tomasm64 5 Opublikowano 1 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2017 (edytowane) Witam. Wczoraj wieczorem zdarzył mi się taki przypadek, że po odpaleniu auta po chwili zapaliła się "choinka" na liczniku, tylna wycieraczka stanęła w połowie szyby, zaczęły wyświetlać się ikonki awarii, jak na załączonych fotkach, jedna po drugiej, cały czas ale z informacją, że można dalej jechać. Przeraziłem się okrutnie, pomyślałem, że może wysiada Komfort lub może BSG lub jeszcze inny sterownik. Porobiłem szybko fotki telefonem, nie mam kabelka. Oto one: Rano pojechałem do elektryka, który na szybko nie mógł zdiagnozować przyczyny. Były błędy: - sterownik elektroniki kolumny kierownicy - sterownik asystenta świateł drogowych - zacisk 15 - centralny sterownik systemu komfort - czujnik wilgotności powietrza - czujnik jakości powietrza - sterownik elektroniki kolumny kierownicy/brak komunikacji - czujnik kąta skrętu/brak komunikacji ale zauważył, że w bezpiecznikach po stronie pasażera nie ma w ogóle napięcia lewe czarne złącze z bezpiecznikami i podobnie w bagażniku po prawej stronie górna połowa czerwonego złącza (to te miejsca zaznaczone na czerwono) a dolna część ma napięcie normalnie. Zmostkował w bagażniku, tak, jak na zdjęciu - i napięcie powróciło wszędzie, ikonki awarii zgasły wykasował błędy i na razie jest po staremu, no ale to niestety dalej nie załatwia sprawy. I tu potrzebuję pomocy, podpowiedzi: co może rozłączyć napięcie pomiędzy stacyjką a tymi bezpiecznikami, które w tych dwóch miejscach nie miały napięcia. Czy jest gdzieś jakiś inny dodatkowy bezpiecznik, który akurat tam podawał napięcie i się po prostu przepalił, czy jakiś przekaźnik może, czy jeszcze coś innego!? Coś się stało pomiędzy stacyjką a złączami bezpieczników lub pomiędzy akumulatorem a tymi bezpiecznikami Sprawdziłem bezpieczniki na klemie PLUSOWEJ akumulatora i wszystkie są OK. Ewidentnie zanik prądu pomiędzy aku a bezpiecznikami w boczku bagażnika. Z akumulatora z klemy plusowej "+" idą, między innymi, dwa czerwone grubsze przewody właśnie w kierunku bezpieczników w prawym tylnym boczku. Czy ktoś ma może schemat elektryczny tej części, bo może jest jakiś element po drodze, który "padł" i nie podaje dalej prądu?! PILNE !!! Edytowane 6 Grudnia 2017 przez tomasm64 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bin85 25 Opublikowano 7 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2017 Cześć Sprawdź przekaźnik j329 który podaje zasilanie "po stacyjce", poniżej schemat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasm64 5 Opublikowano 8 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2017 Dzięki za podpowiedź. Muszę to sprawdzić !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasm64 5 Opublikowano 12 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2017 Niestety u mnie pod kierownicą nie ma takiego przekaźnika, są takie: Ciekawe od czego są: jeden o nr 404 i drugi 643. I dalej nie wiem od czego zacząć !? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bin85 25 Opublikowano 12 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2017 No czyli zgadza się, sprawdź przekaźnik 643 a ten 404 jest od klaksonu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasm64 5 Opublikowano 13 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2017 (edytowane) A czy ma to znaczenie: na takich samych przekaźnikach 643 są różne numery u dołu!? Edytowane 13 Grudnia 2017 przez tomasm64 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bin85 25 Opublikowano 13 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2017 zdjęcia się nie ładują Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Gugu33 2 Opublikowano 10 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2019 Mam brak prądu na 3 gniazdach na odpalonym ale na sprawnych 3 bezpiecznikach (niebieskich 15A) w bagazniku - nie mają pradu?, to co go blokuje? w sedanie? Posiadam vcds 18.2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radek756 0 Opublikowano 25 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2021 Witam mam ten sam przypadek co powyżej co było przyczyna ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Serek321 0 Opublikowano 5 Stycznia Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia Dzień dobry. Mam podobny przypadek. Wyskakują błędy kolumny kierowniczej, esp, radio przerywa jak gra muzyka. Wszędzie za niskie napięcie, sporadycznie. Mechanik wymienił alternator ale dalej jest to samo. @bin85 może być winny ten przekaźnik 643? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 1346 Opublikowano 5 Stycznia Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia (edytowane) Sprawdź jakie napięcie wychodzi z alternatora, a jakie dociera do biegunów dodatnich pod klapką przy ścianie grodziowej, oraz do akumulatora. Jak masz znaczne spadki napięcia, to z pewnością skorodowane kable. Edytowane 5 Stycznia przez Muskel1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Serek321 0 Opublikowano 5 Stycznia Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia Muskel1 mechanik mierzył i wszędzie było to samo 14,9v ale to jeszcze niedogrzany był samochód do 90 stopni. A te błędy występują bardzo nietypowo. Raz przejadę 200-300 km i nie wyskoczy a czasami przejadę 5 km i wyskoczy. Mój mechanik już zgłupiał a ja razem z nim. W błędach kolumny kierowniczej jest jeszcze błąd U140A00 zacisk 330 przerwa bład sporadyczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Serek321 0 Opublikowano 5 Stycznia Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia I jeszcze był dziwny objaw jak ten błąd wyskoczył to przy lekkim dodawaniu gazu na postoju gasło podświetlenie włącznika świateł. Błąd zgasł od kolumny kierowniczej przestało przygasać oświetlenie. I chyba wtedy też światła mijania przygasały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Langista 459 Opublikowano 5 Stycznia Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia Za dużo, regulator napięcia padł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 1346 Opublikowano 5 Stycznia Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 56 minut temu, Langista napisał(a): Za dużo, regulator napięcia padł. Nie za dużo. Auto B8 i B9 mają akumulatory AGM i jest to normalne a nawet konieczne napięcie dla tych akumulatorów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 1346 Opublikowano 5 Stycznia Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2 godziny temu, Serek321 napisał(a): W błędach kolumny kierowniczej jest jeszcze błąd U140A00 zacisk 330 Wrzuć pełny auto-scan a nie kod błędu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Serek321 0 Opublikowano 5 Stycznia Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2 godziny temu, Muskel1 napisał(a): Wrzuć pełny auto-scan a nie kod błędu. Ok, podrzucę tylko znajdę mechanika co taki scan mi zrobi bo mój mechanik ma jakiś swój "sprzęt". a tak wyżej pomyła błąd zacisku 30. W poniedziałek postaram się wrzucić. Wielkie dzięki za chęć pomocy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Langista 459 Opublikowano 5 Stycznia Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 6 godzin temu, Muskel1 napisał(a): Nie za dużo. Auto B8 i B9 mają akumulatory AGM i jest to normalne a nawet konieczne napięcie dla tych akumulatorów. Napisał że wszędzie, uznałem że nie tylko na klemach Aku ale też w instalacji, a to by już tłumaczyło wariującą elektronikę, no chyba że reszta instalacji też jakoś absurdalnie na 14-15V jest zrobiona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 1346 Opublikowano 6 Stycznia Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia Skoro jest na klemach to i wszędzie jest takie. W B8 i B9 to normalne, instalacja jest przygotowana na takie napięcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Serek321 0 Opublikowano 8 Stycznia Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia Witam. Udało mi się znaleźć kogoś kto ma vcdsa ale jakiś nieogarnięty był, poprosiłem o auto-scan o zapis błędow to powiedział że tylko zdjecia mogę robić.. i taki mam błędy. i dodam że dziś właśnie obok mechanika wyj...bało mi czerwoną kontrolkę kierownicy, pierwszy raz.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się