Koucz Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Witam, Mam problem i zwracam się z prośbą o porady w temacie. W skrócie: W tamtym roku miałem zmieniany moduł wraz z wentylatorami z powodu uszkodzenia wentylatora od klimatyzacji. Po zamontowaniu w miarę nowego modułu (produkcja 2016, ale numer ten sam- końcówka D) zaczął się problem z klimatyzacją: - brak "drugiego biegu" - w testach sterownika klimatyzacji nie ma żadnej reakcji w momencie testu modułu "j293" - na postoju klima przestaje chłodzić, po dodaniu obrotów dopiero się załącza Błędów brak, czynnika jest nabite tyle ile trzeba, nastawy początkowe zrobione. Dziś podłączyłem nawet stary moduł żeby sprawdzić czy na nim będzie odpalać j293. Niestety dalej jest tak samo. Za wszelkie sugestie będę zobowiązany.
piwoszek28 Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Zawór w sprężarka padł Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
bobikos Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Moduł jest sterowany przez ecu. Przeprowadź output test w ecu. Wentylatory zalaczają się gdy ciśnienie w układzie klimy przekroczy 9 bar, może na postoju to ciśnienie spada. W B6 i B7 regulacja obrotów jest plynna więc nie wiem jak rozpoznajesz 1 i 2 bieg. Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Koucz Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2018 3 godziny temu, piwoszek28 napisał: Zawór w sprężarka padł Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Chodzi o taki zawór? Godzinę temu, bobikos napisał: Moduł jest sterowany przez ecu. Przeprowadź output test w ecu. Wentylatory zalaczają się gdy ciśnienie w układzie klimy przekroczy 9 bar, może na postoju to ciśnienie spada. W B6 i B7 regulacja obrotów jest plynna więc nie wiem jak rozpoznajesz 1 i 2 bieg. Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka Pisałem że w output test, w momencie testu j293 nie ma żadnej reakcji. A 1 i 2 bieg rozpoznaje po tym że wentylator działa głośniej.
piwoszek28 Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Taki zawór miałem podobnie econ się nie wylaczal i test też nie dał się włączyć Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
bobikos Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Opublikowano 12 Kwietnia 2018 A ja Ci odpisałem żebyś zrobił output test w sterowniku silnikaWysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Koucz Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 12 Kwietnia 2018 7 godzin temu, bobikos napisał: A ja Ci odpisałem żebyś zrobił output test w sterowniku silnika Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka źle zinterpretowałem. Jak będę w domu to zrobię test- ma być na odpalonym silniku czy zgaszonym? 8 godzin temu, piwoszek28 napisał: Taki zawór miałem podobnie econ się nie wylaczal i test też nie dał się włączyć Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka U mnie "econ" się wyłącza, tylko klima na wolych obrotach jakby się wyłączała.
piwoszek28 Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Opublikowano 12 Kwietnia 2018 To może Sprężarka PadlaWysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
bobikos Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Test wentylatorów może być na wyłączonym silniku, wtedy będziesz słyszał jak się rozpędzają i zwalniają Sprawdź co się dzieje z ciśnieniem w układzie na wolnych obrotach i po dodaniu gazu - pierwsza grupa w blokach pomiarowych klimatronika.
Koucz Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2018 20 godzin temu, bobikos napisał: Test wentylatorów może być na wyłączonym silniku, wtedy będziesz słyszał jak się rozpędzają i zwalniają Sprawdź co się dzieje z ciśnieniem w układzie na wolnych obrotach i po dodaniu gazu - pierwsza grupa w blokach pomiarowych klimatronika. Test wentylatorów zrobiony i przeszły pomyślnie- żadnych błędów po teście nie było. Natomiast po przejściu do sterownika klimy i włączeniu samej klimatyzacji- oba wentylatory stały. Po włączeniu i wyłączeniu silnika znów ruszyły. Zrzuty ekranu z grup poniżej: Pierwszy na luzie, drugi przy 1200 obrotów, trzeci przy 1500 obrotów.
bobikos Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Bardzo niskie ciśnienie klimy. Przy takich wartościach wentylatory nie załączą się, dopiero powyzej 9 bar.Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
bobikos Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Chyba rzeczywiście problem jest w samej spreżarce klimy. Sprawdź jakie masz ciśnienie gdy klima działa. Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Koucz Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2018 (edytowane) Jest to o tyle dziwne że klima działa w kratkę- raz chłodzi normalnie raz nie. Chłodzi w momencie załączenia się wentylatorów. Takie parametry są w momencie jak wentylatory się załączają. Tutaj moje dwa pytania- czy dysza rozprężna może mieć jakiś wpływ na działanie klimatyzacji. Drugie to czy moduł wentylatorów jest w jakikolwiek sposób konieczny do adaptacji w momencie jego wymiany? ----- Edit: W sterowniku klimy brak błędów, w silniku tak samo. Zaczynam się zastanawiać czy czujnik G65 nie jest walnięty. Edytowane 13 Kwietnia 2018 przez Koucz
MaTeo85 Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Opublikowano 13 Kwietnia 2018 (edytowane) Panowie Klima nie musi wcale dawać dużego ciśnienia czynnika istotne jest też tutaj to ile stopni jest na czujniku temperatury parownika. Sterownik dąży do tego żeby nie spadła poniżej zera. Jeśli spada to obcina wysterowanie zaworu. Ponadto próg załączenia wentylatorów w zależności od sterownika klimy i silnika jest różny nie zawsze jest to 9bar, czasami wentylator włącza się od razu wraz ze sprężarką. Wklej na początek logi grupy 01, 09, i 10 na postoju, na wolnych obrotach i na wysokich. Sterownik klimy ustawiony na low i nadmuch na auto. Napisz też co pojawia się w mvb14. Oczywiście mówimy o sterowniku klimy Przy temp zewnętrznej ok 20stopni ciśnienie w układzie klimy powinno być w okolicy 4 bar najlepiej sprawdzić to po godzinie od zjedzenia silnika wtedy mamy pewność że ciśnienie się ustabilizowalo. Edytowane 13 Kwietnia 2018 przez MaTeo85
Koucz Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Wrzucam w sumie trzy w jednym pliku. https://log.malonetuning.com/chart/231451#H8KLCADCqMKmw5RaAgNNw4zDjQrDgjAQBMOgd8OZw7MEwrJYw7%2FCniXDpBDDrRIXalPCki1Uwp9eUy8eZ8K%2BYULCoHt5w550FsKXa1nCl0bDsBHCvcKcSsOVwrd8IyjDiyw1wplQwpc0wo7DrsOlw5LCpm3Ct8Kqw7lhOzTCsT8IHgcMOMOiwoQzLsK4woI9wpgjwoh%2FL8KrwpXCtkxqfcOLQ8KMH3zCkyfCrsKJAAAA Pierwszy log jest z postoju, po odczekaniu godziny od ostatniej jazdy. Drugi log jest już z jazdy.
MaTeo85 Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Opublikowano 16 Kwietnia 2018 (edytowane) jeśli log zrobiony jest na ustawieniach LO i nawiew na maxa przez kratki w desce to wygląda na to że masz mało czynnika. proponuję wycieczkę do klimiarza na odciągnięcie czynnika i nabicie odpowiedniej ilości (wtedy się okaże czy masz wystarczająco. powinno być 500g). przy okazji jak nie wiesz co za dysza siedzi i w jakim jest stanie warto ją wtedy wymienić na nową. koszt niewielki a spokój będzie. wlaśnie przeczytałem mój poprzedni post i widzę że z rozpędu napisałem żebyś sprawdzał bloki z nawiewem na auto. a powinno być wpisane na maxa. no ale i tak z logów wygląda na to że czynnika może być mało. Edytowane 16 Kwietnia 2018 przez MaTeo85
Koucz Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 17 Kwietnia 2018 W dniu 16.04.2018 o 19:39, MaTeo85 napisał: jeśli log zrobiony jest na ustawieniach LO i nawiew na maxa przez kratki w desce to wygląda na to że masz mało czynnika. proponuję wycieczkę do klimiarza na odciągnięcie czynnika i nabicie odpowiedniej ilości (wtedy się okaże czy masz wystarczająco. powinno być 500g). przy okazji jak nie wiesz co za dysza siedzi i w jakim jest stanie warto ją wtedy wymienić na nową. koszt niewielki a spokój będzie. wlaśnie przeczytałem mój poprzedni post i widzę że z rozpędu napisałem żebyś sprawdzał bloki z nawiewem na auto. a powinno być wpisane na maxa. no ale i tak z logów wygląda na to że czynnika może być mało. Dzięki za info, w takim razie skoczę do gościa który mi to ogarnie na czasie plus rzucę okiem na dyszę. Dam znać jaka będzie sytuacja.
bobikos Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Jakie ciśnienie w układzie jest poprawne? Ja przy mocno sfatygowanym skraplaczu przy obecnych temperaturach mam ok 11 barów podczas pracy układu. Klima po odpaleniu potrzebuje chwilę czasu na uzyskanie zimnego powierrza ale potem pracuje już bez problemu. Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się