tonawiary Opublikowano 7 Lipca 2018 Opublikowano 7 Lipca 2018 Dzień dobry. Nigdzie nie znalazłem odpowiedzi jeżeli chodzi o mój przypadek. A4 B5 1.9 AJM 2000r. Od pewnego czasu moje turbo późno wstawało i przeładowywało. Postanowiłem wyciągnąć turbo i wyczyścić. Po wyciągnięciu odkręceniu gruszki(gruszka sprawna trzyma podciśnienie i sprężyna ładnie odbija) czuć było zapieczone łopatki (sztanga ruszała się ok 2-3 mm). Turbo zostało wyczyszczone na błysk, poskręcane i włożone do auta. Turbo zostało złożone w poprawny sposób. W intercoolerze było ok 100 ml oleju, wszystko zostało wyczyszczone. EGR został wyciągnięty i wyczyszczony. Planuję jeszcze w najbliższych dniach go zaślepić. Po tych operacjach turbo dalej nie wstawało jak powinno. Tylko, że tym razem błąd na Vagu to niedoładowanie. Jako, że posiadam vaga zrobiłem adaptację turbiny. Gruszka porusza się góra dół ale wydawało mi się, że ma za mały skok. Kupiłem wakuometr i bingo. Podciśnienie na gruszce ok 0,12bar gdzie powinno być ok 0,8(poprawcie mnie jeśli się mylę). I teraz pytanie do was. Czy za niskie podciśnienie oznacza zepsuty zawór N75 czy uszkodzone wężyki podciśnienia(wydają się ok)? Pompa wakum? Co i jak mogę jeszcze sprawdzić aby turbo w końcu ładnie pompowało? Jeśli potrzeba mam logi.
misiek95 Opublikowano 7 Lipca 2018 Opublikowano 7 Lipca 2018 (edytowane) Podciśnienei na gruszce powinno być -0.65 książkowo- na tyle ustawiana jest sztanga. W praktyce jak jest w okolicach -0.55 to jeszcze jest dobrze Przypuszczam, że winny jest n75 lub nieszczelność jakaś- bo przy -0.12 to nie miał byś hamulców. Sprawdź ile jest za vacuum pompą to sie dowiesz. Żadne logi nie są na tą chwile potrzebne. edit. Zdrowa vacuum pompa w 1.9pd daje między -0.8 a -0.9 Edytowane 7 Lipca 2018 przez misiek95
tonawiary Opublikowano 7 Lipca 2018 Autor Opublikowano 7 Lipca 2018 Właśnie sprawdziłem pompę vacuum i jest ok. podciśnienie 0,85-0,9 bara, pompa szczelna(ok 30 min podłączona do wakuometru). N75 moża w jakiś sposób zdiagnozować inny niż podmianka ?
kamil-vag Opublikowano 7 Lipca 2018 Opublikowano 7 Lipca 2018 Załóż teraz vacuometr na wyjście n75 i rób BS 011 w vagu i zobacz jak zmieniają się wartości.
tonawiary Opublikowano 11 Lipca 2018 Autor Opublikowano 11 Lipca 2018 W dniu 7.07.2018 o 18:14, kamil-vag napisał: Załóż teraz vacuometr na wyjście n75 i rób BS 011 w vagu i zobacz jak zmieniają się wartości. Na wyjście n75 czyli zasilanie gruszki ?
tonawiary Opublikowano 29 Lipca 2018 Autor Opublikowano 29 Lipca 2018 Znalazłem usterkę. Nieszczelność w układzie podciśnienia na jakimś zaworze. Mógłby ktoś podpowiedzieć co to za zawór? Jeśli otworzymy maskę i stoimy przodem do auta to znajduje się on po prawej stronie. Na wężu który wychodzi od zbiorniczka płynu jest założony trójnik, i ten zawór jest zaraz za tym trójniekiem. Wąż za tym zaworem idzie do filtra oleju. Na zdjęciu pokazałem gdzie on się znajduje i dokąd prowadzi. Dzięki za podpowiedzi Panowie
tonawiary Opublikowano 29 Lipca 2018 Autor Opublikowano 29 Lipca 2018 Zawór zwrotny nagrzewnicy. Nr kat: 4A0819809 Prawdopodobnie uszkodziła się membrana i zawór łapał lewe powietrze stąd cały ten cyrk z niedoładowaniem. Kupię nowy zawór i problem rozwiązany.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się