Jump to content
IGNORED

Audi nie odpala po wymianie licznika


jarek8114

Recommended Posts

Witam,

Przestał mi świecić wyświetlacz FIS, kupiłem używany licznik z dobrym FIS-esm o tych samych numerach.

Po  zamontowaniu nowego licznika auto odpala i gaśnie, po włożeniu starego licznika auto normalnie odpala.

Wiem, że immo blokuje.. 

Zwygłym VAG-iem z allegro zaprogramuje nowy licznik czy musze kupić specjalny kabel?

http://allegro.pl/najlepszy-interfejs-usb-vag-kkl-we-wtyku-obd2-pl-i5408960276.html ---> VAG

http://allegro.pl/vag-commander-hex-eeprom-k-can-diagnoza-licznik-i5389786246.html --> specjalny kabel

Temat był pare razy omawiany na formum, ale teraz nie wiem co wybrać i czy poradzą sobie "programowaniem" immo.

Prosze kolegów o pomoc.

Dziekuje i pozdrawiam 

 

Łukasz

Link to comment
Share on other sites

Jaki licznik? Jaeger czy vdo?

Kup sobie kkl od viakena

Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, Fazii napisał:

Jaki licznik? Jaeger czy vdo?

Kup sobie kkl od viakena

Cześć Fazi, mam VDO.

Ten kabel będzie dobry na VDO?

Zastanawiam sie czy taki amator jak ja poradzi sobie z obsługą.

Dzięki za odpowiedź i pomoc :)

Edited by jarek8114
Link to comment
Share on other sites

Tak. Zrobisz nim adaptację immo i zgrasz wsad do odczytu pinu

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, Fazii napisał:

Tak. Zrobisz nim adaptację immo i zgrasz wsad do odczytu pinu

Super!

Dziękuję Ci za pomoc :)

Link to comment
Share on other sites

Nie jestem spcem od liczników ale próbowałem zwykłym KKL uruchomić vag comandera i niestety po różnych kombinacjach mi sie nie udało. Vagiem można adoptować imo starego typu takie jak np w 1Z wsadu vagiem nie odczytasz.

Jeśli robisz to vagiem + KKL to napisz konkretnie jak bo nie jestem laikiem a jednak mi się nie udało.

Link to comment
Share on other sites

Bez problemu idzie zgrać wsad kkl'em przez Commandera. Widocznie miałeś coś źle skonfigurowane.

Vagiem zaadaptujesz każdy rodzaj immo jaki wystepował w b5.

Link to comment
Share on other sites

Niby co mam konfikurować ??? mam KKL od 10 lat i vag działa w kazdych warunkach, vag comander nie widzi interfejsu a gdy wsadze dedykowany kabel ten sam program widzi interfejs.

Adaptacja imo to nie zczytanie pinu ....

Link to comment
Share on other sites

U mnie Commander śmiga na kkl viaken bez problemu. Po za tym Commander to nie jedyny program pozwalający na zgranie wsadu, wręcz jeden z gorszych:decayed:

A gdzie niby pisałem, że zczytanie pinu to adaptacja immo?...

 

Link to comment
Share on other sites

Cześć chłopaki.

 

Kupiłem kabel od viankena KKL.

Zainstalowałem sterowniki, podłączyłem kabel do laptopa i lipa..

Nie chce mi sie włączyć ''Menadzer urządzeń" nie wiem dlaczego..

Pisałem do sklepu, odpisali, że to normalne.

Podłączyłem kabel KKL do laptopa i do gniazna w audi.. ale niestety nic mi sie nie wyświetliło :(

Koledzy mieliście kiedyś taki problem?

Dziekuje za pomoc!

Link to comment
Share on other sites

 

 

Po podłączeniu kabla do laptopa nic sie nie świeci, po podłączeniu kabla do auta świeci zielona kontrolka na kablu.

Edited by jarek8114
Link to comment
Share on other sites

Kabel podlacz do samochodu a nastepnie bez zadnych przedluzek do laptopa i musi pokazac sie nowe nieznane urzadzenie. 

Sam kabel bez lodlaczenia pod obd2 nigdy nie pokaze sie na komputerze.

Link to comment
Share on other sites

Łukasz mylisz się. Kabel po podłączeniu do kompa wykryje i powinien być widoczny w menedżerze urządzeń. I wtedy na sucho instaluje się stery itd... Jedynie jak odpalisz Vcds czy Vag Com bez podłączenia pod OBD, to pokaże Port Status:OK ale za to Interface Not Found...

Link to comment
Share on other sites

Złota zasada dla interfejsów do wszystkich marek. Najpierw pod OBD potem do komputera. Odłączanie odwrotnie: najpierw od komputera potem od OBD.

Dlaczego o tym pisze??? nieprawidłowym odłączaniem interfejsu uziemiłem oryginalny interfejs do Fordów a w przy okazji Fieste  z 2013r, wiązało sie to z lawetą i sporymi kosztami ponieważ klient chciał auto sprawne na już a wina była po mojej stronie. Przy każdym samochodzie ma to ogromne znaczenie, zresztą w instrukcji Viakena do HEX CAN jest o tym wzmianka.

 

Link to comment
Share on other sites

Cześć, 

Dalej walcze z tym kablem KKL od viankena...

Wszystko spawdziłem i zainstalowałem według poleceń i podłączyłem według instrukcji podanej niżej:

 PODŁĄCZENIE INTERFEJSU DO SAMOCHODU.

Należy postępować w następującej kolejności:

1. Wyłączyć komputer

2. Podłączyć interfejs do portu USB  

3. Upewnić się czy zapłon w samochodzie jest wyłączony

4. Zlokalizować gniazdo diagnostyczne w samochodzie wg wskazówek poniżej

5. Podłączyć interfejs do gniazda diagnostycznego w samochodzie.

6. Włączyć zapłon.  

7. Uruchomić silnik. 

No i 8 --> włączyłem laptopa.

Nic sie nie wyświetliło na laptopie. 

Może trzeba otworzyć lub zainstalować jeszcze jakieś urządzenie na laptopie lub coś innego.

Może mam w coś wejsć a nie wiem co?

Koledzy, bardzo was wszystkich prosze o pomoc, nie wiem co mam dalej robić.

 

Z góry dziekuje za wszystkie odpowiedzi 

Link to comment
Share on other sites

Zobacz ten temat, pobierz paczkę i tam masz w niej PDF z instrukcją instalacji i konfiguracji:

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 5. 12. 2017 o 17:49, kamil-vag napisał:

Zobacz ten temat, pobierz paczkę i tam masz w niej PDF z instrukcją instalacji i konfiguracji:

 

Witam,

 

Dzieki za paczke!

Uruchomiłem VAG-COM, nastepnie kliknąłem w ,,INFO" teraz chce skopiować "Numer seryjny", który miał by być widoczny w polu, zamiast kodu jest napisane: ,, Przetestuj na aucie zanim zarejestrujesz"

(pracuje na Windows 10)

Musze sie zarejestrować  na www.ross-tech.com/vca? 

Czy jest jakiś inny sposób na wygenerowanie kodu?

 

Dzieki za odpowiedz

pozdrawiam ! 

:)

 

Link to comment
Share on other sites

Musisz iść teraz do auta i podłączyć i zrobić TEST :P Dopiero potem będziesz miał możliwość zarejestrowania.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

40 minut temu, kamil-vag napisał:

Musisz iść teraz do auta i podłączyć i zrobić TEST :P Dopiero potem będziesz miał możliwość zarejestrowania..

Podłączyłem do auta, świecił sie mi AIR BAG (wykasowałem błąd)

Widocznie działa dobrze, ale nie wiem czy musze rejestrowac ten kabel czy nie, ponieważ kod sie nie pojawił.. :(

W instrukcji napisałeś, że trzeba skopiowac całą zawartość folderu ,,Labels" (czego nie zrobiłem aktualnie a kabel działa)

Musze to zrobić?

Edited by jarek8114
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...