Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana panelu klimatyzacji


vico

Rekomendowane odpowiedzi

Podjąłem się wymiany klimatyzacji u siebie z 1 strefowej na 3  strefy, zaczynam od wymiany kompletnej nagrzewnicy,..

Czy ktoś z kolegów kto ma dostęp mógłby podesłać schemat podłączenia tylnego panelu - sterownika temperatury i czujnika który jest w kanale idącym do tyłu oraz silnika klapy z tyłu kanału ?

A może występuję osobna wiązka do tylnego sterownika 8W0919158 i czujnika i silniczka klapy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę temat, czy udało się komuś zrobić konwersje na 3 strefy?

Ja wymieniłem sam panel na ten z 3-zone, panel z końcówką G działa dość poprawnie na ustawieniu 'Sync', ale będę raczej chciał dołożyć pełne 3 strefy - kwestia skompletowania części i zebrania chęci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.12.2021 o 00:13, wuPiotrek napisał:

Odświeżę temat, czy udało się komuś zrobić konwersje na 3 strefy?

Ja wymieniłem sam panel na ten z 3-zone, panel z końcówką G działa dość poprawnie na ustawieniu 'Sync', ale będę raczej chciał dołożyć pełne 3 strefy - kwestia skompletowania części i zebrania chęci.

Co to znaczy dość poprawnie? Grzanie foteli działa?, ogrzewanie tylnej szyby?Nadmuch na przednią szybę czy twarz lub zamykanie obiegu? Temperatura reguluje sie poprawnie? doprecyzuj..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W trybie sync:
- grzanie foteli działa
- tylna szyba działa
- nadmuch na przednia szybe działa
- temperatura reguluje się poprawnie

Przestaje działać gdy przestawimy na 3 strefy. Jak zakręcę prawym regulatorem, klima po prostu wariuje i dość randomowo dmucha (temperatury / kanały). Mam też wrażenie że nie do końca dobrze steruje kanałami nogi / nadmuch na przód. W trybie auto jakoś zimno w nogi, jak ustawię na szyby+nogi jest ok. W trybie auto też wyłącza sprężarkę klimy i szyby potrafią zaparować - nie wiem czy też tak macie, nie wiem czy tak było ale wiem że mam też od początku jakiś czujnik wilgotności / ciśnienia uszkodzony - jeszcze nad tym nie pracowałem. Po włączeniu nadmuchu na szyby para schodzi moment. Dlatego napisałem że działa 'dość poprawnie'. 

Będę chciał zamontować wszystkie elementy 3 stref bo w/w mankamenty jednak są dość irytujące, tak samo jak to że pasażerowie z tyłu mają parnik bez żadnego tak naprawdę nadmuchu. A na ten sterownik 1-strefowej klimy po tygodniu użytkowania auta nie mogłem patrzeć. Brakowało też regulacji temperatury co 0,5 *.

Edytowane przez wuPiotrek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.12.2021 o 20:46, wuPiotrek napisał:

W trybie sync:
- grzanie foteli działa
- tylna szyba działa
- nadmuch na przednia szybe działa
- temperatura reguluje się poprawnie

Przestaje działać gdy przestawimy na 3 strefy. Jak zakręcę prawym regulatorem, klima po prostu wariuje i dość randomowo dmucha (temperatury / kanały). Mam też wrażenie że nie do końca dobrze steruje kanałami nogi / nadmuch na przód. W trybie auto jakoś zimno w nogi, jak ustawię na szyby+nogi jest ok. W trybie auto też wyłącza sprężarkę klimy i szyby potrafią zaparować - nie wiem czy też tak macie, nie wiem czy tak było ale wiem że mam też od początku jakiś czujnik wilgotności / ciśnienia uszkodzony - jeszcze nad tym nie pracowałem. Po włączeniu nadmuchu na szyby para schodzi moment. Dlatego napisałem że działa 'dość poprawnie'. 

Będę chciał zamontować wszystkie elementy 3 stref bo w/w mankamenty jednak są dość irytujące, tak samo jak to że pasażerowie z tyłu mają parnik bez żadnego tak naprawdę nadmuchu. A na ten sterownik 1-strefowej klimy po tygodniu użytkowania auta nie mogłem patrzeć. Brakowało też regulacji temperatury co 0,5 *.

Czyli względy estetyczne wygrały :decayed:

Czy oprócz ściągnięcia CP zrobiłeś coś jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, zasadniczo tylko zostało ściągnięte CP. Kilka dni temu wgrałem jeszcze do panelu klimy starszy soft niż był, ktoś mi polecił sprawdzić czy nie będzie działać może lepiej. Działa tak samo. Jak ktoś by się zastanawiał nad zmianą samego panela to musi być to panel z A4 z "G" na końcu. Panel z "T" ma rzekomo wiecej pinów i mniej rzeczy działa poprawnie. 

Ale tak czy tak nie polecę nikomu zmiany samego panela. Ale też nie mam zamiaru wracać do tego 1-zone bo wygląda jak sprzed 10 lat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już bym wolał ta 1strefe ale kompletnie działająca , musisz to kolego doprowadzić do końca , ja bym nerwowo tego niezniosl, irytowało by mnie to że nie działa tak jak fabryka dała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.12.2021 o 20:46, wuPiotrek napisał:

W trybie sync:
- grzanie foteli działa
- tylna szyba działa
- nadmuch na przednia szybe działa
- temperatura reguluje się poprawnie

Przestaje działać gdy przestawimy na 3 strefy. Jak zakręcę prawym regulatorem, klima po prostu wariuje i dość randomowo dmucha (temperatury / kanały). Mam też wrażenie że nie do końca dobrze steruje kanałami nogi / nadmuch na przód. W trybie auto jakoś zimno w nogi, jak ustawię na szyby+nogi jest ok. W trybie auto też wyłącza sprężarkę klimy i szyby potrafią zaparować - nie wiem czy też tak macie, nie wiem czy tak było ale wiem że mam też od początku jakiś czujnik wilgotności / ciśnienia uszkodzony - jeszcze nad tym nie pracowałem. Po włączeniu nadmuchu na szyby para schodzi moment. Dlatego napisałem że działa 'dość poprawnie'. 

Będę chciał zamontować wszystkie elementy 3 stref bo w/w mankamenty jednak są dość irytujące, tak samo jak to że pasażerowie z tyłu mają parnik bez żadnego tak naprawdę nadmuchu. A na ten sterownik 1-strefowej klimy po tygodniu użytkowania auta nie mogłem patrzeć. Brakowało też regulacji temperatury co 0,5 *.

 

Niestety ale mom zdaniem to spora zmiana i zawsze w takim ukladzie beda cyrki.

Jezeli juz ktos koniecznie chce bawic sie w zmiane 1 strefowej na 3 - to radze faktycznie dac to do zrobienia firmie, koniecznie z faktura i potem w razie problemow reklamowac na gwarancji. Slyszalem juz wiele takich prob, zmiany z manuala na klimatronic - niby dzialalo z podklresleniem na NIBY

 

W dniu 12.12.2020 o 19:03, Muskel1 napisał:

Jestem podobnego zdania. Przy wyborze auta należy żwrócić uwagę żeby miało wyposażenie, którego dołożenie wiąże się z dużymi kosztami i nakładem pracy. Powinno mieć te podstawy jak np. klimę, napęd quattro,  matrix czy inne. Jakieś pierołki można pominąć i w miarę łatwo i nie dużym kosztem samemu dołożyć, jeżeli się nie ma 2 lewych rąk. Wyjątek tu stanowią osoby mające wiedzę, sprzęt i doświadczenie, którzy są w stanie sami prawie wszystko doposażyć. 

 

Tu nie do konca sie zgodze. Jak kupujesz nowe auto to spoko. Jak kupujesz uzywane i zwyczajnie Cie na etapie kupna nie stac np. aby miec matrixy, to odpuszczasz. Jak bardzo kiedys bedziesz chcial to zpalacisz sporo i sobie zalozysz za rok czy dwa. To zawsze zalezy od kasy. Trezba postawic sobie najpierw jasno wymagania co MUSI MIEC AUTO a co "fajnie jakby mialo". Dla przykladu: Chce miec radary, fajnie jak beda matrixy. Trafia sie fajny egzemplarz z radarami ale bez matrix - decyduje ze biore. W pozniejszym okresie moze zaloze...

Natomiast sa tez faktycznie elementy w ktore kompletnie nie warto sie bawic w dokladanie jak np. zmiana klimatyzacji na 3 strefowa, dolozenie napedu quatrro itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Koalakm napisał:

 Dla przykladu: Chce miec radary, fajnie jak beda matrixy. Trafia sie fajny egzemplarz z radarami ale bez matrix - decyduje ze biore. W pozniejszym okresie moze zaloze...

Akurat na przytoczonym przykładzie mija się to z celem. Jeżeli szukać auta, to takiego aby dołożenienie danych funkcji nie było bardzo kosztowne. Dołożenie matrixów jest przynajmniej pięciokrotną ceną dołożenia radarów. Jeżeli już wybierać auto, to takie które drogie wersje wyposażenia ma fabrycznie. Inne tańsze wyposażenie  można dołożyć. Cena późniejszego dołożenia matrixów jest wyższa niż różnica, którą musisz dopłacić do auta z matrixami:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Muskel1 napisał:

Akurat na przytoczonym przykładzie mija się to z celem. Jeżeli szukać auta, to takiego aby dołożenienie danych funkcji nie było bardzo kosztowne. Dołożenie matrixów jest przynajmniej pięciokrotną ceną dołożenia radarów. Jeżeli już wybierać auto, to takie które drogie wersje wyposażenia ma fabrycznie. Inne tańsze wyposażenie  można dołożyć. Cena późniejszego dołożenia matrixów jest wyższa niż różnica, którą musisz dopłacić do auta z matrixami:wink:

ahh to sry, myslalem ze dolozenie matrixow nie jest az tak drogie....

Co do dokladania czegokolwiek - to zawsze cena juz kupionego auta z danym wyposazeniem bedzie nizsza niz pozniej dokladanie tego wyposazenia - jednak caly czas chodzi o kase :)

P.S. Ile trzeba liczyc na dolozenie matrixow?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok 5000 zł za lampy, ok 1000 zł za sterownik BCM1, do tego zderzak ze spryskiwaczami, układ spryskiwania reflektorów, układ samopoziomowania, do tego montaż, okablowanie, kodowanie, parametryzacja, kalibracja, ściągnięcie ochrony komponentu z BCM. Myślę że jakieś 10000 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Muskel1 napisał:

Ok 5000 zł za lampy, ok 1000 zł za sterownik BCM1, do tego zderzak ze spryskiwaczami, układ spryskiwania reflektorów, układ samopoziomowania, do tego montaż, okablowanie, kodowanie, parametryzacja, kalibracja, ściągnięcie ochrony komponentu z BCM. Myślę że jakieś 10000 zł

dzieki. To juz wiem ze tego nigdy nie doloze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Koalakm napisał:

 

Niestety ale mom zdaniem to spora zmiana i zawsze w takim ukladzie beda cyrki.

Jezeli juz ktos koniecznie chce bawic sie w zmiane 1 strefowej na 3 - to radze faktycznie dac to do zrobienia firmie, koniecznie z faktura i potem w razie problemow reklamowac na gwarancji. Slyszalem juz wiele takich prob, zmiany z manuala na klimatronic - niby dzialalo z podklresleniem na NIBY

 

Wiesz - większość pracy tych 'firm' nie różni się od tego co możesz sobie sam zrobić w przydomowym garażu - różnica taka czy płacisz gotówką czy swoim czasem. Tym bardziej w tak nieznaczącym dla ogółu auta elemencie (które z założenia ma jechać i być bezpieczne), jak układ klimatyzacji. Co innego gdy ktoś bez doświadczenia ingeruje np w układ hamulcowy. Tam już nie ma miejsca na błędy czy poprawki.

W ten sposób można podejść do wszystkiego. Nie myjmy samochodów tylko oddajmy firmie aby później można było reklamować zarysowania. Najlepiej nic nie róbmy, tylko wtedy po co to forum? :)

Ja kupując auto miałem takie kryteria: faktura, czarny avant, 2.0 ośka, stronic, 2017+. Różnica pomiędzy takim jaki bym chciał, a minimum które te kryteria spełniało to było 25 tys brutto. (1/4 ceny). A że od zawsze coś grzebałem przy moich pojazdach, a że tutaj są możliwości, to wychodzi tak nie inaczej :) 

@Muskel1 sporo elementów wymieniłeś przy dołożeniu matrix. czy przy przejściu z xenon na zwykłe led też trzeba dokładać układ poziomowania, zmieniać bcm ? jakie elementy wiążą się z taką zmianą?

Edytowane przez wuPiotrek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, wuPiotrek napisał:

 

Wiesz - większość pracy tych 'firm' nie różni się od tego co możesz sobie sam zrobić w przydomowym garażu - różnica taka czy płacisz gotówką czy swoim czasem. Tym bardziej w tak nieznaczącym dla ogółu auta elemencie (które z założenia ma jechać i być bezpieczne), jak układ klimatyzacji. 

W ten sposób można podejść do wszystkiego. Nie myjmy samochodów tylko oddajmy firmie aby później można było reklamować zarysowania. Najlepiej nic nie róbmy, tylko wtedy po co to forum? :)

 

eee troche przesadziles.

Ja uwazam ze wiele rzeczy mozna i powinno sie dokladac - jak jest czas lub gotowka :)

Jednakze zmiana akurat klimatyzacji z 1 na 3 strefowa moim zdaniem jest bardzo skomplikowana i wiaze sie z wieloma zmianami w aucie... dlatego tylko obawiam sie ze jest to mega ciezkie do wykonania - sam widziales ze na zagranicznym forum tez chyba nikt tego nie zrobil jeszcze poprawnie - to chyba o czyms swiadczy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykłe led nie wymaga spryskiwaczy . Czy wymiana BCM1 jest konieczna, zależy od tego jaki aktualnie siedz. Pod led musi być highline.  Przy wersjach z xenonem najczęściej nie ma highline. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Koalakm napisał:

sam widziales ze na zagranicznym forum tez chyba nikt tego nie zrobil jeszcze poprawnie - to chyba o czyms swiadczy. 

Widziałem też że jest firma w PL która robi to za 4500zł z częściami - jak było by to takie skomplikowane i wymagające wiedzy to chyba nie było by też takie 'względnie' tanie ? :)
Nie widziałem na forum nikogo kto podjął się wymiany klimy, wszyscy wymieniali same panele. 

@Muskel1 dał byś może informacje który bcm to high? Ja mam 8W0907063BC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat o panelu klimatyzacji, a jedna strona o matrixach:decayed:

Noszę się z zamiarem dołożenia grzanych foteli i w związku z tym muszę zmienić panel klimatyzacji.

Jeżeli wymienię na taki sam z dodatkową funkcją grzania foteli, panel z legalnego źródła. Muszę zdjąć ochronę komponentu?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W najgorszym przypadku będziesz jeszcze musiał BCM1 wymienić na taki, który obsługuje ogrzewane fotele.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...