tomasm64 Posted December 1, 2017 Share Posted December 1, 2017 (edited) Witam. Wczoraj wieczorem zdarzył mi się taki przypadek, że po odpaleniu auta po chwili zapaliła się "choinka" na liczniku, tylna wycieraczka stanęła w połowie szyby, zaczęły wyświetlać się ikonki awarii, jak na załączonych fotkach, jedna po drugiej, cały czas ale z informacją, że można dalej jechać. Przeraziłem się okrutnie, pomyślałem, że może wysiada Komfort lub może BSG lub jeszcze inny sterownik. Porobiłem szybko fotki telefonem, nie mam kabelka. Oto one: Rano pojechałem do elektryka, który na szybko nie mógł zdiagnozować przyczyny. Były błędy: - sterownik elektroniki kolumny kierownicy - sterownik asystenta świateł drogowych - zacisk 15 - centralny sterownik systemu komfort - czujnik wilgotności powietrza - czujnik jakości powietrza - sterownik elektroniki kolumny kierownicy/brak komunikacji - czujnik kąta skrętu/brak komunikacji ale zauważył, że w bezpiecznikach po stronie pasażera nie ma w ogóle napięcia lewe czarne złącze z bezpiecznikami i podobnie w bagażniku po prawej stronie górna połowa czerwonego złącza (to te miejsca zaznaczone na czerwono) a dolna część ma napięcie normalnie. Zmostkował w bagażniku, tak, jak na zdjęciu - i napięcie powróciło wszędzie, ikonki awarii zgasły wykasował błędy i na razie jest po staremu, no ale to niestety dalej nie załatwia sprawy. I tu potrzebuję pomocy, podpowiedzi: co może rozłączyć napięcie pomiędzy stacyjką a tymi bezpiecznikami, które w tych dwóch miejscach nie miały napięcia. Czy jest gdzieś jakiś inny dodatkowy bezpiecznik, który akurat tam podawał napięcie i się po prostu przepalił, czy jakiś przekaźnik może, czy jeszcze coś innego!? Coś się stało pomiędzy stacyjką a złączami bezpieczników lub pomiędzy akumulatorem a tymi bezpiecznikami Sprawdziłem bezpieczniki na klemie PLUSOWEJ akumulatora i wszystkie są OK. Ewidentnie zanik prądu pomiędzy aku a bezpiecznikami w boczku bagażnika. Z akumulatora z klemy plusowej "+" idą, między innymi, dwa czerwone grubsze przewody właśnie w kierunku bezpieczników w prawym tylnym boczku. Czy ktoś ma może schemat elektryczny tej części, bo może jest jakiś element po drodze, który "padł" i nie podaje dalej prądu?! PILNE !!! Edited December 6, 2017 by tomasm64 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bin85 Posted December 7, 2017 Share Posted December 7, 2017 Cześć Sprawdź przekaźnik j329 który podaje zasilanie "po stacyjce", poniżej schemat Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomasm64 Posted December 8, 2017 Author Share Posted December 8, 2017 Dzięki za podpowiedź. Muszę to sprawdzić !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomasm64 Posted December 12, 2017 Author Share Posted December 12, 2017 Niestety u mnie pod kierownicą nie ma takiego przekaźnika, są takie: Ciekawe od czego są: jeden o nr 404 i drugi 643. I dalej nie wiem od czego zacząć !? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bin85 Posted December 12, 2017 Share Posted December 12, 2017 No czyli zgadza się, sprawdź przekaźnik 643 a ten 404 jest od klaksonu Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomasm64 Posted December 13, 2017 Author Share Posted December 13, 2017 (edited) A czy ma to znaczenie: na takich samych przekaźnikach 643 są różne numery u dołu!? Edited December 13, 2017 by tomasm64 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bin85 Posted December 13, 2017 Share Posted December 13, 2017 zdjęcia się nie ładują Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin Gugu33 Posted February 10, 2019 Share Posted February 10, 2019 Mam brak prądu na 3 gniazdach na odpalonym ale na sprawnych 3 bezpiecznikach (niebieskich 15A) w bagazniku - nie mają pradu?, to co go blokuje? w sedanie? Posiadam vcds 18.2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radek756 Posted December 25, 2021 Share Posted December 25, 2021 Witam mam ten sam przypadek co powyżej co było przyczyna ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Serek321 Posted January 5 Share Posted January 5 Dzień dobry. Mam podobny przypadek. Wyskakują błędy kolumny kierowniczej, esp, radio przerywa jak gra muzyka. Wszędzie za niskie napięcie, sporadycznie. Mechanik wymienił alternator ale dalej jest to samo. @bin85 może być winny ten przekaźnik 643? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Muskel1 Posted January 5 Share Posted January 5 (edited) Sprawdź jakie napięcie wychodzi z alternatora, a jakie dociera do biegunów dodatnich pod klapką przy ścianie grodziowej, oraz do akumulatora. Jak masz znaczne spadki napięcia, to z pewnością skorodowane kable. Edited January 5 by Muskel1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Serek321 Posted January 5 Share Posted January 5 Muskel1 mechanik mierzył i wszędzie było to samo 14,9v ale to jeszcze niedogrzany był samochód do 90 stopni. A te błędy występują bardzo nietypowo. Raz przejadę 200-300 km i nie wyskoczy a czasami przejadę 5 km i wyskoczy. Mój mechanik już zgłupiał a ja razem z nim. W błędach kolumny kierowniczej jest jeszcze błąd U140A00 zacisk 330 przerwa bład sporadyczny Link to comment Share on other sites More sharing options...
Serek321 Posted January 5 Share Posted January 5 I jeszcze był dziwny objaw jak ten błąd wyskoczył to przy lekkim dodawaniu gazu na postoju gasło podświetlenie włącznika świateł. Błąd zgasł od kolumny kierowniczej przestało przygasać oświetlenie. I chyba wtedy też światła mijania przygasały. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langista Posted January 5 Share Posted January 5 Za dużo, regulator napięcia padł. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Muskel1 Posted January 5 Share Posted January 5 56 minut temu, Langista napisał(a): Za dużo, regulator napięcia padł. Nie za dużo. Auto B8 i B9 mają akumulatory AGM i jest to normalne a nawet konieczne napięcie dla tych akumulatorów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Muskel1 Posted January 5 Share Posted January 5 2 godziny temu, Serek321 napisał(a): W błędach kolumny kierowniczej jest jeszcze błąd U140A00 zacisk 330 Wrzuć pełny auto-scan a nie kod błędu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Serek321 Posted January 5 Share Posted January 5 2 godziny temu, Muskel1 napisał(a): Wrzuć pełny auto-scan a nie kod błędu. Ok, podrzucę tylko znajdę mechanika co taki scan mi zrobi bo mój mechanik ma jakiś swój "sprzęt". a tak wyżej pomyła błąd zacisku 30. W poniedziałek postaram się wrzucić. Wielkie dzięki za chęć pomocy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langista Posted January 5 Share Posted January 5 6 godzin temu, Muskel1 napisał(a): Nie za dużo. Auto B8 i B9 mają akumulatory AGM i jest to normalne a nawet konieczne napięcie dla tych akumulatorów. Napisał że wszędzie, uznałem że nie tylko na klemach Aku ale też w instalacji, a to by już tłumaczyło wariującą elektronikę, no chyba że reszta instalacji też jakoś absurdalnie na 14-15V jest zrobiona. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Muskel1 Posted January 6 Share Posted January 6 Skoro jest na klemach to i wszędzie jest takie. W B8 i B9 to normalne, instalacja jest przygotowana na takie napięcie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Serek321 Posted January 8 Share Posted January 8 Witam. Udało mi się znaleźć kogoś kto ma vcdsa ale jakiś nieogarnięty był, poprosiłem o auto-scan o zapis błędow to powiedział że tylko zdjecia mogę robić.. i taki mam błędy. i dodam że dziś właśnie obok mechanika wyj...bało mi czerwoną kontrolkę kierownicy, pierwszy raz.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now