Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Bialy dym audi a4 b7 2.0 tdi BPW


Marekka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,moja a4 b7 2.0 tdi bpw dymi na bialo czuc olej. Jeden z uzytkownikow w 2016 roku opisal identyczny problem niestety nie dokonczyl jak to sie skonczylo,bylem u 2 mechanikow jeden powiedzial ze pompowtryskiwacz drugi ze turbo dodam ze brak bledow silnik pracuje rowno plynu nie ubywa ma ktos jakis pomysl?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz obszerny temat o dymieniu :

 

Masz tam opisane chyba wszystkie rodzaje dymienia i ich przyczyny a także sposoby jak posprawdzać co jest przyczyną .

Jak nie znajdziesz tam rozwiązania to jeszcze raz opisz , tylko dokładnie , w jakich okolicznościach dymi , na jaki kolor , a najlepiej to wrzuć jakiś filmik jak to wygląda na postoju , czy tam w czasie jazdy :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile tego dymu jest? Ja mialem taki sam problem po wymianie turbo, buchal na biało dość dużo dymu było wstyd było jeździć. Wymiana odmy w 95 %pomogła mechanik myślał że turbo ale po konsultacji z firmą regenerująca turbo podpowiedzieli aby sprawdzić odme. Dlaczego w 95% pomogło ano dlatego że gdy odma była zepsuta dymil cały czas czy zimny czy ciepły silnik teraz od czasu do czasu walnie dymka ale tylko na nie rozgrzamym silniku i zazwyczaj tylko raz dlaczego  tak nie ma pojęcia po osiągnięciu tamp roboczej 90 stopni dymu  nie ma wcale

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za podpowiedzi

Do robert11

Po odpaleniu po minucie zaczyna dymic,podczas jazdy i na swiatlach wstyd wszystko zabielone,sprawdze to i wszystko inne co drugi kolega podpowiedzial,napewno opisze jak uporam sie z problemem

Jeszcze raz dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po niewyspanej nocy sprawdzilem odme i jest ok,odkrecilem waz dolotowy do turbiny jest niewielka ilosc oleju a lopatki maja niewielki luz na boki mysle ze okolo2mm,jest to normalne? Czy na tym etapie mozna stwierdzic ze turbina jest padnieta lub dobra czy nalyzy odkrecic ja od kolektora ssacego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam ze nic nie zostalo wyciete tak jak dpf,zaczyna dymic po minucie jak przejade 200 metro i stoje na swiatlach to juz jest moc wszystko biale,czuc olejem nic nie swista moc jest jaka byla wchodzi normalnie na obroty,gdzie jeszcze mozna szukac przyczyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze zainteresuj sie stanem pompowtrysiwacza... sprawdz sobe najpierw je vcdsem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po co się męczyć z 2.0 i inwestować w niego kupę kasy?, zrobisz jedno to padnie drugie i tak w kółko, nie lepiej zmienić na 1.9, tylko nie na pompowtryskach a na pompie wtryskowej, oznaczenie AFN, najlepszy silnik jaki audi wypuściło, wtedy zostaje się martwić tylko o wymianę klocków

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, rafal8484 napisał:

po co się męczyć z 2.0 i inwestować w niego kupę kasy?, zrobisz jedno to padnie drugie i tak w kółko, nie lepiej zmienić na 1.9, tylko nie na pompowtryskach a na pompie wtryskowej, oznaczenie AFN, najlepszy silnik jaki audi wypuściło, wtedy zostaje się martwić tylko o wymianę klocków

Na złom 1.9 też można trafić ja mam 2.0, z ori Przebiegiem 240tysi i przy silniku jedynie odma i turbo wymienione po chipie jest i chodzi jak nowy więc jak ktoś kupuje auto z silnikiem 2.0 i zakręconym 5 razy licznikiem to co się spodziewać? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, robert11 napisał:

Na złom 1.9 też można trafić ja mam 2.0, z ori Przebiegiem 240tysi i przy silniku jedynie odma i turbo wymienione po chipie jest i chodzi jak nowy więc jak ktoś kupuje auto z silnikiem 2.0 i zakręconym 5 razy licznikiem to co się spodziewać? 

1.9 AFN nie ma drogiego i wadliwego osprzętu, nie ma pompowtrysków, rozrząd do niego kosztuje 200pln, pali co najmniej 1l na 100 mniej, nie jest wybredny na paliwo, bez żadnych modyfikacji mechanicznych można mu zrobić 150KM, jest praktycznie bezawaryjny a nawet jak jakimś cudem się uszkodzi mechanicznie to słupek kosztuje 600pln, to w czym takie 2.0 jest lepsze???

W moim B7 przy przebiegu 260tys podczas jazdy pękł wał

Wcześniej miałem passata b5 , 3 lata temu sprzedałem go szwagrowi z przebiegiem 700tys+, do tej pory jeździ i do silnika nie dokłada nic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ale nie dał tu nikt rozwiązania problemu ;;białego dymu;; przegonilem ostatnio (160/180kmh) moje Audi po autostradzie . Nie dość że Turbo odcieło. Po zgaszeniu wróciło do żywych. Oprócz tego zaczęło dymic  na biało i nie wiem skąd.. płynu nie ubywa.

egr - wyłączony. 

Dpf-off

Chłodniczka zdemontowana. 

Ma ktoś jakiś pomysł..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli biały dym przychodzi mi do głowy płyn chłodniczy w komorze spalania, sprawdź czy nie robi się ciśnienie w układzie chłodzenia, 

sprawdź też jaki zapach mają spaliny, normalny, spalonego oleju czy niedopalonej ropy,

daj znać będziemy myśleć co dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.07.2018 o 10:09, rafal8484 napisał:

po co się męczyć z 2.0 i inwestować w niego kupę kasy?, zrobisz jedno to padnie drugie i tak w kółko, nie lepiej zmienić na 1.9, tylko nie na pompowtryskach a na pompie wtryskowej, oznaczenie AFN, najlepszy silnik jaki audi wypuściło, wtedy zostaje się martwić tylko o wymianę klocków

Do B7 wsadzać AFN'a ? Czy ty się dobrze czujesz? ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak bardzo dobrze, dziękuję,

mam 3 takie b7 z 1.9 AFN i brat jedną zrobił dla żony 2 lata temu, 

przez te 2 lata do silnika nie dołożył nic, a ty ???

mam też allroada z 1.9 na pompie, uważasz że to też kiepski pomysł???

210KM i 430Nm, spalanie poniżej 10l on przy dobrej zabawie i poniżej 8 do 100,

jak by się dało do b8 to też bym wsadził ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie też niestety bpw zaczął nagle kopcić na biało, wcześniej zero objawów, dpf jest sprawny, egr wyczyszczony, płynu nie ubywa. Co dalej sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...