Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T BFB check silnika


marcinbob_89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, po kilku latach prawie bezawaryjnej jazdy, powracam na forum z kilkoma problemami, jakiś czas temu pojawił się CHECK silnika, który po kilku dniach zgasł, następnie po jakimś czasie znowu się zapalił, wczoraj na postoju miałem podwyższone obroty, tak jakby silnik pracował na ssaniu,dodatkowo zapaliła się kontrolka EPC. Po ponownym odpaleniu spokój. 2 razy miałem problem z odpaleniem na zimnym silniku.Po podłączeniu kompa auto wypluło 3 błędy. Dodam że słychać łańcuch napędzający wałki, dodatkowo jest gdzieś tam jakiś wyciek oleju, nie wiem dokładnie skąd, w programie pokazało niskie ciśnienie oleju na postoju, przy okolo 1000 obr jest ok, nie pokazuje żadnego błędy z tym związanego ani nie świeci kontrolka oleju, olej zalany Liqy Moly 5W40 z tego co pamiętam. Po skasowaniu błędów po przejażdżce żaden nie powrócił, pewnie kwestia czasu jak jakiegoś wywali. Jakieś sugestie co może być przyczyna i za co się zabrać, jakaś dodatkowa diagnostyka?

20180209_172256 (Kopiowanie).jpg

Edytowane przez marcinbob_89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z odpalaniem i kontrolka EPC czujnik wału korbowego G28 do wymiany (miałem to samo u siebie). Podwyższone obroty to może właśnie ten czujnik temperatury i załącza ssanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm jeżeli chodzi o olej to sprawdź dokładnie ciśnienie na ciepłym i zimnym. Jeżeli zbliża Ci się wymiana to zrób plukanke zrzuc miskę wyczyść smoka. Jeżeli ciśnienie oleju będzie niskie to sprawdź pompę.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płukanke robiłem przy dwóch ostatnich wymianach. Co do ssanib to właśnie wydaje mi się że dawniej dużo częściej się włączaloza teraz zimno więc powinno się chyba cały czas załączać A ja odpalam auto i takie zmulone normalnych obrotach. Mechanik który robił diagnostykę mówił że z tym ciśnieniem oleju to zużycie silnika i żeby zalać inny olej. Ale na logikę wydaje mi się ze powinno się sprawdzić wydajność układu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy dobrze postąpiliście z ta płukanka czyli wg procedur producenta. Bo jeśli nie to wlasnie przez ta płukankę mogły sie przytrzeć panewki lub cos stanęło w kanałach olejowych i teraz sie swieci. Tez ostatnio robiłem płukankę i niby cos tam ciszej przy zimnym starcie ale moim zdaniem jak nie widać problemu to lepiej sobie go nie stwarzać na sile. Skoro wczesniej było dobrze to moze te dwie ostatnie płukanki "zabiły" Ci silnik. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, marcinbob_89 napisał:

Mechanik który robił diagnostykę mówił że z tym ciśnieniem oleju to zużycie silnika i żeby zalać inny olej

Zmień mechanika. Co do ciśnienia oleju to obowiązkowo jego pomiar i niezależnie od wyników czyszczenie smoka. Jak smok czysty, a ciśnienie słabe to pompa do wymiany.

23 minuty temu, bochenowski napisał:

Skoro wczesniej było dobrze to moze te dwie ostatnie płukanki "zabiły" Ci silnik. 

Niezłe bzdury. Niektórzy płuczą samą ropą i nic się nie dzieje, a płukanki są na bazie produktów ropopochodnych

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj co napisałem na gorze. Wg procedury odpowiedniej. Z jednymi sie jezdzi, drugie sie wlewa przed wymiana.  Przejedz sobie 500 km z płukanka LM która wlewa sie do starego oleju i trzyma 10 minut na wolnych obrotach to zobaczysz co sie stanie z Twoim silnikiem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podejrzewam autora tematu o to, że jest idiotą.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płukanka robiona na warsztacie. Taka gdzie się dolewa do oleju i silnik pracuje 10 min. Wątpię żeby mogło się tam coś złego stać. Może po prostu złośliwość rzeczy martwych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnośnie czujnika położenia wału i czujnika temp, polecacie jakieś konkretne firmy, nie chce jakiegoś bubla. Coś, ktoś? jakie ceny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w aso grubo ponad 400 zł więc bardzo drogo, Boscha można dostać za  140 zł, bardzo duża różnica, myślę że ktoś z forum zakładał jakiś tańszy zamiennik i jest w stanie powiedzieć że działa, za cene 492 zł ori mam 3 czujniki Boscha lub innej firmy, a z wymiana też nie ma dużego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że śmiało możesz użyć zamiennika. Ja już 3 lata jeżdżę i jest ok. Też dałem ok 150 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...