jay_zzA4 Opublikowano 11 Marca 2007 Opublikowano 11 Marca 2007 Mam pytanko do urzytkownikow, a mianowicie wczoraj jadac autem na swiatlach stanal obok mnie peugeot 206 i mial takie wypasione zarowki w lampach przednich ze szok. I wlasnie chcialem sie zapytac czy ktos wie moze jakie to sa, moze ktos juz widzial takie. Swiecily tak bardzo ze normalnie widac bylo ze ten bialy odcien przechodzi w niebieski, normalnie nie wiem jak to napisac, swiecilo az na niebiesko i tak baardzo baaardzo jasno. Wie ktos moze co to mogly byc za zarowki ?? [ Komentarz dodany przez: pre_pl: 11-03-2007, 22:06 ] lekka modyfikacja tematu
Gość rob Opublikowano 11 Marca 2007 Opublikowano 11 Marca 2007 no to trzeba było zagadać z gościem, bo tak to będzie tylko gdybanie
Gość Keżor Opublikowano 11 Marca 2007 Opublikowano 11 Marca 2007 może ksenony 12-14000K http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NEW-14000K-HID-Xenon-Kit-H1-H4-H7-9006-880-881-2-Bulbs_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33710QQihZ013QQitemZ230093085032QQtcZphoto . mój kumpel miał takie w pugu :smile:
jay_zzA4 Opublikowano 11 Marca 2007 Autor Opublikowano 11 Marca 2007 Nie wiem ale swiecily wypasnie musze sie dowiedziec i zakupic takie cudo
kapsel Opublikowano 11 Marca 2007 Opublikowano 11 Marca 2007 na bank ksenony, założyłem w mojej niuni taki zestaw i świeci super
kapsel Opublikowano 11 Marca 2007 Opublikowano 11 Marca 2007 nie mam chwilowo dojścia do aparatu jest to zestaw który się montuje do ori lamp składa się z dwóch żarników xenonowych , dwóch przetwornic i okablowania cena zestawu to 500 zł
schiller Opublikowano 11 Marca 2007 Opublikowano 11 Marca 2007 a jak wyglada sprawa z autopoziomowaniem i spryskiwaczami? masz?
kapsel Opublikowano 11 Marca 2007 Opublikowano 11 Marca 2007 zgodnie z polskim prawem tylko spryski są obowiązkowe i elektryczna regulacja lamp z wnętrza samochodu autopoziomowanie nie jest wymagane nad spryskami pracuję myślę że pod koniec tygodnia już będę miał założone
schiller Opublikowano 11 Marca 2007 Opublikowano 11 Marca 2007 tak ale zgodnie z prawem europejskim wlasnie takie autopoziomowanie jest wymagane. a jezeli sie nie myle do polska chyba jest w EU nie?
kapsel Opublikowano 11 Marca 2007 Opublikowano 11 Marca 2007 montuje takie rzeczy więc dowiadywałem się co i jak, z tego co się dowiedziałem to autopoziomowanie jest to bajer wymyślony przez BMW i nie jest wymagane no chyba że mnie dostawcy oszukali muszę to jeszcze sprawdzić
jay_zzA4 Opublikowano 11 Marca 2007 Autor Opublikowano 11 Marca 2007 No chcialbym zobaczyc fotki. Szkoda ze kolega kapsel nie ma, ale moze jak zalozysz wszystko to sie pochwalisz. Jezeli bedzie to wygladac tak jak w tym peugocie to na bank sobie takie cos kupie :-) Ale mowie wam, wygladalo to przecudownie, aaa jakos swiatla z porownaniem do moich seryjnych hahaha to ja mialem ciemno przed autem. Te od tego goscia normalnie swiecily na niebiesko. jak go kiedys spotkam na drodze to sie go zapytam co to za swiatla. I wam napisze :-)
elkrecik Opublikowano 11 Marca 2007 Opublikowano 11 Marca 2007 Coraz wiecej widac malych aut z ksenonami. Nie wiem ale czy jest jakas limitowana wersja renault clio (nie najnowszego modelu) Pytam z ciekawosci, bo jezdzac po Rzeszowie baaardzo duzo Clio spotykam z ksenonami.
fierywolf Opublikowano 11 Marca 2007 Opublikowano 11 Marca 2007 No Xsenony super sprawy ja mam orginalenie założone ( czyli stabilizacja i spryskiwacze ) bardzo płyno żerne ale za to efekcik świateł super A co do uregulowań prawnych z tego co wiem policja nie sprawdza ale dla bezpieczeństwa swojego i kierowców polecam założyć stabilizacje i spryskiwacze bez tego oślepiasz kierowce z naprzeciwka.
pre_pl Opublikowano 11 Marca 2007 Opublikowano 11 Marca 2007 na temat autopoziomowania i spryskiwaczy w xenonach : poszukałem trochę i są dwie regulacje europejskie które o tym mówią : ECE Regulation 48 (Oświetlenie auta) ECE Regulation 98 (xenony) Jest w nich mowa o autopoziomowaniu i spryskiwaniu, myśle że Polska również podpisała takie regulacje, ale nie znalazłem informacji która by potwierdział to w 100% Linki do regulacji : ECE R98 ECE R48
Rajmondo Opublikowano 11 Marca 2007 Opublikowano 11 Marca 2007 Ja znalazłem kilka info: http://www.alpo.ig.pl/hella.html Niezgodne z przepisami pozafabryczne montowanie reflektorów ksenonowych jest niebezpieczne i nielegalne. Dopuszczenie samochodu do ruchu traci ważność, a ochrona ubezpieczeniowa zostaje drastycznie zredukowana - wartości oślepiania sięgają stukrotności dopuszczalnych!Warszawa, lipiec 2004. Kierowcy, którzy kupują po prostu zestaw ksenonowy obejmujący kable, żarówki i zapłonnik, po czym wyjmują z reflektora żarówkę halogenową, wycinają dziurę w osłonie reflektora, wkładają żarówkę ksenonową do odbłyśnika i podłączają zapłonnik do instalacji samochodowej (tzw. "samoróbki"), zagrażają bezpieczeństwu ruchu drogowego przez ekstremalne oślepianie innych użytkowników i działają przeciw prawu. Dopuszczenie samochodu do ruchu automatycznie traci ważność (w wyniku niezgodności z ogólnymi warunkami dopuszczenia pojazdów do ruchu), a ochrona ubezpieczeniowa zostaje drastycznie zredukowana. Tylko kompletny, homologowany zestaw ksenonowych lamp, obejmujący automatyczny system poziomowania reflektorów i układ oczyszczania ich szyb jest legalny! Dlatego nielegalne jest samodzielne przerabianie halogenowego reflektora na reflektor ksenonowy: W Europie pozafabrycznie montowany może być tylko kompletny ksenonowy zestaw reflektorowy. W jego skład wchodzą homologowane reflektory (na przykład opatrzone symbolem E1 na zewnętrznej szybie), automatyczny system poziomowania lamp i układ oczyszczania szyb (oba są obowiązkowe do świateł mijania) zgodnie z regulacją ECE R48 i europejskimi Kodeksami Drogowymi). Każdy reflektor otrzymuje homologację wraz ze źródłem światła (halogenowym lub ksenonowym), dzięki któremu wytwarza światło. Jeśli źródło światła zostanie zastąpione innym, nie posiadającym homologacji lub nieprzewidzianym dla homologacji danej lampy, cała homologacja reflektora traci ważność, a tym samym również dopuszczenie samochodu do ruchu drogowego, co wyraźnie stwierdzają przepisy każdego europejskiego Kodeksu Drogowego w rozdziałach o warunkach dopuszczenia do ruchu. Jazda samochodem nie posiadającym ważnego dopuszczenia do ruchu prowadzi do poważnego ograniczenia odpowiedzialności ubezpieczyciela za spowodowane szkody. Handlowcy wprowadzający do obrotu takie niehomologowane oświetlenie muszą się liczyć ze skargami i roszczeniami o odszkodowanie od nabywców. Dzieje się tak, ponieważ rozprowadzając takie części zamienne i akcesoria, sprzedawca nie tylko musi poinformować klienta o ograniczeniu ich stosowania do konkretnych celów, ale również - w pewnych okolicznościach - przejmują odpowiedzialność za szkody w stopniu niczym nie ograniczonym. Potężne oślepianie: Podczas badań przeprowadzonych w warunkach laboratoryjnych specjaliści Helli stwierdzili, że aktywny strumień światła wytwarzany przez lampę skonstruowaną do żarówek halogenowych, a nielegalnie zasilaną żarówką ksenonową, nie ma nic wspólnego z wyliczonymi oryginalnie wartościami. W przypadku systemów odbłyśnikowych zmierzono wartości oślepiania przekraczające dopuszczalne nawet ponadstukrotnie! Takie reflektory (świateł mijania) nie mają już linii światło-cień i odcięcia, nie można ich też odpowiednio ustawić. Powodowane przez nie oślepianie przypomina wytwarzane przez światła drogowe - tyle, że jest jeszcze silniejsze. To powoduje bardzo poważne zagrożenie bezpieczeństwa innych użytkowników dróg. Z drugiej strony, pozafabryczne montowanie ksenonowych reflektorów jest całkowicie zgodne z prawem, jeśli nabywane są one jako kompletne zestawy - jak zestawy produkcji Helli. Oznacza to bliźniacze, homologowane światła główne, system automatycznego poziomowania i układ oczyszczania szyby. Zestawy takie są obecnie dostępne m.in. dla Audi A3, BMW serii 5, Forda Focusa, Mercedesa klasy E, Opla Astry, VW Golfa IV oraz ciężarówek Mercedes Actros, Scania BR4 i Fiat Ducato. Kierowcy tych samochodów mogą potem w pełni korzystać z zalet, jakie oferuje potężne światło ksenonowe: - ponad dwukrotnie silniejszy strumień światła w porównaniu z lampami halogenowymi; - jaśniejsze i szersze oświetlenie drogi; - jakość światła zbliżona do słonecznego (temperatura barwy światła halogenowego wynosi 3,200 Kelvinów, światła ksenonowego 4,300 Kelvinów, światła słonecznego w bezchmurny dzień 5,300 Kelvinów); które najlepiej odpowiada możliwościom i przyzwyczajeniom oka ludzkiego. Kierowca nie męczy się tak szybko i prowadzi samochód w bardziej zrelaksowany sposób: - niebezpieczeństwa na poboczu szosy i przeszkody na drodze pojazdu rozpoznawane są szybciej, piesi i cykliści są widoczni znacznie wcześniej; - światło ksenonowe zwiększa kontrastowość widzenia barw. Tutaj dyskusje na forum diagnostów: http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=1987&highlight=xenon http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=1790&highlight=xenon ... i na forum Policyjnym ... http://www.ifp.pl/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=14934&highlight=xenon
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się