Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BFB] Problem z turbiną


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A jak sprawdzales? Przez dwa króćce ma być przejście.

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, przem8 napisał:

A jak sprawdzales? Przez dwa króćce ma być przejście.

Przez dwa krućce przejście jest bezproblemowe na trzecim niby trzyma jak dmuchnę ustami, ale jak podłączyłem pompkę z manometrem to ciśnienie powoli schodzi do zera. Zawór otwiera się po przyłożenie napięcia. 

Edytowane przez b.i.a.l.y
Opublikowano

Wie ktoś może przy jakim ciśnieniu WG powinien się zacząć otwierać a przy jakim ciśnieniu pełne otwarcie? Sprawdziłem u siebie i przy niecałych 0,2 bara zaczyna się otwierać i przy około 0,6 ma pełne otwarcie. 

Opublikowano

Ciśnienie paliwa sprawdzone. Na zapłonie 3 bary po odpaleniu prawie 5 a pod obciążeniem bardzo blisko 4 barów (krecilem do około 6 tys.) po opuszczeniu gazu jakieś 5,5 bara wskakiwalo. 

Nie wiem na ile ten manometr dobrze pokazuje. 

Opublikowano

Panowie log 115 zrobiony z odpiętym wężykiem od sterowania WG. 

log [115] http://vaglogi.pl/log-115_118_001_hPq02.html

W porównaniu do poprzednich logów wstaje szybciej, wiec wychodzi na to, że n75 chyba  przydałoby się wymienić? Teraz pytanie czy turbina wstaje już tak jak powinna, czy jeszcze jest coś nie tak?

Nie chcę wymieniać wszystkiego w ciemno jak leci, bo nie o to chodzi.

W pierwszej kolejności chcę ogarnąć problem z doładowaniem a następnie zabrać się za tą nieszczęsną ubogą mieszankę.

Problem w tym, że to moje pierwsze auto z turbiną i nie wiem do końca czego oczekiwać (wydaje mi się, że powinno się lepiej zbierać)

Miałem okazję przejechać się kilkoma 1.8t 150KM (a4 i bora) i tak naprawdę tylko bora 1.8t zrobiona na 180KM zrobiła na mnie pozytywne wrażenie.

Kończąc przydługi wywód. Patrząc na ten log turbina wstaje dobrze, czy jeszcze gdzieś szukać problemów? 

Opublikowano

sprawdz szczelnosc  , i n75,  pewnie masz wg wypalone i wali o obudwoe nie trzyma cisnienia , jak gasiasz auto słuchac jakis klekot ?, jesli tak to turbo padlo

Opublikowano
10 minut temu, elmo814 napisał:

sprawdz szczelnosc  , i n75,  pewnie masz wg wypalone i wali o obudwoe nie trzyma cisnienia , jak gasiasz auto słuchac jakis klekot ?, jesli tak to turbo padlo

Odkręciłem katalizator i ramię wg nie ma luzu. Na zamkniętym wg delikatny luz ma sam ten "talerzyk" tzn. mogę go palcem obracać. Podłączając sprężarkę pod sterowanie wg ładnie się otwiera i zamyka, ale sama gruszka przepuszcza - przestanę pompować to się cofa. Przy gaszeniu auta żadnego klekotu nie zaobserwowałem. N75 na napięcie reaguje, otwiera się. Delikatnie przepuszcza na zamkniętym. Czyli wychodzi na to, że turbo powinno jeszcze wcześniej osiągać zadane doładowanie? Przy jakich +/- obrotach? Na spokojnie sprawdzę jeszcze raz szczelność i chyba zamówię N75. Mam 058906283C czy 06A906283E będzie ok?

Opublikowano

Wg powinno się otwierać przy 0,5-0,6 bara. N75 ma przepuszczać przez 2 króćce podczas spoczynku, jeśli puszcza przez trzeci to do wymiany . Jak odepniesz wtyczke od n75 i turbo pompuje 0,3bara to sztanga jest dobrze ustawiona. Ale jak grucha przepuszcza to i tak do wymiany.

Opublikowano
W dniu 16.08.2018 o 21:02, przem8 napisał:

Wg powinno się otwierać przy 0,5-0,6 bara. N75 ma przepuszczać przez 2 króćce podczas spoczynku, jeśli puszcza przez trzeci to do wymiany . Jak odepniesz wtyczke od n75 i turbo pompuje 0,3bara to sztanga jest dobrze ustawiona. Ale jak grucha przepuszcza to i tak do wymiany.

Nie do końca,

W seryjnych k03 które współpracują z N75 Gruszka ma zaczynać się otwierać przy 0,2 - 0,3 bara i tak ma być. Przy 0.5 0.6 ma pełne otwarcie.

Gruszke trzeba by wymienić , oraz podregulować , luz na WG oraz nieszczelnosc membrany gruchy który jest opisywany przez autora watku może byc powodem póżnego wstawania turbo.  (ciśnienie spalin otwiera WG) 

Opublikowano

Winna była turbina. Wymieniona na regenerowaną z nowym korpusem strony gorącej i teraz czuć, że auto jedzie od ok. 2100 obrotów. 

Przed zamontowaniem sprawdziłem i w regenerowanej WG zaczynał się otwierać przy ok. 0,5 bara.

Tak teraz wstaje turbina log [115 ; 118] http://vaglogi.pl/log-115_118_001_j7g76.html.

 

Pozostało mi jeszcze ogarnąć ubogą mieszankę.

W związku z tym mam do Was pytanie. Czy winą może być jakaś nieszczelność na wtrysku? Gniazdo wokół jednego wtryskiwacza jest jakby mokre. 

Opublikowano

W poniedziałek wiozę swoję turbo do regeneracji mam to samo a co do gazu niech gazownik zrobi od nowa mapę gazu albo od nowa mapę benzyny i mapę gazu i będziesz miał spokój 

Opublikowano
3 godziny temu, b.i.a.l.y napisał:

Tak teraz wstaje turbina log [115 ; 118] http://vaglogi.pl/log-115_118_001_j7g76.html.

 

Teraz Ci przeładowuje turbo, bo o 0,3-0,2bara. Jeśli masz zapocone gniazdo wtryskiwacza benzyny to do wymiany jego uszczelnienie i oringi na wtryskach, najlepiej na wszystkich to zrobić.

2 godziny temu, goldi napisał:

co do gazu niech gazownik zrobi od nowa mapę gazu albo od nowa mapę benzyny i mapę gazu i będziesz miał spokój 

Nie robi się żadnych map tylko trzeba stroić na korekty sondy z vaga i wtedy będzie to hulać.

Opublikowano
14 minut temu, przem8 napisał:

Teraz Ci przeładowuje turbo, bo o 0,3-0,2bara. Jeśli masz zapocone gniazdo wtryskiwacza benzyny to do wymiany jego uszczelnienie i oringi na wtryskach, najlepiej na wszystkich to zrobić.

Nie robi się żadnych map tylko trzeba stroić na korekty sondy z vaga i wtedy będzie to hulać.

n75 przepuszcza więc pewnie dlatego przeładowuje. Przeładowuje w zakresie 2300-3500 obrotów. Jest to jakiś duży problem? bo w miarę przyjemnie się teraz auto zbiera.

Oprócz o-ringów jest tam jeszcze jakieś uszczelnienie? O-ringi znalazłem i to groszowa sprawa, ale na schemacie nie ma nic więcej.

I mam jeszcze pytanie o korekty. Jak się kasuje korekty długoterminowe? Kanał od korekt to 032 i 033?

156133300.png

Opublikowano (edytowane)
10 minut temu, b.i.a.l.y napisał:

Oprócz o-ringów jest tam jeszcze jakieś uszczelnienie?

Jest wkładka wtryskiwacza, taka wkrętka z tworzywa i ona głównie jest winowajcą.  Oringi możesz normalnie dobrać w sklepie, a te uszczelnienie wtrysku można jeszcze raz wkleić na masę uszczelniającą. Przy odkręcaniu jest możliwość, że to pęknie więc lepiej zaopatrzyć się w nowe :d

Korekty długoterminowe gr.32 , krótkotermionowe 33 i kasując błędy kasujesz wszystkie wyuczone korekty itp.

Edytowane przez przem8
Opublikowano (edytowane)
18 minut temu, przem8 napisał:

Jest wkładka wtryskiwacza, taka wkrętka z tworzywa i ona głównie jest winowajcą.  Oringi możesz normalnie dobrać w sklepie, a te uszczelnienie wtrysku można jeszcze raz wkleić na masę uszczelniającą. Przy odkręcaniu jest możliwość, że to pęknie więc lepiej zaopatrzyć się w nowe :d

Korekty długoterminowe gr.32 , krótkotermionowe 33 i kasując błędy kasujesz wszystkie wyuczone korekty itp.

Kurczę a znasz może numer OE tych wkładek?

Po wymianie turbiny wykasowałem błędy i zrobiłem z ciekawości log [002 ; 033] na Pb tylko za wcześnie przerwałem. http://vaglogi.pl/log-002_033_k34G44.html

W porównaniu do pierwszych logów jest znacząca poprawa. Jest to możliwe, ze przez LPG tak wszystko kuleje?

Edytowane przez b.i.a.l.y
Opublikowano

Jak to są logi na pb to sprawdziłbym ciśnienie paliwa. Wkładki dobierano mi w aso skody i nie mam numerów, może gdzieś na forum znajdziesz. Czas oczekiwania koło 5-7 dni jak dobrze pamiętam.

Opublikowano

 

5 minut temu, przem8 napisał:

Jak to są logi na pb to sprawdziłbym ciśnienie paliwa. Wkładki dobierano mi w aso skody i nie mam numerów, może gdzieś na forum znajdziesz. Czas oczekiwania koło 5-7 dni jak dobrze pamiętam.

Pamiętasz ile kosztowały?

Opublikowano

Nie chcę strzelać ale chyba około 15-20zł sztuka. To już było ze 3 lata temu więc ciężko sobie przypomnieć. Kupiłem z kompletem oringów na wtryskiwacze i wszystko wyniosło koło stówki.

Opublikowano

te wkładki wtryskiwaczy to chyba 06B 133 555 H

Opublikowano
Godzinę temu, frezergt napisał:

te wkładki wtryskiwaczy to chyba 06B 133 555 H

Dzięki. 

100zł za wkładki i oringi jeszcze przeboleję ?. Trochę kasy już poszło (rozrząd, turbina, dv, ezektor, parę pierdół od odmy, o tyle dobrze, że wszystko wymieniłem sam to chociaż zaoszczędziłem na mechanikach) a nie przewidywałem takich wydatków zaraz po zakupie samochodu. 

I co z tym przeładowaniem? Niesie to jakieś konsekwencje? Z chęcią bym tak zostawił bo nieźle się zbiera. Jak doprowadzę silnik do ładu i odbiję się trochę finansowo to chciałbym zrobić go na okolice 190 może 200KM i przy tej mocy to niby trzeba zmienić wtryski i intercooler więc trochę kasy też trzeba przygotować. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...