Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 BAU] Dlaczego padła turbina po 145 tyś. km ?


kikot

Rekomendowane odpowiedzi

W spektakularny sposób (strzał i kupa dymu) padła mi turbina ;(

Moim zdaniem trochę za wcześnie, stąd moje pytanie "dlaczego"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W spektakularny sposób (strzał i kupa dymu) padła mi turbina ;(

Moim zdaniem trochę za wcześnie, stąd moje pytanie "dlaczego"

a miales to auto od nowosci ?jak dlugo nim jezdzisz i z jakim przebiegiem go kupiles.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W spektakularny sposób (strzał i kupa dymu) padła mi turbina ;(

Moim zdaniem trochę za wcześnie, stąd moje pytanie "dlaczego"

turbine można załatwić po kilku tys wiec jak ktoś lub ty o nią nie dbałeś to padła :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na moje oko... 145 to zdecydowanie za wcześnie..

ja mam 220kkm i za jakieś 20kkm czeka mnie regeneracja czyli 100kkm więcej niż Tobie.

Gasisz samochód odrazu czy chłodzisz turbo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeniu

Gasisz samochód odrazu czy chłodzisz turbo?

O to samo chciałem zapytać... I czy butujesz zimnego czy dajesz mu się rozgrzać ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś w 100% pewny, że 145 tyś jest prawdziwe? Zdecydowanie za wczesnie jesli przebieg realny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście dbam; polecany olej MOTUL, chłodzienie jak i delikatna jazda jak jest zimny.

Ale nie wiem jak traktował ten sam. poprzednik, bo ja zrobiłem nim ok 25 000 km.

Przebieg na 100% oryginalny, sam. krajowy kupiony od dilera Audi z pełna dokumentacją

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście dbam; polecany olej MOTUL, chłodzienie jak i delikatna jazda jak jest zimny.

Ale nie wiem jak traktował ten sam. poprzednik, bo ja zrobiłem nim ok 25 000 km.

Przebieg na 100% oryginalny, sam. krajowy kupiony od dilera Audi z pełna dokumentacją

Kolego , nie obraź się ale :

jeśli padło Ci Turbo przy tym przebiegu to jedna z tych rzeczy którą napisałeś wyżej musi być nie prawdą :wink4:

pozostaje może jeszcze kwestia czy masz jakiegoś chipa który by wykończył T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W spektakularny sposób (strzał i kupa dymu) padła mi turbina

masz tę turbinkę wymontowaną czy tylko zakładasz, że to ona poszła bo tak samo się dzieje (strzał i kupa dymu) jak spadnie wąż powietrza doładowanego,

jeśli masz ją wymontowaną to daj jej fotki zobaczymy co się posypało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście dbam; polecany olej MOTUL, chłodzienie jak i delikatna jazda jak jest zimny.

Ale nie wiem jak traktował ten sam. poprzednik, bo ja zrobiłem nim ok 25 000 km.

Przebieg na 100% oryginalny, sam. krajowy kupiony od dilera Audi z pełna dokumentacją

Kolego , nie obraź się ale :

jeśli padło Ci Turbo przy tym przebiegu to jedna z tych rzeczy którą napisałeś wyżej musi być nie prawdą :wink4:

pozostaje może jeszcze kwestia czy masz jakiegoś chipa który by wykończył T

ale tak jak Wihajster napisal mozna ja zalatwic znaczeni szybciej tym bardziej ze nie masz zadnej pewnosci jak ktos ja traktowa.Skoro padla teraz to zanczy ze dostawala mocno w planik i przebieg nie ma tu nic do rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbinka już wymieniona na nową oczywiście z czyszczeniem całego układu dolotowego z oleju, ze starej nic nie zostało (urwany wirnik)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIE, została w warsztacie a ja nie jestem zbieraczem złomu.

Jeszcze raz opiszę; wirnik ma starte śmigła i swobodnie sobie lata w obudowie, prawdopodobnie ukręciła się ośka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wirnik ma starte śmigła i swobodnie sobie lata w obudowie, prawdopodobnie ukręciła się ośka.

takie uszkodzenie nie bierze się z "niczego", przed założeniem nowej mechanik sprawdził co mogło być powodem ?

pewnie nawet jej nie rozebrał i nie sprawdził a szybko założył nową i oby nie było powtórki z "rozrywki",

prawdopodobnie ukręciła się ośka.
jak to "prawdopodobnie" ? to nawet jej nie oglądałeś - masz zaufanie do mechanika, nie ma co :gwizdanie:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wirnik ma za duzy luz na łozyskach i dlatego sie starł

trzeba dokładnie sprawdzic zasilanie turbiny w olej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łopatki turbiny przytarły się w momencie rozpadnięcia, stało się to przy max. obrotach silnika i max. obciążeniu po intensywnej jeździe :naughty:

Przed awarią nic nie wskazywało na jej niedomagania, nie brał oleju, żadnych niepokojących dźwięków. Na nowej jedzie tak samo.

Nie będę kombinował już z olejami (MOTUL itp.), został zalany Castrolem 5w30 tak jak w ASO i zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motul to uznana marka i w niczym nie ustepuje Mobilowi czy Castrolowi

ale kazdy robi to co lubi

a tak na marginesie skąd wziąłeś nowe turbulum ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warsztat zamówił, nowa (nieregenerowana)- kupa kasy. "bo dobry samochód jest"

Co do MOTULA to może i dobry (wcale nie twierdzę że to wina oleju), ale mojej suszarki nie ochronił i dlatego wlałem inny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakiego Motula zalałes?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...