Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Check engine i blad kolektora ssacego P201500


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Jeśli nie ten dzial prosze o przeniesienie a nie usuwanie.

Mam takowy problem jak w temacie. Wyskoczyl mi check engine, zostal skasowany ale powrocil za dwa dni. Poczytalem na necie ze moze to byc od czujnika cisnien spalin, wymienilem go i przy odczytaniu/kasowaniu bledu juz na lepszym sprzecie zostal P201500 i teraz nie wiem czy to od poczatku bylo to i nie potrzebnie zmienilem czujnik. Czy blad kolektora tez wywala check engine? 

Czytałem o tym ale w 2.0 tdi. Tam ponoc trzeba zmieniac caly kolektor, ale w 3.0 za jakies zestawy naprawcze? Wymiana samego nastawnika klap pomoze? Mial ktos podobny problem? Czy jazda z tym bledem/problemem grozi czym gorszym? Urwanie klapek? Dodam ze check engine poki co nje wyskakuje. 

Edytowane przez puczyl1990
Opublikowano

Jednak dzis znow pojawil sie kontrolka check engine ;/

Opublikowano

Błąd kolektora też wywali check engine, przerabiałem to w B7 3.0tdi, najpierw czyszczenie i rok spokoju, potem błąd powrócił, zamontowane zestawy naprawcze z alle... które nic nie dały, błąd co jakiś czas ciągle się pojawiał.

Teraz wiem że nie warto się bawić tylko od razu dzwonić do http://www.az.gda.pl/kontakt.html

 

 

Opublikowano

Miałem wymieniany cały kolektor wraz z nastawnikiem, niestety błąd znowu wyskoczył po kilku dniach. Na kompie znowu pokazało, że jest to błąd kolektora z prawej strony, który był wymieniany (lewa strona była już robiona kiedyś i jest spokój póki co). Czy mógł być źle zamontowany? Jeśli zostało wymienione wszystko, to co może być przyczyną teraz? Też zastanawiam się nad wyłączeniem tego, ale czy ma to jakiś wpływ na spaliny? Czy nie pogorszy się emisja spalin?

Opublikowano

Check engine wyskoczył wczoraj znowu.

Znaleziono 1 błąd:

7157 - Czujnik położenia klapy w kolektorze ssącym (zespół 2) 

 
          P2020 00 [175] - niezrozumiały sygnał
          MIL zapalona - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 1
                    Przebieg: 211292 km
                    Data: 2018.02.05
                    Czas: 22:04:54
 
                    Prędkość obrotowa silnika: 0.00 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 0.0 %
                    Prędkość pojazdu: 0 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 1 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: -4 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 940 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 10.840 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Liczba obrotów wału korbowego (obr./min.): 0.0 /min
                    Prędkość pojazdu: 0.00 km/h
                    Napięcie w instalacji elektrycznej - zacisk 30: 10840 mV
                    Klapa w kolektorze ssącym2 offset położenie otwarte: 14.55 %
                    Klapa w kolektorze ssącym2 offset położenie zamknięte: 11.79 %
                    Klapa w kolektorze ssącym2 czujnik położenia: 543.2 mV
                    V Sw Vlv st Mon B2-Bit 0: 00000000 
                    V Sw Vlv st Mon B2-Bit 16: 00000000 
                    V Sw Vlv st Mon B2-Bit 24: 00000000 
                    V Sw Vlv st Mon B2-Bit 8: 00000000 
Kody gotowości: 1 1 0 0 0
 
Mam już swój kabel i mogłem odczytać i usunąć ten błąd (prawdopodobnie to tylko na chwile, bo podejrzewam ze niedlugo znow wyskoczy check engine), ale nadal pozostaje jeszcze jeden po kazdym jego skasowaniu i ponownym uruchomieniu silnika.
 
Znaleziono 1 błąd:
7157 - Czujnik położenia klapy w kolektorze ssącym (zespół 2) 
          P2020 00 [039] - niezrozumiały sygnał
          Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 1
                    Przebieg: 211311 km
                    Data: 2018.02.07
                    Czas: 10:42:23
 
                    Prędkość obrotowa silnika: 0.00 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 0.0 %
                    Prędkość pojazdu: 0 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 1 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 1 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 960 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 11.700 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Liczba obrotów wału korbowego (obr./min.): 0.0 /min
                    Prędkość pojazdu: 0.00 km/h
                    Napięcie w instalacji elektrycznej - zacisk 30: 11700 mV
                    Klapa w kolektorze ssącym2 offset położenie otwarte: 14.55 %
                    Klapa w kolektorze ssącym2 offset położenie zamknięte: 11.79 %
                    Klapa w kolektorze ssącym2 czujnik położenia: 534.4 mV
                    V Sw Vlv st Mon B2-Bit 0: 00000000 
                    V Sw Vlv st Mon B2-Bit 16: 00000000 
                    V Sw Vlv st Mon B2-Bit 24: 00000000 
                    V Sw Vlv st Mon B2-Bit 8: 00000000 
Kody gotowości: 0 0 0 0 0 
 
I teraz tak zauważyłem, że cięgno nastawnika od strony kierowcy jest w górze, a od pasażera w dole- nie wiem czy to normalne, czy tak ma być? Oraz po zgaszeniu auta cięgno po stronie pasażera wykonuje 2-3 ruchy góra-dół, czego nie zauważyłem po stronie kierowcy. Nastawnik pada? 
Opublikowano (edytowane)

P2020 z tego co ostatnio sie zorientowałem to błąd związany z nastawnikiem jeśli zacina Ci się w gorze (a u mnie dokladnie przerabiałem ten sam problem pare dni temu) to zrób sobie ograniczenie żeby nie szedł za wysoko albo na allegro 120 zeta kosztują reperaturki czyli ograniczniki i w komplecie prawa lewa strona. Bo nastawnik wychodzi po za skale i tak sie zacina te typy tak maja nie kiedy - ruszysz go palcem przeskoczy i bedzie działać. 

 http://allegro.pl/ogranicznik-nastawnik-klap-2-7-3-0-tdi-blad-p2015-i7124942700.html

Edytowane przez Diabelek1108
Opublikowano

Zamowilem póki co zestaw naprawczy tj. cięgno i klapki razem z oska. Czy to na tej wlasnie osce z klapkami jest ten ogranicznik oryginalny? 

Opublikowano

Jesli po zdjeciu cięgna z nastawnika poruszasz nim i chodzi ono luzniutko góra-dół to najprawdopodbnie klapki Ci sie nie zacinaja, chyba że faktycznie jest tylko luz na ośce ktorego nie powinno być ale nie jest to wina ciegna chyba że masz luz na samym dole jego mocowania bądz wypadnie ono.  Ten zestaw naprawczy co ja Ci podesłałem jest do zacinającego sie nastawnika klapy a sam nastawnik ma w sobie ograniczenie ktore komputer mierzy przy odpalaniu zakres i jeśli jest zacięty w górnej pozycyji tak jak napisałeś tzn że jest po za zakresem stąd check i dalej komp tego nie steruje. Mocowanie jego jest od góry nastawnika..

Opublikowano

Tzn tak rozruszalem go reką nie zdejmujac ciegna i robilem później test VCDS-em i chodzi, bledu w kompie brak. Samo ciegno siedzi raczej dobrze porównujac do drugiej strony. Ale za kilka dni blad znow wyskoczyl. Zrobie jeszcze jak mowisz i zobacze jak chodza same klapki w kolektorze. Moze faktycznie nie potrzebnie zamowilem ten zestaw, a z tego co mowisz to najprawdopodobniej padniety jest sam nastawnik tak? 

Opublikowano

Zdjąłem cięgno z nastawnika i klapki w kolektorze chodzą lekko, ale zauważyłem ze samo cięgno ma luz w miejscu łączenia z osią klapek. 

Opublikowano (edytowane)

to najprawdopodobniej ciegno do wymiany tam na dole nie moze byc luzu sa filmiki na YouTube jak to zdjąć itd tak dla pomocy. A ograniczniki na nastawnik i tak musisz założyć ponieważ jak mówiłeś że zacina się w górnej pozycji to znaczy ze nie działa prawidłowo, zaobserwuj jeszcze jak się zatnie po odpaleniu silnika czy jak ruszysz go palcem to zaczyna działać wtedy masz 100% pewności że to będzie to. Po co odrazu nastawnik wymieniać jak działa. 

Edytowane przez Diabelek1108
Opublikowano

Założyłem ogranicznik i zmienilem cięgno, pojezdzimy zobaczymy czy nie wyskoczy znów. 

Opublikowano

No i błąd póki co nie wyskakuje, także chyba zestaw naprawczy pomógł. A mam jeszcze pytanie odnośnie nagaru w kolektorach. Na zdjęciu jest oryginal i zamiennik. Nie dawno wlasnie jeden byl wymieniany i jest czysty, czy ten drugi jest mocno zawalony nagarem czy nie? Wypadałoby przeczyscic? 

IMG_20180419_161628.jpg

IMG_20180419_161709.jpg

Opublikowano

U mnie puki co także nie mam problemów po założeniu ogranicznika własnej roboty :) z tego co po zdjeciach widać tragedi nie ma ale jak miales to wyjęte to było przeczyscic bo to od groma rozbierania.. aby wszystko lekko chodziło to że jest w takim stanie to po chwili dalej takie bedzie jakość paliwa itd naszego.. 

Opublikowano

Leje niemieckie paliwo, może ciut czystsze jest. A zdjęty mialem tylko ten kolektor z góry, żeliwny czy jaki tam, tego plastikowego nie ruszali. Ale chyba nie ma aż tyle roboty z jego wyjeciem z tego co się przyglądałem. Może kiedy będzie wolny dzień to się za to wezmę. 

Opublikowano

Czy uda się zdjąć to ciegno co jest na kolektorze bez rozkręcania kolektora?  Bo z tego co wiem jest zabezpieczone metalowa zawleczka

Opublikowano

Bez problemu. Odkrec nastawnik - bedzie latwiejszy dostep

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...