Jump to content
IGNORED

[B5 AEB] Nadmiernie grzejące się turbo


Recommended Posts

Witam! od jakiegoś czasu mam problem z grzejącym się turbo.Po przejechaniu 5km z predkością 120...140km/h czyli troche szybsza jazda wraz z wyprzedzaniem muszla turbiny wraz z kolektorem wydechowym robi się czerwona jakbym butował samochód przez godzinie po miescie :eek: .Ponadto samochód jest słabszy rozpędza się jak "cinquecento" bez urazy oczywiscie.Ma też charakterystyczny objaw jak puszcze nagle noge z gazu jest zawsze szarpnięcie.Samochód także troszke poszarpuje podczas nagłego wciśnięcia pedału gazu(dodam że to automat- Tip Tronic).Błędy jakie wypluł Vag:

00561 - Mixture Adaptation

14-10 - Adaptation Limit (Add) Exceeded - Intermittent

00561 - Mixture Adaptation

13-00 - Adaptation Limit (Mul) Not Reached

Dodam jeszcze że wymieniłem:

-przepływomierz

-sonde lambda

-N75

-filtr paliwa/powietrza

Ciśnienie spręzania około 12 bar-ów na każdym cylindrze.

Nieszczelności nie ma w układzie dolotowym.

Cisnienie paliwa na listwie podczas pracy na wolnych obrotach 3,5 bar ,jednak po wyłączeniu silnika od razu spada,podczas jazdy nie udało mi się zmierzyć.

Świece zapłonowe OK!

Kata nie mam ,zamiast niego jest kawałek zwykłej rury(przetestowane na innym samochodzie z tym samym silnikiem-nic nie powoduje)

Układ wydechowy zaraz za katalizatorem uszczelniony ,mimo to słychać delikatny swist podczas dodawania gazu.

Ustawienie rozrządu sprawdzone trzy razy.

Pomóżcie coś bo nie wiem co jeszcze można sprawdzic.Powoli chyba się załamie bo męcze się już z tym jakiś czas.Z góry dzięki za odpowiedzi.

[ Dodano: 09-03-2007, 12:56 ]

Dzisiaj udało mi się zmierzyć cisnienie paliwa podczas jazdy.Nigdy nie spada poniżej 3,5 bar a jeśli wciskam gaz to manometr pokazuje jakies 5,2 bar.Na wolnym gazie podczas jazdy jest między 3,5....4bar.Wydaje mi się więc że pompa paliwa jest ok ,regulator cisienia paliwa też ok.Dzis wysypał się kolejny mechanik który obstawił że jest winna pompa paliwa ponieważ może już nie wydalać i podaje zbyt mało paliwa-wtedy jest zbyt uboga mieszanka-spaliny maja większą temperature-przez co turbina wraz z kolektorem nadmiernie się nagrzewa.Teoria była nawet przekonująca.Jednak nie tędy droga.Znów jestem bez pomysłu co go boli? :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

A powiedz czy auto chodzi równo na wolnych obrotach i przy lekkim dodawaniu gazu? Możliwe że którys wtryskiwacz żle pracuje i przy ostrym depnięciu juz nie wydala

Link to comment
Share on other sites

Swiece z zapłonowe wygladają ok! ,są tam trzy elektrodowe ,mają lekki nagar ,nie są okopcone ani popękane,ale na wyglad są ok ,inaczej nie potrafie sprawdzic.

Silnik zaplala za pierwszym razem.Na biegu jałowym trzyma równiutkie obroty,gra jak orkiestra :smile: Obroty nie falują,po wcisnięciu pedału gazu od razu reaguje,po opadnięciu obrotów nie spadają one poniżej 850..900.Problemy występują podczas jazdy.Czerwona turbina.. .Po skasowaniu błędów auto rozpędza się o wiele lepiej jednak jak już załapie błędy po kilku..kilkunastu km o których pisałem wyżej ,wpada w tryb awaryjny przypuszczam i jest zmulowe wtedy. :confused: .Dzisiaj zamontowałem sobie czujnik cisnienia doładowania i zaobserwowałem że do 3 tyś. obrotów turbina pompuje 0,7 - 0,8 bar jednak powyżej tych obrotów cisnienie spada i jest gdzies około 0 a nawet poniżej -0,2bar.Czyli podcisnienie.Jak samochód jest na biegu jałowym to wskaznik pokazuje -0,4....-0,6bar czyli podcisnienie.Czy takie zchowanie jest normalne??

Link to comment
Share on other sites

obrotów turbina pompuje 0,7 - 0,8 bar

cos przy duzo max dla serii to 0,6-0,65 to ze jest podcisnienie to norma nie ma co sie tym przejmowac u mnie po programie pompuje max 0,9 i takie jest maximum dla k003. ja bym obstawial po takim doladowaniu ze mieszanka jest za uboga w paliwko i sie dlatego grzeje ale nie mam pojecia co z tym zrobic. moze zawor WG jest zle ustawiony moze ktos przy tym grzebal a tak dla scislosci to czasem przy doladowaniu 0,8 nie szrpie ci samochod bo na serii to przy takim doladowanu wchodzi w tryb awaryjny i nie jezdzi jak trzeba

no wsumie po tym co napisalem to zacznij od WG zmniejsz doladowanie do 0,6

Link to comment
Share on other sites

a ja obstawiam wycięcie katalizatora :twisted:

oooo jak wycięty kat to pozostaje tylko komputer....bo wychodzi na to, że masz kiepski AFR

Link to comment
Share on other sites

Panowie,panowie czytajcie uważniej ,ja nie mam kata jak już wczesniej napisałem zamiast niego jest zwykły kawałek rury.A samochód lekko poszarpuje podczas znacznego wcisnięcia pedału gazu.Jest też szarpnięcie znaczne po nagłym odjęciu nogi z gazu tak jakby nie miał co z tym cisnieniem zrobic.A gdy samochód się rozpędza to podczas zmiany biegu gdy nagle zieniają się obroty na mniejsze silnik kicha do wydechu i słychać coś w okolicach turbiny,jakby nie spalone paliwko dopalało się w turbinie,jak miałem kiedyś w poprzednim aucie gaz zamontowany i mi kilka razy strzeliło to podobnie to słychać było,z tym że gaz cofał się do filtra powietrza.Co to jest WG ???

[ Dodano: 17-03-2007, 13:33 ]

Dzisiaj udało mi się zrobic ładne logi.Zerknijcie na nie i powiedzciec co sądzicie:

Saturday,17,March,2007,12:14:44

8D0 907 558 E ,,1.8L R4/5VT MOTR AT D02,

,Group A:,'002,,,,Group B:,'003,,,,Group C:,'011

,,RPM,Time,Time,Mass Flow,,RPM,Voltage,Temperature,Temperature,,RPM,Time,Speed,Fuel Consump.

,TIME,,,,,TIME,,,,,TIME,,,,

MARKER,/min,ms, ms, g/s, STAMP,/min, V, °C, °C,STAMP,/min, ms, km/h, l/h

STAMP

, 0.00,1520,3.40, 4.67, 16.81, 0.31,1560,13.720,93.0,16.5, 0.62,1560,3.55, 37.1, 3.92

, 0.89,1640,6.70,13.86, 35.56, 1.20,1600,13.580,93.0,18.0, 1.53,1640,7.60, 38.4,11.90

, 1.80,1640,7.90,15.64, 41.81, 2.15,1640,13.510,93.0,16.5, 2.50,1680,8.45, 42.2,15.54

, 2.80,1760,8.50,16.23, 47.64, 3.08,1800,13.440,93.0,15.0, 3.36,1840,8.55, 46.1,15.68

, 3.64,1920,8.65,16.23, 52.71, 3.92,1960,13.440,93.0,15.0, 4.20,2000,8.65, 49.9,15.26

, 4.48,2080,8.60,15.81, 57.01, 4.79,2120,13.650,93.0,15.0, 5.06,2160,8.40, 53.8,17.08

, 5.35,2240,8.25,14.62, 59.23, 5.65,2280,13.650,93.0,15.0, 5.92,2360,8.20, 58.9,18.90

, 6.19,2400,8.05,14.28, 62.08, 6.44,2480,13.580,93.0,15.0, 6.72,2520,7.90, 62.7,18.06

, 7.04,2600,7.90,13.94, 65.48, 7.38,2640,13.580,93.0,15.0, 7.68,2720,8.00, 66.6,20.58

, 7.97,2760,7.95,13.94, 70.56, 8.26,2840,13.580,93.0,15.0, 8.55,2880,7.75, 71.7,21.98

, 8.87,2960,7.70,13.52, 72.57, 9.16,3000,13.580,93.0,16.5, 9.45,3080,7.65, 75.5,21.70

, 9.73,3120,7.65,13.60, 75.90,10.00,3160,13.510,93.0,16.5,10.31,3200,7.65, 80.6,23.94

,10.58,3280,7.55,13.43, 79.17,10.87,3320,13.510,93.0,18.0,11.14,3360,7.50, 84.5,23.66

,11.43,3440,7.40,13.18, 81.67,11.72,3440,13.440,93.0,18.0,12.01,3560,7.30, 88.3,25.34

,12.28,3600,7.25,13.09, 82.64,12.57,3640,13.580,93.0,19.5,12.86,3680,7.10, 92.2,24.64

,13.17,3760,7.00,12.75, 83.96,13.50,3800,13.650,93.0,19.5,13.81,3840,6.90, 94.7,26.04

,14.11,3920,6.85,12.50, 85.90,14.42,3920,13.510,93.0,21.0,14.75,4000,6.80, 99.8,25.76

,15.07,4040,6.70,12.33, 86.81,15.39,4120,13.580,93.0,22.5,15.69,4160,6.70,102.4,27.58

,15.98,4160,6.65,12.24, 89.37,16.23,4200,13.580,93.0,22.5,16.55,4240,6.60,105.0,27.44

,16.81,4320,6.60,12.16, 90.56,17.10,4320,13.580,93.0,24.0,17.37,4360,6.55,108.8,27.16

,17.65,4400,6.55,12.07, 91.81,17.96,4440,13.580,93.0,25.5,18.28,4480,6.50,111.4,29.12

,18.59,4520,6.45,12.07, 93.54,18.88,4560,13.650,93.0,25.5,19.16,4600,6.40,115.2,28.98

,19.46,4640,6.40,11.90, 94.58,19.75,4640,13.650,93.0,27.0,20.06,4720,6.30,116.5,30.66

,20.37,4760,6.30,11.82, 95.28,20.70,4800,13.580,93.0,27.0,20.98,4800,6.30,120.3,30.52

,21.26,4840,6.25,11.82, 96.59,21.56,4880,13.650,91.5,28.5,21.87,4880,6.25,122.9,30.38

,22.16,4960,6.25,11.90, 98.61,22.47,4960,13.650,91.5,30.0,22.75,5000,6.20,124.2,30.52

,23.01,5040,6.20,11.98, 99.65,23.28,5080,13.580,91.5,30.0,23.57,5080,6.20,126.7,32.48

,23.84,5120,6.20,11.98,101.04,24.12,5160,13.650,91.5,31.5,24.39,5200,6.20,128.0,34.44

,24.67,5200,6.10,11.90,101.81,24.95,5240,13.650,91.5,31.5,25.24,5240,6.10,130.6,32.62

,25.53,5280,6.05,11.90,102.71,25.81,5280,13.580,91.5,33.0,26.09,5320,6.10,131.8,32.48

,26.36,5360,6.05,11.82,103.47,26.64,5400,13.510,90.0,33.0,26.93,5400,6.00,134.4,34.30

,27.19,5400,6.00,11.82,103.54,27.49,5400,13.580,90.0,34.5,27.79,5440,6.00,135.7,33.74

,28.09,5440,6.00,11.90,104.65,28.38,5520,13.440,90.0,34.5,28.68,5520,5.90,137.0,35.56

,29.01,5520,5.90,11.56,103.54,29.29,5560,13.580,90.0,36.0,29.58,5600,5.90,138.2,35.42

,29.85,5640,5.85,11.48,105.21,30.13,5640,13.580,90.0,36.0,30.41,5640,5.85,140.8,35.14

,30.69,5640,5.80,11.48,105.07,30.97,5680,13.650,90.0,36.0,31.26,5720,5.80,142.1,35.00

,31.54,5720,5.80,11.39,105.76,31.83,5720,13.580,90.0,37.5,32.12,5760,5.75,142.1,35.70

,32.42,5760,5.75,11.48,105.21,32.71,5800,13.650,90.0,37.5,32.98,5840,5.70,144.6,35.70

,33.30,5800,5.70,11.31,105.76,33.62,5840,13.650,90.0,37.5,33.90,5880,5.70,145.9,34.16

,34.19,5880,5.65,11.22,106.39,34.48,5880,13.650,90.0,39.0,34.75,5880,5.65,147.2,35.70

,35.04,5920,5.60,11.14,105.97,35.35,5960,13.580,90.0,39.0,35.65,5920,5.60,148.5,35.70

,35.94,5960,5.60,11.05,106.59,36.22,6000,13.580,90.0,40.5,36.49,5960,5.55,148.5,35.70

,36.77,6000,5.55,11.05,106.46,37.06,6000,13.510,90.0,40.5,37.34,6040,5.55,149.8,35.70

,37.63,6000,5.55,11.05,106.32,37.91,6040,13.440,90.0,40.5,38.19,6040,5.50,151.0,35.70

Na Wskazniku Boost cisnienie doładowania czasem skacze na 1bar :eek: .Ale podczas tego pomiaru trzymało się na wartosci gdzies 0,7bar-a.

Link to comment
Share on other sites

Na Wskazniku Boost cisnienie doładowania czasem skacze na 1bar .Ale podczas tego pomiaru trzymało się na wartosci gdzies 0,7bar-a.

to duzo za duzo jak na serie zmniejsz je i bedzie ok napewno

Znaczy się to cisnienie wskoczy na 1bar na chwile,jest to tylko skok i pózniej szybko opada.A dzieje się tak podczas nagłego wcisnięcia pedału gazu.Czy może tak skakać chwilowo czy powinno maxymalnie podnieść się na 0,65bar-a??Jak robiłem logi to po wcisnięciu pedału gazu do oporu troche skoczyło ale za ułamek sekundy opadło i ustaliło się własnie coś koło 0,7bar-a.W całym przedziale obrotów trzymało się stałe własnie coś około 0,7 bar-a.

Link to comment
Share on other sites

Znaczy się to cisnienie wskoczy na 1bar na chwile,jest to tylko skok i pózniej szybko opada

to chwilowe wystarczy zeby komp wszedl w tryb awaryjny

Czy może tak skakać chwilowo czy powinno maxymalnie podnieść się na 0,65bar-a??

tak max to 0,65 przy chwilowym wcisnieciu wiecej na serii nie powinno byc

po wcisnięciu pedału gazu do oporu troche skoczyło ale za ułamek sekundy opadło i ustaliło się własnie coś koło 0,7bar-a.W całym przedziale obrotów trzymało się stałe własnie coś około 0,7 bar-a.

tyle to mi trzyma po programie a chwilowe 0,9-1,0

Link to comment
Share on other sites

tyle to mi trzyma po programie a chwilowe 0,9-1,0

A powiedz mi ile ci samochód spala po tym programie tylko szczerze.Bo jestem ciekaw.Może jak się uporam z tymi bolączkami mojego samochodu może sam się skusze na jakis program :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Miałem podobny przypadek w FC.

Jak dodawałem gazu, to niewiadomo skąc ciśnienie doładowania nagle skakało na 1,5b, z tym że tam był MapSensor i ECU odcinał zapłon, jak ciśnienie w piku przekraczało 1,5b, żeby czegoś nie uszkodzić.

Okazało się, że zaworek elektromagnetyczny, sterujący podciśnieniem dla WG był uszkodzony mechanicznie. Elektrycznie było wszystko ok, więc ECU nie widział błędów. Natomiast kulka w zaworku się przywieszała i chwilami turbina pompowała maksa.

Sprawdź ten zaworek, może też sie coś z nim dzieje, turbinka dmucha więcej niż powinna i sterownik przechodzi w stan serwisowy.

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź ten zaworek, może też sie coś z nim dzieje, turbinka dmucha więcej niż powinna i sterownik przechodzi w stan serwisowy.

Witam! Cie ten zaworek o którym piszesz to zapewne N75.Już wyżej pisałem że jest wymieniony.Ja miałem podobny przypadek.Na tescie w EsiTronicu zaworek cykał jak powinien i elektrycznie było wszystko ok.Zaworek ten jednak nie domykał się fizycznie do końca i przepuszczał.Ktoś mądry to wyczaił i odłaczył go z wężyków i dmuchał w niego.W chwili kiedy zaworek powinien być otwarty -był otwarty.Jednak wtedy kiedy się miał zamknąć to zamykał sie nie do końca.No więc jednym słowem tak własnie się powinno sprawdzać N75.Odpiąć go fizycznie i przetestować.Nie jest to jednak to o czym piszesz..,bo już wymienione.Czy ktoś może mi coś na temat Logów powiedzieć?? Czy ktoś się tutaj zna dobrze na logach??Bo już raczej lepszej diagnozy jak logi to nie można zrobic Vag-iem.

Link to comment
Share on other sites

wiesz moze ktos sie zna na logach ale ja ci dorazu mowie ze jesli masz n75 sprawny to musisz recznie zmniejszyc cisnienie doladowania na WG jest to dosyc ciezko zrobic na k003 bo dojscie do tego jest kiepskie tylko od dolu wiec bez kanalu sie nie obejdzie ewentualnie mozesz wyjac turbo i zawiesc do jakiegos speca zeby ci ustawil. ja jak sie bawilem MBC to jak na serii ustawilem 0,8 bara to wchodzil w tryb awaryjny

Link to comment
Share on other sites

plati on ma to samo co u mnie: przeładowanie turbiny bo jest wycięty katalizator :exclaim: jestem 100% pewny, że to jest to samo.

pozostaje kwestia grzania się turbo - egt za wysoki, czemu?? :wink:

Link to comment
Share on other sites

plati, WG zostaw w spokoju, on jest regulowany N75 i jesli jest sprawny to WG nie ma nic do tego. Ten turbo serwis na obozowej ktory ustawil mi WG rzekomo zeby sie otwieral przy 1.2bara, ustawil go tak ze westegate byl naciagniety do konca - i jak to ma pracowac ???? Po to jest sprezyna zeby otwieral sie i zamykal tyle ile kaze mu elektrozawor a nie byl naciagniety na stale

Link to comment
Share on other sites

Witam! dwa dni temu rozebrałem układ dolotowy.Okazało się że w rurce gumowej na wejsciu turbiny była dziurka,której wczesniej nie zauważył mechanik który sprawdzał szczelność :evil::evil: .Wymieniłem rure na inną.Samochód zaczął płynniej przyspieszać,nie poszarpuje,cisnienie turbo sięga max 0,6bar,jak wciskam gaz to stoi na 0,45bar.Podczas zmiany biegu gdy troche szybciej przyspieszam słychać małe "ppssssssss" ,czyli DV działa.Wczesniej nie było takiego efektu.No i wszystko byłoby pięknie jakby nie czerwona muszla turbiny :cry: Panowie pomóżcie mi jakoś.Nie mam już gdzie pojechać z tym samochodem.Dwóch mechaników w okolicy których uważało się za dobrych się już wysypało i powiedzieli że oni już nie wiedzą co to może być i się poddają.Tym samym zostawili mnie na lodzie.Ja sam już załamałem ręce bo też mi się pomysły skończyły.Mam wyjazd za granice i odkładam go z tygodnia na tydzien .Ale już mi się kończy czas.Po przejechaniu ok. 5km-10km z prędkością 140...160km/h muszla turbiny wraz z kolektorem wydechowym i w ekstremalnych przypadkach zachodzi już na katalizator jest rozgrzana do czerwoności.Jak jedzie się spokojnie 100km/h to turbina się tak nie rozgrzewa,ma normalny kolor.Czy mieszka może ktoś w okolicy kto ma taki silnik 1.8T AEB ktoś dobroduszny,może by coś szło pozamieniać na próbe,metodą prób i błędów np. Przepływomierz,bo mam nowy ale nie oryginalny,i jeden koleś obstawiał jeszcze że przepływka przekłamuje.No więc kto chętny do pożyczenia przepływki napróbe??Albo poleccie mi kogoś,jakiegoś fachowca.Mieszkam w woj. Śląskim 20km od Tarnowskich Gór.Pomóżcie! :cry:

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Logi które porobiłeś są trochę nie z tej bajki bo to nie diesel :wink: Jeśli masz możliwość, to zrób logi z:

002 na jałowym

002 pod obciążeniem

015 i 016 na jałowym

022 i 023 pod obciążeniem

030 i 031 w czasie jazdy

032 ja jałowych

034 wtedy gdy się najbardziej nagrzewa

115 pod obciążeniem

Pod obciążeniem, jak zwykle znaczy że rozpędzasz na pełnym gazie. Pamiętaj żeby logi na jałowych zrobić na końcu, po przejechaniu paru kilometrów. W czasie jazdy, tzn. przy różnych obrotach/zmianie biegu, etc. Wszystkie logi zrób na w pełni rozgrzanym silniku.

1.8T to jest trochę bardziej skomplikowany niż dizelek :wink: Więc nie wiadomo czy coś z tego będzie. No ale może akurat ktoś coś zauważy.

Pozdrawiam

PS. I zrób z logów jakieś fajne tabelki :wink:

Link to comment
Share on other sites

022 i 023 pod obciążeniem

030 i 031 w czasie jazdy

032 ja jałowych``1

034 wtedy gdy się najbardziej nagrzewa

115 pod obciążeniem

Nie ten rocznik.

Nie ma tam wogóle 115 kanału :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hmm... wydaje mi się że map gdzieś powinien być dostępny :question: Choć on akurat nie jest aż tak istotny. Natomiast te od lambdy, zwłaszcza adaptacje, by się przydały. Oczywiście musi być pełna wersja vaga (nie demo) żeby te bloki sczytać. Zamiast 022 i 023 może być 020.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Ciąg dalszy historii oraz WIELKA prośba do klubowiczów.

Witam! ponownie. A więc samochód był u mechanika wczoraj i odkryliśmy że intercooler jest dziurawy i puszcza cisnienie-jednak.Po włożeniu innego/wymianie ,skasowaniu błędów i jezdzie próbnej okazało się że już się tylko jeden błąd wyświetla czyli:

00561 - Mixture Adaptation

13-00 - Adaptation Limit (Mul) Not Reached

Następnie na celowniku był przepływomierz ponieważ z reguły mechanik u którego byłem nie ufał podróbkom.Ponieważ przepływka była nowa ale nie oryginalna jakaś podróbka(miała te same numery,kupiona na allegro za jakies 180zł).No więc założył oryginalną przepływke boscha,kasacja błędów i w droge.Samochód na oryginalnej przepływce jest dużo bardziej żwawy nie muli go i przyspiesza bardzo ładnie,błędów zero po wymianie tych dwóch rzeczy.Już nie pisze ile to kosztowało lepiej.A WIEC PODRABIANYM PRZEPŁYWOMIERZOM MÓWIMY ZDECYDOWANE NIE!!! .Pozostał jednak jeszcze jeden problem,a mianowicie czerwona turbina.Po przejechaniu 10km z prędkością 140...160km/h turbo jest rozgrzane do czerwoności,pózniej jednak szybko stygnie,po około 2 minutach jak samochód postoi z włączonym silnikiem ma już normalny kolor żeliwa.Już troche zgłupiałem bo sam już nie wiem czy tak ma być czy nie.I tu WIELKA prośba do kolegów z klubu Audi którzy posiadają 1.8T czy mogliby to sprawdzic.Nawet ci co rzadko pod maske zaglądają.Może po prostu tak ma być tylko nikt tego nie przyuważył że tak się poprostu dzieje.Dzwoniłem też do zakładu który zajmuje się regeneracją turbin i koleś tam powiedział że tak może być bo przecież tamtędy lecą gorące spaliny wprost z cylindrów... .Sam już nie wiem,mam wyjazd za granice i chce tym autem jechać w weekend i troche się boje że jak pojade 10 godzin z prędkością przekraczającą 140km/h to mi się to po drodze rozleci z przegrzania.

Czy tak ma być?????????????

Link to comment
Share on other sites

... że jak pojade 10 godzin z prędkością przekraczającą 140km/h to mi się to po drodze rozleci z przegrzania.

Czy tak ma być?????????????

Nie wolno z taką prędkością jeździć po polskich drogach... ;-)

Świrki oczywiście.

Przejechałem się od zimnego silnika ok 12km i zatrzymałem.

Pod maską jest gorąco, w okolicy turbiny zwłaszcza - ale to oczywiste.

Natomiast nie zauważyłem, żeby turbo w części wydechowej (ciepłej) nagrzało się do takiego stopnia, żeby "świeciło".

W nocy, jak tak poganiałem mocniej (ale bez przesady), to miała kolor czerwony i jasny czerwony (zależy w którym miejscu).

Natomiast za dnia tego nie widać. Myślę, że to w normie.

Link to comment
Share on other sites

... że jak pojade 10 godzin z prędkością przekraczającą 140km/h to mi się to po drodze rozleci z przegrzania.

Czy tak ma być?????????????

Nie wolno z taką prędkością jeździć po polskich drogach... ;-)

Świrki oczywiście.

Przejechałem się od zimnego silnika ok 12km i zatrzymałem.

Pod maską jest gorąco, w okolicy turbiny zwłaszcza - ale to oczywiste.

Natomiast nie zauważyłem, żeby turbo w części wydechowej (ciepłej) nagrzało się do takiego stopnia, żeby "świeciło".

W nocy, jak tak poganiałem mocniej (ale bez przesady), to miała kolor czerwony i jasny czerwony (zależy w którym miejscu).

Natomiast za dnia tego nie widać. Myślę, że to w normie.

Wielkie dzięki za reakcje i sprawdzenie tego.Czekam na następne wypowiedzi aby porównać co u kogo jak.. .

Link to comment
Share on other sites

gregory, co z twoim autkiem?? Daj znać na PW to otworzę temat.

otwieram temat - co nowego ??

Link to comment
Share on other sites

Witam! No więc jestem zagranicą.Oczywiscie swoją furką :) Samochód sprawował się dobrze podczas drogi.Zrobiłem 1200km i nic się nie stało z turbiną ani z silnikiem.W połowie drogi jak zjechałem na parking otworzyłem maske nie było czuć nawet dużego gorąca z okolic slinika.Przetestowałem spalanie na pewnym odcinku i spalił mi 60ltr. /720km przy stałych 160km/h (non stop autostrada)-niezle co :) Wtedy pomyślałem se że to niesamowity motor.Następnego dnia po przyjezdzie za granice odpaliłem silnik.Pracował bardzo równo cicho,żaden zawór nie stukał nic nie klekotało-no więc silnik 1 klasa se pomyślałem :) nic mu się nie stało.Reasumując ten temat to okazuje się że każda niesprawność w moim samochodzie powodowała nasilenie efektu grzania się turbo oraz kolektora wydechowego.Trudno było pózniej określic jednoznacznie ponieważ było w samochodzie wymieniane kilka rzeczy czy tak ma się to grzac czy nie.Prawdopodobnie z winy złego składu mieszanki spowodowanego uszkodzonym przepływomierzem i nieszczelnościami w dolocie.Wczesniej wymieniłem jeszcze sonde lambda,no i ta strumiennica... :/ .

Jest też tak że największe grzanie się turbiny powodują nagłe gwałtownie zmieniające się obroty silnika.Jeśli np. przejedziemy się kawałek samochodem szybciej skrzynia zmienia biegi,obroty wzrastaja majeją i znów gwałtownie wzrastają to turbo nagrzewa się mocniej.Natomiast jeśli pojedziemy troche dalej to temperatura turbo się ustabilizuje -chyba,tak mi się wydaje.Sam tak wydedukowałem na podstawie tego co przeszedłem z tym samochodem.W chwili obecnej jestem szczśliwym posiadaczem 1.8T ciesze się dynamiką jazdy i coraz mniej rzeczy zwiazanych z moim samochdem burzy mi tą radość.Pozdro dla wszystkich którzy zainteresowali się moim tematem i chcieli w jakis sposób pomóc.Nie było lekko,ale daliśmy rade. :a4fan:

Link to comment
Share on other sites

Czy ja dobrze rozumuje, że kiepskie paliwo w kraju lałeś ??

Link to comment
Share on other sites

Czy ja dobrze rozumuje, że kiepskie paliwo w kraju lałeś ??

hhmm......,ciekawa myśl,o tym nie pomyślałem.A wydaje ci się że może t jakoś wpływać na nagrzewanie się turbiny?Może to przetestuje tutajza granicą i jak przyjade do polski też.

Link to comment
Share on other sites

koniecznie sprawdź ten temat... czekamy na info

Link to comment
Share on other sites

Na PB 95 holenderskim turbo się podobnie grzeje jak na polskim.Mniej grzeje się na 98 ale i tak się grzeje.Ogólnie polecam każdemu jazde na PB 98-samochód mniej troszke paliwa pali a w rezultacie z kosztami wychodzi chyba na to samo,no a silnik na PB98 jest mniej obciążony.Teraz po kilku lektórach i wizytach u specjalistów wiem że turbawka ma prawo być rozgrzana do czerwoności.Walka z czerwonym KKK K03 to walka z "wiatrakami" :>,bo to małe turbo i musi się napracować aby nadmuchać swoje cisnienie.Tak poprostu powinno być.Pozdrawiam i dziękuje za zainteresowanie.Temat zamykam. :a4fan:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...