Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

1.9 TDI AVF 131KM Maks. cisnienie oleju.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam 

Potrzebuje waszej pomocy w ustaleniu maksymalnego cisnienia przy ktorym otwiera sie zawor w pompie oleju. Silnik po rozgrzaniu bardzo mocno kopci na kolor niebieski. Pomiar cisnienia przy 2000 obr/min  wynosil 4 bary.

Zawor w pompie oleju wykazywal opory w poruszaniu sie.

Literatura podaje >2 /2000 (bar/r.p.m.) i chyba 0.8 bara na wolnych

Po tej wstepnej diagnostyce zostala wymieniona pompa oleju Turbosprezarka oddana do naprawy i regeneracji.

Naprawiony zawor w pompie oleju. 

Silnik dalej kopci. Po demontazu turbosprezarki manometr wpiety w przewod zasilajacy pokazuje 4 bary przy 2000 obr/min a spaliny sa suche. 

Oddama nie wykazuje przedmuchow Normalne slady oleju. 

Turbosprezarka oddana do sprawdzenia. Firma twierdzi ze jest szczelna 

Czy ktos z was orientuje sie jaka jest maksymalbe cisnienie w ukladzie smarowania ?

Podejrzewam ze uszczelniacz po stronie cieplej przepuszcza cisnienienie oleju. Firma do ktirej zostala oddana turbosprezarka twierdzi ze testy wykazaly szczelnosc ukladu smarowania

A moze ktos mial podobny przypadek i udalo mu sie go rozwiazac 

Bede wdzieczny za pomoc. 

Edytowane przez Mosiadz
Opublikowano

Witam.

Problem rozwiązany.  Wadliwe hydrauliki. 

Pozdrawiam 

Opublikowano
Godzinę temu, Mosiadz napisał:

Witam.

Problem rozwiązany.  Wadliwe hydrauliki. 

Pozdrawiam 

Mówisz o hydropopychaczach? Co z nimi było nie tak? Pozapychane?

Opublikowano
W dniu 28.12.2017 o 11:20, karaluch8 napisał:

Mówisz o hydropopychaczach? Co z nimi było nie tak? Pozapychane?

Tak.

Były wadliwe, cały czas zapowietrzone. Krzywka walka naciskała na hydraulika a ten się poddawal i wytwarzal ciśnienie w układzie smarowania (ok 4 Bar)

Przy pierwszym odpaleniu silnik wyrzucił przez turbine ok pół litra oleju. Po odpowietrzeniu hudraulikow ciśnienie się unormowalo do 2,4 Bara na wolnych obrotach. 

Pierwszy raz spotkalem się z taką sytuacją. A teraz najlepsze Klient kupił ten samochód za niecałe 6 tyś złotych i przyjdzie mu zapłacić ok 10 tysięcy za naprawę ;)

Sprzedawca zachwalal ten samochód ze igła itp a po rozebraniu silnika to tragedia. 

Opublikowano

10 koła za zaprawę motoru? Nawet remont na kutych korbach i tłokach tyle raczej nie wyjdzie.
Co padło w tym motorze?

Wysłane z OP3T

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...