Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Black panther 1.9 TDI BKE by Darek


lewiatan1989

Rekomendowane odpowiedzi

13 godzin temu, lewiatan1989 napisał:

 

Moduł firmy proeltec. 

Włącznik działa jak powinien. Moduł sterowany jest poprzez podanie masy z włącznika. Ustawienie włącznika na 0 wyłącza clh. 

 

Pozdrawiam,

Darek

Czyli masz zapewne ten sam moduł co ja ? Powiedz mi jakie światła podlaczyles pod ten moduł? Udało Ci się podłączyć również tylne pozycyjne i tablice? U mnie zapalają się halogeny razem z przednimi pozycyjnymi. Tyłu nie udało mi się podłączyć 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, rafiki5 napisał:

Czyli masz zapewne ten sam moduł co ja ? Powiedz mi jakie światła podlaczyles pod ten moduł? Udało Ci się podłączyć również tylne pozycyjne i tablice? U mnie zapalają się halogeny razem z przednimi pozycyjnymi. Tyłu nie udało mi się podłączyć 

Ja podłączyłem tylko halogeny. Moduł obsługuje obciążenie 2x65W a z tego co pamiętam same halogeny mają 2x55W.

A co do kwestii podłączenia. Ja podłączyłem się do kostki włącznika świateł. Sprawdzałem miernikiem na którym kablu w kostce pojawi się 12v po włączeniu przeciwmgielnych przednich.

Nie da rady tak samo podłączyć się pod pozycyjne? Sprawdzić gdzie pojawia się 12v po włączeniu na włączniku świąteł pozycyjnych? Wtedy powinien palić się przód i tył. Ale to tylko taka moja wolna dygresja. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dziś nadszedł dzień odhaczenia kolejnego (co prawda małego) punktu planu :)

Udało się dziś zrobić iluminację 0 i 1 we włączniku CLH :) - za pierwszym razem włącznik działał ale bez iluminacji, okazało się, że nie podłączyłem jednego pinu - teraz chodzi jak należy. 

IMG_20180911_192045_HHT.jpg

 

No i punk wieczoru - czyli wymiana mojego już raz malowanego wizytownika - który jakiś czas temu sam się otworzył i nie chciał już się zamknąć oraz kubka na lepsze z ori podświetleniem  :banan:
Przy okazji założyłem lepszy przycisk ESP i awaryjnych :banan:
No i wymieniłem jeszcze listwę tunelu znad kubka i wizytownika bo moja od kupna auta miała zaciek i ubytek w farbie. 

 

Było tak: 

IMG_20180903_094030.jpg

 

IMG_20180903_094036.jpg

 


Jest tak:

 IMG_20180911_182801.jpgIMG_20180911_220510_HHT.jpg

IMG_20180911_220443_HHT.jpg

 

Edytowane przez lewiatan1989
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z cyklu Audi opory przed wirusowaniem...

1. podejście do wirusa - trzeba było pozbyć się wycieków  ...  wycieki ogarnięte wymianą wszystkich możliwych uszczelek i uszczelniaczy (bez jednego uszczelniacza) 

2. podejście do wirusa - okazało się że brakuje koni to dość sporo ... w efekcie zrobiona pełna regeneracja 4 pompek i konie wróciły 

3. podejście do wirusa - sprzędło zaczęło się ślizgać ... masakra ... a więc przyszła pora na kolejny większy serwis 20.09.2018 przy stanie licznika 284 831 km :

- Zestaw kompletny sprzęgła - Sachs 

- Koło zamachowe dwumasowe - Sachs

- łapa wyciskowa + czop kulisty - ORI 

- tuleja prowadząca - ORI

- Uszczelniacz wału korbowego od strony skrzyni biegów - Elring 

- Olej do skrzyni przekładniowy Motul Gear 75w80 2,2l 

Jak teraz się nie da to już nie wiem ... właściwie to teraz już chyba nie ma co  :P 

Ale przynajmniej wszystko zrobione na cacy no i pieniędzy nie wydawałem na głupoty  :) 


Pozdrawiam, 

Darek 

 

Edytowane przez lewiatan1989
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grubo ale auto przynajmniej porobione jak należy i to się chwali ;) 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.09.2018 o 10:29, lewiatan1989 napisał:

No i minęło kolejne 10k km ;) Motul wlany, filtry zmienione :)

Ponadto na kilka dni przed samym urlopem (16.08.2018)  poszły do regeneracji 4 pompki - "szarpło" po kieszeni - jednak z czystym sumieniem - było warto! Podróż do Chorwacji okazała się meeeega przyjemna jak kuce wróciły pod maskę :)

Z ciekawostek na testy po philips'ach racing vision h7 przyszła kolej na testy Bosch'a ultra white 4200 K - święcą dobrze, uznam nawet,  że lepiej od philipsów. 

No i wpadł kolejny modzik - CLH z ori włącznikiem :banan:

 

 

IMG_20180901_142149_HDR.jpg

Świetny mod. ;) Planuję sklonować go do siebie. Rozumiem, że wcześniej miałeś włącznik bez clh. Jak wygląda kwestia pinów do nowego włącznika? Kupiłeś razem z kawałkiem wiązki oraz wtyczki czy oryginalna wiązka ma wszystkie kable lub może rozwiązałeś to na inny sposób?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.

Edytowane przez qruku
Nie było pytania, wszystko było napisane wyżej :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Krzysztof.95 napisał:

Świetny mod. ;) Planuję sklonować go do siebie. Rozumiem, że wcześniej miałeś włącznik bez clh. Jak wygląda kwestia pinów do nowego włącznika? Kupiłeś razem z kawałkiem wiązki oraz wtyczki czy oryginalna wiązka ma wszystkie kable lub może rozwiązałeś to na inny sposób?

 

15 godzin temu, qruku napisał:

Też jestem ciekaw bo widzę że nie masz czujnika światła ?‍♂️ wrzuciles ten nie ori czujnik? 

 

Więc tak - moduł mam firmy proeltec z czujnikiem światła. 
wszystkie niezbędne kable są w skrzynce bezpieczników + włącznik świateł + moduł CE

W bezpiecznikach znalazłem stałe 12v i dołączyłem się kablem z dodatkowym bezpiecznikiem. 12V po zapłonie dałem z jednego z bezpieczników - nie pamiętam który musiał bym zerknąć ale zastosowałem rozgałęziacz z bezpiecznikami. Sygnał aktywujący z kierunków przy MCE (dlatego też potrzebny był włącznik aby dezaktywować CLH w momencie gdy w nocy trzeba było samochód zostawić na awaryjnych). Masa podłączona pod ori włącznik - kostka od włącznika bez clh z samą regulacją pasuje - trzeba tylko dołożyć 2 piny - jeden z masą (włącznik steruje właczenie/wyłaczenie clh poprzez podanie masy), drugi jest do iluminacji trzeba zrobić bypas z pinem od iluminacji regulacji świateł). Aby sprawdzić który pin jest masowy wystarczy sprawdzić pomiędzy którymi pinami występuje przejście po włączeniu clh na 1 i ginie po wyłączeniu na 0. Pod halogen podłączyłem się za włącznikiem świateł trzeba sprawdzić na którym kablu idzie prąd po włączeniu halogenów na włączniku - cała instalacja max 40 min :)

W razie pytań pytajcie - postaram się pomóc :) 

Pozdrawiam, 
Darek 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.09.2018 o 10:34, lewiatan1989 napisał:

1. podejście do wirusa - trzeba było pozbyć się wycieków  ...  wycieki ogarnięte wymianą wszystkich możliwych uszczelek i uszczelniaczy (bez jednego uszczelniacza)  

2. podejście do wirusa - okazało się że brakuje koni to dość sporo ... w efekcie zrobiona pełna regeneracja 4 pompek i konie wróciły 

3. podejście do wirusa - sprzędło zaczęło się ślizgać ... masakra ... a więc przyszła pora na kolejny większy serwis 20.09.2018 przy stanie licznika 284 831 km :

No cóż :D Dobry ten tuner, bo tu na widziałem takich magików, co do serii sporo brakowało a oni i tak chipsy robili ?

Miejmy nadzieje ze po takim dużym serwisie będzie ładny wynik i przyjemność z jazdy :)

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, golden87 napisał:

No cóż :D Dobry ten tuner, bo tu na widziałem takich magików, co do serii sporo brakowało a oni i tak chipsy robili ?

Miejmy nadzieje ze po takim dużym serwisie będzie ładny wynik i przyjemność z jazdy :)

 

Panie (jeżeli jakieś są) i Panowie - udało się :)

Launia po wirusie :)

 

A tu wykresiki: 

z przed regeneracji pompek i przed wszystkimi naprawami: 

B7 115 04.07.2018.jpg

 

 

no i po regeneracji i po wirusie :)golden87 - dzięki za pomoc !!! 

 

Po wirusie.jpg

Edytowane przez lewiatan1989
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No rzeczywiście padlina wcześniej była.

Teraz elegancko te kreski wyglądają :ok2:

Przypuszczam że jest przepaść jeżeli chodzi o odczucia z jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, qruku napisał:

No rzeczywiście padlina wcześniej była.

Teraz elegancko te kreski wyglądają :ok2:

Przypuszczam że jest przepaść jeżeli chodzi o odczucia z jazdy.

Przepaść to mało powiedziane :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo zeszło na mocy przy słabych pompkach... teraz odrazu lepiej ;) pojeździsz trochę i znowu zacznie brakować bo się przyzwyczaisz ?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.09.2018 o 14:16, lewiatan1989 napisał:

 

 

Więc tak - moduł mam firmy proeltec z czujnikiem światła. 
wszystkie niezbędne kable są w skrzynce bezpieczników + włącznik świateł + moduł CE

W bezpiecznikach znalazłem stałe 12v i dołączyłem się kablem z dodatkowym bezpiecznikiem. 12V po zapłonie dałem z jednego z bezpieczników - nie pamiętam który musiał bym zerknąć ale zastosowałem rozgałęziacz z bezpiecznikami. Sygnał aktywujący z kierunków przy MCE (dlatego też potrzebny był włącznik aby dezaktywować CLH w momencie gdy w nocy trzeba było samochód zostawić na awaryjnych). Masa podłączona pod ori włącznik - kostka od włącznika bez clh z samą regulacją pasuje - trzeba tylko dołożyć 2 piny - jeden z masą (włącznik steruje właczenie/wyłaczenie clh poprzez podanie masy), drugi jest do iluminacji trzeba zrobić bypas z pinem od iluminacji regulacji świateł). Aby sprawdzić który pin jest masowy wystarczy sprawdzić pomiędzy którymi pinami występuje przejście po włączeniu clh na 1 i ginie po wyłączeniu na 0. Pod halogen podłączyłem się za włącznikiem świateł trzeba sprawdzić na którym kablu idzie prąd po włączeniu halogenów na włączniku - cała instalacja max 40 min :)

W razie pytań pytajcie - postaram się pomóc :) 

Pozdrawiam, 
Darek 

 

Czyli moduł wykorzystujesz tylko do CH/LH?

A światła z DRL na xenon przełączasz sam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, komoornik napisał:

Czyli moduł wykorzystujesz tylko do CH/LH?

A światła z DRL na xenon przełączasz sam?

Niestety nie mam u siebie ani DRL ani Xenon ;)

Mam podłączone tylko CLH :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś wpadł kolejny mało znaczący a jak ułatwiający funkcjonowanie modzik  (szczególnie w mroźne poranki) - grzanie lusterek bocznych :D

 

Pozdrawiam, 

Darek 

 

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.05.2018 o 15:24, lewiatan1989 napisał:

pewnie jeszcze coś dojdzie z racji tego, że odnośnie samochodu mam milion pomysłów na minutę :D:D - narzeczona mówi, że powinienem się leczyć na samochód :D

Cześć Darku?

Fajny sedanik, teraz jeszcze tyle koni to napewno fajnie już idzie.

A propos tego co zacytowałem.. to żonka u mnie mówi to samo?

Bezawaryjnej jazdy życze i modów pełno:hi:

Pozdrawiam

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to koledzy przyszły walentynki to i laluni coś trzeba było zafundować :) 

Wczoraj (13.02.2019 przy przebiegu  295 217 km) zrobione wodorowanie silnika - powiem wam, że pomimo iż ganiam lalunię autostradami i tankuję tylko bp ultimate to jest różnica przed i po :banan: Lepiej się zbiera z dołu i jakby bardziej czuła na pedał gazu :banan:

Wczoraj także wpadły ledy do wnętrza i do rejestracji :) Póki co zdjęcia wnętrza - tyłu dodam jak zrobię ;) 

 

IMG_20190213_190816.jpg

IMG_20190213_190957.jpg

 

Kiedy doszedłem do ładu z rezystorami ich opornością i przede wszystkim temperaturą mogę pokazać zdjęcia tyłu: 

 

IMG_20190214_180937.jpg

Edytowane przez lewiatan1989
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, lewiatan1989 napisał:

Wszyscy mają mgiełki - mam i ja :banan: 

 

 

IMG_20190301_134322.jpg

Mod jak najbardziej na + ?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...