Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Pasek wielorowkowy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

mam pytanie, jak odpalam zimny silnik przez około trzy minuty coś piszczy jakby któryś z pasków wielorowkowy albo od klimy, nie wiem jak zdiagnozować co jest przyczyną, może koledzy pomogą?

Opublikowano

tak ,to rzeczywiscie pasek wieloklinowy.

kiedy ostatnio go wymieniales?

u mnie bylo identycznie..i pewnie jak wlaczysz podgrzewanie tylnej szyby pisk sie nasila? :wink4:

u mnie dzialo sie to rowniez po wymianie paska ;( okazalo sie ze musze kupic 0,5cm krótszy

po tej zmianie oraz napinacza ktory juz byl wyszarpany do dzis jest super

Opublikowano

kolego sprawdź najpierw akumulator czy masz naładowany :wink4: słaby akumulator powoduje większe obciążenie alternatora większy opór i pasek może piszczeć dopóki aku się trochę nie naładuje a co do sprawdzenia który pasek piszczy to zapal auto podnieś maskę i po prostu polej bardzo małą ilość np wd na jeden potem drugi pasek najstarsza i najlepsza metoda sprawdzenia który to pasek :tongue4:

Opublikowano

kolego sprawdź najpierw akumulator czy masz naładowany :wink4: słaby akumulator powoduje większe obciążenie alternatora większy opór i pasek może piszczeć dopóki aku się trochę nie naładuje a co do sprawdzenia który pasek piszczy to zapal auto podnieś maskę i po prostu polej bardzo małą ilość np wd na jeden potem drugi pasek najstarsza i najlepsza metoda sprawdzenia który to pasek :tongue4:

wiadomo ze aku ma znaczacy na to wplyw..Ale kolego .Pablo. nie uwazasz ze to pasek jest powodem piszczenia?

..jesli wieloklin i napinacz bedzie ok. moge wlozyc nawet rozladowany aku i nie bedzie pisku

Opublikowano

Ja bym najpierw same paski zmienił (klimy i alternatora) i wtedy obsłuchał jeszcze raz. A przy zakupie rolek kupuj tylko orginały bo zamienniki lubią się szybko wys..ć :naughty:

Opublikowano

wiadomo ze aku ma znaczacy na to wplyw..Ale kolego .Pablo. nie uwazasz ze to pasek jest powodem piszczenia?

..jesli wieloklin i napinacz bedzie ok. moge wlozyc nawet rozladowany aku i nie bedzie pisku

Pasek piszczy na pewno przecież to oczywiste czasem jednak wystarczy naładować aku żeby zlikwidować piszczenie paska chyba że tak zużyty już jest wiec warto wymienić na nowy i mieć święty spokój :wink4:

Opublikowano

Hmm... u mnie nawet po wymianie paska popiskiwało, troszeczkę trzeba było pasek naciągnąć i nastała cisza :kox:

A koledze tomi13ka bym radził wymienić wszystkie paski i rolki (jak masz zamiar wymieniać) a jak wymieniałeś niedawno to sprawdź naciąg. Ewentualnie są preparaty do "uciszania" pasków. Popsykasz i też piski ustaną. :decayed:

Opublikowano

wymieniałem rozrząd i pasek wiloklinowy trzy miesiące wstcz, aku tez moze być kiepski, pryskanie pasków też przerabiałem ale to pomagało na krótką chwile i kiedy silnik wystygł problem pojawia się od nowa, piszczy jaby prosiak siedział pod maską aż wstyd przed sąsiadami rano odpalać furke. :rolleyes:

Opublikowano

Duże znaczenie ma producent paska.Ja po wymianie paska zmieniłem go po około 1200 km na polecany przez producenta nie był wiele droższy ale teraz mam spokój.

Opublikowano

a wymieniałeś napinacz paska klinowego? Oprócz paska on jest najważniejszy.

Oryginał 345 zł

Hans Preis Topran Germany 230 zł

Uwaga na ContiTech-u Multi-rib nie piszczy.

Nie kupujcie Dayco itp.

Opublikowano

kolego sprawdź najpierw akumulator czy masz naładowany :wink4: słaby akumulator powoduje większe obciążenie alternatora większy opór i pasek może piszczeć dopóki aku się trochę nie naładuje a co do sprawdzenia który pasek piszczy to zapal auto podnieś maskę i po prostu polej bardzo małą ilość np wd na jeden potem drugi pasek najstarsza i najlepsza metoda sprawdzenia który to pasek :tongue4:

na biegu jalowym aku nie jest ladowany :cool1:

wd40 wplywa niekorzystnie ma pasek, jesli juz trzeba czyms polewac to juz lepiej woda

Hmm... u mnie nawet po wymianie paska popiskiwało, troszeczkę trzeba było pasek naciągnąć i nastała cisza :kox:

A koledze tomi13ka bym radził wymienić wszystkie paski i rolki (jak masz zamiar wymieniać) a jak wymieniałeś niedawno to sprawdź naciąg. Ewentualnie są preparaty do "uciszania" pasków. Popsykasz i też piski ustaną. :decayed:

przeciez napinacz paska alternatora jest automatyczny, i nie ma mowy o napinaniu.

psikanie jakimis preparatami to skrajne druciarstwo

jezeli paski piszcza, tzn ze albo sa zlej jakosci i grozi to ich zerwaniem, albo zatarta jest ktores z lozysk, rolek lub zuzyta jest sama rolka. moga byc zatarte lozyska sprzegla kompresora klimatyzacji lub kola napedowego wiska i grozi to zerwaniem paska.

jednoczesnie zwracam uwage ze zerwanie paska wieloklinowego, grozi dostaniem sie jego wlokien do obudowy paska rozrzadu, przestawieniem rozrzadu i zniszczeniem silnika

Opublikowano

Nie psikamy niczym. Guma wchłania olej i pęcznieje, później jest znacznie osłabiona i może pęknąć. Jak np. opona.

Nie stosujemy wynalazków tylko kupujemy nowe rolki i napinacze.

Rolka np kosztuje 70 zł Ruville

Opublikowano

..nie wiem moze moje myslenie jest glupie ale jesli by nie bylo ladowania swiecila by kontrolka :confused4: to chyba logiczne

jesli nie mam racji prosze o OT

Opublikowano

Ja miałem ten sam przypadek strasznie mi piszczał pasek kupiłem ContiTech i po przejechaniu 3 tyś km zaczęło znów piszczeć obecnie mam GEATESS i jest cisza zrobiłem już na nim 10.tyś km napinacz jest nowy ORYGINALNY kupiony w ASO :hi:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...