Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 TDI PD] Spadki temperatury i znikający płyn chłodniczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Po 2tys od zrobienia glowicy bo stara była pęknięta, wsadzeniu nowej uszczelki , rozrządu,pompy wody zauważyłem znaczne ubytki płynu chłodniczego jak i również wąchanie się temperatury. Po osiągnieciu 90stopni na zegarze widoczny jest gwałtowny spadek temperatury do około 60-70(czasami i niżej). Potrafi dostać takiego laga nawet przez dlugi czas. Po jakimś czasie powrót do 90 i znów spadek. Zbiornik też był wymieniony na nowy. Wycieków absolutnie brak . Myślicie że to może być termostat? 

Edytowane przez Krychalke
Opublikowano (edytowane)

jak spadki temperatury są znaczne i dzieje się to bardzo szybko, tzn. np. masz 90*C na zegarach, a po krótkim czasie np. 60*C to raczej nie będzie problemu z termostatem, a raczej z czujnikiem temperatury g62/g2 (jest to tak jakby czujnik "dwa w jednym"). Najlepiej było by podpiąć vaga w momencie spadku temperatury na zegarach i odczytać temp. z bloków pomiarowych - jak na vagu temp. będzie dużo wyższa niż wskazują zegary to potwierdzi to moje przepuszczenie, że czujnik jest do wymiany, dokładnie o które bloki chodzi znajdziesz na forum. (trzeba odczytać temp. z czujnika g2 oraz g62)

Edytowane przez Lukasz_mk2
Opublikowano
1 godzinę temu, Lukasz_mk2 napisał:

jak spadki temperatury są znaczne i dzieje się to bardzo szybko, tzn. np. masz 90*C na zegarach, a po krótkim czasie np. 60*C to raczej nie będzie problemu z termostatem, a raczej z czujnikiem temperatury g62/g2 (jest to tak jakby czujnik "dwa w jednym"). Najlepiej było by podpiąć vaga w momencie spadku temperatury na zegarach i odczytać temp. z bloków pomiarowych - jak na vagu temp. będzie dużo wyższa niż wskazują zegary to potwierdzi to moje przepuszczenie, że czujnik jest do wymiany, dokładnie o które bloki chodzi znajdziesz na forum. (trzeba odczytać temp. z czujnika g2 oraz g62)

No dobra to jedna sprawa a znikający płyń? Pod autem suchutko a ostatnio musiałem wlać 0,5l po przejechaniu jakiś 100km. 

Opublikowano

Z tym to Ci raczej nie pomogę, ale jak robiłeś głowice niedawno to może warto jechać z reklamacją i niech się mechanik nad tym zastanowi.

Opublikowano (edytowane)

Według mnie przy takich objawach jak opisujesz może to też być wina zacinającego się termostatu :decayed:

Takie duże skoki temperatury silnika bez problemu powinieneś wyłapać pirometrem optycznym .

Jak się potwierdzą to może dochodzić do miejscowego wrzenia płynu chłodzącego , co z kolei może być przyczyną wywalania płynu przez zawór w korku zbiorniczka wyrównawczego. Wtedy bez dwóch zdań termostat do wymiany .....

Jak już by się problem z termostatem potwierdził to kupuj w ASO albo marki VERNET, innych nie polecam ze względu na wszechobecne podróby i bardzo niską jakość :decayed:

P.S. 

W postawieniu prawidłowej diagnozy pomocna będzie też jazda z podłączonym kompem i porównywanie na bieżąco  temperatur  na wskaźniku z tą którą widzi ECU z G62, ( musisz tylko pamiętać że wskaźnik ma nieliniową charakterystykę i w zakresie 80-100 stopni z G62 na blacie powinno być równe 90 stopni ) :hi:

Edytowane przez piotrsob1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...