kalinka293 Opublikowano 24 Stycznia 2018 Opublikowano 24 Stycznia 2018 Samochód kopci na biało niebiesko po depnięciu. Nie jest to standardowy dymek w zimie. W samochodzie wymienione zostało w ostatnim czasie turbo na zregenerowane. Wcześniej dymił na czarno teraz odwidziało się na biało. Po mocniejszym przepaleniu samochodu(trasa bądz pokręceniu go po mieście ) przypadłość ustaje na jakiś czas. Robie trase 100km i jest czyściutko, na dwa dni mam spokój. Niestety po tym czasie wstyd jeździć po mieście. Zrobiony został bypass chlodniczki spalin-nie pomogło. UPG była sprawdzana testerem(nie jestem pewien czy jest to wiarygodne). Ktoś coś?? Dodam że samochód jeździ normalnie, jest dynamiczne itp. Nie dymi na wolnych, odpala bez problemu. Turbo puszcza olej?Odma? czy jednak UPG?
hugo911 Opublikowano 24 Stycznia 2018 Opublikowano 24 Stycznia 2018 Bierze płyn chłodniczy albo olej? Spójrz na korek oleju czy nie ma tzw. masła oraz do zbiorniczka wyrównawczego czy przypadkiem nie ma tam śladów oleju. Miałem u siebie podobny przypadek. Po zmianie turbo zaczęło kopcić na zimnym jak się rozgrzał to jak ręką odjął. U mnie była to uszczelka pod głowicą.
pksmlody Opublikowano 24 Stycznia 2018 Opublikowano 24 Stycznia 2018 A dym "szczypie"? Albo ma jakiś specyficzny zapach?
kalinka293 Opublikowano 25 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2018 (edytowane) Płyn chłodniczy w normie, nie widać plam oleju ani raczej jego nie ubywa. Masła nie ma.Oleju chyba troche podbiera. Nie wiem co masz na myśli że ,,szczypie"? Zapach ciężko określić, może czasem zaleci spalonym olejem ale nie jest to intensywne albo do kabiny nie dolatuje. Objaw występuje tylko przy przyśpieszaniu także raczej wszystko zostaje za mną. Dym nie występuje na wolnych obrotach. Najintensywniej dymi przy 60-70 stopniach z tego co zauwazyłem przy dodaniu gazu. Edytowane 25 Stycznia 2018 przez kalinka293
kalinka293 Opublikowano 25 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2018 podrzucam filmik jak to wyglada. na żywo i w czesie jazdy wyglada to troche gorzej. Silnik przy nagrywaniu filmiku miał 90stopni. video-1516889714.mp4
Daniel112 Opublikowano 25 Stycznia 2018 Opublikowano 25 Stycznia 2018 Mialem podobnie po wymianie rozrzadu niestety mechanik okazal sie garazowym januszem pojechalem do servisu audi tam stwierdzili ze kat synchronizacji byl zle ustawiony ustawili to i problem ustal wczeniej bylem w 3 warsztatach i w kazdym chcieli mi wymieniac uszczelke pod glowica....
kalinka293 Opublikowano 25 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2018 U mnie chyba sie nie sprawdzi. Przy kącie równym 0 dym rowniez sie pojawial. Teraz mam -1 dla lepszej dynamiki i spalania. Tak mi tuner polecil.
kalinka293 Opublikowano 29 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2018 dodam jeszcze że turbo zostało sprawdzone od strony zimej i sucho, i gorącej też sucho.
piotrsob1 Opublikowano 30 Stycznia 2018 Opublikowano 30 Stycznia 2018 20 godzin temu, kalinka293 napisał: dodam jeszcze że turbo zostało sprawdzone od strony zimej i sucho, i gorącej też sucho. Mi to wygląda na prowadnice zaworowe i ich uszczelniacze ... Tylko że wtedy ubytki oleju powinny być widoczne
kalinka293 Opublikowano 30 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2018 w jaki sposób mogłbym to zweryfikować?? i możliwe że tak nagle?? olej mi bierze - przed wymianą turba tego problemu nie bylo. lewa strona silnika jest mokra od oleju z tego co zauwazyłem sprawdzając turbo.
skibi78 Opublikowano 11 Lutego 2018 Opublikowano 11 Lutego 2018 Witam Mam taki problem, z którym walczę o dłuższego czasu. Mianowicie. Silnik 1.9 tdi brb z DPF bierze olej ok. 0,3 -0,5 l na 1000 km. Latem mniej. Sprawdziłem turbinę i jest ok. W intercolerze tylko mgiełka olejowa jak i w przewodach do dolotu. Następnie delikatnie mi się poci uszczelka pod klawiaturą. Byłem w serwisie i przypuszczają uszczelniacze zaworowe. Natomiast brak objawów dymienia nawet o poranku. Auto ma moc. Przy nagłym wciśnięciu gazu pow. 3,5 tys.lekko zakopci na czarno. Podczas jazdy nie kopci. Czy rzeczywiście to są objawy zużycia uszczelniaczy zaworowych i czy można je wymienić bez zdejmowania głowicy. Auto ma oryginalny przebieg 360 tys. km. Jezdze na oleju castrol edge 5w30. Proszę o porady. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się