eliteraptor Opublikowano 4 Lutego 2018 Opublikowano 4 Lutego 2018 (edytowane) witam gdzie znajde idealne wartosci tego silnika ,potrzebuje aby samemu przeanalizowac logi podczas sprawdzania auta przed zakupem chodzi mi o to jakie cisnienie powinno miec turbo ,przepływka jakie wartosci itp wartosci dla tych bloków bloki 2 3 11 20 31 33 115 118 120 Edytowane 4 Lutego 2018 przez eliteraptor
kamil-vag Opublikowano 4 Lutego 2018 Opublikowano 4 Lutego 2018 jaki kod silnika, to może coś poszukam...
kamil-vag Opublikowano 4 Lutego 2018 Opublikowano 4 Lutego 2018 Masz tu lbl do VCDS'a wrzuć do folderu Labels, w nich są podpowiedzi z odpowiednimi wartościami: 06B-906-018-AVJ.lbl 06B-909-518-AMB.lbl
kamil-vag Opublikowano 4 Lutego 2018 Opublikowano 4 Lutego 2018 Wyświetlana grupa 000 na biegu jałowym (temperatura silnika nie poniżej + 80 °C) Pole Wyświetlana wartość zadana Odpowiada mierzonej wartości Opis 1 180...210 80...110 °C Temperatura silnika (warunek nastwienia podstawowego) 2 14...39 10...30 % Obciążenie silnika (bez odbiorników) 3 70...82 700...820 obr./min. Prędkość obrotowa silnika (bez odbiorników) 4 142...206 10...14,5 V Napięcie akumulatora 5 1...10 0,4...4,0 % Kąt przepustnicy 6 106...189 -4,3...12,2 % Obciążenie (chwilowe) na biegu jałowym 7 113...143 -3...+3 % Wartość adaptacyjna masy powietrza na biegu jałowym 8 115...141 -10...+10 % Wartość regulacyjna składu mieszanki (wartość regulacji lambda) – gdy poza tolerancją, wykonać jazdę próbną 9 78...178 -10...+10 % Addytywna wartość adaptacyjna składu mieszanki (wartość adaptacji lambda) – gdy poza tolerancją, wykonać jazdę próbną 10 103...153 -10...+10 % Multiplikatywna wartość adaptacyjna składu mieszanki (wartość adaptacji lambda) – gdy poza tolerancją, wykonać jazdę próbną Grupa wskazań 001 – funkcje podstawowe l Silnik pracuje na biegu jałowym Odczyt bloku wartości pomiarowych 1 → ← Informacja na wyświetlaczu xxxx/min xx.x °C xx.x % xxxxxx 1 2 3 4 ← Pola wskazań Wartość zadana Analiza Stany pracy 11111111 → Rozdział Regulator lambda przed katalizatorem -10,0...10,0 % --- Temperatura płynu chłodzącego 80,0...110,0 °C → Rozdział Prędkość obrotowa silnika (biegu jałowego) 700...820 obr./min. → Rozdział Grupa wskazań 002 – funkcje podstawowe: l Silnik pracuje na biegu jałowym Odczyt bloku wartości pomiarowych 2 → ⇐ Informacja na wyświetlaczu xxxx/min xx,x % x,x ms x,x g/s 1 2 3 4 ⇐ Pola wskazań Wartość zadana Analiza Masa zassanego powietrza 2...4,5 g/s → Rozdział Średni czas wtrysku 2,0...4,0 ms → Rozdział Obciążenie silnika 15,0...25,0 % --- Bieg jałowy --- → Rozdział Grupa wskazań 003 – funkcje podstawowe – przepływomierz powietrza l Silnik pracuje na biegu jałowym Odczyt bloku wartości pomiarowych 3 → ← Informacja na wyświetlaczu xxxx/min x.x g/s x.x % xx.x °p.GZP 1 2 3 4 ← Pola wskazań Wartość zadana Analiza Kąt zapłonu 6...12.0 °p.GZP — Kąt przepustnicy 0,2...4,0 % --- Masa zassanego powietrza 2,0...4,5 g/s --- Prędkość obrotowa silnika (biegu jałowego) --- → Rozdział Grupa wskazań 004 – funkcje podstawowe: l Silnik pracuje na biegu jałowym Odczyt bloku wartości pomiarowych 4 → ⇐ Informacja na wyświetlaczu xxxx/min xx,xxx V xxx,x °C xxx,x °C 1 2 3 4 ⇐ Pola wskazań Wartość zadana Analiza Temperatura zasysanego powietrza -48...110,0 °C → Rozdział Temperatura płynu chłodzącego 80,0...110,0 °C → Rozdział Napięcie zasilania sterownika silnika 12,000...15,000 V → Rozdział Bieg jałowy --- → Rozdział Grupa wskazań 005 – funkcje podstawowe: l Silnik pracuje na biegu jałowym l Jazda samochodem Odczyt bloku wartości pomiarowych 5 → ⇐ Informacja na wyświetlaczu xxxx/min xxx % x km/h Tekst 1 2 3 4 ⇐ Pola wskazań Wartość zadana Analiza Stan pracy (bieg jałowy, obciążenie częściowe, pełne obciążenie, wzbogacanie, hamowanie silnikiem) --- --- Prędkość jazdy 0...230 km/h --- Obciążenie silnika 10...150 % --- Prędkość obrotowa silnika 700...6800 obr./min. → Rozdział Grupa wskazań 006 – funkcje podstawowe l Silnik pracuje na biegu jałowym Odczyt bloku wartości pomiarowych 6 → ← Informacja na wyświetlaczu xxxx/min xxx % xxx.x °C x.x % 1 2 3 4 ← Pola wskazań Wartość zadana Analiza Współcz. korekty ciśnienia atmosferycznego -50...20 % → Przypis — Temperatura zasysanego powietrza -45...110,0 °C — Obciążenie silnika 10...25 % — Prędkość obrotowa silnika (biegu jałowego) --- → Rozdział Grupa wskazań 010 – zapłon l Silnik pracuje na biegu jałowym Odczyt bloku wartości pomiarowych 10 → ← Informacja na wyświetlaczu xxxx/min xxx % x,x % xx.x °p.GZP 1 2 3 4 ← Pola wskazań Wartość zadana Analiza Kąt zapłonu 5...15 °p.GZP — Kąt przepustnicy 0,3...4,0 % Obciążenie silnika 10...25 % Prędkość obrotowa silnika (biegu jałowego) --- → Rozdział Grupa wskazań 014, zapłon – wykrywanie wypadania zapłonu l Silnik pracuje na biegu jałowym Odczyt bloku wartości pomiarowych 14 → ⇐ Informacja na wyświetlaczu xxxx/min xx,x % x Tekst 1 2 3 4 ⇐ Pola wskazań Wartość zadana Analiza Wykrywanie wypadania zapłonu (aktywne, nie aktywne) Aktywne --- Suma brakujących zapłonów 0 → Rozdział Obciążenie silnika 10...25,0 % --- Bieg jałowy --- → Rozdział Grupa wskazań 015, zapłon – wypadanie zapłonu w cylindrach 1 do 3 l Jazda samochodem Odczyt bloku wartości pomiarowych 15 → ⇐ Informacja na wyświetlaczu x x x Tekst 1 2 3 4 ⇐ Pola wskazań Wartość zadana Analiza Wykrywanie wypadania zapłonu (aktywne, nie aktywne) Aktywne --- Wypadanie zapłonu cyl. 3 0 → Rozdział Wypadanie zapłonu cyl. 2 0 → Rozdział Wypadanie zapłonu cyl. 1 0 → Rozdział Grupa wskazań 016, zapłon – wypadanie zapłonu w cylindrze 4 l Jazda samochodem Odczyt bloku wartości pomiarowych 16 → ⇐ Informacja na wyświetlaczu x - - Tekst 1 2 3 4 ⇐ Pola wskazań Wartość zadana Analiza Wykrywanie wypadania zapłonu (aktywne, nie aktywne) Aktywne --- --- --- --- --- Wypadanie zapłonu cyl. 4 0 → Rozdział Grupa wskazań 020, zapłon – regulacja przeciwstukowa l Jazda samochodem Odczyt bloku wartości pomiarowych 20 → ⇐ Informacja na wyświetlaczu xx,x °WK xx,x °WK xx,x °WK xx,x °WK 1 2 3 4 ⇐ Pola wskazań Wartość zadana Analiza Wycofanie kąta zapłonu w cyl. 4 przez regulację przeciwstukową 0,0...12,75°WK → Rozdział Wycofanie kąta zapłonu w cyl. 3 przez regulację przeciwstukową 0,0...12,75°WK → Rozdział Wycofanie kąta zapłonu w cyl. 2 przez regulację przeciwstukową 0,0...12,75°WK → Rozdział Wycofanie kąta zapłonu w cyl. 1 przez regulację przeciwstukową 0,0...12,75°WK → Rozdział Grupa wskazań 028, zapłon – sprawdzenie czujników spalania stukowego l Jazda samochodem Odczyt bloku wartości pomiarowych 28 → ← Informacja na wyświetlaczu xxxx/min xxx.x % xxx.x °C Tekst 1 2 3 4 ← Pola wskazań Wartość zadana Analiza Sprawdzenie czujnika spalania stukowego (test WŁ., test WŁ, ukł. OK, ukł. n.OK) Ukł. OK — Temperatura płynu chłodzącego 40...110 °C Obciążenie silnika 10...150 % — Prędkość obrotowa silnika 1800...6800 obr./min. — Grupa wskazań 030 – regulacja lambda l Silnik pracuje na biegu jałowym Odczyt bloku wartości pomiarowych 30 → ⇐ Informacja na wyświetlaczu xxx xxx --- --- 1 2 3 4 ⇐ Pola wskazań Wartość zadana Analiza --- --- --- --- Stan regulacji lambda za katalizatorem 110 → Rozdział Stan regulacji lambda przed katalizatorem 111 → Rozdział Wskazówka t Poprzez zwiększenie prędkości obrotowej silnika następuje szybsze uzyskanie wartości zadanych. t Pierwsza cyfra wyświetlanej liczby zmienia się okresowo z 0 na 1 i z powrotem (ogrzewanie sondy lambda wyłączone lub włączone). t Sonda lambda za katalizatorem jest nieaktywna bez obciążenia silnika. Znaczenie 3-cyfrowej liczby binarnej w polach 1 i 2: 1 2 3 Znaczenie, gdy wyświetlana cyfra = 1 1 Regulacja lambda aktywna 1 Sonda lambda gotowa do pracy 1 Ogrzewanie sondy lambda włączone Grupa wskazań 032, regulacja lambda – wartości adaptacyjne lambda l Silnik pracuje na biegu jałowym l Wywołana funkcja 04 „nastawy podstawowe“ Układ w nastawach podstawowych 32 → ⇐ Informacja na wyświetlaczu x,x % xx,x % 1 2 3 4 ⇐ Pola wskazań Wartość zadana Analiza --- --- --- --- Wartość adaptacyjna lambda przy obciążeniu częściowym (multiplikatywna) -10,0...10,0 % → Rozdział Wartość adaptacyjna lambda na biegu jałowym (addytywna) -10,0...10,0 % → Rozdział Wskazówka t Niskie wartości znaczą, że silnik pracuje ze zbyt bogatą mieszanką i dlatego regulacja lambda zubaża. t Wysokie wartości znaczą, że silnik pracuje ze zbyt ubogą mieszanką i dlatego regulacja lambda wzbogaca. t Po odłączeniu sterownika od napięcia zasilania wartości adaptacyjne są zerowane. t Add = addytywna - usterka (np. fałszywe powietrze) wraz ze wzrostem prędkości obrotowej jest coraz mniej odczuwalna. W przypadku addytywnej wartości adaptacyjnej następuje korekta czasu wtrysku o stałą wartość. Wartość ta nie zależy od podstawowego czasu wtrysku. t Mul = multiplikatywna - usterka (np. wadliwy wtryskiwacz) wraz ze wzrostem prędkości obrotowej jest coraz bardziej odczuwalna. W przypadku mulitiplikatywnej wartości adaptacyjnej następuje procentowa korekta czasu wtrysku. Wartość ta zależy od podstawowego czasu wtrysku. t Rozpoczęcie adaptacji: Sterownik w nastawach podstawowych (adres 04) t Warunki adaptacji dla biegu jałowego: Bieg jałowy, temperatura silnika min. 75 °C, temperatura zasysanego powietrza maks. 90 °C. t Warunki adaptacji dla obciążenia częściowego: Temperatura silnika min. 75 °C, temperatura zasysanego powietrza max. 90 °C. Grupa wskazań 033, regulacja lambda – wartości adaptacyjne lambda l Silnik pracuje na biegu jałowym l Wywołana funkcja 04 „nastawy podstawowe“ Układ w nastawach podstawowych 33 → ⇐ Informacja na wyświetlaczu xx,x % x,xxx V 1 2 3 4 ⇐ Pola wskazań Wartość zadana Analiza --- --- --- --- Napięcie sondy lambda przed katalizatorem 0,0...5,0 V → Rozdział Regulacja lambda przed katalizatorem -10,0...10,0 % --- Wskazówka t Sygnał napięciowy jest obrabiany i wygładzany przez sterownik silnika. t Jeżeli nie uzyskano wartości zadanych: Wykonać jazdę próbną, aby sondę lambda uwolnić od ewentualnych osadów i powtórzyć sprawdzanie. Grupa wskazań 034, regulacja lambda – diagnoza starzenia sondy lambda l Samochód stoi, silnik pracuje ze zwiększoną prędkością obrotową biegu jałowego → Przypis l Jednocześnie nacisnąć pedał hamulca i pedał przyspieszenia → Przypis l Wywołana funkcja 04 „nastawy podstawowe“ l Temperatura katalizatora w polu 2 musi wynosić co najmniej 350 °C Układ w nastawach podstawowych 34 → ⇐ Informacja na wyświetlaczu xxxx/min xxx,x °C x,xx Tekst 1 2 3 4 ⇐ Pola wskazań Wartość zadana Analiza Wynik sprawdzenia starzenia sondy lambda przed katalizatorem (test wył, test wł, B1-S1 OK, B1-S1 n.OK) B1-S1 OK --- Okres sygnału sondy lambda przed katalizatorem 0,5...2,5 --- Temperatura katalizatora 280...500 °C --- Prędkość obrotowa silnika 1800...2200 obr./min. --- Grupa wskazań 036, regulacja lambda - gotowość do pracy za katalizatorem l Samochód stoi, silnik pracuje ze zwiększoną prędkością obrotową biegu jałowego → Przypis l Jednocześnie nacisnąć pedał hamulca i pedał przyspieszenia → Przypis l Wywołana funkcja 04 „nastawy podstawowe“ Układ w nastawach podstawowych 36 → ⇐ Informacja na wyświetlaczu x,xxx V Tekst 1 2 3 4 ⇐ Pola wskazań Wartość zadana Analiza --- --- --- --- Sprawdzenie sondy lambda za katalizatorem (test WYŁ./test WŁ., B1-S2 OK/B1-S2 n.OK) B1-S2 OK --- Napięcie sondy lambda za katalizatorem 0,000...1,000 V → Rozdział Grupa wskazań 037 – diagnoza regulacji lambda l Samochód stoi, silnik pracuje ze zwiększoną prędkością obrotową ok. 2000 1/min → Przypis l Jednocześnie nacisnąć pedał hamulca i pedał przyspieszenia → Przypis l Wywołana funkcja 04 „nastawy podstawowe“ Układ w nastawach podstawowych 37 → ⇐ Informacja na wyświetlaczu xx,x % x,xxx V x,xxx Tekst 1 2 3 4 ⇐ Pola wskazań Wartość zadana Analiza Sonda lambda (test WŁ. / test WYŁ., ukł. OK / ukł. n.OK) Ukł. OK --- Wartość korekcyjna między sondami lambda przed i za katalizatorem -0,02...0,02 --- Napięcie sondy lambda za katalizatorem 0,000...1,000 V → Rozdział Obciążenie silnika 10,0...150,0 % --- Grupa wskazań 041, diagnoza ogrzewania sond lambda l Temperatura silnika co najmniej 80°C l Wywołana funkcja 04 „nastawy podstawowe“ Układ w nastawach podstawowych 41 → ⇐ Informacja na wyświetlaczu Tekst x,x Ohm Tekst 1 2 3 4 ⇐ Pola wskazań Wartość zadana Analiza Ogrzewanie sondy lambda za katalizatorem Ogrz.z.k wył Ogrz. z.k wł --- Rezystancja ogrzewania sondy lambda za katalizatorem 0...2,0 kΩ --- Ogrzewanie sondy lambda przed katalizatorem Ogrz.p.k wył Ogrz. p.k wł --- --- Grupa wskazań 043 – diagnoza starzenia sondy lambda za katalizatorem l Samochód stoi, silnik pracuje ze zwiększoną prędkością obrotową biegu jałowego → Przypis l Jednocześnie nacisnąć pedał hamulca i pedał przyspieszenia → Przypis l Wywołana funkcja 04 „nastawy podstawowe“ Układ w nastawach podstawowych 43 → ⇐ Informacja na wyświetlaczu xxxx/min xxx,x °C x,xxx V Tekst 1 2 3 4 ⇐ Pola wskazań Wartość zadana Analiza Sprawdzenie sondy lambda (test WYŁ. / test WŁ., B1-S2 OK / B1-S2 n.OK) B1 S2 OK --- Napięcie sondy lambda za katalizatorem 0,000...1,000 V --- Temperatura katalizatora 280...600 °C --- Prędkość obrotowa silnika 1800...2200 obr./min. --- Grupa wskazań 046, regulacja lambda – diagnoza katalizatora l Samochód stoi, silnik pracuje ze zwiększoną prędkością obrotową biegu jałowego → Przypis l Jednocześnie nacisnąć pedał hamulca i pedał przyspieszenia → Przypis l Wywołana funkcja 04 „nastawy podstawowe“ Układ w nastawach podstawowych 46 → ⇐ Informacja na wyświetlaczu xxxx/min xxx,x °C x,xx Tekst 1 2 3 4 ⇐ Pola wskazań Wartość zadana Analiza Wynik sprawdzenia przemiany katalitycznej (test WYŁ. / test WŁ., kat. B1 OK / kat. B1 n.OK) kat. B1 OK --- Przemiana katalityczna 0...0,5 --- Temperatura katalizatora 280...600 °C --- Prędkość obrotowa silnika 1800...2200 obr./min. --- Grupa wskazań 050, regulacja prędkości obrotowej – stany pracy l Silnik pracuje na biegu jałowym Odczyt bloku wartości pomiarowych 50 → ⇐ Informacja na wyświetlaczu xxxx/min xxxx/min Tekst Tekst 1 2 3 4 ⇐ Pola wskazań Wartość zadana Analiza Stan pracy sprężarki klimatyzacji (WŁ./WYŁ.) Spręż. WŁ. Spręż. WYŁ. --- Stan pracy klimatyzacji A/C-High A/C-Low --- Prędkość obrotowa silnika – wartość zadana 760 obr./min. --- Prędkość obrotowa silnika – wartość rzeczywista --- → Rozdz. 01-5 Wskazówka Wyłączanie sprężarki klimatyzacji: Jeśli w czasie przyspieszania niezbędna jest pełna moc silnika, sterownik silnika wyłącza sprężarkę klimatyzacji na ok. 6 sekund, gdy samochód stoi lub przy małej prędkości jazdy (na 1 biegu). Gdy pedał gazu zostanie naciśnięty tylko bardzo krótko, czas wyłączenia skraca się do ok. 3 sekund. Krótko przed włączeniem sprężarki klimatyzacji na końcówce sterownika silnika pojawia się napięcie. Sygnał ten powoduje, że sterownik silnika na stałym poziomie utrzymuje prędkość obrotową biegu jałowego mimo zwiększonego obciążenia sprężarką klimatyzacji. Grupa wskazań 053 – zwiększenie prędkości obrotowej, gdy zwiększone obciążenie alternatora l Silnik pracuje na biegu jałowym Odczyt bloku wartości pomiarowych 53 → ← Informacja na wyświetlaczu xxxx/min xxxx/min xx V xxx % 1 2 3 4 ← Pola wskazań Wartość zadana Analiza Obciążenie alternatora 0...100 % — Napięcie pokładowe 12...15 V --- Prędkość obrotowa silnika – wartość zadana 700...1400 obr./min. — Prędkość obrotowa silnika – wartość rzeczywista 700...1400 obr./min. --- Grupa wskazań 056, regulacja prędkości obrotowej – stabilizacja biegu jałowego l Silnik pracuje na biegu jałowym Odczyt bloku wartości pomiarowych 56 → ⇐ Informacja na wyświetlaczu xxxx/min xxxx/min x,xx % xxxxx 1 2 3 4 ⇐ Pola wskazań Wartość zadana Analiza Stany pracy 00000 --- Regulator biegu jałowego -4,3...12,2 % --- Prędkość obrotowa biegu jałowego – wartość zadana 760 obr./min. --- Bieg jałowy --- → Rozdz. 01-5 Znaczenie 5-cyfrowej liczby binarnej w polu 4 Znaczenie, gdy wyświetlana cyfra = 1 1 2 3 4 5 Znaczenie 0 Sprężarka klimatyzacji 1 = włączona, 0 = wyłączona 0 Ręczna skrzynia biegów: Zawsze „0“ 0 Gotowość klimatyzacji: 1 = włączona, 0 = wyłączona 0 Zawsze „0“ 0 Położenie kierownicy: 0 = prosto, lekko skręcona; 1 = skręcona do oporu, podczas nawracania Grupa wskazań 060, regulacja prędkości obrotowej – dopasowanie zespołu sterującego przepustnicy l Zapłon włączony, silnik nie pracuje l Wywołana funkcja 04 „nastawy podstawowe“ Układ w nastawach podstawowych 60 → ⇐ Informacja na wyświetlaczu xx % xx % x Tekst 1 2 3 4 ⇐ Pola wskazań Wartość zadana Analiza Sstan dopasowania (ADP trwa, ADP OK lub ADP. ERROR) ADP OK --- Licznik kroków adaptacji 0...8 --- Kąt przepustnicy (potencjometr 2 -G188 -) 97...3 % --- Kąt przepustnicy (potencjometr 1 -G187-) 3...93 % --- Wskazówka t Dopasowanie zespołu sterującego przepustnicy do sterownika silnika następuje po wybraniu grupy wskazań 060 w funkcji 04 „nastawy podstawowe“. Dopasowanie to należy wykonać zawsze wtedy, gdy zostanie zamontowany inny zespół sterujący przepustnicy (lub cały silnik) wzgl. inny sterownik silnika. t W czasie trwania adaptacji licznik w polu 3 liczy do 8. Grupa wskazań 062 – układ E-Gas l Zapłon włączony, silnik nie pracuje Odczyt bloku wartości pomiarowych 62 → ⇐ Informacja na wyświetlaczu xx % xx % xx % xx % 1 2 3 4 ⇐ Pola wskazań Wartość zadana Analiza Czujnik 2 położenia pedału przyspieszenia - G185- 0...100 % --- Czujnik 1 położenia pedału przyspieszenia -G79- 12...97 % --- Kąt przepustnicy (potencjometr 2 -G188 -) 97...3 % --- Kąt przepustnicy (potencjometr 1 -G187-) 3...93 % --- Wskazówka t Sterownik silnika oblicza w procentach (względem 5 V) wartości napięcia czujnika położenia pedału gazu. Napięcie 5 V odpowiada 100 %. t Gdy pedał przyspieszenia zostanie naciśnięty do końca, zmienia się zakres wartości zadanych. t Wartość wyświetlana w polu 3 zawsze musi być dwa razy większa niż wartość wyświetlana w polu 4. Grupa wskazań 066 – układ regulacji prędkości jazdy l Silnik pracuje na biegu jałowym Odczyt bloku wartości pomiarowych 66 → ⇐ Informacja na wyświetlaczu xxx km/h xxxxxxxx xxx km/h xxxxxxxx 1 2 3 4 ⇐ Pola wskazań Wartość zadana Analiza Położenie włącznika tempomatu 0000xxxx → Rozdział Zadana prędkość jazdy (wartość ostatnio zapamiętana przez GRA) 0 km/h --- Położenie włącznika pedału hamulca, pedału sprzęgła i GRA 0000xxxx → Rozdział Prędkość jazdy 0 km/h --- Znaczenie 8-cyfrowej liczby binarnej – grupa wskazań 066, pole wskazań 2 Znaczenie 8-cyfrowej liczby binarnej 1 2 3 4 5 6 7 8 Funkcja diagnostyczna 1 l Naciśnięty pedał hamulca (włącznik świateł hamowania) 1 l Naciśnięty pedał hamulca (włącznik świateł hamowania) 1 l Naciśnięty pedał sprzęgła 1 l Tempomat uaktywniony x bez znaczenia x bez znaczenia x bez znaczenia x bez znaczenia Znaczenie 8-cyfrowej liczby binarnej 1 2 3 4 5 6 7 8 Funkcja diagnostyczna 0 0 1 1 l Włącznik B na -ON- 1 0 1 1 l Włącznik B na -RES- 0 1 1 1 l Włącznik A naciśnięty 0 0 0 1 l Włącznik B -OFF- przed włączeniem 0 0 0 0 l Włącznik B na -OFF- włączony 0 0 0 0 bez znaczenia Grupa wskazań 070, poprawa składu spalin – diagnoza układu odpowietrzenia zbiornika paliwa l Silnik pracuje na biegu jałowym l Temperatura silnika co najmniej 80°C l Wywołana funkcja 04 „nastawy podstawowe“ Układ w nastawach podstawowych 70 → ⇐ Informacja na wyświetlaczu xx % xx.x % - Tekst 1 2 3 4 ⇐ Pola wskazań Wartość zadana Analiza Wynik diagnozy (test WŁ. / test WYŁ. lub TEV OK / TEV n.OK lub przerwa) TEV OK --- --- --- Odchyłka regulatora lambda w czasie diagnozy zaworu TEV -7,0...7,0 % --- Współczynnik wypełnienia sygnału elektrozaworu zasobnika z węglem aktywnym 0...100 % --- Wskazówka TEV oznacza zawór odpowietrzenia zbiornika paliwa (elektrozawór zasobnika z węglem aktywnym). Po każdym uruchomieniu silnika diagnozę można uaktywnić tylko raz. Grupa wskazań 077 – diagnoza układu napowietrzania spalin l Silnik pracuje na biegu jałowym l Wywołana funkcja 04 „nastawy podstawowe“ Układ w nastawach podstawowych 77 → ⇐ Informacja na wyświetlaczu xxxx/min x,x g/s xx,x % Tekst 1 2 3 4 ⇐ Pola wskazań Wartość zadana Analiza Wynik badania: Test WŁ / test WYŁ. / ukł. OK / ukł. n.OK, przerwanie) Ukł. OK --- Stosunek mas powietrza, układ napowietrzania spalin -100...100 % --- Masa powietrza 1...10 g/s --- Prędkość obrotowa silnika (biegu jałowego) --- → Rozdz. 01-5 Grupa wskazań 086 – kod gotowości l Zapłon włączony, silnik nie pracuje Odczyt bloku wartości pomiarowych 86 → ⇐ Informacja na wyświetlaczu 00000000 xxxxxxxx xxxxxxxx - 1 2 3 4 ⇐ Pola wskazań Wartość zadana Analiza --- --- Stan diagnozy xxxxxxxx --- Stan diagnozy xxxxxxxx --- Kod gotowości (zakończone diagnozy) 00000000 → Rozdział Znaczenie 8-cyfrowej liczby binarnej – grupa wskazań 086, pole wskazań 1 Kod gotowości został wytworzony tylko wtedy, gdy na wszystkich miejscach jest 0. 1 2 3 4 5 6 7 8 Funkcja diagnostyczna 0 Katalizator 0 Zawsze „0“ 0 Układ odpowietrzenia zbiornika paliwa 0 Układ napowietrzania spalin 0 Zawsze „0“ 0 Sondy lambda 0 Ogrzewanie sond lambda 0 Zawsze „0“ Grupa wskazań 113 – regulacja ciśnienia doładowania l Jazda samochodem Odczyt bloku wartości pomiarowych 113 → ← Informacja na wyświetlaczu xxxx/min xxx % xxx % xxxx mbar 1 2 3 4 ← Pola wskazań Wartość zadana Analiza Ciśnienia atmosferyczne 500...1200 mbar — Kąt przepustnicy (potencjometr 1 -G187) 0...100 % — Obciążenie silnika 10...150 % — Prędkość obrotowa silnika 700...6800 obr./min. — Analiza grupy wskazań 113, pole wskazań 4 Wysokość na poziomem morza Ciśnienie atmosferyczne 0 m 998 mbar 500 m 954 mbar 1000 m 902 mbar 1500 m 853 mbar 2000 m 805 mbar 2500 m 756 mbar 3000 m 704 mbar 3500 m 655 mbar 4000 m 607 mbar Wskazówka Wartość ciśnienia może być inna ze względu na warunki pogodowe. Grupa wskazań 114 – regulacja ciśnienia doładowania l Jazda samochodem Odczyt bloku wartości pomiarowych 114 → ← Informacja na wyświetlaczu xxx % xxx % xxx % xxx % 1 2 3 4 ← Pola wskazań Wartość zadana Analiza Współcz. wypełnienia sygnału elektrozaworu ograniczenia ciśnienia doładowania 0...100 % — Obciążenie silnika 10...150 % — Maksymalne napełnienie podczas pracy turbosprężarki 10...150 % — Maks. napełnienie 10...150 % — Grupa wskazań 115 – regulacja ciśnienia doładowania l Jazda samochodem Odczyt bloku wartości pomiarowych 115 → ← Informacja na wyświetlaczu xxxx/min xxx % xxx mbar xxx mbar 1 2 3 4 ← Pola wskazań Wartość zadana Analiza Ciśnienie doładowania – wartość chwilowa Ciśnienie atmosferyczne...2200 mbar — Ciśnienie doładowania – wartość zadana Ciśnienie atmosferyczne...2200 mbar — Obciążenie silnika 10...150 % — Prędkość obrotowa silnika 700...6800 obr./min. — Grupa wskazań 117 – regulacja ciśnienia doładowania l Jazda samochodem Odczyt bloku wartości pomiarowych 117 → ← Informacja na wyświetlaczu xxxx/min xxx % xxx % xxx mbar 1 2 3 4 ← Pola wskazań Wartość zadana Analiza Ciśnienie doładowania – wartość zadana Ciśnienie atmosferyczne...2200 mbar — Kąt przepustnicy 0...100 % — Czujnik położenia pedału przyspieszenia 0...100 % — Prędkość obrotowa silnika 700...6800 obr./min. — Grupa wskazań 118 – regulacja ciśnienia doładowania l Jazda samochodem Odczyt bloku wartości pomiarowych 118 → ← Informacja na wyświetlaczu xxxx/min xxx °C xxx % xxx mbar 1 2 3 4 ← Pola wskazań Wartość zadana Analiza Ciśnienie doładowania – wartość chwilowa Ciśnienie atmosferyczne...2200 mbar — Współcz. wypełnienia sygnału elektrozaworu regulacji ciśnienia doładowania 0...95 % — Temperatura zasysanego powietrza maks. 110 °C — Prędkość obrotowa silnika 700...6800 obr./min. — Grupa wskazań 120 – regulacja poślizgu kół napędowych -ASR- l Jazda samochodem Odczyt bloku wartości pomiarowych 120 → ← Informacja na wyświetlaczu xxxx/min xxx Nm xxx Nm Tekst 1 2 3 4 ← Pola wskazań Wartość zadana Analiza Stan Stan (ASR aktywny/ASR nieakt.) — Rzeczywiste obciążenie silnika 0...260 Nm — Zadane obciążenie silnika 0...440 Nm — Prędkość obrotowa silnika 700...6800 obr./min. — Grupa wskazań 122 – skrzynia biegów l Jazda samochodem Odczyt bloku wartości pomiarowych 122 → ← Informacja na wyświetlaczu xxxx/min xxx Nm xxx Nm Tekst 1 2 3 4 ← Pola wskazań Wartość zadana Analiza Stan (ingerencja/bez ingerencji) Tekst — Rzeczywiste obciążenie silnika 0...260 Nm — Zadane obciążenie skrzyni biegów 0...440 Nm — Prędkość obrotowa silnika 700...6800 obr./min. —
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się