Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zapchany filter DPF. Moc auta spadla. Co robic?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 5.02.2019 o 20:59, MisiekQa4b8 napisał:

co ile km wypala ci się dpf?

Odpowiedź na tak postawione pytanie nie może być jednoznaczna. Ilość przejechanych kilometrów między regeneracjami zależna jest od :

-stanu zapełnienia filtra popiołem (nie sadzą)

-od stylu jazdy

-od warunków, w którym poruszało się auto (miasto/poza miastem)

-od obciążenia silnika (przewożone kilogramy - ilość osób, bagaż)

Dla przykładu(filtr nowy-wartość popiołu 0) auto poruszające się głównie poza miastem, trzy osoby na pokładzie o wiele, wiele więcej kilometrów przejechanych między regeneracjami, niż w przykładzie, gdzie auto używane jest tylko w mieście tylko z kierującym. W pierwszym przypadku może to być nawet ponad tysiąc kilometrów, w drugim trzysta km. 

Opublikowano
W dniu 19.02.2019 o 23:32, Tomnik napisał:

Odpowiedź na tak postawione pytanie nie może być jednoznaczna. Ilość przejechanych kilometrów między regeneracjami zależna jest od :

-stanu zapełnienia filtra popiołem (nie sadzą)

-od stylu jazdy

-od warunków, w którym poruszało się auto (miasto/poza miastem)

-od obciążenia silnika (przewożone kilogramy - ilość osób, bagaż)

Dla przykładu(filtr nowy-wartość popiołu 0) auto poruszające się głównie poza miastem, trzy osoby na pokładzie o wiele, wiele więcej kilometrów przejechanych między regeneracjami, niż w przykładzie, gdzie auto używane jest tylko w mieście tylko z kierującym. W pierwszym przypadku może to być nawet ponad tysiąc kilometrów, w drugim trzysta km. 

Tomku powiedz mi który parametr pokazuje zapełnienie filtra popiołem? Mój ryżowy kabel oczywiście nie pokazuje bloków pomiarowych, jedynie te rozszerzone. Mi udało się odczytać te same, co wcześniej wrzucił duzy616

 

Opublikowano
2 godziny temu, MarcinRoz napisał:

Tomku powiedz mi który parametr pokazuje zapełnienie filtra popiołem? Mi udało się odczytać te same, co wcześniej wrzucił duzy616.

To jest parametr, pokazujący zapełnienie filtra popiołem :

W dniu 5.02.2019 o 20:59, MisiekQa4b8 napisał:

IDE00433   Particle filter: oil ash volume 0.04 l

 

2 godziny temu, MarcinRoz napisał:

Mój ryżowy kabel oczywiście nie pokazuje bloków pomiarowych, jedynie te rozszerzone.

Z Twoim "kablem" jest wszystko w porządku. 

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, Tomnik napisał:

To jest parametr, pokazujący zapełnienie filtra popiołem :

 

Z Twoim "kablem" jest wszystko w porządku. 

Więc u mnie było 0,23 ( było bo zresetowałem tą wartość, choć niepotrzebnie bo filtr nadal stary i nie był czyszczony ) 

Ogólnie bardzo szybko rośnie mi wartość zmierzona sadzy ( obliczona jest przeważnie 10 razy mniejsza ). Dpf wypala sie co 80-100km niestety... Auto jest po akcji w Audi w 2018 w styczniu. Wtedy jeszcze tak często nie wypalał ( co jakieś 400km ) Błędów żadnych nie wywala, kontrolka od DPF sie nie zapala, rura czyściutka. W porównaniu z dokładnie identycznym modelem brata mój jest mółowaty. 

Moje pytanie więc czy filtr nadaje się do wywalenia? 

 

W załączniku dodałem logi robione na przełomie kilku miesięcy.

 

Log-WAUZZZ8K69A161951.txt

Edytowane przez MarcinRoz
Opublikowano

Wtryski do sprawdzenia, filtr do wymycia i będzie chodzić. Jeśli problem Pojawił się dopiero od niedawna, to znaczy że już wcześniej miałeś z 0,2 litra popiołu. Mam nadzieję, że zdajesz sobie sprawę że masz przebieg między 350 a 400 tys. km?

Opublikowano (edytowane)
20 godzin temu, bamaz napisał:

Wtryski do sprawdzenia, filtr do wymycia i będzie chodzić. Jeśli problem Pojawił się dopiero od niedawna, to znaczy że już wcześniej miałeś z 0,2 litra popiołu. Mam nadzieję, że zdajesz sobie sprawę że masz przebieg między 350 a 400 tys. km?

Korekty wtrysków na postoju nie wyglądają źle. Zrobić jeszcze dynamicznie czy wtryski musza iść na stół? Problem zaczął się od jakiegoś miesiąca, choć już wcześniej wypalał się co 250-300km ( po akcji serwisowej ). Przebieg mam 309kk. Dodam, że oleju nie ubywa, choć nie wiem czy czasem go nie przybywa ? . Na wskaźniku MMI jest cały czas full. Spalanie oczywiście większe jak w porównaniu do identycznego auta brata tyle, że z przebiegiem 180kk. Jest naturalnie różnica w przyśpieszeniu ( jest zdecydowanie mułowaty ) 

Edytowane przez MarcinRoz
Opublikowano

Jak wyglądają korekty? Oprócz tych standardowych odchyłek są jeszcze odchyłki timingowe dla poszczególnych faz wtrysku, to nie jest już proste PD. Poza tym, te standardowe odchyłki +- mg/stroke to są korekty względem siebie. Jak wszystkie wtryski będą lały podobnie, to korekty będą bliskie zeru, większe wartości pojawiają się gdy jeden wtrysk jest inny niż wszystkie. 

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, bamaz napisał:

Jak wyglądają korekty? Oprócz tych standardowych odchyłek są jeszcze odchyłki timingowe dla poszczególnych faz wtrysku, to nie jest już proste PD. Poza tym, te standardowe odchyłki +- mg/stroke to są korekty względem siebie. Jak wszystkie wtryski będą lały podobnie, to korekty będą bliskie zeru, większe wartości pojawiają się gdy jeden wtrysk jest inny niż wszystkie. 

Logi statyczne robiłem kilka dni temu:

IDE00352 Wtrysk gł: czas sterowania 696.0 s

IDE00365 Różnica dawki wtrysku cylinder 1 0.03 mg/stroke

IDE00366 Różnica dawki wtrysku cylinder 2 -0.74 mg/stroke

IDE00367 Różnica dawki wtrysku cylinder 3 0.62 mg/stroke

IDE00368 Różnica dawki wtrysku cylinder 4 0.08 mg/stroke

IDE00472 średnia dawka wtrysku 9.23 mg/stroke

 

W b7 moglem wejsc w bloki pomiarowe, ale w b8 już tylko dostępne są rozszerzone. Które to wartości dla timing- ów???

Robić jeszcze logi dynamiczne wraz z EGR?

 

Edytowane przez MarcinRoz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...