Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B8 Avant RS-look - Czarna bestia - Stage 3 - 300 KM+


bladzio1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Samochód kupiłem 2 lata temu (styczeń 2016) jednak nigdy nie było jakoś czasu żeby założyć własny temat. Teraz wreszcie postanowiłem tego dokonać i sukcesywnie będę opisywał wszystkie modyfikacje które wykonałem (a trochę ich było) i te które są w planach. Moja bestia aktualnie jest już po Stage 3 i legitymuje się mocą 311 KM i momentem 422 Nm. Tak wyglądała w momencie zakupu:

15.jpg09.jpg

07.jpg31.jpg

Wyposażenie z jakim nabyłem auto:

  • Fotele sport z tapicerką materiałową

  • Przednie fotele podgrzewane

  • Tylna kanapa dzielona ze schowkiem w podłokietniku

  • Rolety przyciemniające w tylnych drzwiach

  • Pakiet "schowek" wraz z podświetleniem wewenętrznym

  • 4 el. szyby i el. lusterka

  • Klimatyzacja 1-sterfowa

  • Multifunkcyjna trójramienna kierownica

  • Bi-ksenony skrętne

  • Ledy przód i tył

  • Doświetlanie zakrętów

  • Czujnik zmierzchu

  • Czujnik deszczu

  • Coming&Leaving Home

  • Czujniki parkowania tył

  • MMI 3G High+

  • Audi multimedia

  • Kolorowy FIS między zegarami

  • Tempomat

  • ABS

  • ESP/ASR

Opcje które udało mi się aktywować:

  • Test wskazówek zegarów przed uruchomieniem
  • Możliwość oglądania DVD w trakcie jazdy

  • Wskazanie naładowania akumulatora

  • Domykanie szyb z pilota

  • Ryglowanie drzwi po ruszeniu

  • Wizualizacja sytemu parkowania

luty/marzec 2016

Niestety ale już kilka dni po zakupie okazało się to czego najbardziej się obawiałem wybierając ten model - silnik bierze olej.  Pojezdziłem trochę ponad miesiąc, przetrawiłem temat i podjąłem decyzję o remoncie silnika gdyż pobór oleju był na poziomie ok. 1,5l na 1000km !!! I tak chcąc nie chcąc była to pierwsza (niestety przymusowa i kosztowna) modyfikacja przeprowadzona w aucie:) Stwierdziłem też, że jak już silnik będzie rozebrany to wymienię rozrząd bo jak wiadomo łańcuchy potrafiły się rozciągać a i były też wadliwe napinacze więc nie zaszkodzi tym bardziej że dodatkowy koszt już nie taki duży jak w przypadku samej wymiany rozrządu. Niestety ale w trakcie remontu silnika doszły jeszcze dodatkowe koszty których nie kalkulowałem wcześniej:( Turbina nadawała się do kompletnej regeneracji a dwumasa do wyrzucenia gdyż wyglądała tak: video-1457090677.mp4 Najdziwniejsze było jednak to, że nie dawała kompletnie żadnych oznak zużycia... Dodatkowo tarcza sprzęgła została obita kevlarem i dzięki temu została już przygotowana pod pózniejsze, nieplanowane jeszcze wtedy mody:)  Poniżej kilka zdjęć z remontu:

12516229_1000991563327673_1384956888_n.jpg12674134_1000991536661009_876478533_n.jpg12380346_1000991513327678_302486275_n.jpg12498738_1000991523327677_857088333_n.jpg

marzec 2016

Zaczynamy już tą właściwą zabawę:) a na pierwszy ogień poszły tylne szyby a właściwie ich przyciemnienie w profi warsztacie oraz zakup oryginalnych (ASO) chromowanych końcówek wydechu. 

4.jpg45.jpg

kwiecień 2016

Po dotarciu silnika po remoncie i złapaniu finansowego oddechu przyszedł czas na STAGE 1. Chiptuning wykonany został w firmie, która remontowała silnik a efekt w postaci całkiem fajnych przyrostów można zobaczyć na wykresie poniżej. Na mojej twarzy można było za to zobaczyć :banan:

Wykres_1.jpg.png

sierpień 2016

W związku z tym, że lakier na aucie był dosyć mocno zniszczony od myjni i szczot (co nawet ASO wpisało w protokole z przeglądu przedzakupowego) postanowiłem przeprowadzić kompletną renowację lakieru w zaprzyjaznionej firmie usuwającą 99% rys. Na sam koniec została nałożona powłoka ceramiczna na lakier i powłoka hydrofobowa na szyby. Niesamowite efekty i porównanie przed/po można zobaczyć na poniższych zdjęciach. Normalnie jak patrzysz na auto i wiesz, że są jakieś rysy to niby je widzisz ale przyzwyczajasz się do tego widoku i nie zwracasz na nie większej uwagi. Dopiero jak zobaczysz takie porównanie przed/po i widzisz jak lakier powinien wyglądać to dociera do Ciebie w jak złym stanie był wcześniej...

8.jpg5.jpg

16.jpg7.jpg

styczeń 2017

Od samego początku roku myślałem już o sezonie letnim więc postanowiłem zakupić nowe opony letnie Continental ContiSportContact 5. Decyzja na te a nie inne gdyż jak wiadomo mają rewelacyjny stosunek cena/jakość a dodatkowo wygrywają większość testów w których biorą udział.

Oddałem też do renowacji letnie felgi 18" gdyż były już trochę zmęczone życiem...Zostały pomalowane w ori srebro a efekt był na prawdę powalający.

IMG_4093.JPGIMG5958.JPG

wrzesień 2017

W związku z tym, że od dłuższego czasu nic nie dłubałem przy aucie, zapadła decyzja żeby się uaktywnić i coś zmienić. Padło na wydech. Teraz, patrząc z perspektywy czasu trochę inaczej bym się do tego zabrał ale na tamtą chwilę nie wiedziałem, że pójdę z modami aż tak grubo. W związku z tym, że nie miałem zamiaru wydawać kilku czy kilkunastu tyś. PLN zdecydowałem się na bardziej budżetowe rozwiązanie. Zakupiłem więc sportowy układ wydechowy marki Ulter Sport dedykowany do mojego auta ale na wzór S4 B8, czyli z dwoma podwójnymi dzidami z tyłu:D To generowało jednak pewien kłopot w postaci konieczności zmiany tylnego dyfuzora/dokładki zderzaka. A dlaczego kłopot? Ano dlatego, że raz już zostałem wprowadzony w błąd i kupiłem dyfuzor (wtedy jeszcze do fabrycznego wydechu), który miał pasować do mojego zderzaka ale okazało się, że pasował do przedlifta ale w wersji S-Line. Nie za bardzo czułem potrzebę wymiany tylnego zderzaka na wersję S-Line czy polift więc postanowiłem jednak poszukać odpowiedniego dyfuzora który będzie pasował do mojego i jednocześnie będzie fabrycznie wyprofilowany pod dwie podwójne końcówki wydechu. Jest to praktycznie mission impossible ale się udało i wdg. mnie wygląda rewelacyjnie (gdyby ktoś chciał namiary na sprawdzone zródło to piszcie na priv). Niestety końcówki tego tłumika miały "tylko" 2x70mm i po złożeniu wszystkiego do kupy na aucie wyglądały na za małe, tym bardziej, że wcięcia w dyfuzorze były trochę większe i spokojnie pomieściłyby 2x80mm. Dodatkowo patrząc z tyłu na samochód całość była trochę niesymetryczna i te z prawej strony były za bardzo wysunięte na zewnątrz zderzaka. Jestem estetą pod tym względem więc raziło mnie to strasznie w oczy. Niestety Ulter nie był w stanie wyprodukować dla mnie dokładnie takich końcówek ale o większej średnicy. Swoje kroki skierowałem więc do firmy Buzzer, która wykonała dla mnie customowe końcówki na wzór ich modelu ZZ-2x84. Udało się też przesunąć oś środkową elementów polerowanych względem kielicha. Dzięki temu całość prezentuje się teraz idealnie symetrycznie.

wydech_4.jpgwydech.jpgwydech_3.jpgwydech_5.jpg

pazdziernik 2017

Pózniej wpadły zakupione od kolegi z forum nowe aluminiowe nakładki na pedały wraz z podstopnicą. Wszystko pasuje i wygląda idealnie.

IMG_3713.JPGIMG_3712.JPG

listopad 2017

Nastał miesiąc największych zmian w aucie. Od zagnieżdżenia się pomysłu w mojej głowie do początku realizacji minęło kilka tygodni i start nastąpił właśnie w listopadzie.  Sporo rozmyślałem nad tym co i w jaki sposób chcę osiągnąć. Ostatecznie podjąłem decyzję, że jak już coś robić to konkretnie, tak żeby czuć było różnicę! No i poszedłem na prawdę grubo - zdecydowałem się od razu na STAGE 3.

Do modyfikacji potrzebne były następujące elementy:

  • większy i wydajniejszy FMIC - po przewertowaniu forum wybór padł na ORI Audi od modelu A6 3.0 BiTDI (4G0 145 805 J). Wystarcza na moce rzędu 350 KM i co najważniejsze pasuje prawie P&P - jedynie silikony trzeba założyć nowe. Wizualnie jest on niby niewiele większy ale różnica w chłodzeniu jest ogromna. 

FMIC.jpg

  • DP 3" bez kata oczywiście - wybrałem produkt firmy RM Motors mający rozsądny stosunek jakość/cena.

DP.jpg

  • układ dolotowy z filtrem stożkowym - tu wybór padł na brytyjski produkt marki Revo. Niestety ale okazało się że wszyscy topowi i popularni producenci tego typu rozwiązań nie mają produktów dedykowanych do silnika 1.8 TFSI. Jeżeli już mają to tylko do 2.0 TFSI co jest tym bardziej dziwne gdyż fabryczne doloty powietrza w obu tych motorach są identyczne...

Revo.jpg

  • hybrydowe turbo - najważniejszy element całej tej układanki. Tu miałem dwie możliwości. Pierwsza to zrobić hybrydę z mojej BorgWarner K03 z potencjałem na 260-280 KM. Druga to kupno turbiny IHI z silnika 2.0 TFSI CDNC, która fabrycznie ma potencjał na 280 KM a po zrobieniu z niej hybrydy nawet do 350 KM. Pasuje ona P&P a wymienić trzeba jedynie węże wodne i olejowe. Zapewne łatwo się domyśleć która opcję wybrałem... 

IHI.jpg

Jak już zderzak był zdjęty to był idealny moment na montaż zakupionych wcześniej grilla RS-Style oraz kratek halogenów. Dużo osób wybiera je w kolorze czarnym ja natomiast pozostałem przy wersji piano black + chrom. Jak dla mnie najpiękniejsze połączenie!

RS-Style.JPG

Oczywiście jak to zwykle bywa w takich przypadkach w trakcie prac i strojenia auta wynikła potrzeba wymiany kilku dodatkowych elementów osprzętu silnika. Założone zostały zimniejsze świece zapłonowe NGK Platinum PFR7Q od RS4 oraz układ zapłonowy z mocniejszymi cewkami od R8. Do wymiany poszła też odma i elektrozawory n75 i n249 przy turbinie. 

strojenie_3.jpgstrojenie.jpg

Finalnie auto zostało wystrojone bardzo bezpiecznie przy niskim EGT, na paliwie PB98 i z pewnym zapasem na 311 KM i 422 Nm. W trakcie strojenia udało się osiągnąć nawet 330 KM ale kończyło się już paliwo więc było to bezsensowne. Żeby w pełni wykorzystać potencjał turbiny i zbliżyć się do tych magicznych 350 KM trzeba kupić dodatkowo tuningowy wkład pompy paliwa Autotech... Nie znalazłem do tej pory na forum nikogo kto by w takim silniku w tym aucie przeprowadził tego typu modyfikacje co ja. Wydaje mi się więc, że jest to pierwsze i zapewne jedyne 1.8 TFSI w PL legitymujące się taką mocą :) Jeżeli jestem w błędzie to proszę poprawcie mnie...:kox: +

 

grudzień 2017

Tuż przed świętami udało mi się przyciemnić przednie szyby oraz obkleić folią (3M Satin White Aluminium) lusterka i dokładkę przedniego zderzaka na wzór S4.

IMG_3254.JPGIMG_3256.JPG

styczeń/luty 2018

Jako kolejne kroki w planie była wymiana zawieszenia na sportowe, tylne lampy Neon polift, SWAP hamulcy, automatyczne otwieranie klapy z kluczyka oraz listwy progowe S-line. W styczniu przyszła pora na kolejne zakupy żeby auto było w pełni gotowe już przed sezonem.

Na pierwszy ogień poszły hamulce i zakupione zostały:

  • tarcze Zimmermann 345mm przód (wentylowane) i 330mm tył
  • klocki Ferodo Premier przód + tył
  • zaciski przód Brembo 4-tłoczki z Audi Q5
  • zaciski tył z Audi S4 B8

Następnie od kolegi Love-AUDI z forum zakupiłem poliftowe tylne lampy NEON z modułami Semi Dynamic. Wcześniej nie miałem w planach wymiany lamp ale urzekły mnie te dynamiczne kierunkowskazy a niestety tych modułów nie można było zaadoptować do moich lamp LED więc trzeba było wymienić też i lampy. Nie żałuje tego bo efekt jest na prawdę piorunujący!!! :o:banan::o Montaż lamp z modułami jest stosunkowo prosty a dzięki otrzymanej w zestawie instrukcji kodowania sama adaptacja jest szybka i bezproblemowa.

W międzyczasie wpadły specjalne siłowniki gazowe ze sprężynami do automatycznego otwierania tylnej klapy z pilota. Tani i prosty sposób na fajny i przydatny bajer.

Zakupiłem też w ASO oryginalne listwy progowe S-Line, które na razie "dojrzewają" w piwnicy i czekają jeszcze na pomalowanie i montaż. Co prawda cena oryginalnych jest dwa razy wyższa niż zamienników jednak jakość wykonania nieporównywalna.

W kwestii wymiany zawieszenia przeczytałem chyba wszystko co zostało napisane na forum i najprawdopodobniej wybór padnie na Eibach B12 Pro-kit. Myślałem nad samymi sprężynami jednak ze względu, że mam zawias 1BA to same sprężyny nie dały by nic pozytywnego poza obniżeniem auta. A mi nie tylko na tym zależy...

marzec 2018

Dotarł zamówiony zestaw zawieszenia Eibach B12 Pro-kit a zaciski pojechały na renowację i malowanie. Montaż całości pewnie dopiero po świętach...

B12ProKit.jpgB12ProKit_2.jpg

Zakupione w styczniu listwy progowe s-line zostały już pomalowane u lakiernika i na dniach doczekają się pewnie montażu. 

Niestety ale po kilku myciach i potraktowaniu silnym strumieniem wody folia którą zostały oklejone lusterka zaczęła odchodzić. Niby folia oryginalna 3M zakupiona u oficjalnego przedstawiciela, niby instalator certyfikowany a jednak coś jest nie tak... W związku z tym postanowiłem kupić obudowy lusterek S4 w kolorze chrom/satyna które też na dniach będę montował.

 

kwiecień 2018

Sportowe obniżone zawieszenie Eibach B12 Pro-kit jest już zamontowane. Jednocześnie za jednym zamachem został przeprowadzony SWAP hamulcy na 345mm przód oraz 330mm tył. Oznacza to, że aktualnie na tyle są większe hamulce niż do tej pory pyły na przodzie! Teraz dopiero zawieszenie i hamulce są adekwatne do mocy jaką posiada auto po przeprowadzonych modyfikacjach. Jednocześnie zostało poprawione bezpieczeństwo i komfort niezwykle potrzebne przy agresywnym stylu jazdy podczas połykania kolejnych kilometrów asfaltu:)

maj 2018

W Przemo Car (czyli u jednego z największych fachowców w PL) wykonany został 2,5" customowy wydech przelotowy. Warto było czekać na termin kilka miesięcy gdyż brzmienie jest rewelacyjne a samo wykonanie wręcz perfekcyjne. 

c.d.n.

 

Edytowane przez bladzio1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nigdy nie wiesz na jakie auto trafisz.. :/ Troche kasy na sam poczatek wladowales w remont. Oby teraz silnik sluzyl jak nalezy :)

Co masz w wyposazeniu? Gdzie podnosiles moc?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli można wiedzieć to przy jakim przebiegu dwumas był w takim stanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włożony remont jak w co najmniej 20letniego TRUPA  z przebiegiem 500kkm+.. Niestety dali d*py z tym motorem....  

Czym wycisniete te 300km? Turbo wtryski??  Daj więcej onfo

Oby tylko już było bezawaryjnie :)

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli można wiedzieć to przy jakim przebiegu dwumas był w takim stanie?

Trochę powyżej 200 tys. ale naprawdę nie było żadnych oznak i negatywnych odczuć. Mechanicy byli w wielkim szoku - nie widzieli wcześniej czegoś takiego!


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nigdy nie wiesz na jakie auto trafisz.. :/ Troche kasy na sam poczatek wladowales w remont. Oby teraz silnik sluzyl jak nalezy [emoji4]

 

Co masz w wyposazeniu? Gdzie podnosiles moc?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

No niestety ale nie☹️ Sprzedający (osoba prywatna) oczywiście zapewniał że wszystko jest OK... Remont i modyfikacje były robione w MDM Serwis w Wawie.

Ps. O wyposażeniu jeszcze będzie[emoji3]

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Czym wycisniete te 300km? Turbo wtryski??  Daj więcej onfo

O tym trochę później...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, qlimazz napisał:

Jaki przebieg auta przy tych remontach?

Tak jak napisałem wcześniej - troszkę powyżej 200 tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie aktualnie (od kilku tygodni) stoję przed poważnym dylematem na jaki kolor pomalować zaciski hamulcowe??? Będzie BBK - z przodu Brembo 4-tłoczkowe pod tarcze 345 a tył od S4 B8 pod 330. Także będzie grubo bo tył będzie większy niż aktualnie jest przód:) Felgi 18" pięcioramienne więc hamulce będą mocno wyeksponowane i musi się to za***iście prezentować! Aktualnie mam fabryczne pomalowane na czarno ale ich prawie nie widać na aucie. Dla mnie faworytem jest kolor czerwony lub srebrny/szary ale cały czas biję się z myślami. Jak ktoś ma jakieś propozycje (najlepiej ze zdjęciem) to prośba o pomoc w wyborze. Dodam, że kolory typu róż, fiolet, itp. odpada:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

Bladzio1 313 PS i 422 nm w ośce ???

To na którym biegu łapiesz trakcje?... na trójce ?

Robiłeś hybrydę turbo z IHI?

Daj pls znać gdzie robiłeś...

Wtryski wymieniałeś?

DP i FMIC jaki size wrzuciłeś?

BTW. Pytanie czy chcesz wyeksponować zacisk i do jakiego koloru felg?

Z czarnym lakierem fajnie kontrastuje żywy kolor.

Ja pomarańczowe zrobiłem:IMG_20170928_152657_HDR.jpeg

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, black4 napisał:

Witajcie,

Bladzio1 313 PS i 422 nm w ośce ???

To na którym biegu łapiesz trakcje?... na trójce ?

Robiłeś hybrydę turbo z IHI?

Daj pls znać gdzie robiłeś...

Wtryski wymieniałeś?

DP i FMIC jaki size wrzuciłeś?

BTW. Pytanie czy chcesz wyeksponować zacisk i do jakiego koloru felg?

Z czarnym lakierem fajnie kontrastuje żywy kolor.

Ja pomarańczowe zrobiłem:

Pozdrawiam

 

No niestety nie mam Quattro więc przyczepność przy wilgotnej nawierzchni i gorszych jakościowo oponach można było jeszcze na trójce tracić. Teraz mam założone najnowsze Continentale więc jest już łatwiej utrzymać trakcję:) Hybrydę robiłem w Perun Turbo.

Felgi zarówno na zimę jak i na lato mam pięcioramienne w kolorze ORI srebro. SWAP hebli robię oczywiście po to żeby auto dobrze hamowało ale też wiadomo, że zaciski Brembo za***iście wyglądają. 

Edytowane przez bladzio1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś kiedyś pamiętam Pan @H4mm3R (a może to był WRC? hmm) zrobił zaciski na żółto i do czarnego lakieru wyglądały KOX!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Młody_drog napisał:

Kiedyś kiedyś pamiętam Pan @H4mm3R (a może to był WRC? hmm) zrobił zaciski na żółto i do czarnego lakieru wyglądały KOX!

No właśnie kilka osób namawia mnie na żółty kolor. Ja jednak nie jestem do niego przekonany - samochód pełni funkcję auta rodzinnego i jakoś tak mi to nie pasuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czerwony pasuje? Cayenne chyba tez wychodziło w jakiejś wersji z żółtymi zaciskami jeśli mnie pamięć nie myli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieje, ze rozwialem watpliwosci :D

kinder 2.jpg

kinder.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieje, ze rozwialem watpliwosci [emoji3]

Nie, no wręcz przeciwnie - dołożyłeś mi jeszcze kolejny pomysł do rozważenia [emoji3]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaciski poleciały na renowację do kolegi Dev a decyzja w sprawie ich koloru została podjęta. Będzie kolor czerwony RAL 3020. Mam nadzieję, że będę zadowolony...:D

Edytowane przez bladzio1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W związku z tym, że zastanawiam się czy nie zamontować nowego customowego układu wydechowego, takiego z kwasówki, z prawdziwego zdarzenia - proszę o poradę znawców tematu. Co można zrobić i w jakich pieniądzach (w miarę rozsądnych), żeby było fajne brzmienie ale niezbyt głośne i nie męczące? To nadal jest auto rodzinne...:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...