Fwl7 Opublikowano 10 Lutego 2018 Opublikowano 10 Lutego 2018 Witam! Temat znany i nie lubiany.. Posiadam B7 1.6 kupiony ze sprawdzonym w aso przebiegiem 112tys. Podejrzewam u siebie jak i u większości forumowiczów zapieczone pierścienie bo coś tego oleju ubywa i czuc go delikatnie w kabinie(musiał długo stać) żadnych wycieków poza tym spod uszczelki nie zlokalizowalem. Niby emisja spalin jest ok ale dolewać trzeba. Ostatnio zrobiłem płukankę i wyleciał syf.. zalalem motulem 5w40. Co myślicie aby za 8tys. zrobić kolejną płukankę polecanym przez forumowicza specyfikiem XADO ATOMEX TOTAL FLUSH? Mechanik radził żeby jezdzic. Podobno w końcu dojdzie olej i pierscionki puszcza. A może lepiej zalać mu 5w30?
jacek70 Opublikowano 10 Lutego 2018 Opublikowano 10 Lutego 2018 (edytowane) 5w40 taki zalej. Coś mi się nie chce wierzyć w taki przebieg i takie problemy z silnikiem . Albo jest o 200k więcej albo jakiś morderca zajeździł silnik. Sama wymiana niewiele da - i tak będzie ubywało . Trzeba pomału myśleć o remoncie. Edytowane 10 Lutego 2018 przez jacek70
Fwl7 Opublikowano 10 Lutego 2018 Autor Opublikowano 10 Lutego 2018 No wiem to ostatecznie 2tys+. Moj mechanik robił ostatnio remont 1.6 w a3 ale ta miała 400tys(w tym większość na gazie) niby stan auta by się zgadzał z przebiegiem bo wszystko jeszcze w oryginale itd. mówił że jest to możliwe. Tak jak pisałem mi zalecił narazie jeździć
przem8 Opublikowano 10 Lutego 2018 Opublikowano 10 Lutego 2018 Ile Ci bierze tego oleju? Te silniki wbrew pozorom potrafią/lubią sobie wypić i nierzadko przy przebiegu około 200tys. wymienia się pierścienie.
HOLMATRO Opublikowano 10 Lutego 2018 Opublikowano 10 Lutego 2018 O prosze co ja tu czytam. A pare godzin temu ni stad ten oto forumowicz wypisywał mi na PW hejty na mój silnik i sie nabijał kiedy to zmądrzeje i patrzeć tylko jak bede ogłaszał sprzedaż. Bez powodu. Nie znam typa. Bez pytania i pardonu cisnął po moim aucie, zachwalał jedyna słuszna jednostkę jaką jest 1.6 MPI a tu nagle taki temat... pozdrawiam .....))Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Fwl7 Opublikowano 10 Lutego 2018 Autor Opublikowano 10 Lutego 2018 Dla sprostowania apropo twojego tfsi napisałem na pw: "utrzymanie silnika tfsi chyba nie jest łatwe (ja mam MPI 1.6:D)" Chyba cię to musiało zaboleć bo odpisałeś: "Jak kogos nie stać na konia to jeździ na świni.." I kto się z kogo nabija? Chcesz to jeździj wynalalzkiem tfsi co to kogo obchodzi. Idź do swojego działu tu ludzie na świniach jeżdżą.
HOLMATRO Opublikowano 10 Lutego 2018 Opublikowano 10 Lutego 2018 Po co spekulujesz i z nikad wypisujesz mi o moim silniku skoro sam stoisz przed remontem, a na mailu zachwalasz ? Lekka hipokryzja. Mógłbyś po prostu przemilczeć, zamiast tego piszesz do ludzi od tak i szukasz ukojenia. Powodzenia przy remontach Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Fwl7 Opublikowano 10 Lutego 2018 Autor Opublikowano 10 Lutego 2018 Chociażby nawet nic nie pomogło i oleju zaczęło by brać litrami to mój silnik zrobi mi każdy warsztat za 2tys. Nie będę się wypowiadal na temat twojej jednostki(ja nie szukam ukojenia)
HOLMATRO Opublikowano 10 Lutego 2018 Opublikowano 10 Lutego 2018 Na tym niech nasza dyskusja stanie. Pozdrawiam Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
bodzio.c Opublikowano 11 Lutego 2018 Opublikowano 11 Lutego 2018 Ja stosowałem XADO ATOMEX TOTAL FLUSH. Po wlaniu producent dopuszcza normalną jazdę autem przez 200 km. Zrobiłem około 250 km i przez ten czas oleju nie ubywało. Niestety po wymianie oleju, po przebiegu ok 1000 km olej zaczął znowu znikać. Podczas wymiany pierścieni mechanik zauważył że pierścienie nie były zapieczone.
PERUN_ Opublikowano 12 Lutego 2018 Opublikowano 12 Lutego 2018 (edytowane) W dniu 10.02.2018 o 22:39, Fwl7 napisał: Chociażby nawet nic nie pomogło i oleju zaczęło by brać litrami to mój silnik zrobi mi każdy warsztat za 2tys. Nie będę się wypowiadal na temat twojej jednostki(ja nie szukam ukojenia) A hałas z miski olejowej już zdiagnozowany? Może to panewki już pukają? Próbujesz chyba sam siebie przekonać że kupiłeś auto z jakimś cudownym i doskonałym silnikiem. Niestety tak nie jest. Ten ALZ jest słaby, mało dynamiczny (tylko twój wciska w fotel), dużo pali (oczywiście nie tobie), ma problemy z pierścieniami i kultura pracy. Dodatkowo twój nie jest do końca sprawny. Pali olej, coś stuka w misce olejowej. Tak z ciekawości zapytam jakie auta miałeś przed tą cudowna A4 z ALZ ? Przesiadłes się z Syreny czy Malucha? Edytowane 12 Lutego 2018 przez PERUN_ 1
Fwl7 Opublikowano 12 Lutego 2018 Autor Opublikowano 12 Lutego 2018 (edytowane) Perun nie wiem czy jest sens się z tobą kłócić skoro od początku dla ciebie alz= tylko remont silnika bo ty swój sprzedałeś. Mam go zawieść do mechanika odgłos(padniętego łożyska) jak stwierdził jest z rozrządu. 1. Moc ALZ mnie w 100% zadowala jedyny minus brak 6 biegu. 2. Koszt przejechania 100km nie przekracza 20zl(pb+LPG). Czytałem że 1.9tdi w b7 pali średnio 7l diesla. 3. Słaba kultura pracy? Miałeś b7? Gdzieś olej ucieka i czuć go w środku dlatego założyłem konto na forum.. Znam już na pamięć twoją opinię i jeżeli nie masz nic innego do dodania dla innych posiadaczy 1.6 z podobnym problemem(bo nie u wszystkich wystepuje) to ja już podziękuję. Edytowane 12 Lutego 2018 przez Fwl7
PERUN_ Opublikowano 13 Lutego 2018 Opublikowano 13 Lutego 2018 (edytowane) 23 godziny temu, Fwl7 napisał: Perun nie wiem czy jest sens się z tobą kłócić skoro od początku dla ciebie alz= tylko remont silnika bo ty swój sprzedałeś. Mam go zawieść do mechanika odgłos(padniętego łożyska) jak stwierdził jest z rozrządu. 1. Moc ALZ mnie w 100% zadowala jedyny minus brak 6 biegu. 2. Koszt przejechania 100km nie przekracza 20zl(pb+LPG). Czytałem że 1.9tdi w b7 pali średnio 7l diesla. 3. Słaba kultura pracy? Miałeś b7? ad.1 Nie ma 6 bo ten silnik nie wytrzymał by takiego przełożenia ad.2 Bez komentarza... za chwile będziesz zarabiał na jeździe i spuszczał gaz bo bedzie go przybywać w zbiorniku ad.3 miałem B6, jeździłem 4 czy 5 innymi autami z ALZ w tym B7 aby się przekonać czy to tylko mój jest taki padaka czy to wszystkie ALZ. Wszystkie. Sam pisałeś "Druga sprawa to taka czy te silniki jakoś charakterystycznie chodza? Jak na benzynę to chodzi podobnie do disla:D " To nie jest niska kultura pracy? Jeździłem też 1.6 Forda, Hondy i Toyoty. Wszystkie osiągami, spalaniem i kultura pracy wyprzedzają ALZ o kilka epok. VAG próbował dogonić czołówkę silnikami TSI ale co z tego im wyszło to wszyscy wiedzą. Proponuje najpierw doprowadzić swoje ALZ do całkowitej sprawności (to dopiero wtedy będziesz go wychwalał) a potem wydawać jakiekolwiek sondy o innych silnikach. Na razie to masz same problemy z swoim silnikiem. Tak tylko przypomnę... pali olej, śmierdzi olejem, pali się check, dziwne odgłosy pracy i dźwięki z miski olejowej, temperatura na komputerze skacze. Coś jeszcze czy coś przeoczyłem? Edytowane 13 Lutego 2018 przez PERUN_
Fwl7 Opublikowano 13 Lutego 2018 Autor Opublikowano 13 Lutego 2018 (edytowane) 10 godzin temu, PERUN_ napisał: ad.1 Nie ma 6 bo ten silnik nie wytrzymał by takiego przełożenia ad.2 Bez komentarza... za chwile będziesz zarabiał na jeździe i spuszczał gaz bo bedzie go przybywać w zbiorniku ad.3 miałem B6, jeździłem 4 czy 5 innymi autami z ALZ w tym B7 aby się przekonać czy to tylko mój jest taki padaka czy to wszystkie ALZ. Wszystkie. Sam pisałeś "Druga sprawa to taka czy te silniki jakoś charakterystycznie chodza? Jak na benzynę to chodzi podobnie do disla:D " To nie jest niska kultura pracy? Jeździłem też 1.6 Forda, Hondy i Toyoty. Wszystkie osiągami, spalaniem i kultura pracy wyprzedzają ALZ o kilka epok. VAG próbował dogonić czołówkę silnikami TSI ale co z tego im wyszło to wszyscy wiedzą. Proponuje najpierw doprowadzić swoje ALZ do całkowitej sprawności (to dopiero wtedy będziesz go wychwalał) a potem wydawać jakiekolwiek sondy o innych silnikach. Na razie to masz same problemy z swoim silnikiem. Tak tylko przypomnę... pali olej, śmierdzi olejem, pali się check, dziwne odgłosy pracy i dźwięki z miski olejowej, temperatura na komputerze skacze. Coś jeszcze czy coś przeoczyłem? kolego bardziej śledzisz moje posty niż ja. Check wyeliminowany, dźwięk mechanik zlokalizował przy rozrządzie (ma być łożysko od klimy), temp. skacze na aplikacji do 99 i spada u mnie na desce stoi na 90 i to jest podobno normalne. Olej czuć i go ubywa jedyny problem i mechanik ma szukać ostatecznie 2tys remont. Nie chce mi się powtarzać i to jest ostatni post którym odpowiadam na temat spalania, miałem pod korek zrobiłem 350km i zapłaciłem 60zl+benzyna na rozruch. Ale zgodzę się że mając na uwadze trwałość bezawaryjność itd. przy zakupie nowszego silnika trzeba omijać grupę vw. Edytowane 13 Lutego 2018 przez Fwl7
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się