Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z klimą opis problemu pomocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam dokładnie rok temu przy wyjeździe w niedziele nad wodę przestała mi chłodzić klima leciało ciepłe powietrze

Audi a4b5 98r 125km avant

W poniedziałek rano pojechałem do mechanika dobił czynnika  klima dalej nie chłodziła ale skasował mnie 140zł i powiedział że sprężarka padła

We wtorek pojechałem do innego magika od klimatyzacji na starcie powiedział że wentylator klimatyzacji nie chodzi i przez to sprężarka padła i do wymiany wentylator i sprężarka plus płukanie układu bo były opiłki na filierkach i sprężarka nie daje ciśnienia na układ

Przez rok dałem sobie spokój z klimą były inne wydatki wczoraj był u mnie znajomy  też właściciel audi a4b5 i mówił że u niego od 4 lat pojawiają się opiłki i klima cały czas chodzi

Wentylator klimy odpaliłem za pomocą młotka i przecinaka ruszył i działa sprężarka cały czas się załącza i można włączyć śnieżynkę .

Wiatrak czasem trzeba włączyć za pomocą młotka ale i tak leci ciepłe powietrze do auta.

Zastanawiam się czy obstawienie przez mechaników braku ciśnienia z kompresora na układzie przez wadliwą spręzarkę nie jest złe

Sprężarka się włączą i czuć to po silniku

Możę być jakaś przyczyna nieszczelnych węży od spręzarki że nie daje ona ciśnienia na układ co należy sprawdzić rurki od klimy są ciepłe

 

Opublikowano
Witam dokładnie rok temu przy wyjeździe w niedziele nad wodę przestała mi chłodzić klima leciało ciepłe powietrze
Audi a4b5 98r 125km avant
W poniedziałek rano pojechałem do mechanika dobił czynnika  klima dalej nie chłodziła ale skasował mnie 140zł i powiedział że sprężarka padła
We wtorek pojechałem do innego magika od klimatyzacji na starcie powiedział że wentylator klimatyzacji nie chodzi i przez to sprężarka padła i do wymiany wentylator i sprężarka plus płukanie układu bo były opiłki na filierkach i sprężarka nie daje ciśnienia na układ
Przez rok dałem sobie spokój z klimą były inne wydatki wczoraj był u mnie znajomy  też właściciel audi a4b5 i mówił że u niego od 4 lat pojawiają się opiłki i klima cały czas chodzi
Wentylator klimy odpaliłem za pomocą młotka i przecinaka ruszył i działa sprężarka cały czas się załącza i można włączyć śnieżynkę .
Wiatrak czasem trzeba włączyć za pomocą młotka ale i tak leci ciepłe powietrze do auta.
Zastanawiam się czy obstawienie przez mechaników braku ciśnienia z kompresora na układzie przez wadliwą spręzarkę nie jest złe
Sprężarka się włączą i czuć to po silniku
Możę być jakaś przyczyna nieszczelnych węży od spręzarki że nie daje ona ciśnienia na układ co należy sprawdzić rurki od klimy są ciepłe
 
Gdyby była nieszczelność to by się wcale nie załączala sprężarka bo no3 było by ciśnienia

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Wymień wiatrak i będzie działać

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Wejdź w klimatronika i zobacz czy nie ma błędów na kanale 1.

Masz wyświetlacz temperatury na fisie? Daje prawidłowe wskazania?

Z klimatronika zobacz temperatury z czujnika przy chłodnicy i z kanału świeżego powietrza. 

35 minut temu, thomas510 napisał:

Wiatrak czasem trzeba włączyć za pomocą młotka ale i tak leci ciepłe powietrze do auta

A jak podczas jazdy? Działa czy też ciepłe leci?

 

Opublikowano

Kanał 1  0 błedów

Mam licznik bez fisa

Podczas jazdy też leci ciepłe powietrze nawet chyba cieplejsze niż jest na zewnątrz auta

o które dokładnie kanały chodzi tych czujników

Opublikowano

Jeszcze raz czytam, jak włączysz klimę to śnieżynka nie gaśnie, a klima nie chłodzi?

 

Opublikowano (edytowane)

Jak włącze klime na śnieżynkę mogę mormalnie z panelu klimatronika włączyć i wyłączyć  Jak włącze ją to sama się nie wyłąćzy ale powietrze leci ciepłe z nawiewu mam klimatronik nastawiony na lo plus włączona śnieżynka

Edytowane przez thomas510
Opublikowano
48 minut temu, thomas510 napisał:

Jak włącze klime na śnieżynkę mogę mormalnie z panelu klimatronika włączyć i wyłączyć  Jak włącze ją to sama się nie wyłąćzy ale powietrze leci ciepłe z nawiewu mam klimatronik nastawiony na lo plus włączona śnieżynka

Tylko tyle mogę pomóc: problem nie leży po stronie wentylatora i czujników temperatury. 

1 godzinę temu, thomas510 napisał:

rurki od klimy są ciepłe

jeżeli są ciepłe to prawdopodobnie padła sprężarka. 

Może ktoś mądrzejszy jeszcze coś podsunie. 

Opublikowano

Jakby padła całkiem to nie powinna sie zablokowac?

Opublikowano

Najpierw sypie opiłkami a to znaczy że powoli się zaciera.
W skrajnych przypadkach staje na amen.
Zwykle jest tak że jak sypie opiłkami to sama na cylinderkach się przyciera i coraz słabiej spręża czynnik i zapycha osuszacz oraz dyszę rozprężną.
Czytając temat sądzę że walczysz z klimą tak jak niegdyš ja.
Jedź do nabijacza na odciągnięcie czynnik, wymień dyszę rozprężną (ma być takiego samego koloru [kolor oznacza wielkość/średnicę kapilary])
Pewnie masz sprężarkę Zexel a w niej przycina się lub zużywa zawór ciśnienia który należy albo odblokować a najlepiej kupić nowy + nowe uszczelki - na forum jest temat jak rozebrać taka sprężarkę oraz podany sklep gdzie kupisz te części.
Zawory w tych sprężarkach najczęściej przycinają się w pozycji minimalnego lub maksymalnego ciśnienia.
Jak się uporasz ze sprężarką to przed nabiciem lub niech nabijacz wymieni osuszacz - tutaj trzeba uważać bo często króćce się zapiekają i łatwo o ukręcenie... wtedy trzeba taki wąż wymienić lub zakuć na nowo.
Jeśli będziesz rozkręcał całą sprężarkę (musisz kupić nowy olej) nie zapomnij zlać oleju do naczynia z miarka i po złożeniu taką samą ilością zalać sprężarkę.
To chyba tyle, jeśli to nie pomoże to płukanie układu, wymiana dyszy, osuszacza i sprężarki.

Wysłane z OP3T

Opublikowano

Te przewody ciężko jest wykręcić bez uszkodzeń jeśli od nowości nke były ruszane. Po rozszczelnieniu układu na więcej jak 48 godzin trzeba wymienić osuszacz na nowy

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Osuszacz najlepiej montować tuż przed nabiciem, bardzo szybko chłodnie wilgoć oraz ma ograniczoną absorbcję wody - kilka/kilkanaście gram (chemicznie wiąże wodę)
Jak od nowości nie był wymieniany to jest bardzo duże prawdopodobieństwo ukręcenia gwintu, jest tam połączenie stal-aluminium... aluminium szybko i z łatwością się utlenia i przy odkręcaniu niby wszystko dobrze idzie a jak już odkręcisz to może się okazać że gwint już jest zmielony tak że nie ma już czego kalibrować :/

Wysłane z OP3T

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...