Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klimatyzacja słabo chłodzi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam a4 b6 1.8t klima coś słabo chłodzi miałem wczoraj a4 b5 i tam było dosłownie zimno. Klima się załącza i działa tlyko mam wrażenie że strasznie słabo w dzień co jest gorąco ustawiam 19 stopni Auto to wiatraki wieja prawie na maks i nie może schłodzić żeby było ciszej. To norma w b6 ? Dodam że zaczyna z niej śmierdzieć grzybem.

Opublikowano

Może już mało czynnika jest. Pasuje zrobić podstawowy serwis klimy.

Opublikowano

Jedź do klimiarza niech sprawdzi co tam z czynnikiem czy nie brakuje itp. Tylko nie jedź do wulkanizatora A klimiarza :) A jak chcesz sam coś wcześniej obgadać zanim pojedziesz na serwis klimy to kafelek w rękę i patrzysz bloki pomiarowe...

Opublikowano (edytowane)

Panowie mam problem z klima i taki blad

01232 - a/c compressor regulator valve (n280) 29-00 short to ground

kompresor sie nie wlacza zawor wymieniony ale nie sprawdzilem czy jest prad na kostce czy to zwiazane z pradem czy kompresor umarl??

Edytowane przez Szymon Włodarczak
Opublikowano

Jest zwarcie do masy. Najpewniej przewody poprzecierane masz idące do kompresora. Lub uwalony zawór n280 ten w kompresorze. 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 6.05.2018 o 17:53, MaTeo85 napisał:

Jedź do klimiarza niech sprawdzi co tam z czynnikiem czy nie brakuje itp. Tylko nie jedź do wulkanizatora A klimiarza :) A jak chcesz sam coś wcześniej obgadać zanim pojedziesz na serwis klimy to kafelek w rękę i patrzysz bloki pomiarowe...

Kolego a czujnik ciśnienia ? Jak kupiłem auto klima wgl nie działała błąd pokazywał czujnik ciśnienia nie robiłem zupełnie nic klima ożyła  pojechałęm dobić gaz ale było go sporo mało co brakowało. Może być przez ten czujnik  ze pokazuje inne wartości niż są ? Pod komputerem nie ma żadnych błędów. A co z osuszaczem może być tego wina ?Albo ten sterownik klimatronik tak dziwnie działa

Edytowane przez fenri95
Opublikowano

Koledzy byłem podpiąć pod automat było 380g gazu dobite na 500 i tak jest tak samo.. Gdzie mogę szukać jeszcze rozwiązania ? Kompresor jakoś sprawdzi czy nie wydala bez wyciągania ? Osusacz ?

Opublikowano

Vagiem możesz sprawdzić jakie ciśnieni daje sprężarka.

Opublikowano

podłacz kabel i zrób screeny z blokami pomiarowymi i wklej Tu lub na pw. 

Warunki przy których robisz screeny:

na początek sprawdź błędy w klimatroniku i silniku jeśli są jakieś zapisz i wklej, następnie skasuj błędy i zrób jak niżej napisałem.

1. - Auto na postoju najlepiej po nocy lub po kilku godzinach nieużywania, kluczyk na zapłonie. Zapisujesz grupy 001, 002, 009, 010 i 011

2. Auto na postoju, silnik odpalony, klimatyzacja ustawiona na LO nawiew przez kratki, dmuchawa na maxa. Screeny robisz po kilku minutach aż się temperatury ustabilizują. Zapisujesz grupy 001, 002, 009, 010, 011, 014, 016, 026 i 027.

trochę tego jest ale zrób raz a dobrze a może coś uda się podpowiedzieć co jest nie tak.

Opublikowano

Kurde tyle co wróciłęm spod kompa nie było żadnych błedów klapki prawidłowo działają sprężarka na wolnych obrotach 9 barów czynnika jest 500g. Na full LO temp jaka osiągnął to 18 stopni. Rurka z tego co wiem 1 ta grubsza powinna byc lodowata a ta cienka co idzie do kabiny bardziej ciepła a maja prawie jednakową temp. Myślisz ze to zawór rozprężny ?

Opublikowano

Nie wiem co myślę z fusów nie wywróżę. Będą bloki pomiarowe będzie można myśleć nad rozwiązaniem.

Opublikowano

Dławik rónież był praktycznie czyściutki. Zostaje osuszacz?  Skoro dławik nie miał syfu to on filtruje zanim dojdzie do zaworu rozprężnego prawda ?

Opublikowano

Kolego jak już pisałem z fusów nie da się wywróżyć. W układach klimatyzacji jest bardzo dużo czynników wpływających na jej działanie szczególnie w naszych A4.

Podpięcie do komputera i odczytanie wartości z bloków pomiarowych to niezbędne minimum. Raczej nikt z nas w warunkach domowych nie ma możliwości podpiąć dodatkowo manometrow i odczytywać ciśnienień po stronie zimnej i gorącej czy jak kto woli po stronie niskiego i wysokiego ciśnienia.

My w warunkach domowych możemy pośrednio poprzez odczyt ciśnienia, prądu występowania zaworu sterującego i temperatur mniej więcej określić co może się dziać w układzie. Ale nie są to niestety 100 procentowe pewniaki. Chcesz pewniaki odstaw auto do serwisu który zajmuje się klimatyzacją od A do Z, a nie tylko "nabija" czynnik maszyną. Zapłać odpowiednie pieniądze i ciesz się klimatyzacją w innym wypadku jeśli chcesz cokolwiek zrobić sam to musisz mieć kabel. Do B6 takie cudo kupisz już za ok. 30zl do B7 jakieś 200-300zl.

Opublikowano

Wiem kolego że taki kabel kupie za 30zł zanim przyjdzie z allegro to troche potrwa  sprężarka ile barów powinna dawać ? Na wolnych miałem 9 jak dodałem  mocno gazu to 13 wędrowałem po tych blokach pomiarowych u znajomego 2 dni temu tylko nie robiłem screen a teraz wyjechał do DE.. W tej chwili  zmieniłem dławik i przeczyściłem zawór rozprężny w pon nabicie gazu. Wiem że bez kabla ani rusz w naszych b6..

Opublikowano (edytowane)

Zmieniłeś dławik wywalając gaz z układu w powietrze? Gratuluję pomysłu... Po za tym jaki zawór rozpreżny wyczyściłeś? U nas w B6 jest tylko dławik inaczej zwany dyszą rozprężną. Dodatkowo jazda bez czynnika w układzie prowadzi do zatarcia kompresora.

W podpiętych tematach w dziale o klimatyzacji jest diagnostyka i opis układu klimatyzacji jak i wszystkich bloków pomiarowych. Jak już tak bardzo chcesz zrobić coś sam i zaoszczędzić parę pln to chociaż poczytaj jak Klima jest zbudowana i jak to działa bo niestety widać że niewiele wiesz na ten temat.

Edytowane przez MaTeo85
Opublikowano (edytowane)

.

Edytowane przez fenri95
Opublikowano (edytowane)

 

W dniu 12.05.2018 o 19:56, MaTeo85 napisał:

Zmieniłeś dławik wywalając gaz z układu w powietrze? Gratuluję pomysłu... Po za tym jaki zawór rozpreżny wyczyściłeś? U nas w B6 jest tylko dławik inaczej zwany dyszą rozprężną. Dodatkowo jazda bez czynnika w układzie prowadzi do zatarcia kompresora.

W podpiętych tematach w dziale o klimatyzacji jest diagnostyka i opis układu klimatyzacji jak i wszystkich bloków pomiarowych. Jak już tak bardzo chcesz zrobić coś sam i zaoszczędzić parę pln to chociaż poczytaj jak Klima jest zbudowana i jak to działa bo niestety widać że niewiele wiesz na ten temat.

Kolego czynnik został odessany do maszyny znajomy ma maszynę ale on głownie mechanika czynnik tylko dobija i tyle. Dławik miałem żółty albo to biały tak zmienił kolor ze starości i taki sam zakupiłem. Czytając forum polecasz czerwony jeszcze nie mam czynnika więc mogę w każdej chwili go zmienić na inny czy zostawić ( na forum piszą ze 2001 rok auta własnię taki jest dławik w 2002 dopiero czerwony wiec pewnie zostaje)  Autem nie jeżdżę bez czynnika zrobiło 3km maks .Jak podpinaliśmy pod komputer na szybko..to temp nawiewu była różna strona pasażera chyba 20 stopni a kierowcy pokazywało jakąś głupotę 34 stopnie. Rozebrałem schowek pasażera żeby się dostać do parownika ale jest czysty. Robiliśmy adaptacje klapek też reagują odpowiednio na temp.Sprężarka miała 9 barów jak dodałem gazu to tak skoczyło do 14

Takie ciśnienia na maszynie :

34il9ol.jpg

Edytowane przez fenri95
Opublikowano

Wstawiam dla potomnych.

Dzisiaj zrobiłem mały wykres jak zmieniają się podstawowe dane w czasie podczas schładzania wnętrza naszych samochodów.

Na wykresie widać zależności pomiędzy poszczególnymi parametrami. Widać że zaraz po uruchomieniu silnika i ustawieniu sterownika na LO oraz max nawiew, próbuje on jak najszybciej schłodzić wnętrze. Dzieje się to poprzez mocne wysterowanie zaworu N280 (prąd około 0,6 [A] co odpowiada około 60% wysterowania zaworu). Początkowa temperatura parownika wynosiła 25 stopni, wraz z upływem czasu temperatura spada aż do osiągnięcia ok 1,5 - 2 stopni powyżej zera (w tym przypadku trwało to ok 90 sekund). Wraz ze spadkiem temperatury na parowniku sterownik zmniejsza prąd wysterowania zaworu N280 przez co wydajność sprężarki maleje po to aby utrzymać temperaturę parownika na poziomie ok 2 stopni. Te dwa stopnie zabezpieczają parownik przed zamarzaniem i spadkiem wydajności (przytkane kanały nie pozwalają przedostać się powietrzu, a dodatkowo mogą powodować wolniejsze odparowanie czynnika co może doprowadzić do uderzeń hydraulicznych w sprężarce (dzieje się tak w momencie kiedy czynnik nie zdąży w całości zmienić stanu skupienia z ciekłego na gazowy). Jak widać ciśnienie czynnika zaraz po włączeniu silnika dosyć znacząco rośnie z 6 bar aż do 15 bar po czym zaczyna spadać i stabilizuje się w okolicach 9 - 10 bar. Oczywiście będzie ono zależne w dużym stopniu od temperatury zewnętrznej i nie zawsze będzie takie niskie. Ale pokazuje to że sterownik nie dąży do uzyskania maksymalnego ciśnienia czynnika, a bardziej sugeruje się temperaturą parownika. 

 

Temperatura na kratkach jak widać po wykresie w prawidłowo działającym układzie spada do ok 6 - 7 stopni oczywiście będzie także zależna od tego jaką mamy temperaturę zasysanego powietrza i prędkości obrotowej dmuchawy. Istotne jest aby temperatura z prawej i lewej kratki były zbliżone i podążały za sobą jak na wykresie (widać na nim chwilowy skok temperatury, spowodowane było to chwilową zmianą ustawień klimatronika)

 

Mam nadzieję że przyda się wam taki wykres do tego żeby móc porównywać poszczególne parametry mierzone w blokach pomiarowych.

 

klima log1.jpg

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Winowajcą okazał się kompresor po zmianie działa ok tylko jest mały problem boczne kratki nawiewu schładzają do 6 stopni a środkowe to tak około 9 na  fronty sa osobne klapki ?  Czym to może być spowodowane klapki kalibrowane po tym wszystkim

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...