Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Włączanie się wentylatora chłodnicy bez powodu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Mam następującą dziwną rzecz w moim Audi A4 B9 Allroud z silnikiem 2.0 TDI. Co dwa -cztery tygodnie występują następujące objawy:

- silnik po uruchomieniu utrzymuje cięgle przez dwa dni podwyższone obroty biegu jałowego ( 1000 obr./min )

- po osiągnięciu temperatury roboczej uruchamia się wentylator chłodnicy i pracuje po wyłaczeniu silnika ok. 10 min.

- w tym czasie system Start-Stop nie działa

Autoryzowany serwis twierdzi, że to naturalny proces związany z wypalaniem filtra DPF. Mnie to nie przekonuje ponieważ wczoraj opisane objawy wystąpiły po godzinnej jeździe autostradowej. Bardzo proszę o pomoc.  Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

objawy jak w b8 więc wskazuje na wypalanie się filtra dpf :)

nie przerywaj procedury...

Edytowane przez RALF76
Opublikowano (edytowane)
23 godziny temu, kazimierz napisał:

Autoryzowany serwis twierdzi, że to naturalny proces związany z wypalaniem filtra DPF. Mnie to nie przekonuje ponieważ wczoraj opisane objawy wystąpiły po godzinnej jeździe autostradowej. Bardzo proszę o pomoc.  Pozdrawiam

przez kilka lat miałem taki przypadek 2 krotnie po trasie około 150km dojeżdżam do domu i zaczyna się procedura wypalania...

ale dpf wypala się jeśli zgromadzi się odpowiednia ilość sadzy..

to że jechałeś w trasie nie oznacza że nigdy nie będzie się wypalał dpf aktywnie...

trasa pomaga w pasywnym wypalaniu czyli teoretycznie powinna się zmniejszyć się częstotliwość wypaleń vs kilometry gdybyśmy jeździli tylko w trasie..

prędzej czy później dojdzie do aktywnego wypalania tak jak w Twoim przypadku opisujesz....

obserwuj jak wypalanie będzie częste (co 100km) to jedź do serwisu bo może coś z dpf się dzieje..

Edytowane przez RALF76
Opublikowano

Dziękuję

Opublikowano

Dziękuję. A co mam robić, żeby nie przerywać procedury? jak w tym rola wentylatora chłodnicy? 

Opublikowano

Dziękuję. A jaka w tym rola wentylatora chłodnicy?

Opublikowano

schładza komorę silnika po wypalaniu

Opublikowano

jaki widzisz podwyższone obroty i zamierzasz zgasić silnik to przejedź się jeszcze kawałek :)

wentylator schładza komorę silnika po wypalaniu dpf (wysoka temperatura)

Opublikowano

Wentylator dodatkowo obciąża alternator a ten silnik.
Wtryski leją więcej wachy na gary żeby uzyskać odpowiednią temperaturę spalin żeby wypalić sądzę w DPF.
Przy wypalaniu DPF mogą się samoczynnie włączyć różne odbiorniki, zależy jak producent przygotował taką procedurę.

Wysłane z OP3T

Opublikowano

witam 

mam to samo od pierwszych kilometrów raz na jakis czas to sie zdarza z tym ze nie mam zadnego komunikatu ze się wypala DPF ... A tak wogóle orjentuje się ktoś gdzie jest bat do sprawdzania oleju?

Opublikowano
10 godzin temu, Marus-84 napisał:

nie mam zadnego komunikatu ze się wypala DPF

bo nie ma takiego komunikatu....

Opublikowano

No to świetnie a co jak wyłączyłem silnik podczas wypalania? I to juz z 4 razy a mam przejechane 6500 km

Opublikowano

A bata to sprawdzania oleju nie mam musze kupić i sprawdzić ile oleju jest czy ropy nie przybyło

Opublikowano (edytowane)
55 minut temu, Marus-84 napisał:

No to świetnie a co jak wyłączyłem silnik podczas wypalania? I to juz z 4 razy a mam przejechane 6500 km

zwracaj uwagę na wolne obroty, podczas wypalania jest około 1000  - jeśli zaobserwujesz takie zjawisko nie wyłączaj auta tylko przegoń...

jeździsz na krótkich odcinkach?

 

Edytowane przez RALF76
Opublikowano

Różnie raz na dwa tygodnie trasa się trafi od grunia 6500km martwi mnie tylko ten olej kolega  jak miał takie coś w A6 to olej wymienił 4 razy z 6 tyg przybywało na potęgę i wymiana dpf nie pomogła tylko usunięcie załatwiło sprawę. Pierwszy raz mi się wypalał odrazu po zakupie 100km do domu autostrada i pod domem widziałem ze chodził na podwyższonych obrotach no nic w weekendy trzeba będzie wycieczki robić heh

Opublikowano
13 godzin temu, Marus-84 napisał:

Różnie raz na dwa tygodnie trasa się trafi od grunia 6500km martwi mnie tylko ten olej kolega  jak miał takie coś w A6 to olej wymienił 4 razy z 6 tyg przybywało na potęgę i wymiana dpf nie pomogła tylko usunięcie załatwiło sprawę. Pierwszy raz mi się wypalał odrazu po zakupie 100km do domu autostrada i pod domem widziałem ze chodził na podwyższonych obrotach no nic w weekendy trzeba będzie wycieczki robić heh

kolegi A6 to nowy samochód?? nie chce mi się wierzyć...

daj dokończyć wypalać się Twojemu i będzie OK

Opublikowano

U kolegi  a6 z 2010 i 200000 km. Teraz zamówiłem bat do oleju i musze sprawdzić stan oleju to czasy za wszystko trzeba zapłacić nawet za bat do oleju heh

 

Opublikowano
1 godzinę temu, Marus-84 napisał:

U kolegi  a6 z 2010 i 200000 km. Teraz zamówiłem bat do oleju i musze sprawdzić stan oleju to czasy za wszystko trzeba zapłacić nawet za bat do oleju heh

 

 

na MMI nie widać poziomu oleju? (nie masz tej funkcji?)

Opublikowano

Mam pokazuje że max. W service w Belgii powiedzieli mi ze miarki bata nie ma to możliwe?

Opublikowano (edytowane)
15 godzin temu, Marus-84 napisał:

Mam pokazuje że max. W service w Belgii powiedzieli mi ze miarki bata nie ma to możliwe?

Jeśli service tak mówi to jest to możliwe..

poniżej link z opisem tematu 2.0 Turbo zwłaszcza ostatni post...

jest jakiś bagnet serwisowy ale trzeba mieć "szkolenie" jak używać bo może być katastrofa :)

https://www.audiworld.com/forums/a4-b9-platform-discussion-212/oil-dip-stick-b9-motor-2940890/

 

widocznie w b9 poszli krok dalej aby ograniczyć  zaglądanie pod maskę..  widać nie ma po co :grin:

Edytowane przez RALF76

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...