pawelwor Opublikowano 27 Lutego 2018 Opublikowano 27 Lutego 2018 (edytowane) Po remoncie silnika AFN (uszczelka pod głowicą, wtryski, regeneracja turbo itp) po ok 2 tygodniach zaczął się dziwny dźwięk podczas mocniejszego przyśpieszania. Ja się nie spotkałem jeszcze z czymś takim, podejrzewam co to może być, jednak chciałbym potwierdzić tutaj na forum dla pewności. Ktoś spotkał się z takim objawem i może stwierdzić co padło, albo na czym się skupić po wsłuchaniu się w wideo? Edytowane 27 Lutego 2018 przez pawelwor
karaluch8 Opublikowano 27 Lutego 2018 Opublikowano 27 Lutego 2018 Coś z turbo. Szukaj nieszczelnosci.
pawelwor Opublikowano 28 Lutego 2018 Autor Opublikowano 28 Lutego 2018 Taki dźwięk na nieszczelność? Rozumiem, ze tylko strzelasz? Mi ten dźwięk bardziej wskazywał na coś z łożyskowaniem turbo, ale chciałem tu potwierdzić moje przypuszczenie...
prezesik18 Opublikowano 8 Marca 2018 Opublikowano 8 Marca 2018 Kolego doszedłeś co to za dźwięk? Mi się taki pojawił po demontażu turbo z kolektorem ssącym w celu wymiany uszczelki pod kolektorem. Dźwięk szumu z konsoli środkowej mniej więcej od momentu kiedy turbo wstaje.
keczu Opublikowano 8 Marca 2018 Opublikowano 8 Marca 2018 Ja też bym ostawiał na nieszczelność w dolocie - na wejściu do turbo
prezesik18 Opublikowano 8 Marca 2018 Opublikowano 8 Marca 2018 U ojca w pasku b5 AFN było podobnie(szum z konsoli podczas przyśpieszania), wirnik miał już spore luzy i z pewnym czasem turbo padło. U mnie turbo też ma delikatny luz na wirniku(pasek b6 2.0tdi), ale dziwi mnie czemu to zaczęło szumieć dopiero gdy wymontowałem i wmontowałem turbo na miejsce.
pawelwor Opublikowano 8 Marca 2018 Autor Opublikowano 8 Marca 2018 Żadna nieszczelność, turbo padło pare dni temu i poszło na reklamację, do tego sporo oleju znikało, choć nie widać było, żeby dymił bardziej niż normalnie. Faceci którzy regenerowali twierdzą, że turbo wirnik itp ma ok, choc im nie wierzę...
pawelwor Opublikowano 9 Marca 2018 Autor Opublikowano 9 Marca 2018 (edytowane) No i dzisiaj mechanik został zmieniony (albo piz*a albo celowo wprowadzał w błąd), bo koleś od regeneracji miał rację, turbo było ok(prawdopodobnie nawet niepotrzebnie regenerowane), a dźwięk powodowała, jak tu niektórzy sugerowali nieszczelność (choć dźwięk przypominał zużyte łożysko), któraś uszczelka przy kolektorze wydechowym... Po prostu wymontowal turbo i wysłał do regeneracji niesprawdzając czy uszczelki są całe... Ubytek oleju to osobna sprawa, coś z zaworami po wymianie. Edytowane 9 Marca 2018 przez pawelwor
prezesik18 Opublikowano 11 Marca 2018 Opublikowano 11 Marca 2018 No i się wszystko wyjaśniło Ja też profilaktycznie zamówiłem drugą uszczelkę pod kolektor wydechowy już kupę czasu temu ale niestety z braku czasu nie mam się kiedy za to zabrać. Zastanawiam się czy jest jakiś sposób na sprawdzenie szczelności układu - np wytworzenie ciśnienia w układzie wydechowym i obserwacja czy gdzieś słychać świst uciekającego powietrza itp.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się