puczyl1990 Opublikowano 3 Grudnia 2017 Opublikowano 3 Grudnia 2017 (edytowane) Jeśli nie ten dzial prosze o przeniesienie a nie usuwanie. Mam takowy problem jak w temacie. Wyskoczyl mi check engine, zostal skasowany ale powrocil za dwa dni. Poczytalem na necie ze moze to byc od czujnika cisnien spalin, wymienilem go i przy odczytaniu/kasowaniu bledu juz na lepszym sprzecie zostal P201500 i teraz nie wiem czy to od poczatku bylo to i nie potrzebnie zmienilem czujnik. Czy blad kolektora tez wywala check engine? Czytałem o tym ale w 2.0 tdi. Tam ponoc trzeba zmieniac caly kolektor, ale w 3.0 za jakies zestawy naprawcze? Wymiana samego nastawnika klap pomoze? Mial ktos podobny problem? Czy jazda z tym bledem/problemem grozi czym gorszym? Urwanie klapek? Dodam ze check engine poki co nje wyskakuje. Edytowane 3 Grudnia 2017 przez puczyl1990
puczyl1990 Opublikowano 4 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2017 Jednak dzis znow pojawil sie kontrolka check engine ;/
Pucek Opublikowano 6 Stycznia 2018 Opublikowano 6 Stycznia 2018 Błąd kolektora też wywali check engine, przerabiałem to w B7 3.0tdi, najpierw czyszczenie i rok spokoju, potem błąd powrócił, zamontowane zestawy naprawcze z alle... które nic nie dały, błąd co jakiś czas ciągle się pojawiał. Teraz wiem że nie warto się bawić tylko od razu dzwonić do http://www.az.gda.pl/kontakt.html
puczyl1990 Opublikowano 1 Lutego 2018 Autor Opublikowano 1 Lutego 2018 Miałem wymieniany cały kolektor wraz z nastawnikiem, niestety błąd znowu wyskoczył po kilku dniach. Na kompie znowu pokazało, że jest to błąd kolektora z prawej strony, który był wymieniany (lewa strona była już robiona kiedyś i jest spokój póki co). Czy mógł być źle zamontowany? Jeśli zostało wymienione wszystko, to co może być przyczyną teraz? Też zastanawiam się nad wyłączeniem tego, ale czy ma to jakiś wpływ na spaliny? Czy nie pogorszy się emisja spalin?
puczyl1990 Opublikowano 7 Lutego 2018 Autor Opublikowano 7 Lutego 2018 Check engine wyskoczył wczoraj znowu. Znaleziono 1 błąd: 7157 - Czujnik położenia klapy w kolektorze ssącym (zespół 2) P2020 00 [175] - niezrozumiały sygnał MIL zapalona - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów Ramka zamrożona: Stan błędu: 00000001 Priorytet błędu: 2 Częstość błędu: 1 Przebieg: 211292 km Data: 2018.02.05 Czas: 22:04:54 Prędkość obrotowa silnika: 0.00 /min Unormowana wartość obciążenia: 0.0 % Prędkość pojazdu: 0 km/h Temperatura płynu chłodzącego: 1 °C Temperatura powietrza zasysanego: -4 °C Ciśnienie atmosferyczne: 940 mbar Napięcie zacisku 30: 10.840 V Licznik cykli wyuczania po OBD: 40 Liczba obrotów wału korbowego (obr./min.): 0.0 /min Prędkość pojazdu: 0.00 km/h Napięcie w instalacji elektrycznej - zacisk 30: 10840 mV Klapa w kolektorze ssącym2 offset położenie otwarte: 14.55 % Klapa w kolektorze ssącym2 offset położenie zamknięte: 11.79 % Klapa w kolektorze ssącym2 czujnik położenia: 543.2 mV V Sw Vlv st Mon B2-Bit 0: 00000000 V Sw Vlv st Mon B2-Bit 16: 00000000 V Sw Vlv st Mon B2-Bit 24: 00000000 V Sw Vlv st Mon B2-Bit 8: 00000000 Kody gotowości: 1 1 0 0 0 Mam już swój kabel i mogłem odczytać i usunąć ten błąd (prawdopodobnie to tylko na chwile, bo podejrzewam ze niedlugo znow wyskoczy check engine), ale nadal pozostaje jeszcze jeden po kazdym jego skasowaniu i ponownym uruchomieniu silnika. Znaleziono 1 błąd: 7157 - Czujnik położenia klapy w kolektorze ssącym (zespół 2) P2020 00 [039] - niezrozumiały sygnał Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów Ramka zamrożona: Stan błędu: 00000001 Priorytet błędu: 2 Częstość błędu: 1 Przebieg: 211311 km Data: 2018.02.07 Czas: 10:42:23 Prędkość obrotowa silnika: 0.00 /min Unormowana wartość obciążenia: 0.0 % Prędkość pojazdu: 0 km/h Temperatura płynu chłodzącego: 1 °C Temperatura powietrza zasysanego: 1 °C Ciśnienie atmosferyczne: 960 mbar Napięcie zacisku 30: 11.700 V Licznik cykli wyuczania po OBD: 40 Liczba obrotów wału korbowego (obr./min.): 0.0 /min Prędkość pojazdu: 0.00 km/h Napięcie w instalacji elektrycznej - zacisk 30: 11700 mV Klapa w kolektorze ssącym2 offset położenie otwarte: 14.55 % Klapa w kolektorze ssącym2 offset położenie zamknięte: 11.79 % Klapa w kolektorze ssącym2 czujnik położenia: 534.4 mV V Sw Vlv st Mon B2-Bit 0: 00000000 V Sw Vlv st Mon B2-Bit 16: 00000000 V Sw Vlv st Mon B2-Bit 24: 00000000 V Sw Vlv st Mon B2-Bit 8: 00000000 Kody gotowości: 0 0 0 0 0 I teraz tak zauważyłem, że cięgno nastawnika od strony kierowcy jest w górze, a od pasażera w dole- nie wiem czy to normalne, czy tak ma być? Oraz po zgaszeniu auta cięgno po stronie pasażera wykonuje 2-3 ruchy góra-dół, czego nie zauważyłem po stronie kierowcy. Nastawnik pada?
Diabelek1108 Opublikowano 1 Marca 2018 Opublikowano 1 Marca 2018 (edytowane) P2020 z tego co ostatnio sie zorientowałem to błąd związany z nastawnikiem jeśli zacina Ci się w gorze (a u mnie dokladnie przerabiałem ten sam problem pare dni temu) to zrób sobie ograniczenie żeby nie szedł za wysoko albo na allegro 120 zeta kosztują reperaturki czyli ograniczniki i w komplecie prawa lewa strona. Bo nastawnik wychodzi po za skale i tak sie zacina te typy tak maja nie kiedy - ruszysz go palcem przeskoczy i bedzie działać. http://allegro.pl/ogranicznik-nastawnik-klap-2-7-3-0-tdi-blad-p2015-i7124942700.html Edytowane 1 Marca 2018 przez Diabelek1108
puczyl1990 Opublikowano 1 Marca 2018 Autor Opublikowano 1 Marca 2018 Zamowilem póki co zestaw naprawczy tj. cięgno i klapki razem z oska. Czy to na tej wlasnie osce z klapkami jest ten ogranicznik oryginalny?
Diabelek1108 Opublikowano 1 Marca 2018 Opublikowano 1 Marca 2018 Jesli po zdjeciu cięgna z nastawnika poruszasz nim i chodzi ono luzniutko góra-dół to najprawdopodbnie klapki Ci sie nie zacinaja, chyba że faktycznie jest tylko luz na ośce ktorego nie powinno być ale nie jest to wina ciegna chyba że masz luz na samym dole jego mocowania bądz wypadnie ono. Ten zestaw naprawczy co ja Ci podesłałem jest do zacinającego sie nastawnika klapy a sam nastawnik ma w sobie ograniczenie ktore komputer mierzy przy odpalaniu zakres i jeśli jest zacięty w górnej pozycyji tak jak napisałeś tzn że jest po za zakresem stąd check i dalej komp tego nie steruje. Mocowanie jego jest od góry nastawnika..
puczyl1990 Opublikowano 1 Marca 2018 Autor Opublikowano 1 Marca 2018 Tzn tak rozruszalem go reką nie zdejmujac ciegna i robilem później test VCDS-em i chodzi, bledu w kompie brak. Samo ciegno siedzi raczej dobrze porównujac do drugiej strony. Ale za kilka dni blad znow wyskoczyl. Zrobie jeszcze jak mowisz i zobacze jak chodza same klapki w kolektorze. Moze faktycznie nie potrzebnie zamowilem ten zestaw, a z tego co mowisz to najprawdopodobniej padniety jest sam nastawnik tak?
puczyl1990 Opublikowano 5 Marca 2018 Autor Opublikowano 5 Marca 2018 Zdjąłem cięgno z nastawnika i klapki w kolektorze chodzą lekko, ale zauważyłem ze samo cięgno ma luz w miejscu łączenia z osią klapek.
Diabelek1108 Opublikowano 5 Marca 2018 Opublikowano 5 Marca 2018 (edytowane) to najprawdopodobniej ciegno do wymiany tam na dole nie moze byc luzu sa filmiki na YouTube jak to zdjąć itd tak dla pomocy. A ograniczniki na nastawnik i tak musisz założyć ponieważ jak mówiłeś że zacina się w górnej pozycji to znaczy ze nie działa prawidłowo, zaobserwuj jeszcze jak się zatnie po odpaleniu silnika czy jak ruszysz go palcem to zaczyna działać wtedy masz 100% pewności że to będzie to. Po co odrazu nastawnik wymieniać jak działa. Edytowane 5 Marca 2018 przez Diabelek1108
puczyl1990 Opublikowano 30 Marca 2018 Autor Opublikowano 30 Marca 2018 Założyłem ogranicznik i zmienilem cięgno, pojezdzimy zobaczymy czy nie wyskoczy znów.
puczyl1990 Opublikowano 19 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2018 No i błąd póki co nie wyskakuje, także chyba zestaw naprawczy pomógł. A mam jeszcze pytanie odnośnie nagaru w kolektorach. Na zdjęciu jest oryginal i zamiennik. Nie dawno wlasnie jeden byl wymieniany i jest czysty, czy ten drugi jest mocno zawalony nagarem czy nie? Wypadałoby przeczyscic?
Diabelek1108 Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Opublikowano 20 Kwietnia 2018 U mnie puki co także nie mam problemów po założeniu ogranicznika własnej roboty z tego co po zdjeciach widać tragedi nie ma ale jak miales to wyjęte to było przeczyscic bo to od groma rozbierania.. aby wszystko lekko chodziło to że jest w takim stanie to po chwili dalej takie bedzie jakość paliwa itd naszego..
puczyl1990 Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Leje niemieckie paliwo, może ciut czystsze jest. A zdjęty mialem tylko ten kolektor z góry, żeliwny czy jaki tam, tego plastikowego nie ruszali. Ale chyba nie ma aż tyle roboty z jego wyjeciem z tego co się przyglądałem. Może kiedy będzie wolny dzień to się za to wezmę.
seba23pl Opublikowano 17 Maja 2019 Opublikowano 17 Maja 2019 Czy uda się zdjąć to ciegno co jest na kolektorze bez rozkręcania kolektora? Bo z tego co wiem jest zabezpieczone metalowa zawleczka
DareQ Opublikowano 19 Maja 2019 Opublikowano 19 Maja 2019 Bez problemu. Odkrec nastawnik - bedzie latwiejszy dostep
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się