Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Nadmiernie grzejące się turbo


gregory

Rekomendowane odpowiedzi

I słusznie. Też to mam i po prostu tak ma być - wystarczy starannie chłodzić turbinę przed zatrzymaniem i nie szczędzić na oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tutaj sie zwami nie zgodzę że tak ma być ponieważ przegrzanie turbo może doprowadzić do jego popękania bardzo często sie to dzieje w tym modelu silnika ,pękają kolektory wydechowe i kolektor turbiny przyczynę juz każdy zna temperatura tylko co powoduje tak wysoką temperaturę?.Wiem że przyczyną może być podwieszający się zawór lub źle ustawiony rozrząd jeśli ktos ma jakiś inny pomysł prosze o opisanie go

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podwieszający się zawór

który zawór ?

źle ustawiony rozrząd

o łał...tego się nie spodziewałem...kto tak powiedział ? Pan Henio z warsztatu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo jest wykonane z Żeliwa, a jak sama nazwa wskazuje żeliwo się żarzy. To stop którego pod wpływem temp. nie trudno doprowadzić do "świecenia". Jeśli turbo ma wystarczająco oleju i silnik nie jest gaszony na zbyt rozgrzanym to nic mu nie będzie. A pęknięcia pojawiają się chyba najczęściej na wskutek zbyt szybkiego stygnięcia, np. zgaszenie od razu po ostrzejszej jeździe na mrozie.

Nie chciałbym tu pisać że świecenie turba w każdych warunkach jest normalne, aby mnie ktoś źle nie zrozumiał bo istnieją odstępstwa gdzie na wskutek jakiejś awarii osprzętu silnika itp. mieszanka jest zbyt uboga i temp. spalin jest nieco wyższa, a turbo świeci na czerwono nawet podczas spokojnej jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja będę drążył ten temat, zamówiłem parę części na które musze poczekać i założyć takie jak sonda ,N75,DV tą ostatnią zamówiłem od audi TT tak jak na forum radzili koledzy natomiast przegrzewające sie turbo sprobuje zadzwonić do serwisu Audi i umówić się na wizytę zobaczymy co oni powiedzą dziś sprawdziłem przy spokojnej jeździe jadąc do domu 4km i tez robi sie lekko czerwone przy mocnym butowaniu może to normalne ale na krótkim odcinku przy normalnej jeździe przy temp na dworze zero stopni ? to są jaja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja będę drążył ten temat, zamówiłem parę części na które musze poczekać i założyć takie jak sonda ,N75,DV tą ostatnią zamówiłem od audi TT tak jak na forum radzili koledzy natomiast przegrzewające sie turbo sprobuje zadzwonić do serwisu Audi i umówić się na wizytę zobaczymy co oni powiedzą dziś sprawdziłem przy spokojnej jeździe jadąc do domu 4km i tez robi sie lekko czerwone przy mocnym butowaniu może to normalne ale na krótkim odcinku przy normalnej jeździe przy temp na dworze zero stopni ? to są jaja

Zainteresuj się poważnie przepływomierzem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem właśnie na badaniu CO2 katalizatora więc norma wynosi 0.5 a moje auto ma wynik 0.07 czy to mogą być objawy zapchanego katalizatora proszę o opinie[br]Dopisany: 19 Styczeń 2009, 14:24_________________________________________________

byłem właśnie na badaniu CO2 katalizatora więc norma wynosi 0.5 a moje auto ma wynik 0.07 czy to mogą być objawy zapchanego katalizatora proszę o opinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem właśnie na badaniu CO2 katalizatora więc norma wynosi 0.5 a moje auto ma wynik 0.07 czy to mogą być objawy zapchanego katalizatora proszę o opinie

stary...wywal katalizator po prostu :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem właśnie na badaniu CO2 katalizatora więc norma wynosi 0.5 a moje auto ma wynik 0.07 czy to mogą być objawy zapchanego katalizatora proszę o opinie

Po pierwsze do 0.5, po drugie norma na CO, a nie CO2.

CO= 0.07 to całkiem dobry wynik i niekoniecznie musi świadczyć o stanie katalizatora. Sprawny silnika nawet bez katalizatora będzie trzymał normy spalin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sory Poziek ale uparłem sie i wymienie go na nowy OK

Dlaczego? Skąd wiesz, że jest do bani? :mysli:

Pisałem już kiedyś, że objawy zapchanego kata są bardzo mocno odczuwalne - wyraźnie gorsza dynamika; przerabiałem to kiedyś w innym aucie. Wrażenie podobne do jazdy z zaciągniętym ręcznym :sick3:

To, że ta turbina świeci to nic nadzwyczajnego - nie mam kata i też tak mam, mimo że nie mam żadnych usterek. gregory też to miał i pewnie wielu innych użytkowników tak ma - niektórzy nawet nie wiedzą :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

ja nie przekraczam moim autem 140km bo właśnie boje sie o moje nowe turbo które też przy ostrej jeździe (wystarczy 1 but, 2 but, 3 but 140km i do zeraz) a turbina oraz kolektor jest czerwony, bardzo czerwony...

Przy normalnej jeździe do 3000obr/min turbo nie świeci.

Po jutrze umówiłem sie z "magikiem" od turbo chipa itp zobaczymy co on powie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dowiedzialem sie...

turbo jednak moze sie przegzewac... powodem w moim przypadku jest zły skład mieszanki(za malo paliwa dostaje) wadliwa przepływka.

Wsadzilem przepływke odpowiednik z innego auta i na vagu wyszlo przy 6000obr 115 jednostek a na mojej przeplywce 85...

w poniedzialek zalatwie nowa przeplywke i jeszcze raz sprawdze a potem zobacze czy dalej sie tak turbina nagrzewa.

pozdro

[br]Dopisany: 30 Kwiecień 2009, 16:32_________________________________________________HE he i dalej to samo :)

1,2,3 (biegi) but, zatrzymuje sie otwieram maske a tam gril gotowy nic tylko kielbaski szykowac (kolektor turbo czerwone).

Odpowiednia mieszanka paliwa nic tu nie zmieniła, wymieniłem przepływke:

stara prszepływka - 85 jednostek paliwa 6500obr/min, nowa przepływka -130 jednostek paliwa przy 6500obr/min

w przyszłym tygodniu wywale katalizator to sprawdze znowu czy sie mniej grzeje, ale powoli zaczynam w to wieerzyć ze tak poprostu musi byc jak sie ostro jedzie to sie grzeje tylko zastanawiam sie co jak pojade na nimcy 300km autostradą i powiedzmy bede mial 5000obr/min pod koniec trasy turbina sie stopi?? hehe

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawiam sie co jak pojade na nimcy 300km autostradą i powiedzmy bede mial 5000obr/min pod koniec trasy turbina sie stopi?? hehe

pozdro

To turbo będzie cały czas czerwone :wink4: . Możesz i jechać 1000km z czerwonym turbem, jeśli masz sprawne układy chłodzenia/smarowania to nic mu nie będzie. :)

To małe turbo, a seryjne programy są ubogo pisane więc seryjne turbo grzeje się bardziej nawet od jakiegoś większego :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w przyszłym tygodniu wywale katalizator to sprawdze znowu czy sie mniej grzeje

Nic to nie zmieni.

co jak pojade na nimcy 300km autostradą i powiedzmy bede mial 5000obr/min pod koniec trasy turbina sie stopi?? hehe

Z tego względu w 1.8T trzeba zwracać szczególną uwagę na klasę i czystość oleju.

Turbinie nic nie grozi zakładając, że przed wyłączeniem silnika ją ochłodzisz jadąc spacerkiem np. 2km przed końcem trasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh czytając ten temat też moge sie podczepic , ostatnio przy jezdzie do pracy moja niunia dostała przez chwilke buta i z ciekawości zajrzałem pod maskę , no i było tam czerwono jak :evil: , wystarczyło jej jakieś 1,5 kilometra , moim zdaniem chyba jednak te typy tak mają , jedno co jest ważne to nie gasic silnika w momencie gdy jest czerwona , wystarczy odczekac pare minut lub spacerkiem sie przejechać i będzie git . :quattro:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie auto jest po chipie i dziś zauważyłem że turbo jest czerwone po przejechaniu kilku km. Auto ma mniej mocy na wyższych obrotach a turbo jakby wolniej wstawało. Fakt że trochę butowałem, ale jechałem po godz 22:00 więc już było chłodno... Na dniach jadę na diagnozę, na co warto zwrócić uwagę? Jest fmic, DP, TIP, świece nowe, wtryski nowe, olej nowy-stan odpowiedni, DV'ka niedawno zmieniona, rozrząd zrobiony.

W aucie nie wymieniane były cewki, przepływka oraz filtr paliwa - czy któreś z tych moga być odpowiedzialne za takie anomalia ?

Mam wrażenie że auto wbiło w tryb awaryjny? Czy bez vaga mogę go jakoś wrócić do trybu normalnego ? Jeżeli przpływka jest sprawna to jak ją odłącze to auto przestanie w ogóle jechać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to normalne ze turbo sie tak nagrzewa. jeszcze jakbyś miał kata to by byla wina tego ze jest zapchany i turbo ma opor. jak odlaczysz przeplywke i bedzie tak samo jechal to do wymiany, jak gorzej to jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...