hunter999 Posted January 18, 2018 Posted January 18, 2018 (edited) Witam, jako że ostatnio miałem przygodę z wałkiem rozrządu w 1.9TDI ( ponoć takie niezawodne silniki ) więc zostałem zmuszony zakupić tańszy zestaw hamulcowy do swojej A4 B6, wybór padł na SIEGERa i MIKODĘ pewnie zastanawiacie się czemu, a to dlatego że są tanie i wiele ludzi z innych for ją poleca wytrzymuje duże ilości km, jedynie nawiercane potrafią pękać lub się ostro krzywić, więc zostały zakupione pełne tarcze. Pewnie mało osób to wie ale Mikoda kiedyś robiła tarcze dla BREMBO i jest polską firmą tak samo jak SIEGER. Moje stare tarcze BOSHA z klockami TRW zakończyły swój żywot ( tylne tarcze miały grubość 7mm ale były proste natomiast przód miał 24mm ale był strasznie krzywe i przenosiły bicie na kierownicę i zawias który się przez to szybciej zużywał) . Poniżej są zdjęcia starych hamulców w mojej Audi. Taki zestaw będę testował. Są to tarcze ATM 0222 oraz klocki SIG51307 Po otworzeniu opakowania z tarczami, mamy instrukcję montażu, całkiem fajna rzecz i czasami przydatna. W opakowaniu z klockami SIEGERA mamy oczywiście klocki wraz z instrukcją oraz 2 opakowaniami smaru do prowadnic, wielkość saszetki to 5,5ml. Po wyjęciu samych tarcz można zauważyć że zostały wykonane dosyć niechlujnie (dużo zadziorów, wystających kawałków metalu, obić itp) jeśli chodzi o moje zdanie ale tarcza nie musi wyglądać ma spełniać swoje zadanie czyli ma hamować nie wyglądać ( a szczególnie te tańsze). Tarcza MIKODy podczas mierzenia. Teraz przyszedł czas na tylne tarcze wraz z klockami SIEGERA. Model tarcz to SIG91536 a klocków SIG51196 Do zestawie z klockami mamy zestaw montażowy śrubki itp całkiem spoko, nie każdy producent to dokłada do klocków. Jeśli chodzi o tarczę, według mnie są dużo lepiej wykonane niż tarcze o których mowa wyżej a mianowicie MIKODY, widać że SIEGER (tak to też polska firma) się postarał jeśli chodzi o tarcze na tył są całkiem fajne wykonane, nie mają obić, zarysowań, czy wystających elementów. Wyglądem przypominają dużo droższe tarcze. Poniżej mierzenie tarczy tylnych Siegera. Można zobaczyć że grubość tej tarczy jest minimalnie większa niż te 10mm które powinno być ale to może wynikać z tego że ta tarcza musi się dotrzeć z klockami. W najbliższym czasie zostaną założone na Audi A4 B6 sedan i sprawdzone, czy nie będą biły po 1000km ? Czy hamowanie będzie takie jak być powinno ? Edited January 18, 2018 by hunter999
hunter999 Posted January 22, 2018 Author Posted January 22, 2018 Dzisiaj wieczorem najpóźniej jutro będą montowane i zaczynam test
YoGi1984 Posted January 22, 2018 Posted January 22, 2018 osobiście ujeżdżałem Mikode (nacinane i nawiercane) w 80 B4 i złego słowa o tych tarczach nie powiem! a nawet polecam:) jedynie fakt jest taki, ze nacięcia i nawiercenia strasznie szybko zabijają się pyłem z klocków, ale to też chyba była wina klocków że były strasznie "miękkie" ale już nie pamiętam co miałem założone, tak czy siak ogólnie Mikode polecam!!
hunter999 Posted February 4, 2018 Author Posted February 4, 2018 Wszystko zamontowane, niestety dopiero wstawiam foty ponieważ nie miałem wcześniej czasu. Na tym zestawie zrobiłem już 150km i jak narazie nie jest źle wiadomo że teraz hamulce słabo hamują bo muszą się dotrzeć, zobaczymy jak będzie po dotarciu. Najpierw po zdjęciu tarcz zostały oczyszczone piasty szlifierką z druciakiem po czym odtłuszczone zmywaczem sylikonu ( do kupienia w sklepach lakierniczych). Jarzma zostały oczyszczone i nasmarowane smarem ceramicznym tam gdzie chodzi klocek. Pewnie myślicie dlaczego nie miedzianym, a to dlatego że słyszałem iż po miedzianym ABS może świrować. Tłoczek cofnięty i wszystko zmontowane Jedyne co mnie zdenerwowało to wypadający drucik/popychacz klocka który był strasznie luźny i wypadał.
piotrsob1 Posted February 16, 2018 Posted February 16, 2018 (edited) Wdać że Mikoda nic sobie z klientów nie robi i dalej buble produkuje Chodzi mi o szerokość powierzchni roboczej do której zacisk dociska klocki , jest za wąska i klocek częścią powierzchni " wisi " w powietrzu , zaznaczyłem problem na czerwono na Twoim zdjęciu : A tutaj taka sama sytuacja z 2009 roku, wtedy ja postanowiłem przetestować Mikodę, zamówiłem tarcze 312/25 od niego, jakoś wykonania żenująca , też ślad po nieostrożnym obchodzeniu się z wyrobem gotowym : i problem ten sam co na Twoich : W końcu skończyło się na tarczach ATE, mikoda dostał swoje z powrotem z opisem powodu i płytą ze zdjęciami problemu. Ale jak widać na próżno mój trud A dla porównania jak to wygląda na ATE: Edited February 16, 2018 by piotrsob1
piotrsob1 Posted February 19, 2018 Posted February 19, 2018 (edited) W dniu 18.02.2018 o 15:34, Dev napisał: ostatnio montowalem Mikody 312mm i bylo juz ok Czyli mam rozumieć że 312-tki poprawili a 288-ki dalej tłuką felerne ??? Edited February 19, 2018 by piotrsob1
wyzyk83 Posted February 19, 2018 Posted February 19, 2018 szkoda kasy na ATE - zimmermann tańszy i lepszy a w cenie mikody jest ferodo
piotrsob1 Posted February 19, 2018 Posted February 19, 2018 (edited) 15 minut temu, wyzyk83 napisał: szkoda kasy na ATE - zimmermann tańszy i lepszy a w cenie mikody jest ferodo Do trzyletniego auta nie pożałowałem kasy i nie żałuję wyboru, żałuję za to przygody z Mikodą ( chciałem popierać co polskie , ale bokiem wyszło ) Te ATE cały czas mam na aucie zrobiły 120 kkm przebiegu , piąte klocki się na nich kończą i złego słowa nie powiem , nigdy mnie nie zawiodły ( a lekkiego życia to one u mnie nie miały ) Przy następnej wymianie trzeba już komplet wymienić bo żyletki już będą Edited February 19, 2018 by piotrsob1
wyzyk83 Posted February 19, 2018 Posted February 19, 2018 (edited) 5 minut temu, piotrsob1 napisał: Do trzyletniego auta nie pożałowałem kasy i nie żałuję wyboru, żałuję za to przygody z Mikodą ( chciałem popierać co polskie , ale bokiem wyszło ) Te ATE cały czas mam na aucie zrobiły 120 kkm przebiegu , piąte klocki się na nich kończą i złego słowa nie powiem , nigdy mnie nie zawiodły ( a lekkiego życia to one u mnie nie miały ) Przy następnej wymianie trzeba już komplet wymienić bo żyletki już będą zapodaj zimmermanna z klockiem ferodo ATE to pakowacz i tak naprawde nie wieszco kupujesz Edited February 19, 2018 by wyzyk83
wyzyk83 Posted February 19, 2018 Posted February 19, 2018 powiem ci tak miałem avb po chipie siedziała tam seria 280/245 nie robiłem swapa na większe tylko zimmermann z klockiem ferodo dawał radę reszta puchła na autostradzie
Dev Posted February 19, 2018 Posted February 19, 2018 wszystkim poniżej 320mm w B6/7/8 to strach jezdzic. nie wiem co producent miał na myśli ale wg mnie był nie spełna rozumu
wyzyk83 Posted February 19, 2018 Posted February 19, 2018 4 minuty temu, Dev napisał: wszystkim poniżej 320mm w B6/7/8 to strach jezdzic. nie wiem co producent miał na myśli ale wg mnie był nie spełna rozumu masz rację ale w tym rozmiarze tylko zimmermann/ferodo cos hamowało i dawał radę
piotrsob1 Posted February 19, 2018 Posted February 19, 2018 (edited) 1 godzinę temu, Dev napisał: wszystkim poniżej 320mm w B6/7/8 to strach jezdzic. nie wiem co producent miał na myśli ale wg mnie był nie spełna rozumu Nie podlega dyskusji że hample 288/25 i 245/10 z serii przy aucie ważącym z kierowcą 1600 kg to jakieś nieporozumienie Spaliłem je podczas jednej trasy z Mazur 312/25 i 255/12 które założyłem dają radę przy tych 165 kucykach które kiedyś napędzały moje auto , ale szału nie ma Na brak hamowania narzekać nie mogę, ale jak pojadę bardzo ostro to przednie tarcze rozszerzają się na tyle że gdzieś zaczynają obcierać o jarzmo Ten zestaw wytrzymał 120 klocków niegrzecznej jazdy , dla tego wydaje mi się że jest rozsądnym kompromisem jeżeli ktoś nie pałuje non stop , zmienia się tylko tarcze i jarzma , zaciski, klocki , osłony zostają ori Edited February 19, 2018 by piotrsob1
Dev Posted February 20, 2018 Posted February 20, 2018 6 godzin temu, piotrsob1 napisał: Nie podlega dyskusji że hample 288/25 i 245/10 z serii przy aucie ważącym z kierowcą 1600 kg to jakieś nieporozumienie Spaliłem je podczas jednej trasy z Mazur 312/25 i 255/12 które założyłem dają radę przy tych 165 kucykach które kiedyś napędzały moje auto , ale szału nie ma Na brak hamowania narzekać nie mogę, ale jak pojadę bardzo ostro to przednie tarcze rozszerzają się na tyle że gdzieś zaczynają obcierać o jarzmo Ten zestaw wytrzymał 120 klocków niegrzecznej jazdy , dla tego wydaje mi się że jest rozsądnym kompromisem jeżeli ktoś nie pałuje non stop , zmienia się tylko tarcze i jarzma , zaciski, klocki , osłony zostają ori wrzuć przynajmniej 320 na przód
piotrsob1 Posted February 20, 2018 Posted February 20, 2018 (edited) W dniu 20.02.2018 o 07:33, Dev napisał: wrzuć przynajmniej 320 na przód Za stary już jestem by wykorzystywać możliwości 320-stek Poza tym to w dzisiejszych czasach boje się zbyt często nią jeździć, bo wiąże się to z dużym ryzykiem utraty prawa jazdy Między innymi dla tego na co dzień dookoła komina kręcę się jej kieszonkową wersją, która nie prowokuje do łamania przepisów , nie trzeba uważać mocno na krawężniki i wciśnie się w dziurkę od klucza gdy trzeba zaparkować : Edited May 16, 2018 by piotrsob1
hunter999 Posted February 21, 2018 Author Posted February 21, 2018 Po 800km na tym zestawie Myślę że już się dotarły, podczas mocnego hamowania nie ma bicia co w przypadku kraftów już by występowało jedynie pierwsze 2-3 hamowania piszczą ale po rozgrzaniu jest już ok zdjęcia dodam przy około 1500-2000km jak wyglądają tarcze.
hunter999 Posted March 19, 2018 Author Posted March 19, 2018 Po 1400km piszczenie występuje tylko jak jest zimno i tylko podczas pierwszego hamowania więc nie jest źle, jak będę zmieniał koła to wstawię foto tarcz jak wyglądają.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now