Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi BPW - brak mocy, duże spalanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. 

Potrzebuję waszej fachowej pomocy, bo krew mnie już zalewa... 

Przejdźmy do sedna, więc brakuje mu mocy - zwłaszcza na 1-2 biegu.... Turbo dostaje kopa od około 2600 obrotów i jakoś wtedy jedzie (ale nie na 140 kucy) + dużo za duże spalanie - normalna jazda trasa a komputer mi pokazuje ponad 9l ?

Regenerację turbo całkowitą zrobiłem, nowy wąż turbo bo stary zaczął się rozwarstwiac, oringi na pompowtryskach wymienione, rozrząd wymieniony, pompa oleju ogarnięta + dużo innych rzeczy. 

Posiadam dpf. Mam Vcds'a. 

Proszę o pomoc ?????

 

 

 

Opublikowano

Zrób loga 011, na czwartym biegu z gazem w podłodze od 1500 do 4000 obr/min.

Od kiedy masz problem z późnym wstaniem turbiny i czy to postępuje powoli , czy stało się nagle  ?

Co było przyczyną regeneracji starej turbiny ( jakie miała uszkodzenie ) ?

Opublikowano (edytowane)

Zakładasz nowy temat zamiast kontynuować stary :naughty::

 

Trzeba się domyślać o co biega ....:P

W tym starym nie narzekałeś na późne wstawanie turbiny, czyżbyś był kolejnym przykładem nieudolnej regeneracji dobrej turbiny ??? :glupek2:

Masz może loga 011 z przed regeneracji ?

Jeżeli tak to zamieść obydwa ....:hi:

Co do spalania to ile km zrobiłeś po tych naprawach , jest to fatyczne zużycie liczone z przebiegu i spalonego paliwa ?  

 

Nooo, chyba nie,  z FIS-a ...:cool1:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Jutro zrobię logi.

Problem mam od jakiegoś czasu i stało się to raczej nagle... Może jak mi  mechanik wymieniał oringi na pompowtryskach, bo miałem problemy z odpalaniem to zwróciłem uwagę na większe spalanie... Ale na moc nie, bo były wtedy straszne mrozy, pełno śniegu.

Raz chodzi lepiej, raz gorzej - ale wydaje mi się tylko, że to moje takie wrażenie. 

Turbina była regenerowana, bo mechanik stwierdził, że ma luzy na wirniku... Pan który to robił wymienił również zmienną geometrie, bo stara miała coś z kątami. Wyszło to przypadkiem, przy wymianie rozrządu, ogarnięciu pompy - imbusa. Oddałem samochód też, bo miałem pisk w przedziale obrotów 2-3 tysiące... I niby nieszczelność była na łączeniu (na fotce) 

Wczoraj wyjąłem na chwilę filtr powietrza i bez niego byłem się przejechać, ale to samo było. Myślałem, że może filtr trzeba wymienić, ale czysty w sumie był...

Coś jeszcze sprawdzić czy póki co logi z tej grupy i wtedy będziemy działać dalej? 

Screenshot_20180603-214458.png

Opublikowano (edytowane)

Bo wtedy myślałem, że to przez ten świst, gdzieś ucieka powietrze i nie ma mocy... ? Nie mam przed regeneracją loga. 

Teraz też mam wrażenie, że coś słychać przy 1800-2600 ale już nie taki świst... Dźwięku tego nie uchwycę niestety... Może turbo tak chodzi teraz. Na jałowym tego nie słychać. 

 

Z FISa to mi całkiem większe wychodzi do takiego z tankowania... Trochę już pojeździłem. Dzisiaj przykład: 105 km z czego 90 km trasa i wyszło coś 9l. 

Gdzie na początku jak go kupiłem z 7 miesięcy temu było to w granicach 6,3 - 6,7 litra. I wtedy też nie było problemu z mocą. 

Ile w ogóle on powinien palić? Bo jak widzę, że ludzie piszą 4,5l do 5l w trasie i 6,5 po mieście to bajki niezłe... 

Tak w ogóle to forum na Tapatalku przestało śmigać już jakiś czas temu, why? ??

Edytowane przez Salas_
Opublikowano

Jak  konie wyzdychały po wymianie uszczelniaczy to może Pan Mechanik wyczyścił końcówki  wtryskowe pompek szczotką drucianą na wiertarce ?

Większość turbin ma małe luzy promieniowe wirnika , co wcale nie jest od razu wskazaniem do wymiany turbiny a tym bardziej jej regeneracji ...

Dużo było robione , przez co jest masa niewiadomych .....

Jak się nie jest pewnym przyczyny niedomagania motorówki to lepiej robić naprawy jak najmniejszymi etapami i obserwować efekty.

Jak pojechałeś kompleksowo i efektu nie ma , to nie wiadomo czy część z tych napraw była w ogóle potrzebna,  a teraz można tylko zgadywać przyczynę :whistling:

Opublikowano

Daj też screeny z grup pomoiarowych DPF-a na rozgrzanym silniku, po pięciominutowej pracy na biegu jałowym ( grupy 068, 073 i 075 ) :hi:

Opublikowano
15 godzin temu, piotrsob1 napisał:

Daj też screeny z grup pomoiarowych DPF-a na rozgrzanym silniku, po pięciominutowej pracy na biegu jałowym ( grupy 068, 073 i 075 ) :hi:

Bardzo proszę grupy z DPFa... Dziwne, że jest zapelniony 22,5 % skoro wczoraj była trasa 100 km... 

Później dodam z 011.

 

Co myślisz o tym dpfie? Dpf takie problemy może robić w ogóle? 

20180604_132450.png

Opublikowano

Od ostatniego wypalania minęło prawie sześć godzin (dokładnie 336 minut pracy motorówki ).

Przejechałeś w tym czasie raptem 180 km ( średnia ok. 30 km/h ):P

Nie panikuj, sprawdzaj jak najczęściej kiedy i do jakiej wartości zawartości sadzy się cegła wypali  ( złap z grubsza też przebieg po jakim to nastąpi ).

Dopiero mając te dane będzie można . coś powiedzieć o jego pracy .

Jedno co widać to wysoki poziom popiołu nagromadzonego w cegiełce ( 82 g), teoretycznie powyżej 65 g powinno się DPF-a wymienić.

Ale znam VW Transportera w którym ta wartość wynosi 95 gramów i DPF działa dobrze , wypala się średnio co 240 km :hi:

Opublikowano (edytowane)

Jutro jadę - coś koło 140 km w jedną stronę. Może jakies wskazówki?  (styl jazdy itp) Z 4 dni temu było 81g popiołu jeszcze. Ogólnie 81 g utrzymywalo się dłuższy czas. 

 

Edytowane przez Salas_
Opublikowano (edytowane)

Bardzo duże masz spalanie ja w trasie ( 377 km ) średnie spalanie 6,5 , 6,7. Jak ktoś pisze, że ma 5 to chyba piłuje samochód na 5 biegu jadąc 80km/h i obrotach 1300 też miałem takie spalanie pokazywało mi nawet 3,5 litra, ale tak dieslem się nie jeździ. 

 

Co do mocy sprawdź auto na hamowni. 

Edytowane przez Kimas97
Błąd
Opublikowano (edytowane)

Temat spalania to temat rzeka :decayed:

Moja przy ciężkiej nodze w trasie ( bo dookoła komina jeżdżę innym autem ) pali pomiędzy 8,5 a 10 l/100km, wszystko zależy od tego jak mnie fantazja poniesie :tongue4:

Kiedyś nawet myślałem że jest popsuta , ale zrobiłem spokojną jazdę testową, taką do 100 na godzinę i wynik wyszedł 5,8 l/100 :decayed:

Jadąc z kolei traskę na Mazury za kobietą ( na dwa auta ) wyszło 6,2 :D

Ale jakbym miał tak jeździć A4-ką to już dawno bym ją sprzedał, bo to bez sensu utrzymywać dwa wycieczkowe auta, A2-ka też się na takie  " wycieczki " nadaje :grin: 

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Na spalanie wpływa bardzo dużo czynników takich jak pogoda, wiatr zagęszczenie na drodze. Auto najmniej pali gdy jedzie ze stałą prędkością dłuższy czas, a najwięcej jak jeździmy na zmianę stop/go, stop/go. Mój pali w trasie 6,5 , 6,7 a potrafię go do v max przycisnąć czyli 210 wtedy z gazem w podłodze mam na fisie 14,5 litra 

Opublikowano (edytowane)

Wrzucam zrobione logi grupy 011 od 1500-4200 obrotów, 4 bieg. 

LOG-01-011-xxx-xxx turbo.csv

Edytowane przez Salas_
Opublikowano

To wygląda na problem z turbosprężarką :decayed:

Nie dmucha z dołu tyle co powinna .

Chyba że problem leży w słabym podciśnieniu sterującym gruchą ...

 

Opublikowano
5 godzin temu, piotrsob1 napisał:

To wygląda na problem z turbosprężarką :decayed:

Nie dmucha z dołu tyle co powinna .

Chyba że problem leży w słabym podciśnieniu sterującym gruchą ...

 

Jak to sprawdzić? Właśnie jadę i mi się kontrolka świec zaświeciła... Nie mam kompa przy sobie żeby podłączyć... Ale zapewne niedoładowanie, przeładowanie... Spalanie FIS też mi pokazuje przeważnie 9-11l, masakra. 

Opublikowano (edytowane)

Ale masz tryb awaryjny czy nie ?

Przed N75 powinno być ok. 0,75-0,9 Bara na minusie.

Dolot jest szczelny , nic nie syczy , nie dymi na czarno podczas intensywnego przyspieszania ?

Zrób może jeszcze raz loga 011 razem z grupą 003 ( przepływ powietrza ):whistling:

Turbina może się też tak zachowywać jak u Ciebie, jeżeli silnik dostaje za małe dawki paliwa , ale jeżeli piszesz że pali jak smok, to nie jest logiczne stwierdzenie :P

Chyba że fis zawyża i pokazuje spalanie z sufitu :decayed:

Po regeneracji pompek a przed regeneracją turbiny był taki problem jak teraz ?

Żeby w miarę rzetelnie ocenić spalanie to zalej go pod korek , zrób chociaż ze 200-300 km i na tej samej stacji i z tego samego dystrybutora znów zalej pod korek i policz ile wychodzi :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano (edytowane)

Tak, wszedł w tryb awaryjny. Po około 30 km, a zrobiłem ich teraz 140. Zatankowalem do pełna i jak wrócę zatankuje też - wyjdzie mi coś koło 300 km. Wg fisa spalił mi 8 coś litra - zobaczymy jak według tankowania. 

Jak sprawdzić te ciśnienie? 

Dolot według mechanika jest szczelny... Ale podczas obciążenia trochę syczy coś... (może turbo - nie wiem) Wcześniej był pisk, ale po zabiegach ustal. Nie puszcza czarnego dymu. 

Logi zrobię jak wrócę. 

Na pompkach tylko uszczelniacze były wymieniane i gniazda lekko papierem wygładzone. Jak kupiłem B7 to miałem problem z przeładowaniem/niedoładowaniem - była czyszczona geometria i problem zniknął. Na dole wąż turbo teraz również został wymieniony, bo stary zaczął się rozwarstwiac. 

Edytowane przez Salas_
Opublikowano

Jak wróciłem zatankowalem do odbicia i oto wynik:

FIS o tyle okłamuje? Jak zrobić jego korektę? 

Ale turbo czuć, że dołu nie ma, bo ciągnie jak powinno od 2600 obrotów. 

20180605_192116.jpg

Opublikowano

No to się trochę rozjaśnia w temacie ...

Według mnie silnik cierpi na brak paliwa , pomimo że ECU robi wszystko by go dostarczyć :decayed:

Jak przyczyna jawi mi się tylko jedno, szczota na wiertarce i po końcówkach wtryskowych pompek ....:glupek2:

Już było kilka takich przypadków na forum , objawy wypisz wymaluj jak twoje, niby wszystko oki, a mocy brak :hi::decayed:

Łatw gdzieś pompki na podmiankę i napisz czy coś pomogło ...

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...