Cieslarmarek Opublikowano 21 Lutego 2018 Opublikowano 21 Lutego 2018 Witam moja A4 borykała się z problemem falowania mocy oraz syczenia podczas ostrego przyspieszania, układ odlotowy szczelny, geometria chodzi gładko ale jako że miałem założony n18 z jakiegoś golfa zamiast n75 zakupiłem takowy oryginał pierburg, i problemy ustąpily może w dziesięciu procentach nadal podczas przyspieszania samochód ma zwiechy oraz gdy turbo ma największe obciążenie od 2k do 3k obr słychać syczenie gdzieś sprzed kierownicy. Wydaje mi się jak by któraś cześć z układu vacuum, serwo itd była nieszczelne. Jest to możliwe? Podciśnienia i wszystkie wężyki od Turba w tył do serwa silikonowe nowe i szczelne. Ma ktoś pomysł jak sprawdzić szczelność pompy i serwa? Dodam że na postoju nie słychać nic, oraz że zauważyłem jak by było słabe również wspomaganie hamulców. Z góry dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam.
OLIVER Opublikowano 21 Lutego 2018 Opublikowano 21 Lutego 2018 A jaki masz hamulec na następny dzień wysoki twardy czy normalny taki jakbyś jeździł ? Sprawdzałeś tą gumę idącą do grodzi do której idzie ta rurka od serwa Czy tam jak nią poruszasz nie ma nieszczelności ..
Arek8888 Opublikowano 21 Lutego 2018 Opublikowano 21 Lutego 2018 Aby sprawdzić szczelność pompy / serwa potrzebujesz użyć wakuometru. Podepnij go pod trójnik rozgałęziający podciśnienie i odpal silnik. Podciśnienie powinno wynosić między 0,9 - 1,0 bar i utrzymywać się po zgaszeniu silnika. Jeśli podciśnienie zacznie zanikać oznacza to nieszczelność na serwie, pompie, lub na samym trójniku. Możesz też zdjąć wąż z króćca pompy i podpiąć się bezpośrednio pod nią (w ten sposób sprawdzisz samą pompę). Samo serwo ciężko jest zdiagnozować, bo z tego co mi wiadomo to przewody na trójniku są solidnie zawulkanizowane. Dodam, że u mnie też syczało podczas przyspieszania i podejrzewałem serwo lub pompę, bo po zgaszeniu silnika podciśnienie zanikało (jednak pedał nie robił się twardy), ale po wymianie N75 syczenie ustąpiło. Nieszczelność może być też na N18, na akumulatorze podciśnienia lub nawet na zaworku zwrotnym.
pdk Opublikowano 22 Lutego 2018 Opublikowano 22 Lutego 2018 u siebie serwo sprawdzilem w ten sposob, ze wypialem sztywny wezyk od serwa zaraz przy grodzi ( z tej gumy ) dobralem odpowiedna koncowke do pompki podcisnienia i napompowalem do 0,9, trzymalo moze kilka minut, jednostajnie spadalo do wartosci 0,2-0,3. po wymianie serwa podcisnienie trzyma i hamulec lepszy. Ja nie mialem problemow z syczeniem. szukalem przyczyny slabego hamulca.
maciucha512 Opublikowano 27 Lutego 2018 Opublikowano 27 Lutego 2018 (edytowane) W dniu 21.02.2018 o 17:52, Cieslarmarek napisał: problemem falowania mocy oraz syczenia podczas ostrego przyspieszania, Daj logi. W dniu 21.02.2018 o 17:52, Cieslarmarek napisał: turbo ma największe obciążenie od 2k do 3k obr słychać syczenie gdzieś sprzed kierownicy Sprawdź dokładnie cały dolot. Szukaj "spoconych" połączeń. Syczenie sprzed kierownicy - możliwe, że intercooler przepuszcza. Jak możesz to zwal zderzak i dokładnie obejrzyj IC. Raczej nie jest możliwe żebyś usłyszał jakąkolwiek nieszczelność podciśnienia przy butowaniu w okolicach 2-3 tyś obr. Edytowane 27 Lutego 2018 przez maciucha512
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się