Jump to content
2 2
Mateusz Uchmanowicz

1.9 TDI AWX - Problem z odpalaniem + dym z wydechu. BARDZO proszę o analizę LOGÓW i błędów. Film

Recommended Posts

Witam, mam problem z odpalaniem auta. Jak przychodzą lekkie mrozy to telepie samochodem przy odpalaniu. Dodatkowo pojawia się duża chmura z wydechu. 

Co było robione w aucie:

-Rok temu wymienione oringi na pompkach

-Nowe aku

-Wywalony kat

-Nowe świece BERU

 

Z tego co zaobserwowałem po logach to obawiam się że to pompowtryski. Bardzo proszę o pomoc i analizę logów.

Dodatkowo mam wrażenie, że auto zrobiło się mniej żwawe.

*Mam również problem z błędami. Poniżej wrzucę wszystkie błędy z VAGa

Poniżej film z pierwszego odpalenia samochodu po nocy: 

 

Logi zaraz po odpaleniu

-013 - 023 - http://vaglogi.pl/log-013_023_Xr3MK.html

 

Logi Dynamiczne:

-001 - 004 - http://vaglogi.pl/log-001_004_18pIeG.html

-003 - 008 - 011 - http://vaglogi.pl/log-003_008_011_o9f2lFM.html

-001 - 011 - http://vaglogi.pl/log-003_011_F3Tlr4.html

-010 - 011 - http://vaglogi.pl/log-011_010_S3lJCXZ.html

 

Logi Statyczne

-000 - http://vaglogi.pl/log-000_OE6mSQ.html

-001 - http://vaglogi.pl/log-001_m12TC9.html

-003 - http://vaglogi.pl/log-003_2o5f0.html

-004 - http://vaglogi.pl/log-004_5qvlxAa.html

-007 - http://vaglogi.pl/log-007_C5r1oJ3.html

-013 - http://vaglogi.pl/log-013_G80AY1.html

-018 - http://vaglogi.pl/log-018_c7khdI0.html

-023 - http://vaglogi.pl/log-023_JcA5oPL.html

 

Błędy w załączniku

 

Bardzo proszę o pomoc. Z góry dzięki ;)

 

 

bledy.txt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Korekcja 4 cylindra słabiutko, ale zmniejsza się z rozgrzewaniem, co mogło by świadczyć o oringach pomek... Wywalać kata w TDI to nie jest dobry pomysł... brak doszczelnienia turbo, poprzez spadek ciśnienia w układzie wydechowym... może popuszczać olej i w konsekwencji zawalona geometria... turbo Ci już przeładowuje... 


A4 B6 Mingblau AVFant by kamil-vag

Audi A6 C5 2.4 ALF > Audi A4 B5 1.9 TDI AFN > Audi A3 8L 1.9 TDI ALH > VW Passat B5 FL 2.0 ALT > Audi A4 B6 1.9TDI AVF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oringi wymieniane rok temu. Myślisz, że znowu mogło się to stać? 

Jak ze stanem samych pompek ? 

Turbo przeładowuje, czyli czyszczenie czy przywrocić katalizator ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciężko mówić po korekcjach o stanie pompek, ale zobacz sam, że na rozgrzewającym aucie się poprawiają... do tego to kopcenie masz chwilowe... jakby lał wtrysk itd, to by utrzymywało się dłużej... Logowałeś prawie 2 minuty i pod koniec korekcje są OK. Więc ja bym zaczął od samej wymiany oringów i zamiany miejcami 2 z 4 wtryskiem... 

O-ringi mogą się szybciej zużywać, jeżeli gniazda są już na tyle wywalone, że bujanie pompki jest dość intensywne... nie wiadomo też jak ktoś wtedy wykonał pracę, czy dobrze zdarł ostre krawędzie w gniazdach itd... czy dokręcił dość mocno (z odpowiednim momentem i dokręceniem o 270 st) śrubę trzymającą pompkę.


A4 B6 Mingblau AVFant by kamil-vag

Audi A6 C5 2.4 ALF > Audi A4 B5 1.9 TDI AFN > Audi A3 8L 1.9 TDI ALH > VW Passat B5 FL 2.0 ALT > Audi A4 B6 1.9TDI AVF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, w takim razie się za to zabieram. Frezowanie gniazd jeśli są już wywalone pomoże ? 

Co z tym katem i turbo? Przywracać katalizator czy oddawać turbo do czyszczenia już? 

Znasz numer katalogowy katalizatora do 1.9 awx? Powiedz mi proszę czy ten z linku byłby ok:

http://allegro.pl/audi-a4-b6-1-9tdi-avb-awx-avf-katalizator-099-765-i5101548121.html

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Mateusz Uchmanowicz napisał:

Frezowanie gniazd jeśli są już wywalone pomoże ? 

To trzeba tylko lekko papierkiem wodnym zeszlifować ostre krawędzie by podczas wkładania nowych o-ringów od razu ich nie poprzecinać...

Z frezowaniem to jedynie na wyrobione gniazda pomaga tulejowanie, ale to już koszta ostro w górę... robią chyba już nawet bez zrzucania głowicy.

Z turbo i katem daj sobie na razie spokój, zrób oringi... w drugim logu 011 widać, że przeładowanie jest już mniejsze, więc jedź na długą prostą drogę, 3 bieg i porządnie po kilka razy od zera do 4 tyś - tylko pamiętaj o rozgrzanym motorze. Na razie powinno pomóc. 


A4 B6 Mingblau AVFant by kamil-vag

Audi A6 C5 2.4 ALF > Audi A4 B5 1.9 TDI AFN > Audi A3 8L 1.9 TDI ALH > VW Passat B5 FL 2.0 ALT > Audi A4 B6 1.9TDI AVF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. w takim razie zaczynam od oringów.

Pomożesz z odczytaniem błędów, dotyczą elektryki:


16 Faults Found:
01370 - Alarm triggered by Interior Monitoring
            35-00 - -
00962 - Alarm via. Tilt Sensor
            35-00 - -
01368 - Alarm triggered by Luggage Compartment Switch
            35-00 - -
01369 - Alarm triggered by Hood Switch
            35-00 - -
01374 - Alarm triggered by Terminal 15
            35-00 - -
01371 - Alarm triggered by Door Contact Switch: Driver's Side
            35-00 - -
01573 - Alarm triggered by Door Contact Switch: Left Rear
            35-00 - -
00912 - Window Regulator Switch: Front Left (E40)
            27-10 - Implausible Signal - Intermittent
00932 - Electric Window Motor: Drivers Side (V147)
            62-10 - No or Incorrect Adjustment - Intermittent
01559 - Drivers Door
            37-10 - Faulty - Intermittent
00915 - Window Regulator Switch: Rear Right: Driver (E55)
            27-10 - Implausible Signal - Intermittent
01801 - Door Warning Lamp: Drivers Side (W30)
            57-10 - Electric Circuit Failure - Intermittent
01705 - Selection Switch for Mirror-Adjust (E48)
            27-10 - Implausible Signal - Intermittent
01331 - Door Control Module: Driver Side (J386)
            53-10 - Supply Voltage Too Low - Intermittent
01561 - Left Rear Door
            61-00 - Won't De-Safe
01562 - Right Rear Door
            61-10 - Won't De-Safe - Intermittent

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokasuj i zobacz co wróci - i przejrzyj gumowe przelotki w drzwiach. 

To się dzieje zazwyczaj:

2nm249d.jpg


A4 B6 Mingblau AVFant by kamil-vag

Audi A6 C5 2.4 ALF > Audi A4 B5 1.9 TDI AFN > Audi A3 8L 1.9 TDI ALH > VW Passat B5 FL 2.0 ALT > Audi A4 B6 1.9TDI AVF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, pokasowane. Posprawdzam przewody.

Ktoś z forum jest na tyle ogarnięty i zajmuje się wymianą oringów? Możesz kogoś polecić? 
Najlepiej z dołu kraju, opolszczyzna śląsk.

Jeśli nie to muszę do pierwszego lepszego mechanika jechać a tego chcę uniknąć bo w Opolu to tragedia tacy fachowcy. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A4 B6 Mingblau AVFant by kamil-vag

Audi A6 C5 2.4 ALF > Audi A4 B5 1.9 TDI AFN > Audi A3 8L 1.9 TDI ALH > VW Passat B5 FL 2.0 ALT > Audi A4 B6 1.9TDI AVF

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, kamil-vag napisał:

Wywalać kata w TDI to nie jest dobry pomysł... brak doszczelnienia turbo, poprzez spadek ciśnienia w układzie wydechowym... może popuszczać olej i w konsekwencji zawalona geometria... turbo Ci już przeładowuje... 

Kamil ale mi sie wydaje że gdyby już turbo miało być niedoszczelnione to raczej po stronie wydechowej a nie po obu stronach

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dlatego na razie sugerowałem dać sobie spokój z turbo i katem, a zająć się oringami, żeby zobaczyć czy wtedy coś zmieni się z korekcajmi i tym dymieniem...

Ale z drugiej strony mój kumpel ma KAT out i identycznie po odpaleniu puszcza dymka... w końcu po coś ten KAT tam włożyli :P Michał możliwe przecież, że puszcza lekko olej po stronie gorącej i stąd też ten dymek... geometria też jest po stronie wydechowej :P i olej, który tam się pojawia przysłuży się do jej zapiekania... 

Chyba, że chodzi Ci o coś innego to mi rozjaśnij ;)


A4 B6 Mingblau AVFant by kamil-vag

Audi A6 C5 2.4 ALF > Audi A4 B5 1.9 TDI AFN > Audi A3 8L 1.9 TDI ALH > VW Passat B5 FL 2.0 ALT > Audi A4 B6 1.9TDI AVF

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dlatego na razie sugerowałem dać sobie spokój z turbo i katem, a zająć się oringami, żeby zobaczyć czy wtedy coś zmieni się z korekcajmi i tym dymieniem...
Ale z drugiej strony mój kumpel ma KAT out i identycznie po odpaleniu puszcza dymka... w końcu po coś ten KAT tam włożyli [emoji14] Michał możliwe przecież, że puszcza lekko olej po stronie gorącej i stąd też ten dymek... geometria też jest po stronie wydechowej [emoji14] i olej, który tam się pojawia przysłuży się do jej zapiekania... 
Chyba, że chodzi Ci o coś innego to mi rozjaśnij [emoji6]

Wczoraj byłem po imprezie i sam nie wiem o co mi chodziło. Masz 100% racji

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aktualizacja :

-Uszczelki na pompkach wymienione, jutro rano dam znać jak odpala. na 3 i 4 cyl. była tragedia. Mimo tego, że rok temu wymieniane

-Rura pod turbiną pęknięta, dzisiaj kupiona jutro będzie zakładana w sobote dam znać co sie dzieje

-Plus wymiana napinacza bo tragedia

-Plus wymiana paska

-Plus wymiana czujnika temp. Na vagu przy -18 pokazywał że jest +4,5 :o 

 

No i przy okazji "mały" kolega się zaplątał :D

 

W załączniku foty. 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

I jak kolego rozwiazales swoj problem z tym paleniem? Bo ja wlasnie mam to samo i nie wiem od czego zaczac, robilem tulejowanie gniazd od pompek nowe oringi, swiece zarowe grzeja wszystkie nowe, pompa w baku chodzi, paliwo do filtra dochodzi bo jak sciagne wezyk doprowadzając paliwo z baku to zaraz leci ropa, i dodam ze w tamtą zimą nie miałem tego problemu pojawił mi się jak zrobiłem głowicę może coś jest nie tak z tymi tylejami od gniazd pompek,już sam nie wiem.

Edited by Murdzu12
Zmiana tekstu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pompki przykręcone nowymi śrubami z odpowiednim momentem i kątem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak oczywiście wszystko jak należy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Więc tak, wymienione to co pisałem i auto odpala ok. Strzelony byl tez czujnik temp i swiece grzały krócej.

Teraz mam kolejny problem - chodzi o moc w tym samochodzie. 

-Uszczelki na pompkach wymienione

-Nowe przewody podcisnienia

-Nowa rura 's' od turbiny - wszystko szczelne

-Bipy ok

-Cisnienie daje ok, gruszka chodzi, lopatki wyglądają w porządku

-Przepływomierz ok, n75 ok

-Przepinałem map sensor z innej b6stki i dalej to samo.. 

 

Nie mam pojęcia dlaczego auto nie chce jechać.. Jakby miało z 80km. Jechałem wczoraj dla porównania passatem 1.9 130 km i kurde niebo a ziemia. Moj to taki muł.. 

Nie mam już kompletnie pomysłu co to może być... Jakieś pomysly ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Log dynamiczny 003+008+011 i będziemy patrzeć co się dzieje. Zobacz też grupę 004 ostatnią kratkę...


A4 B6 Mingblau AVFant by kamil-vag

Audi A6 C5 2.4 ALF > Audi A4 B5 1.9 TDI AFN > Audi A3 8L 1.9 TDI ALH > VW Passat B5 FL 2.0 ALT > Audi A4 B6 1.9TDI AVF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć. Zabrałem się za te logi. Przy robieniu logów na 3 biegu pod koniec auto wpadło w tryb awaryjny..

Poniżej wklejam logi + błędy z vaga

003-008-011 na 3 biegu - http://vaglogi.pl/log-003_008_011_zP9H8c.html

011 na 4 biegu - http://vaglogi.pl/log-011_mRNFhR.html

Bassic Settings grupa 11 - http://vaglogi.pl/log-011_QmeR2.html

 

Błędy:

1 Fault Found:
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
        P1557 - 35-00 - -
 

 

Proszę o odpowiedź co robić. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turbo na stół i do czyszczenia geometria... 


A4 B6 Mingblau AVFant by kamil-vag

Audi A6 C5 2.4 ALF > Audi A4 B5 1.9 TDI AFN > Audi A3 8L 1.9 TDI ALH > VW Passat B5 FL 2.0 ALT > Audi A4 B6 1.9TDI AVF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turbina do czyszczenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko tak, sztanga rusza się dobrze. Turbo robi ciśnienie. Jesteście pewni że jest do regeneracji ? 

Łopatki wyglądają tak : 

11.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikt nie mówi o regeneracji tylko o czyszczeniu. Tylko wydaje ci się że sztanga poprawnie pracuje.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geometria wyczyszczona, bez poprawy. 

Podkładka przy wirniku od strony ciepłej jest odcięta na całej długości. 

Muszę kupić nową turbinę bo w regenerację nie chce się bawić. Ktoś z forum sprzedaje używane turbawki do AWXa ? 

Proszę o pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
2 2

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...