Toby1201 Opublikowano 4 Lutego 2018 Opublikowano 4 Lutego 2018 Na początek chciał bym wszystkich serdecznie przywitac!!! A mój problem to mianowicie falowanie obrotow (po przejechaniu okolo 2km)obroty podchodzą do 1200 a niekiedy zdarza sie ze do 1300 ( na biegu jałowym) nieraz zdarza się że tak spadną że silnikiem szarpie ;/ A czasem jest tak że na jednych światłach jak stoje obroty 1200 a na następnych światlach obroty spadają do 800 i autko pięknie cyka. Wymieniłem odmę oraz rurki ( 2 sztuki plastikowe jedna dluższa druga krutsza) lecz nic to niepomogło ;/ Dodam równierz że po odkreceniu korka oleju(lub po wyjęciu bagnetu oleju) obroty spadają i silnikiem szarpie po zakręceniu korka oleju obroty wzrastają i zatrzymują sie na 1100 nieraz na 1200 ;/ Temperatura jest stala 90 stopni (nigdy niebylo powyżej 90 stopni) Nie podpinałem kompa bo niemam a mechanicy w londynie to tragedia byłem w 5 garażach i 5 różnych opini (wydaje mi się że oni sami niewiedzą co z samochodem jest nie tak xD) Proszę o wyrozumialość jestem lajkiem i staram się sam naprawiać samochód mz powodu mechanikow w londynie ceny kosmos a naprawy zero Dziękuje i pozdrawiam fanów AUDI !!! *Pierwsze to należy się przywitać w odpowiednim dziale, a potem szukać pomocy.->Nowicjusz Zapraszam również tu ->Regulamin Trzeba czytać do czego dany dział jest: "Moje Audi - W tym dziale możesz pochwalić się swoim autem." - temat przeniesiony
Damianq Opublikowano 4 Lutego 2018 Opublikowano 4 Lutego 2018 Witaj, Po pierwsze nie ten dział, tutaj prezentujemy swoje auta. Dział z problemami dla 2.0T znajduje się tutaj: https://a4-klub.pl/forum/209-20t/ Popros moda o przeniesienie tematu. A teraz do rzeczy Na początek należało by podpiąć po kompa i zobaczyć co wywala. Jeśli błędy nie będą konkretne to zacząłbym od przejrzeni wszelkich plastikowych elementów (kolanek itp.) powietrza. Mogło jakieś pęknąć ze starości. Problemem może być również zawór DV, cewka czy świece przez co może wystąpić wypadanie zapłonu. Oczywiście przyczyna może być również silniczek krokowy. Ciężko coś wróżyć kiedy nie mamy zdiagnozowanych błędów. Przyczyn może być wiele.
jarek920 Opublikowano 4 Lutego 2018 Opublikowano 4 Lutego 2018 Pcv do wymiany w tfsi to podstawa obroty po odkręceniu korka zawsze spadają tak na być w tych silnikach.
Toby1201 Opublikowano 4 Lutego 2018 Autor Opublikowano 4 Lutego 2018 (edytowane) zawór pcv zostal wymieniony wraz z rurkami Więc mogę byc spokojny o spadanie obrotów po odkręceniu korka wlewu oleju ? Edytowane 4 Lutego 2018 przez Toby1201
TomaszRT Opublikowano 5 Lutego 2018 Opublikowano 5 Lutego 2018 Tak jak Kolega wyżej napisał trzeba najpierw odczytać błędy. U mnie przyczyną podobnego zachowania silnika był nieszczelny zawór N80.
Toby1201 Opublikowano 7 Lutego 2018 Autor Opublikowano 7 Lutego 2018 (edytowane) Witam Panowie słuchajcie załączam kilka fotek i proszę o podpowiedż może wspólnie znajdziemy odpowiedż.Na zdjeciu zaznaczyłem zawór N80 i wąż gdzie prowadzi.Na drugim zdjęciu widzimy wąż gumowy który łaczy sie z rurką metalową.I teraz tak jak obroty sa na 1200 po zdjęciu gumowego węża i po zatkaniu go kciukiem obroty pięknie spadają do 800 i silnik pięknie chodzi po odblokowaniu węża obroty rosną.Jednego dnia odchyliłem błotnik i zobaczyłem ze za nim jest tak jak by plastikowy pojemnik (co to jest za pojemnik?)Ta metalowa rurka co jest połączona z gumową wchodzi w nad kole i jest podłączony do tego pojemnika.Na drugim zdjęciu wąż gumowy prowadzi od zaworu N 80. Edytowane 7 Lutego 2018 przez Toby1201
TomaszRT Opublikowano 8 Lutego 2018 Opublikowano 8 Lutego 2018 Ten plastikowy pojemnik to zbiornik węgla aktywnego. Na 99% masz padnięty zawór N80. On domyślnie (bez podania napięcia) powinien być zamknięty. Wymontuj go i sprawdź ustnie czy jest szczelny.
Redjasper Opublikowano 8 Lutego 2018 Opublikowano 8 Lutego 2018 koszt 35 zł w intercarsie więc najprościej będzie wymienić
Toby1201 Opublikowano 8 Lutego 2018 Autor Opublikowano 8 Lutego 2018 (edytowane) Ok Panowie więc tak wyjołem zawór N80 dmucham w niego z obu stron i nic nie idzie (tak ja by był zablokowany) i teraz pytanie czy tak ma być? Ale dmuchłem w rurke co prowadzi do zbiornika węgla aktywnego (dzięki za odpowiedż TomaszRT) i gładko powietrze lecialo do niego (czy tak powinno byc?) Edytowane 8 Lutego 2018 przez Toby1201
Toby1201 Opublikowano 8 Lutego 2018 Autor Opublikowano 8 Lutego 2018 Ok Panowie więc tak wyjołem zawór N80 dmucham w niego z obu stron i nic nie idzie (tak ja by był zablokowany) i teraz pytanie czy tak ma być? Ale dmuchłem w rurke co prowadzi do zbiornika węgla aktywnego (dzięki za odpowiedż TomaszRT) i gładko powietrze lecialo do niego (czy tak powinno byc?)
Toby1201 Opublikowano 8 Lutego 2018 Autor Opublikowano 8 Lutego 2018 Panowie podłączyłem spowrotem zawór N80 i zatkałem palcem tą rurke co idzie od zaworka n80 do zbiornika węgla aktywnego bardzo delikatnie zasysał mi opuszek kciuka czy tak powinno być? Dodam zdjęcie którą rurkę zablokowałem kciukiem.To jest ta gumowa co jest zacisk na niej.
Toby1201 Opublikowano 8 Lutego 2018 Autor Opublikowano 8 Lutego 2018 Koledzy może jest jakaś nieszczelność przy tym zbiorniczku węgla aktywnego? (Spać niemogę przez te obroty inny by dał sobie spokuj ale nie ja bo upartość mi nie pozwala na to ;P )
TomaszRT Opublikowano 8 Lutego 2018 Opublikowano 8 Lutego 2018 Tak jak pisałem wyżej zawór ma być 100% szczelny w obie strony jak nie ma podanego napięcia. Czyli jak wsadzisz jeden koniec do szklanki z wodą a w drugi będziesz dmuchał ile sił to nie ma prawa najmniejsza bańka powietrza się pojawić. Czy jest sprawny elektrycznie łatwo sprawdzić podając mu na krótko 12V, powinien wtedy cyknąć.
Toby1201 Opublikowano 8 Lutego 2018 Autor Opublikowano 8 Lutego 2018 (edytowane) Ok więc jutro wyjmę go ponownie i sprawdzę czy jest sprawny elektrycznie podpinając tak jak mówisz na krótko 12V. Masz może jakieś inne opcje usterki wrazie jak by zawór był ok ?Czy przy niesprawnym elektrycznie zaworze N80 nadal on bedzie szczelny w obu stron czy nie? Edytowane 8 Lutego 2018 przez Toby1201
Toby1201 Opublikowano 10 Lutego 2018 Autor Opublikowano 10 Lutego 2018 Witam kolegów sprawdziłem zawór N80 działa poprawnie i jest szczelny w 100% Może macie jeszcze jakieś pomysły dlaczego obroty podchodzą do 1200rpm ? Myślę nad zaślepieniem tej gumowej rurki (po zatkaniu palcem obroty spadają do 800rpm tak jak powinno być)ale niestety niewiem czy to dobry pomysł i jedno pytanko czy jak nieznajdę lub nieznajdziemy przyczyny usterki falujących obrotów czy użytkowanie samochodu w takim stanie nieprzyniesie wiecej usterek. Jeszcze co za obserwowałem jak obroty rosną do 1200rpm i zaczne kręcić kierownicą to one spadają a jak przestane to podchodzą do góry znów (masakra) Obroty zaczynają falować jak samochód osiągnie 90stopni raz falują a raz nie zależy jak go strzeli ;P Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.
HOLMATRO Opublikowano 11 Lutego 2018 Opublikowano 11 Lutego 2018 Podepnij pod komputer bo będziesz tak do śmierci tu spekulował.. Koledzy Ci tu już dość dużo podpowiedzieli, ale nie diagnozuje się tych aut po wróżeniu z kawy. Podłącz pod kabel coś wyjdzie, jak nie wyjdzie to wtedy do mechanika ktory wie na żywo co powinno być i jak, a potem forum. Ja tak robie i najbardziej zagadkowe awarie rozwiązuje w gora dwa dni.
BananMczop Opublikowano 15 Marca 2018 Opublikowano 15 Marca 2018 Mam dokladnie identyczne objawy. Po podłączeniu do komputera błędy P0507 P2279 P2187 Do tego czasem słychać dziwny pisk Zawór N80 wymieniony Zakupiłem odme czy ona ma miec jakies sitko czy to tylko zwykła rurka aluminiowa?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się