Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B5 1.8- Długie nagrzewanie się


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam A4 B5 po lifcie z 2000 roku z motorem 1.8 APT i tak jak w temacie auto dość długo się nagrzewa. 90 stopni łapie po ok 10-15 km. Jak autko się rozgrzeje to ogrzewanie jest dobre. W ostatnim czasie zauważyłem że gdy już złapie te 90 stopni na liczniku to czasami wskazówka wróci się tak do ok 85 stopni po czym powoli wraca do 90, oczywiście w trakcie jazdy i zawsze jeśli się to już zdarza to raz w cyklu nagrzewnia się. Potem już to nie występuje. 

Zauważyłem też że przy nagrzewaniu się silnika w momencie gdy na liczniku pokazuje 90 stopni to na klimatroniku jest ok 80 stopni dopiero. 

W ostatnim czasie zasłoniłem też większą część chłodnicy ale róznica prawie nie zauważalna, może ciut szybciej złapie...

Porównywałem też wartości temperatur z licznika, klimatronika i komputera. I tak:

Licznik 90 stopni- klimatronik 49 kanał w przedziale 83-88 stopni, kanał 51 równe 90 stopni (podaje te dwa bo nie wiem dokładnie który kanał jest od płynu)- komputer pokrywa się niby z 49 kanałem klimatronika.

 To cofanie się wskazówki może łączyć się z temperaturą na tym kanale 49 bo tam oscylują takie temperatury?

Proszę o pomoc, czy te objawy świadczą np o uszkodzonym czujniku temperatury czy termostatu? 

Opublikowano

Najpierw sprawdź podczas jazdy, po jakim czasie masz ciepłe powietrze z nawiewu. Możliwe, że termostat zaciął się w otwartej pozycji.

Opublikowano

Sprawdzałem, gdzieś ok 1km muszę przejechać żeby poczuć jakiś cieplejszy podmuch i to ledwo wyczuwalny. 

Opublikowano

W takim razie albo czujnik temperatury, albo licznik do wymiany.

Opublikowano
2 minuty temu, Langista napisał:

W takim razie albo czujnik temperatury, albo licznik do wymiany.

Czujnik wymienię na dniach, po za tym mi nie chodzi o to wskazywanie tylko o to długie nagrzewania się auta a myślałem że to może mieć coś z tym wspólnego.

Opublikowano (edytowane)

W vagach jest tak, że jeśli rzeczywista temp. płynu jest w granicach 80 stopni to na zegarach mamy już 90. Według mnie termostat masz sprawny, bo u mnie w czasie jazdy temp. też oscyluje w granicach 84-88 stopni i też trzeba przejechać w granicach 8-10 km żeby złapać 90 stopni, a na pewno mam wszystko sprawne. W a4b6 się szybciej nagrzewa ale to już za sprawą innego termostatu.

Edytowane przez przem8
Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, przem8 napisał:

W vagach jest tak, że jeśli rzeczywista temp. płynu jest w granicach 80 stopni to na zegarach mamy już 90. Według mnie termostat masz sprawny, bo u mnie w czasie jazdy temp. też oscyluje w granicach 84-88 stopni i też trzeba przejechać w granicach 8-10 km żeby złapać 90 stopni, a na pewno mam wszystko sprawne. W a4b6 się szybciej nagrzewa ale to już za sprawą innego termostatu.

Ooo czyli nie jestem sam... :) a Tobie po jakim dystansie zaczyna dmuchać cieplejsze powietrze? Czyli ewentualnie może być uwalony czujnik temperatury że się ta wskazówka wraca? 

I czy zapowietrzony układ może powodować długie nagrzewanie się? Może spróbuję jeszcze odpowietrzyć... Nie raz mam tak że na rozgrzanym silniku jak ustawie na max temperaturę to się nie da dotknąć a nie raz jest jakby chłodniejsze powietrze... Chyba że ja już nie mam takiego wyczucia :P 

Edytowane przez Przemek.1997
Opublikowano
1 minutę temu, Przemek.1997 napisał:

Ooo czyli nie jestem sam... :) a Tobie po jakim dystansie zaczyna dmuchać cieplejsze powietrze? 

Ciężko jednoznacznie określić, bo zależy czy stoi się w korku czy nie :P Ale po ok. 5 minutach coś zaczyna dmuchać ciepłem i te 2 km trzeba przejechać minimum. 

Możesz spróbować odpowietrzyć ale raczej to nic nie zmieni

Opublikowano

Ogólnie jak po 1 km Ci zaczyna grzać, to znaczy, że jest ok. Wymień czujnik i potem pod kompem najlepiej sprawdź temperatury. U mnie źle pokazywało bo licznik był zepsuty.

Opublikowano
Teraz, przem8 napisał:

Ciężko jednoznacznie określić, bo zależy czy stoi się w korku czy nie :P Ale po ok. 5 minutach coś zaczyna dmuchać ciepłem i te 2 km trzeba przejechać minimum. 

Możesz spróbować odpowietrzyć ale raczej to nic nie zmieni

No to dość podobnie jak u mnie, spróbuję odpowietrzyć, raczej nie zaszkodzi. A co do tego cofania się wskazówki to jest się czym przejmować? Spróbuję może podmienić jeszcze ten czujnik od temperatury, jeśli to nie pomoże to pewnie coś z licznikiem, nie bardzo mi to przeszkadza bo ważniejsze ciepełko w aucie i w ogóle ale z ciekawości to sprawdzę

Opublikowano (edytowane)

Witam ponownie, zauważyłem przez te ostatnie parę dni że podczas jazdy już na rozgrzanym silniku (na blacie 90 stopni), prędkość jazdy do 70km/h i temperatura na zewnątrz ok 0* , na klimatroniku utrzymuje się temperaturta 83-85 stopni natomiast w czasie jazdy z góry, na biegu temperatura spada i na liczniku też (jeśli się to już zdarza). Dzisiaj podczas jazdy miałem tak około 82-83 stopnie na panelu, natomiast przy jeździe z góry na biegu temperatura spadła do 78-79 stopni :o wtedy też minimalnie cofnęła się wskazówka na liczniku no i ogrzewanie też już było mniej wydajne... Czyżby winowajcą był termostat? Gdzie on się w ogóle znajduje w tym silniku? Jak jest z dostępem do niego i czy ciężko się go wymienia? 
Badałem też po jakim dystansie zacznie grzać i tak, auto stało 2 minuty w garażu i po przejechaniu ok 300-400 metrów (nie więcej) na max temperaturze na klimatroniku już było dobrze czuć cieplejsze powietrze więc jest bardzo dobrze. Ogólnie problemem jest to dość długie nagrzewanie się (ok 10km jazdy plus ten postój w garażu) no i to cofanie się wskazówki (gdzie wydaje mi się że czujnik jest sprawny, na vagu i na klimatroniku te same wskazania, natomiast przy 90 na liczniku jest ok 80 na panelu tak jak wspominał kolega wyżej, sam czujnik zaraz po odpaleniu na panelu pokazuje 30 stopni ale czytałem gdzieś że na klimatroniku czujnik dopiero od tej temperatury zaczyna mierzyć, choć nie jestem do końca pewny ale wydaje mi się że parę razy widziałem tam mniejsze temperatury) a po dzisiejszej jeździe stwierdzam że na 100% coś jest nie tak... 

Edytowane przez Przemek.1997
Opublikowano

U mnie przy padającym termostacie też wskazówka tylko raz na chwilę się cofała, a z czasem przez całą trasę temp. 85 st. na vagu. Nie wiem na ile apt różni się od adr czy aeb, ale dostęp w tych dwóch łatwy.

Opublikowano

No to pewnie trzeba będzie go wymienić, dam znać jaki efekt będzie po wymianie

Opublikowano

Witam, termostat wymieniony. Efekt taki że wskazówka na blacie się nie cofie, a temperatura przeważnie 85,86-90 stopni na klimatroniku. Zdarzy się że spadnie do 82 ale to sporadycznie, obstawiam że w tym momencie termostat się otwiera. 

Opublikowano
4 minuty temu, Przemek.1997 napisał:

Witam, termostat wymieniony. Efekt taki że wskazówka na blacie się nie cofie, a temperatura przeważnie 85,86-90 stopni na klimatroniku. Zdarzy się że spadnie do 82 ale to sporadycznie, obstawiam że w tym momencie termostat się otwiera. 

Kto was nauczył patrzeć na klimatronik?

Wskazówka ma stać przy 90 stopniach na zegarze i wtedy jest dobrze.

O skrótach na klimatroniku kiedyś się nie wiedziało i było dobrze..

Opublikowano
1 minutę temu, k232 napisał:

Kto was nauczył patrzeć na klimatronik?

Wskazówka ma stać przy 90 stopniach na zegarze i wtedy jest dobrze.

O skrótach na klimatroniku kiedyś się nie wiedziało i było dobrze..

Nie wiem jak Ty ale ja wolę patrzeć już na klimatronik żeby sprawdzać dokładnie temperaturę niż wozić non stop ze sobą kompa bo to to samo. 
Po za tym jakby nie było jakiś problem był, sam pisałeś nawet że może to czujnik. Więc po wymianie termostatu (stary jak się okazało był już palnięty więc jedno wyeliminowane) pojeżdżę i po obserwuję co się będzie działało. Dziś np zauważyłem że po myciu na myjni (auto było rozgrzane) jak wsiadłem, zapaliłem i wszedłem na klimatroniku na temp nie było od razu ta temperatura tylko szła od 0 pomału do 90...  A po porannym odpaleniu łapie temperaturę przeważnie dopiero od 30 stopni...

Ps. Forum, zwłaszcza to- techniczne nie jest do wyrażania swoich opinii nie wnoszących nic do tematu.

Opublikowano

Czytaj ze zrozumieniem, jak nic nie wniosłem do tematu? Jeszcze nie dawno pisałeś PW a teraz szczekasz.

Patrz dalej na klimatronik, powodzonka : )

Opublikowano (edytowane)

No w tym poście wyżej jakoś nie widać nic pożytecznego oprócz tego że czepiasz się patrzenia na klimatronik :) Bo to że ma być 90 na blacie to chyba najoczywistsza sprawa :) Po za tym nie szczekam i nie mówię że nie wniosłeś nic do tematu bo Twoje zdanie i pomoc na PW jak najbardziej na +, chodziło mi tylko o ten post wyżej.

Edytowane przez Przemek.1997
Opublikowano (edytowane)

Patrzysz na zły kanał, sam nie wiem od czego to jest, ale ta temperatura nic nie wnosi. U mnie na kanale 49 pokazuje temperaturę z czujnika, a na kanale 51 temperaturę nie wiadomo czego (też idzie powoli od 0 do 90). Jak masz tak na 49 kanale to spróbuj 51, ew. na odwrót.

Edytowane przez Langista
Opublikowano
32 minuty temu, Langista napisał:

Patrzysz na zły kanał, sam nie wiem od czego to jest, ale ta temperatura nic nie wnosi. U mnie na kanale 49 pokazuje temperaturę z czujnika, a na kanale 51 temperaturę nie wiadomo czego (też idzie powoli od 0 do 90). Jak masz tak na 49 kanale to spróbuj 51, ew. na odwrót.

Temperatura z 49 kanału pokrywa mi się z temperaturą na VAGu więc to chyba to, na 51 kanale zawsze jest 90 stopni jak się już rozgrzeje (nie wiem od czego to) ale nawet na starym termostacie tak było

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...