lagru3 Opublikowano 27 Grudnia 2017 Opublikowano 27 Grudnia 2017 (edytowane) Witam, mam problem z autem które kupiłem jakiś czas temu. Pacjent Audi A4 B6 1.8T BFB 163KM. PB+LPG. W aucie był zrobiony program na 190KM. Auto równo pracuje, przyśpieszenie wydaje się być ok, nic konkretnego się nie dzieje jednakże pojawia się check i pod kompem kilka błędów. 1) 17748 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correlation P1340 - 002 - Lower limit exceeded - Intermittent 2) 16683 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached P0299 - 002 - Lower Limit Exceeded 3) 16514 - Oxygen (Lambda) - Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit P0130 - 008 - Implausible Signal + dodatkowo co jakiś czas pojawia się: 17511 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Performance too Low P1103 - 008 - Implausible Signal - Intermittent // 16523 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Response too Slow P0139 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent 1) Co do pierwszego błędu zrobiłem logi na biegu jałowym z kanału 090 + 091 + 093. Może ktoś ocenić? Log jest na postoju + drugi w jednym pliku w lekka przegazówka (ale to chyba nie było konieczne). LOG-01-090-091-093.CSV http://vaglogi.pl/log-090_091_093_5TgVx09.html 2) Turbo jest niedoładowane...Jakiś czas temu zapodałem do dolotu Wynns Turbo Cleaner ale chyba jednak niewiele to pomogło...Nie znalazłem żadnej widocznej nieszczelności. Przy okazji regulacji gazu Panowie stwierdzili że turbo ładuje tylko 0,8. Jakieś wskazówki? 3) Lambda przed katalizatorem - wcześniej był błąd grzałki tej sondy. Wymieniłem ją na Boscha i teraz pojawiają się takie błędy. Dodam że wywala checka jednak tydzień się on świeci i tydzień się nie świeci...Ma ktoś jakieś pomysły od czego zacząć aby doprowadzić to auto do ładu. Edytowane 27 Grudnia 2017 przez lagru3
przem8 Opublikowano 28 Grudnia 2017 Opublikowano 28 Grudnia 2017 Zrób logi dynamiczne na Pb 2+33, 3+20, 115+118. Dodatkowo dynamicznie 90+91+93 żeby sprawdzić jak działa fazator. Przed logami skasuj błędy. Sprawdzałeś zawór dv?
lagru3 Opublikowano 11 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2018 Zawór dv nie był jeszcze sprawdzany. Spróbuje to zrobić w weekend. Logi dynamiczne: http://vaglogi.pl/log-002_033_u84hj0.html http://vaglogi.pl/log-003_020_0t4byIC.html http://vaglogi.pl/log-090_091_093_QyUkq.html http://vaglogi.pl/log-033_002_297G5f6.html http://vaglogi.pl/log-115_118_2JpWQB.html Log statyczny: http://vaglogi.pl/log-032_8zD3Y6n.html
przem8 Opublikowano 11 Stycznia 2018 Opublikowano 11 Stycznia 2018 Przepływka pokazuje jak dla serii i możliwe, że wtryski są na granicy pętlenia. Mógłbyś zrobić 2+33 powyżej 6tys obr. Turbo też powoli się rozkręca ale.. Generalnie jest ubogo.
Łukasz13 Opublikowano 11 Stycznia 2018 Opublikowano 11 Stycznia 2018 Turbo wolno wstaje, masz bład 16683 przez to, przyczyn może być kilka, sprawdzić trzeba dolot kompresorem, zawór dv czy sprawny. Jak to bedzie ok to trzeba zajrzeć do turbo czy nie popekane, co do błedów 1 sondy moze je wywoływac instalcja lpg, pojezdzij tylko na samym pb i sprawdz czy błedy od sondy tez wyskakują. Po sprawdzeniu dolotu jeśli nie ma nieszczelnośći i wskazania przpeływki sie nie poprawią to też nadaje się do wymiany. Trzecia sprawa to rozrząd, jest przestawiony o jeden ząbek, możliwe że na pasku ale trzeba to skontrolować.
lagru3 Opublikowano 11 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2018 6 godzin temu, przem8 napisał: Przepływka pokazuje jak dla serii i możliwe, że wtryski są na granicy pętlenia. Mógłbyś zrobić 2+33 powyżej 6tys obr. Turbo też powoli się rozkręca ale.. Generalnie jest ubogo. Wtryski może są na granicy zapętlenia z uwagi na program? W wolnej chwili dorzucę log z 2+33. 5 godzin temu, Łukasz13 napisał: Turbo wolno wstaje, masz bład 16683 przez to, przyczyn może być kilka, sprawdzić trzeba dolot kompresorem, zawór dv czy sprawny. Jak to bedzie ok to trzeba zajrzeć do turbo czy nie popekane, co do błedów 1 sondy moze je wywoływac instalcja lpg, pojezdzij tylko na samym pb i sprawdz czy błedy od sondy tez wyskakują. Po sprawdzeniu dolotu jeśli nie ma nieszczelnośći i wskazania przpeływki sie nie poprawią to też nadaje się do wymiany. Trzecia sprawa to rozrząd, jest przestawiony o jeden ząbek, możliwe że na pasku ale trzeba to skontrolować. Na sprawdzenie dolotu gdzieś podjadę bo nie bardzo mam jak to zrobić. Zawór sprawdzę w weekend. Za przepływke odpowiada 002? Ile powinno przepływać powietrza? Czy jest jakaś opcja żeby sprawdzić rozrząd bez demontażu przodu? Bo jeśli już bym to wszystko rozebrał to wziąłbym się za jego wymianę. Poprzedni właściciel niby deklarował się że go wymieniał ale różnie to bywa...
przem8 Opublikowano 11 Stycznia 2018 Opublikowano 11 Stycznia 2018 Godzinę temu, lagru3 napisał: Za przepływke odpowiada 002? Ile powinno przepływać powietrza? Jak twierdzisz, że powinno być 190KM to co najmniej 150 powinno pokazywać. Jak zrobisz log do odcinki to będzie widać jak z paliwem. Zmieniałeś wtryski na większe przy okazji programu? Dodatkowo możesz sprawdzić ciśnienie paliwa przy pełnym bucie, na trójce do odcinki. Rozrząd powinno dać się sprawdzić bez demontażu przodu, chociaż trochę ciasno
lagru3 Opublikowano 13 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2018 (edytowane) W piątek wyjechałem z pracy z zamiarem pogrzebania przy aucie i niestety zaczęły się problemy...Auto w zakręcie zgasło, odpaliłem i normalnie dojechałem do domu. Kiedy chciałem wjechać na plac auto zaczęło gasnąć. Odpalam obroty spadają. Zarówno na PB i na LPG. Na zimnym i rozgrzanym silniku to samo. Błędy: 16891 - Idle Control System RPM Higher than Expected. P0507 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent 16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded 16685 - Cylinder 1 Misfire Detected P0301 - 001 - Upper Limit Exceeded 16687 - Cylinder 3 Misfire Detected P0303 - 001 - Upper Limit Exceeded 16686 - Cylinder 2 Misfire Detected P0302 - 001 - Upper Limit Exceeded + te które były do tej pory: 16683 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached P0299 - 002 - Lower Limit Exceeded 17748 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correlation P1340 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent 16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit P0130 - 008 - Implausible Signal 17511 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Performance too Low P1103 - 008 - Implausible Signal - Intermittent Teraz jak odpaliłem auto to co prawda nie zgasło ale obroty nie są równe i silnik chodzi normalnie jak traktor... Filmik: https://www.youtube.com/watch?v=8d8ZeaTT4u4 Ktoś ma jakiś pomysł? Edytowane 13 Stycznia 2018 przez lagru3
przem8 Opublikowano 13 Stycznia 2018 Opublikowano 13 Stycznia 2018 Sprawdź cewki, coś z przepustnicą (uszkodzona lub zabrudzona) i do tego dochodzi przestawiony rozrząd jak kolega wyżej napisał.
lagru3 Opublikowano 14 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2018 (edytowane) Już chyba odnalazłem źródło wczorajszych problemów. Eżektor się rozleciał... Pytanie...czy zaznaczona rureczka powinna taka być jako ori? Jej króciec został w rurce zaznaczonej strzałka kiedy tylko to ruszyłem.... Edytowane 14 Stycznia 2018 przez lagru3
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się