coler Opublikowano 14 Marca 2018 Opublikowano 14 Marca 2018 Proszę o wypowiedzi kogoś kto zna temat dobrze(mechanicy) kwestia dawek, kątów synchornizacji itp. Autko ma ok 350tys oryginalnego przebiegu. Czy 2 i 3 wtrysk to już stan agonalny? czy miesci się w normach? 2 wtrysk ma niedolewke? a 3 przelewa? z takim stanem posiadam auto od początku zakupu. Słyszałem ze reguluje sie kąty wtryskiwaczy z racji luzów przy wiekszych przebiegach auta i zuzywajacych sie wałków. Czy to prawda ? Czy te odchyły sa zbyt groźne w dalszej ekspoloatacji? Co z tym robić proszę o pomoc
piotrsob1 Opublikowano 14 Marca 2018 Opublikowano 14 Marca 2018 (edytowane) Wysokie korekcje wcale nie muszą znaczyć o złej kondycji pompowtryskiwaczy Znacznie częściej przyczyną jest problem z ich uszczelnieniem w gniazdach głowicy spowodowany nieszczelnością uszczelniaczy albo problemem z ich mocowaniem. W szesnastozaworowcach pompki pozbawione są dolnego uszczelniacza i dla tego bardzo duże znaczenie ma siła z jaką śruby mocujące dociskają je do stożkowej powierzchni oporowej w głowicy. Dla tego na Twoim miejscu raczej bym zaczął od wymiany uszczelniaczy i śrub mocujących przynajmniej na trzecim cylindrze, a najlepiej na wszystkich . Jednocześnie zamieniając pompki drugą z trzecią miejscami , wtedy dopiero patrząc na parametry z tych grup będzie można coś powiedzieć o kondycji pompek Przy ewentualnym braku poprawy sprawdził bym też ciśnienie paliwa w szynie paliwowej głowicy ( króciec do tego masz na tandempompie ) PS Nie wiem tylko czy powinienem zabierać głos w dyskusji bo kolega prosił o poradę od mechaników , a ja mechanikiem jestem tylko z wykształcenia Edytowane 14 Marca 2018 przez piotrsob1
greg2505 Opublikowano 14 Marca 2018 Opublikowano 14 Marca 2018 jak auto chodzi bez zarzutu to nic nie ruszaj ,3 pompka najsłabsza , ja miałem 2.99 i auto jeździło bez problemu ,wymieniłem uszczelniacze i zamieniłem miejscami 4 z 3 ,po tym zabiegu pompka ma ok +1,10 i nic z tym na razie nie robię
piotrsob1 Opublikowano 14 Marca 2018 Opublikowano 14 Marca 2018 2 minuty temu, greg2505 napisał: jak auto chodzi bez zarzutu to nic nie ruszaj ,3 pompka najsłabsza , ja miałem 2.99 i auto jeździło bez problemu ,wymieniłem uszczelniacze i zamieniłem miejscami 4 z 3 ,po tym zabiegu pompka ma ok +1,10 i nic z tym na razie nie robię Że ta na trzecim jest najsłabsza to będzie wiadomo dopiero jak jej wysoka korekcja pozostanie po wymianie uszczelnień i śrub mocujących i przeniesie się za pompką na nowy cylinder po zamianie miejscami z drugą ...
greg2505 Opublikowano 14 Marca 2018 Opublikowano 14 Marca 2018 Piotrek ja napisałem po tym co widać na skanach , pewnie że po zmianie uszczelnień mogą wszystkie być ok,ale i tak dla mnie te korekty sprawdzane vagiem nie są zbyt miarodajne, dlatego że znajomy miał idealne korekty ,a pompki były złom ,auto nie miało siły ,wymieniliśmy na inne używki i moc wróciła
piotrsob1 Opublikowano 14 Marca 2018 Opublikowano 14 Marca 2018 26 minut temu, greg2505 napisał: Piotrek ja napisałem po tym co widać na skanach , pewnie że po zmianie uszczelnień mogą wszystkie być ok,ale i tak dla mnie te korekty sprawdzane vagiem nie są zbyt miarodajne, dlatego że znajomy miał idealne korekty ,a pompki były złom ,auto nie miało siły ,wymieniliśmy na inne używki i moc wróciła Toć właśnie staram się uświadomić , tzn precyzyjnie, korekty są miarodajne , bo pokazują o ile ECU koryguje dawki paliwa na poszczególnych cylindrach Tylko że większość użytkowników grzechotników błędnie kojarzy korekty ze stanem pompowtryskiwaczy Mogą one oczywiście pomóc w ocenie pompek , ale to dopiero po wykonaniu dodatkowych czynności i przeanalizowaniu w mózgownicy reakcji na nie można na ich podstawie wysnuć właściwe wnioski co do ich stanu Śmiem twierdzić że przynajmniej 2/3 pompek oddawanych do regeneracji, to pompki które bez dotykania się do ich wnętrza dalej by mogły sprawnie napędzać auta i to na przestrzeni następnych dziesiątek , jak nie setek tys km
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się