Jump to content
IGNORED

Awaria !? Zanik prądu w części instalacji !?


tomasm64

Recommended Posts

Witam.
Wczoraj wieczorem zdarzył mi się taki przypadek, że po odpaleniu auta po chwili zapaliła się "choinka" na liczniku, tylna wycieraczka stanęła w połowie szyby, zaczęły wyświetlać się ikonki awarii, jak na załączonych fotkach, jedna po drugiej, cały czas ale z informacją, że można dalej jechać. Przeraziłem się okrutnie, pomyślałem, że może wysiada Komfort lub może BSG lub jeszcze inny sterownik. Porobiłem szybko fotki telefonem, nie mam kabelka. Oto one:

aa1.jpgaa2.jpgaa2a.jpgaa3.jpg

Rano pojechałem do elektryka, który na szybko nie mógł zdiagnozować przyczyny. Były błędy:
- sterownik elektroniki kolumny kierownicy
- sterownik asystenta świateł drogowych
- zacisk 15
- centralny sterownik systemu komfort
- czujnik wilgotności powietrza
- czujnik jakości powietrza
- sterownik elektroniki kolumny kierownicy/brak komunikacji
- czujnik kąta skrętu/brak komunikacji

 ale zauważył, że w bezpiecznikach po stronie pasażera nie ma w ogóle napięcia lewe czarne złącze z bezpiecznikami i podobnie w bagażniku po prawej stronie górna połowa czerwonego złącza (to te miejsca zaznaczone na czerwono) a dolna część ma napięcie normalnie.

Zmostkował w bagażniku, tak, jak na zdjęciu -

bb2.jpgbb1.jpg

i napięcie powróciło wszędzie, ikonki awarii zgasły wykasował błędy i na razie jest po staremu, no ale to niestety dalej nie załatwia sprawy. 

I tu potrzebuję pomocy, podpowiedzi: co może rozłączyć napięcie pomiędzy stacyjką a tymi bezpiecznikami, które  w tych dwóch miejscach nie miały napięcia. Czy jest gdzieś jakiś inny dodatkowy bezpiecznik, który akurat tam podawał napięcie i się po prostu przepalił, czy jakiś przekaźnik może, czy jeszcze coś innego!? Coś się stało pomiędzy stacyjką a złączami bezpieczników lub pomiędzy akumulatorem a tymi bezpiecznikami

 

Sprawdziłem bezpieczniki na klemie PLUSOWEJ akumulatora i wszystkie są OK.
Ewidentnie zanik prądu pomiędzy aku a bezpiecznikami w boczku bagażnika.
Z akumulatora z klemy plusowej "+" idą, między innymi, dwa czerwone grubsze przewody właśnie w kierunku bezpieczników w prawym tylnym boczku.
Czy ktoś ma może schemat elektryczny tej części, bo może jest jakiś element po drodze, który "padł" i nie podaje dalej prądu?! PILNE !!!

Edited by tomasm64
Link to comment
Share on other sites

Cześć

Sprawdź przekaźnik j329 który podaje zasilanie "po stacyjce", poniżej schemat

Bez_tytu_u.jpg

Bez_tytu_u2.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za podpowiedź. Muszę to sprawdzić !!!

Link to comment
Share on other sites

Niestety u mnie pod kierownicą nie ma takiego przekaźnika, są takie:

przekaźnik 643.JPG

Ciekawe od czego są: jeden o nr 404 i drugi 643.

I dalej nie wiem od czego zacząć !?

Link to comment
Share on other sites

No czyli zgadza się, sprawdź przekaźnik 643 a ten 404 jest od klaksonu

Link to comment
Share on other sites

A czy ma to znaczenie: na takich samych przekaźnikach 643 są różne numery u dołu!?

z1.jpgz2.jpgz3.jpg

 

Edited by tomasm64
Link to comment
Share on other sites

zdjęcia się nie ładują

Link to comment
Share on other sites

Mam brak prądu na 3 gniazdach na odpalonym ale na sprawnych 3 bezpiecznikach (niebieskich 15A) w bagazniku - nie mają pradu?,

to co go blokuje?

w sedanie?

Posiadam vcds 18.2

20190209_153607.jpg

Link to comment
Share on other sites

Witam mam ten sam przypadek co powyżej co było przyczyna ? 

Link to comment
Share on other sites

Dzień dobry. Mam podobny przypadek. Wyskakują błędy kolumny kierowniczej, esp, radio przerywa jak gra muzyka. Wszędzie za niskie napięcie, sporadycznie. Mechanik wymienił alternator ale dalej jest to samo. @bin85 może być winny ten przekaźnik 643?

 

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź jakie napięcie wychodzi z alternatora, a jakie dociera do biegunów dodatnich pod klapką przy ścianie grodziowej, oraz do akumulatora. Jak masz znaczne spadki napięcia, to z pewnością skorodowane kable.

Edited by Muskel1
Link to comment
Share on other sites

Muskel1 mechanik mierzył i wszędzie było to samo 14,9v ale to jeszcze niedogrzany był samochód do 90 stopni. A te błędy występują bardzo nietypowo. Raz przejadę 200-300 km i nie wyskoczy a czasami przejadę 5 km i wyskoczy. Mój mechanik już zgłupiał a ja razem z nim. W błędach kolumny kierowniczej jest jeszcze błąd U140A00 zacisk 330 przerwa bład sporadyczny

Link to comment
Share on other sites

I jeszcze był dziwny objaw jak ten błąd wyskoczył to przy lekkim dodawaniu gazu na postoju gasło podświetlenie włącznika świateł. Błąd zgasł od kolumny kierowniczej przestało przygasać oświetlenie. I chyba wtedy też światła mijania przygasały.

Link to comment
Share on other sites

Za dużo, regulator napięcia padł.

Link to comment
Share on other sites

56 minut temu, Langista napisał(a):

Za dużo, regulator napięcia padł.

Nie za dużo. Auto B8 i B9 mają akumulatory AGM i jest to normalne a nawet konieczne napięcie dla tych akumulatorów.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Serek321 napisał(a):

W błędach kolumny kierowniczej jest jeszcze błąd U140A00 zacisk 330

Wrzuć pełny auto-scan a nie kod błędu.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Muskel1 napisał(a):

Wrzuć pełny auto-scan a nie kod błędu.

Ok, podrzucę tylko znajdę mechanika co taki scan mi zrobi bo mój mechanik ma jakiś swój "sprzęt". a tak wyżej pomyła błąd zacisku 30. W poniedziałek postaram się wrzucić. Wielkie dzięki za chęć pomocy.

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

Nie za dużo. Auto B8 i B9 mają akumulatory AGM i jest to normalne a nawet konieczne napięcie dla tych akumulatorów.

Napisał że wszędzie, uznałem że nie tylko na klemach Aku ale też w instalacji, a to by już tłumaczyło wariującą elektronikę, no chyba że reszta instalacji też jakoś absurdalnie na 14-15V jest zrobiona.

Link to comment
Share on other sites

Skoro jest na klemach to i wszędzie jest takie. W B8 i B9 to normalne, instalacja jest przygotowana na takie napięcie:wink:

Link to comment
Share on other sites

Witam. Udało mi się znaleźć kogoś kto ma vcdsa ale jakiś nieogarnięty był, poprosiłem o auto-scan o zapis błędow to powiedział że tylko zdjecia mogę robić.. i taki mam błędy. i dodam że dziś właśnie obok mechanika wyj...bało mi czerwoną kontrolkę kierownicy, pierwszy raz..

IMG_20240108_094015.jpg

IMG_20240108_094104.jpg

IMG_20240108_094114.jpg

IMG_20240108_094151.jpg

IMG_20240108_094253.jpg

IMG_20240108_094258.jpg

IMG_20240108_094304.jpg

IMG_20240108_094307.jpg

IMG_20240108_094447.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...