Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prośba o analizę logów turbiny


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam bardziej doświadczony używkowników.

Może zacznę od początku, sprawa dotyczy AUDI A3 1.9TDI 131KM o oznaczeniu ASZ.

Pewnego pięknego dnia jadąć na autostradzie turbina przestała działać, po podejściu pierwszy raz do tematu okazało się że przerdzewiała gruszka.

Po wymianie i wstępnym ustawieniu zrobiłem moje pierwsze logi (wg moich spostrzeżeń ustawienie dźwigni gruszki zmienia równolegle drugą część wykresu od ok (2.5 do 4.3 obr/min) -warość aktualną do wartości zadawanej.

Niestety pierwsza część wykresu jest jak widać (auto działa prawidłowo-przyśpiesza dobrze od ok 1800obr/min), po dalszym wgryzieniu się w temat winnymi pierwszej części wykresu miały okazać się nieszczelności i zawór N75.

Kupiłem Vacuometr, zrobiłem VCDS test zaworu N75 odpinając wężyk podciśnienia od gruszki- pokazło skoki od 0 do -0.9 bara (czyli wychodzi na to że ok) - wymieniłem już większość wężyków na nowe dla spokoju umysłu i przejrzałem te które pozostały.

Czytając dalej porady i tak zdecydowałem sie na wyszczyszczenie zaworu N75 i N18 za jedym rozkręcaniem, niestety po ponownych logach pierwsza częśc wykresu jest dalej martwa.

O czym to może świadczyć? Przy słowach "turbia padła" proszę o rozwinięcie swojej wypowiedzi.

Dziękuje z góry za wszelkie podpowiedzi.

log turbina.jpg

Edytowane przez misio12345
Opublikowano (edytowane)

Panowie, mógłby ktos spojrzeć i się wypowiedzieć o tych logach?

Podpiąłęm jeszcze bezpośrednio gruszkę do pompy Vaccum i logi dokładnie tak samo, dźwigia jest maxymalnie wciągana, nie ma przycięć a początek wykresu jak stał tak stoi.

Przeczyściłem jeszcze czujnik ciśnienia doładowania, z myślą że to on przekłamuje bo może brudny od oleju czy coś, ale niestety -był czysty.

Moje pomysły juz sie wyczerpały, prosze o jakieś sugestię.

Logi dynamiczne Audi A3_8L_ASZ.xlsx

Edytowane przez misio12345
Opublikowano

Musisz wydłużyć  cięgno gruchy daj dwa obroty,wysterowanie n75 przy 4000tys obr powinieneś mieć w przedziale 70%-75%.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Będzie to miało wpływ na pierwszą częśc wykresu? (do 2300obr/min) ?

Opublikowano

Jak dla mnie to turbo ma tendencje do przycinania geometrii... najpierw nie może osiągnąć ciśnienia, a potem jak złapie to już wali max doładowanie po 2500 mbar i wysterowanie N75 rośnie do 94% by zbić ciśnienie... jeszcze chwila i złapał by awaryjny z przeładowania. Jak skrócisz gruchę, to będzie jeszcze gorzej... żeby uniknąć przeładowania trzeba by ramię skrócić...

Opublikowano (edytowane)

Też tak myślałem, dlatego fizycznie bez gruszki ruszałem dźwignią turbiny- działa bardzo lekko.

Sprawdzałem też na postoju przy trzymaniu gazu od 800 do 2500obr/min gdzie są zaniżone wartości aktualne- w tym czasie gruszka wciąga maksymalnie dźwignie turbiny aż do ogranicznika, więc łopatki są w pełni otwarte, a ciśnienie doładowania i tak nie domaga, więc to na moje 90% turbina ma mniejszą wydajność i teraz się zastanawiam, bo wszycy piszą o zapieczonej geometrii, a nikt o innych awariach turbo (koło kompresji czy to od strony zimnej czy gorącej może mieć wytarte "łoparki" i dlatego nie osiągają takiej wydajności?)- chyba nie możliwe, lekkie niedoważenie i by wyleciła w kosmos prz takim czymś.

A zacierający sie wałek? Dopiero przy większym przepływie spalin rozkręca turbine stąd ta opóźniona charakterystyka i takie szybkie zdławienie tego "piku charakterystyki" przez N75

Być może to co piszę jest bez sensu- moje przypuszczenia, bo już wszystko inne wyeliminowałem.

Edytowane przez misio12345
Opublikowano

Odkręciłem również o kilka obrotów śrubę od ogranicznika myśląc że łopatki może nie są jednak na 100% otwarte i stąd ten problem, nic to nie zmieniło, poza tym skrajne położenia były na pewno ustawiane przez "turbiniarza" i muszą być ok.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...