeszcze w limitowanej edycji (Edition 6)

Rzeczywiście to niedocenione, luksusowe wozy (kolega użytkuje 3.6 V6, 4x4, tip)

Kawał auta w niezłym budżecie (oczywiście używany).

Auto faktycznie płynie na pneumatyce (nawet 20" nie czuć :D)

Naprawy też stają się b. przystępne (np. zawias pneu regenerują itp.)

Dużo frajdy z użytkowania życzę!

Daj znać po czasie jak się sprawuje :D

BTW. Polift świetnie się prezentuje! 

Pozdrawiam

Dzięki! Z każdym przebytym kilometrem mam coraz większego banana na twarzy :) Prowadzenie Phaetona to poezja, autem się po prostu płynie w totalnej ciszy, tylko przy ostrzejszej przygazówce do kabiny dociera pomruk silnika, fantastyczne uczucie. Nie ma znaczenia czy jedziemy po kostce brukowej czy nierównościach, cały czas jest wrażenie jazdy po płaskiej jak stół drodze. Absolutnie nie jest to auto do ostrej jazdy,  a ale w trybie Sport potrafi zaskoczyć bo na usztywnionym zawiasie i agresywniejszych ustawieniach skrzyni można się zdziwić.

Fakt, kawał auta, 5,20m a mam wersje krótką, gdzie manewrowanie na parkingu to prawdziwa gra nerwów. Nie wyobrażam sobie tych samych manewrów robić  w wersji Long :) Tak w ogóle to cały czas szukam kamery, którą podłącze do wolnego wejścia AV w tunerze TV. Mimo bardzo dobrego i czulego układu PDC i+ wizualizacji to i tak mam cały czas schize że gdzieś przytrę przy parkowaniu. Dlatego kamera must have, dopiero w ostatnim polifcie montowali je fabrycznie.

Póki co awarii brak i wolałbym żeby tak zostało... Zrobiłem tylko serwis olejowy + filtry Knechta które kosztowały mnie chyba nawet mniej niż do A4 B6 :) Olej wiadomo 2x baniak 5l i zostało z 1l na dolewki. Wymieniłem też świecę żarową, która meldowała się na kompie jako uszkodzona i reszty nie dotykam. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Piękne auto zewnętrznie, wypas taki, że nie napisze co powiedziałem do mojej Żony czytając watek :D

 

Tylko czemu te przyciski na konsoli nadal wyglądają jak w b5 fl tylko jest ich więcej :) ?  

 

Przy zakupie nowego cena przypuszczam ogromna? natomiast teraz na tle A8/ S klasy to tanie auto tego samego poziomu :)

 

Gratulować i bezawaryjności :)

Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, danielom napisał:

Piękne auto zewnętrznie, wypas taki, że nie napisze co powiedziałem do mojej Żony czytając watek :D

 

Tylko czemu te przyciski na konsoli nadal wyglądają jak w b5 fl tylko jest ich więcej :) ?  

 

Przy zakupie nowego cena przypuszczam ogromna? natomiast teraz na tle A8/ S klasy to tanie auto tego samego poziomu :)

 

Gratulować i bezawaryjności :)

Nie wiem czy nawet połowę wypasu wymieniłem bo codziennie odkrywam coś nowego :decayed: Dzisiaj np. odkryłem przypisywanie profili do kierowcy i to jest mega - podchodze do fury, dotykam klameksa , Pyton wita mnie na wyświetlaczu i ustawia wszystko pode mnie. Fajnie działa też obsługa głosowa i nie trzeba wyrywać włosów przy wypowiadaniu komend, system łapie nawet niewyraźnie wypowiedziane kwestie. A już lektor mnie rozłożył na łopatki swoim angielskim humorem, serio wszystko fajnie to dopracowali i tutaj szacun dla inżynierów za implementacje lektora-jajcarza :)

Knefli jest naj...ne no ale nie zapominaj że to auto miało premiere w 2002r a wtedy był taki styl po prostu, jest zatem taka mieszanka old-school i nowoczesności. Fajnie to razem współgra ze sobą.

Mam fakturkę zakupu, serio cena za nowy to przegięcie pały po pękło 100K jurków i to z dużą górką, także biorąc pod uwagę że to był debiut VW na polu klasy wyższej + wysoka cena zakupu pewnie dały tak niskie wyniki sprzedaży - przez 14 lat produkcji sprzedano zaledwie 84tys szt.

W aucie wszystkie serwisy porobiłem kilka dni temu, taki standard czyli filtry, pióra wycieraczek, świeczki żarowe i znienawidzony przez gawiedź olej Castrol :P 

Link to comment
Share on other sites

Witaj, 

Miło się czyta jak pozytywne emocje wzbudza to auto :D

Tych opcji masz tyle, że pewnie ułamek będzie wykorzystywany na codzień !

Fajnie, że dorwałeś polifta masz gros problematycznych kwestii 1 generacji z głowy i wiele rzeczy dopracowanych!

Tak, mała popularność wynika głównie z ceny zakupu. W tym budżecie ludzie wybierali auta raczej nie z logo VW na masce...

Wiesz o tym, że to auto schodziło z jednej linii produkcyjnej z Bentley Flying Spur (ulranowoczesna szklana fabryka w Dreźnie) ?

Dobrze, że  od razu porobiłeś serwisy i szajstrola się pozbyłeś :D

Dużo frajdy z eksploatacji Pytona .... echhh znaczy Pontona :D

Pozdrawiam

 

Link to comment
Share on other sites

Jesli to nie tajemnica, to ile trzeba wylozyc teraz za taki zadbany pontonik i z dobrym silniczkiem.... ;-)

Link to comment
Share on other sites

Jesli to nie tajemnica, to ile trzeba wylozyc teraz za taki zadbany pontonik i z dobrym silniczkiem.... ;-)


Ten rocznik 35-70K, ostatni polift czyli 2011 w górę 70 do nawet 250K


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

Fejtonowe 17-ki na zime zanabyte. 

gNr9Hq3.jpg

Link to comment
Share on other sites

Gratuluję zakupu ! Następca godny :) Powodzenia i bezawaryjności :)

Link to comment
Share on other sites

Hmmm jakoś trudno mi uwierzyć że Twoim marzeniem był Phaeton z takim silnikiem i w takiej wersji . Pewnie z tych  marzeń t tylko Phaeton  bo silnik miał być co najmniej 5.0 Diesel albo 6.0 BP :naughty: a wersja biznesowa 4 osobowa :wink:

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, vwbartus napisał:

Hmmm jakoś trudno mi uwierzyć że Twoim marzeniem był Phaeton z takim silnikiem i w takiej wersji . Pewnie z tych  marzeń t tylko Phaeton  bo silnik miał być co najmniej 5.0 Diesel albo 6.0 BP :naughty: a wersja biznesowa 4 osobowa :wink:

:P

Langa bym do garażu już nie upchał. Serio nawet z moim miałem z tym problem, na długość ledwo wszedł i muszę dojeżdżać do prawie samej ściany żeby zamknąć bramę :) 

A tak w ogóle to dzisiaj uj...ałem lusterko wyjeżdżając z garage więc szukam luster z ostatniego lifta w pełnej opcji z wkładami fotochrom nowego typu :lol:

 

Edited by turzol
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Przy takiej furze jeszcze tylko szofera Ci brakuje  :decayed: Gratulacje zakupu i bezawaryjności :wink:

Link to comment
Share on other sites

W dniu 11/26/2017 o 21:09, Onyks napisał:

Przy takiej furze jeszcze tylko szofera Ci brakuje  :decayed: Gratulacje zakupu i bezawaryjności :wink:

Na razie to ja jestem w roli szofera wożąc córkę do przedszkola Phaetonem :) Przy okazji zawsze mam z niej ubaw jak zamyka drzwi od niechcenia a reszte za nią robi soft close :) 

A co do auta to .........nuda, zrobiłem 4000 km i powoli mam chrapkę na jakieś mody :decayed:

Link to comment
Share on other sites

Konkretna fura :) 10 lat temu miałem okazje do takiego wsiąść i poogladać, to czułem się jak w kosciele. Miał jakieś pseudo marmurowe wykończenia wnętrza. Wtedy to było nowe auto, robiło mega wrażenie. Pamiętam te nawiewy boczne ustawiane przy pomocy przycisków- bajer:decayed: Kuzyn jeździ nim do dziś, 10 lat w jednych rękach. Powodzenia w użytkowaniu- podobno koszty potrafią dać w kość.

Link to comment
Share on other sites

Sam jeszcze nie oglądałem ale pomyślałem, że może Cię zainteresować ;)

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...