Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B6 1.6 102KM raz na jakiś czas nie odpala


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam irytujący problem z moim Audi tak jak w temacie. Auto ogólnie odpala cały czas za pierwszym bez żadnego problemu. A raz na jakiś czas poprostu się buntuje w najmniej oczekiwanym momencie. Bez znaczenia czy ciepły czy zimny, obojętnie po jakim postoju, poprostu jak mu się spodoba. Kręci wtedy normalnie ale totalnie bez oznak życia. Zazwyczaj w tym przypadku odpala np po 20~30 próbach odpalenia. Czasem pomaga odczekanie ok 30min. Ostatnio nie miałem czasu więc spróbowałem popchnąć i też zapaliła.

Jak już odpali to odpala bez problemu np przez kilka tygodni żeby znowu mnie zaskoczyć. Czasami zrobi to kilka razy w ciągu tygodnia, poprostu nie ma reguły....

Jedyne co pokazał VAG to 16804 "P0420 Bank1, System katalizatora, zbyt niska wydajność"

Pomóżcie mi coś z tym zrobić bo nigdy nie wiem co mnie czeka...

Z góry dziękuję.

Opublikowano

Miałem podobny problem, który pojawił się po zamontowaniu instalacji gazowej. Samochód odpalał od strzała lub po kilkukrotnych próbach. Gazownik temat ogarnął w 20 minut bez ingerencji mechanicznej więc myślę, że problem widniał w mapie.

Opublikowano

Zależy czy kolega ma gaz czy nie, bo akurat nie napisał tego. Jeśli nie masz gazu to zacząłbym od czujnika położenia wału.

Opublikowano

Instalacji gazowej nie mam więc to odpada.

O czujniku położenia też myślałem od samego początku ale VAG nie powinien wyświetlać błędy jeśli winny byłby czujnik?

Opublikowano

A jak go sprawdziłeś? W moim ALZ zanim wyświetlił się błąd czujnika, auto miało sporadyczne problemy z zapalaniem przez dwa miesiące. W tym czasie żadnych błędów
Po tym jak błąd się wreszcie wyświetl auto dalej jeździło normalnie tylko czasem sobie lubiło zgasnąć i nie chciało zapalić. Jak skasowałem błąd to nie zawsze powracał.
Chodzi mi o to że ta usterka czujnika będzie trudna do diagnozowania bo może ja wywoływać na podwyższona temperatura lub wibracje itp.
Ale oczywiście to nie musi być problem z czujnikiem.

Opublikowano

Tak się zastanawiam że może być jeszcze problem z immobiliserem ale pewnie zgłosiłby się błąd.

Może być też problem z cewka zapłonową. U mojego kolegi w Skodzinie z podobnym motorem 1.6 8V, też był taki problem. Gasła, nie chciała odpalać, okazało się że upalił się pin w gnieździe sterowania cewki. Tyle że jemu sypało błędami ale żaden nie wskazywał na cewkę :/

 

Nigdy nie ma czasu ale jakbyś znowu trafił problem to może warto sprawdzić czy jest iskra?

Opublikowano

Witaj. Sprawdz moze przekazniki w podszybiu. Mi woda tam sie zbierala i zalalo przekaznik od pompy paliwa. I co jakis czas nie stykalo. Tylko u mnie poza tym ze nie odpala to jeszcze cykal caly czas i swirowaly wentylatory. Moze i coebie tylko lekko skorodowaly i dlatego nie pali. Taki pomysl warto sprawdzic. 

Opublikowano

Czujnik położenia wału wymieniłem i 3 godziny po wymianie na nowy, audi znowu się zbuntowała pod sklepem, więc odpada.

Kolega pisał o cewce. Tylko, że moja nie gaśnie, tylko te sporadyczne uporczywe problemy z odpaleniem...

Który przekaźnik jest od pompy paliwa?

Zastanawia mnie czy kiedy nie chce odpalić to faktycznie pompka nie działa, czy nie ma iskry. Zazwyczaj te cyrki dzieją się w miejscach typu pod sklepem, myjnia itp więc nie mam jak sprawdzić iskry. Sprawdzałem błędy VAGiem w czasie kiedy nie odpalała i też nic...

Opublikowano

Nie pqmietam jakie mial oznaczenie ten przekaznik ale zerknij do skrzynki jak bedzie sucho i przekazniki nie skorodowanie to raczej nie to. A jak juz w koncu odpali to pracuje na poczatku normalnie czy troche sie dlawi? Bo jezeli sie dlawi to moze byc czujnik temperatury. Wtedy wariuje i daje wieksza dawke paliwa i zalewa i nie chce odpalic?

Opublikowano

Trochę mnie twój problem nurtuje bo skoro nie odpala a kręci normalnie to nie ma albo iskry albo paliwa ewentualnie jednego i drugiego.

Pytania:
Czy sprawdzałeś błędy immobilisera?
Czy masz sprawna kontrolkę immo w zegarach?

Opublikowano

Trochę mnie twój problem nurtuje bo skoro nie odpala a kręci normalnie to nie ma albo iskry albo paliwa ewentualnie jednego i drugiego.

Pytania:
Czy sprawdzałeś błędy immobilisera?
Czy masz sprawna kontrolkę immo w zegarach?

Opublikowano

A sprawdzałeś sprawność (parametry) pompy paliwa, jej pracę po włączeniu zapłonu?

Zerknąłbym jeszcze na filtr paliwa o ile dawno nie był wymieniany....

Czasami najprostsze rzeczy mogą powodować różne problemy.

Powodzenia w działaniu.

Opublikowano

Jak odpali to silnik pracuje 100% ok.

Kiedy jest problem z odpaleniem i później odpali to mogę go nawet od razu zgasić i odpali już kilkanaście razy normalnie do momentu kiedy mu się znowu po kilku dniach od widzi i nie zapali.

Błąd mam tylko jeden co pisałem na początku tematu dotyczący katalizatora.

Opublikowano

Kolego rozwiązałeś problem?

Po moim ostatnim boju z A4 B5 podejrzewałbym jeszcze, że może się "zawieszać" pompa paliwa. 

Opublikowano

Miałem podobne problemy w Fiacie UNO pomogło wyczyszczenie masy do karoserii, można spróbować na pewno nie zaszkodzi.

Opublikowano

Temat niestety nadal nie rozwiązany... Wczoraj audi znowu robiło cyrki z odpaleniem i zauważyłem coś jeszcze. W momencie kiedy się buntuje i nie chce odpalić to bardzo wyraźnie czuć zapach paliwa, kiedy odpala to nie czuć.

Jakieś nowe pomysły panowie? Bo już nie mam siły.

Opublikowano

Przekazniki w podszybiu w koncu sprawdzales?

Opublikowano

Patrzyłem do tej skrzynki w podszybiu. Wyjmowałem przekaźniki, oglądałem i nic podejrzanego nie zauważyłem.

Ten zapach paliwa coś może oznaczać?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...