Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drgania napinacza paska wielorowkowego.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

 Witam wszystkich.

Czy rolka napinacza pracuję u was nieruchomo, czy też drga jak na filmie. Te minimalne drgania są odczuwalne w kabinie na biegu jałowym i minimalnie ustępują po włączeniu klimatyzacji ( zwiększenie obrotów) . Sprzęgięłko alternatora jest sprawne, sprężyna napinacza stawia wyraźny opór. Czy jest możliwe, że rolka napinacza jest zwichrowana i stąd te drgania? Czy to może być wina koła pasowego i czy ktoś z was zmieniał koło pasowe w waszych 1.6 na koło z tłumikiem drgań skrętnych i ewentualnie z jakiej wersji, ponieważ z tego co się dowiedziałem w naszych seryjnie występuję sztywne. Czy napinacz można swobodnie zdemontować?

Edytowane przez towek
Opublikowano

Idę zobaczyć w swoim aucie, ale ja mam 1.8

U mnie też są wyczuwalne delikatne drgania na wolnych i nie mam pojęcia jak to naprawić :/

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Gdyby napinacz mógł stać nieruchomo, to by nie nazywał się napinaczem, a rolką prowadzącą.

Opublikowano (edytowane)

U mnie się to w cale nie rusza, u Ciebie to masakra :D chyba, że tak ma być :D

Edytowane przez k232
Opublikowano (edytowane)

Mam podobnie chociaż trochę mniej . Też mam odczuwalne może nie  drgania na biegu jałowym a bardziej  mrowienie :) 

Edytowane przez maciek711
Opublikowano

Po analizie problemu zdecydowałem że wymienię sprzegiełko alternatora. Po ściągnięciu paska działa prawidłowo, jednak zauważyłem, że podczas "wolno biegu" występują szumy charakterystyczne dla zużytego łożyska. Zakładam, że pod obciążeniem (naciągu paska) sprzęgiełko, może nie spełniać swojej funkcji. Kolejna rzeczą, która mnie przekonuje do wymiany to fakt, że łopatki chłodzenia w alternatorze po wyłączeniu silnika zatrzymują się wraz z kołem.

Opublikowano (edytowane)

Daj znać czy to coś pomogło .U mnie tak to wygląda , wiatrak zatrzymuje się razem z rolką.

 

Edytowane przez maciek711
Opublikowano

troche za słabo trzęsie jak na sprzęgło

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ale wiatrak staje razem z rolką po wyłączeniu  silnika. 

 

 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Koledzy, w moim ALT 2.0 napinacz wibruje jeszcze bardziej ale winą tego jest koło pasowe, widać na biegu jałowym jak  bije.  Koszt nowego z tłumikiem drgań to ok. 300zł. No cóż jazda na uszkodzonym może narobić dużo więcej szkody.

Opublikowano

 

Dla przykładu praca koła pasowego. Nie można jego wykluczyć chociaż nie wydaję mi się, aby koło miało znaczące bicie.

Opublikowano

Niestety wymiana sprzęgięłka alternatora nie pomogła.

Opublikowano

czyli zostaje sam napinacz 

 

Opublikowano

"towek" czy rozwiązałeś swój problem? bo widzę że temat się urwał a mam ten sam problem....

Opublikowano
W dniu 6.05.2018 o 18:00, DamianoKrK napisał:

"towek" czy rozwiązałeś swój problem? bo widzę że temat się urwał a mam ten sam problem....

Nie rozwiązałem, wręcz uznałem że widocznie tak ma być. 

Opublikowano
10 godzin temu, towek napisał:

Nie rozwiązałem, wręcz uznałem że widocznie tak ma być. 

A co z drganiami, może to wina poduszek. Ja dziś zamówiłem poduszki pod silnik przód lewa i prawa i zobaczymy czy pomoże. To, że napinacz lekko skacze wcale mi nie przeszkadza, natomiast drgania na budzie doprowadzając mnie do szału.......:kwasny:

Dodatkowo odpalałem auto ze zdjętym paskiem wielorowkowym i wiem że wibracje nie są skutkiem źle działającego napinacza, łożyska alternatora czy pompy kora mogła by się również zacierać i obciążać pasek. Bicia kola pasowego tez nie zauważyłem.....

Opublikowano

A ktoś może poradził sobie z tym dźwiękiem silnika(odgłos zużytego łożyska) niestety większość 1.6 Alz tak chodzi ale spotkałem też cichutkie:/ nie wiem od czego to zależy

Opublikowano

wymieniłem poduszki i..... nic?, tzn. czuć że silnik jest pewniej zawieszony bo nowe poduszki wyeliminowały pewne rozluźnienie, jednak drgania na karoserii pozostały. Stare poduchy (org) mogły by jeszcze długo popracować - zostawiam je na zapas.

Wykonałem jeszcze manewr odpięcia wydechu żeby zobaczyć czy drgania nie są przenoszone przez wadliwe zawieszenie układu wydechowego jednak i to nie dało żadnego efektu.... zaraz za plecionką jest opaska łącząca układ wydechowy którą rozpiąłem więc silnik chodził bez obu puszek.... drgania napinacza paska wielorowkowego, drgania silnika i karoserii były nadal wyczuwalne.

Obawiam się że winowajcą tych drgań może być koło dwumasowe? bo więcej pomysłów już nie mam. Nie przyjmuję do wiadomości odpowiedzi ze "ten typ tak ma", myślę że nikt nie kupiłby w salonie nowego samochodu za ok 100 tyś z drganiami na budzie - nielogiczne. nieszczelność układu podciśnienia, dolotu powietrza? raczej nie bo silnik drży ale pracuje równo..... Dwumas jak w pysk strzelił.......?

Opublikowano
W dniu ‎2018‎-‎05‎-‎13 o 21:14, Fwl7 napisał:

A ktoś może poradził sobie z tym dźwiękiem silnika(odgłos zużytego łożyska) niestety większość 1.6 Alz tak chodzi ale spotkałem też cichutkie:/ nie wiem od czego to zależy

Fwl7 a wymieniałeś rozrząd? łożysko alternatora?

Opublikowano (edytowane)

nie wymieniałem ale juz sie przyzwyczaiłem. Jestem zdania ze jeśli cos sie sypie to w koncu padnie i bede wiedzial co mnie denerwowało bo nie mam czasu na ponowne próby wyeliminowania tego odgłosu:)

 

p.s. mechanik u mnie powiedział ze wszytko jest ok..

Edytowane przez Fwl7

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...