kazimierz Opublikowano 9 Grudnia 2017 Opublikowano 9 Grudnia 2017 Witam! Mam następującą dziwną rzecz w moim Audi A4 B9 Allroud z silnikiem 2.0 TDI. Co dwa -cztery tygodnie występują następujące objawy: - silnik po uruchomieniu utrzymuje cięgle przez dwa dni podwyższone obroty biegu jałowego ( 1000 obr./min ) - po osiągnięciu temperatury roboczej uruchamia się wentylator chłodnicy i pracuje po wyłaczeniu silnika ok. 10 min. - w tym czasie system Start-Stop nie działa Autoryzowany serwis twierdzi, że to naturalny proces związany z wypalaniem filtra DPF. Mnie to nie przekonuje ponieważ wczoraj opisane objawy wystąpiły po godzinnej jeździe autostradowej. Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
RALF76 Opublikowano 10 Grudnia 2017 Opublikowano 10 Grudnia 2017 (edytowane) objawy jak w b8 więc wskazuje na wypalanie się filtra dpf nie przerywaj procedury... Edytowane 10 Grudnia 2017 przez RALF76
RALF76 Opublikowano 10 Grudnia 2017 Opublikowano 10 Grudnia 2017 (edytowane) 23 godziny temu, kazimierz napisał: Autoryzowany serwis twierdzi, że to naturalny proces związany z wypalaniem filtra DPF. Mnie to nie przekonuje ponieważ wczoraj opisane objawy wystąpiły po godzinnej jeździe autostradowej. Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam przez kilka lat miałem taki przypadek 2 krotnie po trasie około 150km dojeżdżam do domu i zaczyna się procedura wypalania... ale dpf wypala się jeśli zgromadzi się odpowiednia ilość sadzy.. to że jechałeś w trasie nie oznacza że nigdy nie będzie się wypalał dpf aktywnie... trasa pomaga w pasywnym wypalaniu czyli teoretycznie powinna się zmniejszyć się częstotliwość wypaleń vs kilometry gdybyśmy jeździli tylko w trasie.. prędzej czy później dojdzie do aktywnego wypalania tak jak w Twoim przypadku opisujesz.... obserwuj jak wypalanie będzie częste (co 100km) to jedź do serwisu bo może coś z dpf się dzieje.. Edytowane 10 Grudnia 2017 przez RALF76
kazimierz Opublikowano 10 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 10 Grudnia 2017 Dziękuję. A co mam robić, żeby nie przerywać procedury? jak w tym rola wentylatora chłodnicy?
kazimierz Opublikowano 10 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 10 Grudnia 2017 Dziękuję. A jaka w tym rola wentylatora chłodnicy?
RALF76 Opublikowano 10 Grudnia 2017 Opublikowano 10 Grudnia 2017 schładza komorę silnika po wypalaniu
RALF76 Opublikowano 10 Grudnia 2017 Opublikowano 10 Grudnia 2017 jaki widzisz podwyższone obroty i zamierzasz zgasić silnik to przejedź się jeszcze kawałek wentylator schładza komorę silnika po wypalaniu dpf (wysoka temperatura)
Hezen Opublikowano 10 Grudnia 2017 Opublikowano 10 Grudnia 2017 Wentylator dodatkowo obciąża alternator a ten silnik.Wtryski leją więcej wachy na gary żeby uzyskać odpowiednią temperaturę spalin żeby wypalić sądzę w DPF.Przy wypalaniu DPF mogą się samoczynnie włączyć różne odbiorniki, zależy jak producent przygotował taką procedurę.Wysłane z OP3T
Marus-84 Opublikowano 26 Marca 2018 Opublikowano 26 Marca 2018 witam mam to samo od pierwszych kilometrów raz na jakis czas to sie zdarza z tym ze nie mam zadnego komunikatu ze się wypala DPF ... A tak wogóle orjentuje się ktoś gdzie jest bat do sprawdzania oleju?
RALF76 Opublikowano 27 Marca 2018 Opublikowano 27 Marca 2018 10 godzin temu, Marus-84 napisał: nie mam zadnego komunikatu ze się wypala DPF bo nie ma takiego komunikatu....
Marus-84 Opublikowano 27 Marca 2018 Opublikowano 27 Marca 2018 No to świetnie a co jak wyłączyłem silnik podczas wypalania? I to juz z 4 razy a mam przejechane 6500 km
Marus-84 Opublikowano 27 Marca 2018 Opublikowano 27 Marca 2018 A bata to sprawdzania oleju nie mam musze kupić i sprawdzić ile oleju jest czy ropy nie przybyło
RALF76 Opublikowano 27 Marca 2018 Opublikowano 27 Marca 2018 (edytowane) 55 minut temu, Marus-84 napisał: No to świetnie a co jak wyłączyłem silnik podczas wypalania? I to juz z 4 razy a mam przejechane 6500 km zwracaj uwagę na wolne obroty, podczas wypalania jest około 1000 - jeśli zaobserwujesz takie zjawisko nie wyłączaj auta tylko przegoń... jeździsz na krótkich odcinkach? Edytowane 27 Marca 2018 przez RALF76
Marus-84 Opublikowano 27 Marca 2018 Opublikowano 27 Marca 2018 Różnie raz na dwa tygodnie trasa się trafi od grunia 6500km martwi mnie tylko ten olej kolega jak miał takie coś w A6 to olej wymienił 4 razy z 6 tyg przybywało na potęgę i wymiana dpf nie pomogła tylko usunięcie załatwiło sprawę. Pierwszy raz mi się wypalał odrazu po zakupie 100km do domu autostrada i pod domem widziałem ze chodził na podwyższonych obrotach no nic w weekendy trzeba będzie wycieczki robić heh
RALF76 Opublikowano 28 Marca 2018 Opublikowano 28 Marca 2018 13 godzin temu, Marus-84 napisał: Różnie raz na dwa tygodnie trasa się trafi od grunia 6500km martwi mnie tylko ten olej kolega jak miał takie coś w A6 to olej wymienił 4 razy z 6 tyg przybywało na potęgę i wymiana dpf nie pomogła tylko usunięcie załatwiło sprawę. Pierwszy raz mi się wypalał odrazu po zakupie 100km do domu autostrada i pod domem widziałem ze chodził na podwyższonych obrotach no nic w weekendy trzeba będzie wycieczki robić heh kolegi A6 to nowy samochód?? nie chce mi się wierzyć... daj dokończyć wypalać się Twojemu i będzie OK
Marus-84 Opublikowano 28 Marca 2018 Opublikowano 28 Marca 2018 U kolegi a6 z 2010 i 200000 km. Teraz zamówiłem bat do oleju i musze sprawdzić stan oleju to czasy za wszystko trzeba zapłacić nawet za bat do oleju heh
RALF76 Opublikowano 28 Marca 2018 Opublikowano 28 Marca 2018 1 godzinę temu, Marus-84 napisał: U kolegi a6 z 2010 i 200000 km. Teraz zamówiłem bat do oleju i musze sprawdzić stan oleju to czasy za wszystko trzeba zapłacić nawet za bat do oleju heh na MMI nie widać poziomu oleju? (nie masz tej funkcji?)
Marus-84 Opublikowano 28 Marca 2018 Opublikowano 28 Marca 2018 Mam pokazuje że max. W service w Belgii powiedzieli mi ze miarki bata nie ma to możliwe?
RALF76 Opublikowano 29 Marca 2018 Opublikowano 29 Marca 2018 (edytowane) 15 godzin temu, Marus-84 napisał: Mam pokazuje że max. W service w Belgii powiedzieli mi ze miarki bata nie ma to możliwe? Jeśli service tak mówi to jest to możliwe.. poniżej link z opisem tematu 2.0 Turbo zwłaszcza ostatni post... jest jakiś bagnet serwisowy ale trzeba mieć "szkolenie" jak używać bo może być katastrofa https://www.audiworld.com/forums/a4-b9-platform-discussion-212/oil-dip-stick-b9-motor-2940890/ widocznie w b9 poszli krok dalej aby ograniczyć zaglądanie pod maskę.. widać nie ma po co Edytowane 29 Marca 2018 przez RALF76
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się