Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFB] Jak rozpoznać czy wałki rozrządu są wytarte ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie, jak rozpoznac bez ściągania dekli czy wałki są przytarte? od jakiegos czasu w momencie między zmianą biegów kiedy obroty spadają słychać jakies nazwijmy to "zgrzytnięcie" jakby się coś zacierało? Nie wiem jak to zdiagnozować i czy można z tym jeżdzić?

Opublikowano

Zgrzytnięcie jest raczej powodem złego wysprzęglania lub zużyciem synchronizatorów. Bez zciągania pokrywy zaworów nie da się stwierdzić czy wałek jest wytarty czy nie.

Opublikowano

Złe wysprzęglanie nie wchodzi w gre, może źle sie wyraziłem, to jesttaki dźwięk jakby np. jakieś łożysko sie zacierało

Opublikowano

Mniej mocy na hamowni, wysokie korekcje... no i zdjecie dekli obowiazkowe.

Opublikowano

Ciężko powiedzieć taki dźwięk może wydawać wiele podzespołów np:łożysko alternatora, napinacz paska wielorowkowego,rolki na rozrządzie,wisco wentylatora. wydaje mi się mało prawdopodobne aby taki dźwięk pochodził od wałka rozrządu bo pracuje on w oleju a jakby chodził bez smarowania przez dłuższy czas to już by po nim dawno było. musisz dokładnie zlokalizować skąd ten dźwięk dochodzi bo tak na odległość to wróżenie z fusów.

Opublikowano

Tak mi sie tez wydaje, chodziło mi o to czy objawem wytarcia wałków może byc taki dźwięk. A turbina jak się kończy to też może tak "żęźić"?

Opublikowano

Wytartych walkow raczej nie uslyszysz. Predzej zjechana hydraulike.

Opublikowano

Z turbiną jest podobnie jak z wałkiem: jak nie ma smarowania to przy jej obrotach długo nie pochodzi i jest bardzo czuła na niewłaściwe smarowanie lub jego brak i jak pada to nawet czasu nie ma na to aby sobie pohuczeć lub pozgrzytać :naughty:

Opublikowano

Dwa krzywki można zobaczyć przez korek wlewu oleju widać je pięknie

Opublikowano

Mniej mocy na hamowni, wysokie korekcje... no i zdjecie dekli obowiazkowe.

A po polsku mogę prosić?

Opublikowano

Poprostu mniej mocy... czasem objawia sie to rowniez przez wysokie korekcje wtryskow.

Tak jak napisali poprzednicy - zeby ocenic stan nalezy zdjac dekle pod ktorymi sa walki rozrzadu. [koszt to robocizna i nowe uszczelki]

Opublikowano

Dzięki, bede szukał w takim razie skąd te zgrzyty, jak coś ustale dam znać?

A powiedzcie mi jeszcze ile kosztuje ewentualna regeneracja wałków?

Opublikowano

1200 PLN w firmie Świątek [nigdzie indziej tego nie rob]. Jak i regeneracja, to i wymiana hydrauliki [kolejne 1200-1400 PLN w IC] + robocizna...

Opublikowano

nie wiem jak w tym silniku ale w 1.9 tdi jest lozysko w ktore jest gdzies za kolem dwumasowym i one podczas redukowania biegow wydaje takie dzwieki jak by sie zacieralo, jestem na etapie wymiany kosz w aso 33 zl na lozysko:)

Opublikowano

Mniej mocy na hamowni, wysokie korekcje... no i zdjecie dekli obowiazkowe

Nie zaprzeczam ale rozwijam...

tu jest przyklad auta, ktore mialo robione wtryski (w innym watku tym sie wlasciciel auta pochwalil), wymieniana hydraulika i walki "od Swiatka"

(post z 29.Sty.2009 21:46:50)

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=78212&postdays=0&postorder=asc&start=20

Jak widac auto ma nadal wysokie korekcje

Wniosek: wtryski i stan walkow czy hydrauliki to tylko jedne z wielu zmiennych wplywajacych na te korekcje

Krzywki widac za to "naocznie" ... ale po zdjeciu dekli-)

Jechanie na hamownie by sprawdzic czy walki sa ok to chyba slaby pomysl:) - zreszta na moc pewnie tez "troche" czynnikow wplywa

Z ciekawosci pod dekle sie nie zaglada! (naprawde musza byc ku temu jakies przeslanki - np "te korekcje", stukanie pod deklami, nierowna praca na wolnych obrotach czy cos w tym stylu) - grzebanie tam "bo na forum powiedzieli ze w 2.5V6tdi walki sie wycieraja" to tez slaby argument bo pokrywy zaworow zintegrowane sa z uszczelkami na wtryski i powszechne sa problmy z wyciekami oleju pozniej ... a pokrywa jedna to jakies 350zyla (podpowiem, ze mozna wycieki usunac "silikonowymi uszczelkami z tubki" - nawet bez sciagania dekli), dochodzi koniecznosc odkrecania i ponownego przykrecenia rurek wysokiego cisnienia (pozniej moze sie okazac ze bedzie paliwo cieklo...), odpowietrzania wiec mozna sobie klopotu zbednego narobic a narobic!

Zagladanie pod dekle jezeli trzeba warto polaczyc z rozrzadem, wymiana odmy (hurtem)

Walkow regenerowanych przy cenie nowych niewiele wiekszej nie bralbym pod uwage

Proces regeneracji wyglada w tak

http://www.heinrich-tuning.pl/index.html?Heinrichtuning=4

Ja jednak wolalbym krzywki miec z jednolitego materialu...

Jezli ktos sie uprzec chce ma Swiatka to poza regeneracja takze produkuje walki (chyba zebatki ze starych bierze)

Pozdrawiam,

Przemek

Opublikowano

Wszystko wskazuje na łożysko dociskowe w skrzyni, te zgrzyty sa w momencie zmainy biegów, albo na postoju jak wcisne sprzęgło i dodam gazu , a nastepnie puszcze sprzęgło(tak jak bym zmieniał biegi). A tak przy okazji to jaki koszt roboty czegos takiego, moze od razu zrobic komplet, slyszalem tez ze powinno sie wymienic jakis simering tylko nie zabardzo wiem który?[br]Dopisany: 09 Luty 2009, 17:43_________________________________________________Wlasnie podpiolem sie do komputera i wyszło że sa przkroczone wartości ciśnienia doładowania, a te dźwięki to na 99% z turbiny? Moze znacie jakiegoś speca w rejonie malopolski kto by zajrzał do turbiny ewentualnie wyczyscił albo zregenerował?

ten dzwiek identyczny jak u kolegi DareQ' a http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t17053.0.html;highlight=cisnienie+do%C5%82adowania

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...