Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BLB] Silnik zaczął szarpać przy ruszaniu z pierwszego biegu


KrisooFM

Rekomendowane odpowiedzi

i z tego co słyzałem to nie powinno się tak jezdzić.
a dlaczego ?

też jestem ciekaw. Czekam na uzasadnienie hehehe :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledze chyba chodzi o hamowanie silniekim, żeby nie wyrzucać luzu np przy 80 km/h a zwolnić poprzez puszczenie gazu do minimalnych obrotów i wtedy wyrzucić na luz. Pierwszy raz o tym słyszałem w jakimś programie, gdzie uczyli ekodriving, czyli jazdy ekonomicznej.

Teraz modny jest tzw ekodriving. Pokazywali to na jakimś programie to sie uśmiałem do bólu. Stwierdzili, że nie ma sensu przekraczać 1500 obr/min, znaczy że przy tych obrotach należy wrzucać następny bieg. Powinna być jeszcze uwaga "do osiągnięcia 90 km/h potrzebny pas startowy"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mam uwazac ze to normalny obiaw i ne ma sie czym przejmowac? czy za jakis czas bede musial wymienic polowe silnika :tongue4:

Na pewno nie jest to normalne To, że nie powinno się puszcać na luz z dużej prędkości i hamować hamulcem, to zrozumiałe, ale jak ktoś chce tak jeździć i zużywac klucki i tarcze to jego sprawa, ale auto nie powinno tracić obrotów i wpadać w drgania! Też mam te objawy tyle, że wcześniej nic takiego się nie działo, więc na pewno nie jest to normalne. Może to być objaw uszkodzonego/ych PD... których później może się robić co raz więcej, a może na tym się skończy o pozostaje się tylko cieszyć :> Życzę powodzenia, aby to były Twoje jedyne problemy z BLB...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie dzis odebralem malenstwo z ASO i wszystkie objawy zniknely bez wymiany pompowtryskiwaczy. Generalnie kosztowalo mnie to 5500 pln ale dla radosci z jazdy warto. Wymienilem sprzeglo + jakies kolo dwupasowe czy cos takiego (to ono jest glownym powodem szarpania przy 2100) do tego wyreguloweali poduszke pod silnikiem i dziala teraz slicznie. Zapytacie po co sprzeglo? Bylo wysokie a samego tego kola nie mozna wymienic, robi sie go razem ze sprzeglem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie miałeś dużo łagodniejsze objawy niż większość z nas. Z tego co wiem niektórzy wymieniali poduszki pod silnikiem - nie pomogło na drgania na jałowym, inni koło dwumasowe - też nic.

Najważniejsze, że jesteś zadowolony, ale 5500zł... :shocked: :shocked: :shocked:

PS. Jaki masz przebieg, wymieniałeś już zabierak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie dzis odebralem malenstwo z ASO i wszystkie objawy zniknely bez wymiany pompowtryskiwaczy. Generalnie kosztowalo mnie to 5500 pln ale dla radosci z jazdy warto. Wymienilem sprzeglo + jakies kolo dwupasowe czy cos takiego (to ono jest glownym powodem szarpania przy 2100) do tego wyreguloweali poduszke pod silnikiem i dziala teraz slicznie. Zapytacie po co sprzeglo? Bylo wysokie a samego tego kola nie mozna wymienic, robi sie go razem ze sprzeglem.

2100 zł nowy komplet LUK-a (dwumas, tarcza, docisk, łozysko - wszystko 240 mm do BLB). Fachowa wymiana 350 zł. No to zaszalałeś - dałeś chłopakom 2x + 600 zł napiwku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt 5500 troche duzo :wallbash: ale trzeba dbac o malenstwo i dla tego ASO. Przebieg mam 135 tys.

Pierwsza informacja jaka dotarla do szefa serwisu to byla dziura kolo 2100 i bez zastanowienia powiedzial ze to kolo dwumasowe. Wymienili i teraz nie mam juz tego problemu. :) Wreszcie autko jezdzi tak jak powinno.

A tak na marginesie zabierak to co to i kiedy sie to wymienia??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najważniejsze, że jesteś zadowolony. Odpukać, aby już żadne usterki Cię nie dopadły. Jeśli jeszcze nie przerabiałeś tematu zabieraka pompy oleju to radzę się zapoznać z tematem zanim będzie za późno...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prosze, masz 1 z tematow poswieconych zabierakowi vel imbusikowi jak kto woli :D

http://www.a4-klub.pl/smf/b7_bpw_felerny_imbusik_zabierak_pompy_olejowej-t54160.0.html

Przewaga dzieki technice :polew:

Nie zebym sie smial :) sam wymienilem przy 164 tys byl troszke wytarty, ale wymiana nie zalatwia sprawy do konca chyba, skoro wyciera sie zabierak to i musi sie gniazdo wyrabiac, w ktore wchodzi ?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak, czytaj ten wątek, który jest powyżej - po krótce jest tam opisany problem, a jak masz dużo czasu to również ten:

http://www.a4-klub.pl/smf/b7_blb_propozycja_zbiorowego_zapytania_a_pozniej_pozwu_przeciw_audi-t57849.0.html;msg620907#msg620907

A jak chcesz wiedzieć co się może stać, jak w porę nie wymienisz zabieraka, to poczytaj mój wątek:

http://www.a4-klub.pl/smf/b7_blb_nagly_komunikat_braku_cisnienia_oleju_podczas_jazdy_oil_pressure-t69272.0.html

Generalnie tak jak wspomniał piotreki - zabierak trzeba by wymieniać moim zdaniem przy każdej wymianie rozrządu, powiedziałbym, że co ok 80.000km (poprawcie mnie jak się mylę) i wtedy jest szansa, że gniazdo w które on wchodzi również się nie wyrobi. Przy przebiegu rzędu 130.000-140.000km gniazdo na pewno będzie nosiło ślady wyrobienia, skoro przy 170.000-180.000km zabierak i gniazdo z sześciokąta zmienia się w wałek :wink4: i pompa oleju przestaje być napędzana - mamy komunikat braku ciśnienia oleju i jeśli nie zgasimy od razu silnika- chwilę później pada turbina a zaraz po niej zaciera się silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mam taki objaw w swoim silniku BPW 2.0 140KM

Autko szarpie mi przy ruszaniu z 1wszego biegu. Obroty są ok nie falują czy coś w tym stylu. Silnik pracuje równo. I teraz.

Obroty 900 - 1200 podczas ruszania nic nie szarpie (zazwyczaj tak ruszam spokojnie )

Obroty 1200- 1700 podczas ruszania szarpie

Obroty >1700 nie szarpie

Na wstecznym nie szarpie

Macie jakiś pomysł co to może być ?

pozdrawiam Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej to na pol sprzegle, sam ak czasami mam, a to chyba pierwsze objawy padajacego dwumasu. ale ze spokojem, zrobilem juz z tym jakies 40.000 km :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojej odrazu dwumasu. U mnie w blb dwumas elegancki tarcza prawie jak nowa byla a winowajca byl docisk szarpania i uslizgiwania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy sie po % nie udzielaj sie na forum heh. A mialem na mysli ze winowajca szarpania i uslizgiwania sprzegla byl docisk a nie dwumas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie zabrać głos w sprawie dwumasu.

Mam auto z 2008 r z oznaczeniem CR, przebieg 130 tkm, pół roku temu czasem gdy silnik chodził na wolnych obrotach słyszałem dziwne łomotanie spod maski. Ostatnio wyczuwam na pedale sprzęgła podczas wciskania i wyciskania dziwne chrobotanie i hałas (wcześniej tego nie było).

Na 90 % myślę że to koło dwumasowe.

Teraz pytanka do użytkowników i znawców tematu:

-jaki zestaw lepszy Luk czy Sachs (wymieniałem na Luka w poprzednim aucie i wytrzymał 50tkm)

-gdzie korzystnie kupić taki komplet (czy tylko Allegro)

-niestandardowy napisałeś że zrobiłeś z takim sprzęgłem 40 tkm, za dwa tygodnie muszę jechać do Niemiec 800 km w jedną stronę myślisz że mogę z takim sprzęgłem jechać czy pilnie wymieniać (w czasie jazdy wszystko pracuje normalnie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...