Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Falowanie obrotów A4 B6 1.6 ALZ


machonis

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

od dawna nurtuje mnie znany już problem falowania obrotów w moim Audi. Na filmie pokazane o co dokładnie chodzi.

To samo dzieje się często podczas dojeżdżania do świateł podczas hamowania silnikiem.

Odczyt błędów:

17526 Sonda Lambda 2 (HO2S), bank 1 - otwarty obwód grzałki
17698 Czujnik temperatury silnika ECT, układ kontroli układu - wysoki sygnał > ECT, przewody
17811 System EGR bank 1 - sygnał zróżnicowany (control difference)
18043 CAN data bus, klimatyzacja - brak sygnału >przewody, rezystor w ECM
---------
17526 Sonda Lambda 2 (HO2S), bank 1 - otwarty obwód grzałki
17698 Czujnik temperatury silnika -G83-, układ kontroli układu - wysoki sygnał > ECT, przewody
17700 Termostat programowo sterowanego chłodzenia silnika - przerwa.
--------
01826 czujnik kąta skrętu kierownicy -G85-
00604 Czujnik pozycji klapy motoru tylnego ciśnienia – G113
00532 Moduł kontroli transmisji – napięcie zasilania (B+) usterka słabej baterii lub złe uziemienie 
Napięcie (B+)
00562 Sensor for Oil Level/Temperature (G266)
01320 Control Module for Climatronic (J255)
 
Błędy z drugiej i trzeciej części po odpięciu akumulatora, klimatronika, ESP i przepływomierza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest błąd egr to błąd przepustnicy będzie zawsze. Bo puszcza spaliny z powrotem. Wyciągnij egr i zobacz czy jest do czyszczenia czy do wymiany. Po wymianę egr powinno ustąpić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MAM TO SAMO WYMIENIONE ZOSTAŁO NA NOWE PRZEPUSTNICA EGR PRZEWODY ŚWIECE CZUJNIK TEMPERATURY KATALIZATOR 2 SONDY CZUJNIK WALKA ROZRZĄDU CZUJNIK POŁOŻENIA WALU WYCZYSZCZONY KOLEKTOR I ZAŁOŻONE NOWE USZCZELKI KOLEKTORA ...DALEJ TO SAMO OBROTY JAK SPADAJĄ TAK SPADAJĄ W SZCZEGÓLNOŚCI GDY DOJEŻDŻAM DO ŚWIATEŁ NIE MAM POMYSŁU PRZEBIEG 77 TYS KM .CZASAMI WYWALA MI BŁĄD ZAWORU EVAP  N80 OD PRZEPŁYWU OPARÓW PALIWA ZE ZBIORNIKA JAKO BŁĄD SPORADYCZNY POSTARAM SIĘ JESZCZE TO WYMIENIĆ ..WIELU UŻYTKOWNIKÓW AUDI 1.6 MA PROBLEM ZE SPADKIEM OBROTÓW ALE NIKT JESZCZE TEGO NIE NAPRAWIŁ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WŁAŚNIE TEŻ SŁYSZAŁEM ŻE TE SILNIKI MAJA PROBLEM Z BIEGIEM JAŁOWYM TZN. ZA NISKIE OBROTY MOŻNA PODNIEŚĆ OBROTY JA MIAŁEM USTAWIONE NA 760/MIN OBROTÓW ALE POWIEM ZE JAK USTAWIŁEM NA 900/MIN BYŁO DUŻO LEPIEJ...BO NA WŁĄCZONEJ KLIMIE PROBLEM NIE WYSTĘPUJE....DLA PRODUCENTA TYCH AUT LICZY SIE TYLKO TO CO WYDOBYWA SIĘ Z RURY WYDECHOWEJ CZYLI NORMA EURO 4 I DLATEGO TAK NISKIE OBROTY...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siwy muszę kupić kabel i spróbuje ale faktycznie te eko rozwiązania w naszym 1.6 to jakiś żart

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.11.2018 o 17:31, Siwy740 napisał:

MAM TO SAMO WYMIENIONE ZOSTAŁO NA NOWE PRZEPUSTNICA EGR PRZEWODY ŚWIECE CZUJNIK TEMPERATURY KATALIZATOR 2 SONDY CZUJNIK WALKA ROZRZĄDU CZUJNIK POŁOŻENIA WALU WYCZYSZCZONY KOLEKTOR I ZAŁOŻONE NOWE USZCZELKI KOLEKTORA ...DALEJ TO SAMO OBROTY JAK SPADAJĄ TAK SPADAJĄ W SZCZEGÓLNOŚCI GDY DOJEŻDŻAM DO ŚWIATEŁ NIE MAM POMYSŁU PRZEBIEG 77 TYS KM .CZASAMI WYWALA MI BŁĄD ZAWORU EVAP  N80 OD PRZEPŁYWU OPARÓW PALIWA ZE ZBIORNIKA JAKO BŁĄD SPORADYCZNY POSTARAM SIĘ JESZCZE TO WYMIENIĆ ..WIELU UŻYTKOWNIKÓW AUDI 1.6 MA PROBLEM ZE SPADKIEM OBROTÓW ALE NIKT JESZCZE TEGO NIE NAPRAWIŁ....

Coś zaradziłeś w tej sprawie? Ostatnio też pokazuje mi się błąd EVAP. Robiłeś coś w tym kierunku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lukasz543

jaki jest login do VAGa dla naszych ALZ-ów? Próbowałam zrobić to poprzez dostęp upoważniony ale login 12233 nie działa. Kiedy wchodzę w Adaptację zmieniona wartość obrotów się zapisuje, ale nic się nie zmienia jeśli chodzi o faktyczne wskazania. Próby podjęte na różnych wersjach VAGa, oczywiście zarejestrowanych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podniosłem obroty biegu jałowego z wartości 128 na 134 auto nie przygasa zbiera się pięknie jak na 1.6 ...wartość 128 odpowiada u mnie za 750 obr/min , a wartość 134 za 810 obr/min...ale ale po kilku dziesięciu kilometrach  gubi zapisaną wartość 134 i wraca na wartość 128 zapisaną fabrycznie...Więc potrzebny jest kod 7-cyfrowy by wejść vcds-m w dostęp upoważniony ...dodam że kod 12233 nie wchodzi.... Jakieś podpowiedzi czy zostaje aso albo wgranie zmodyfikowanego softu....????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie niestety modyfikacja obrotów nic nie dała, chyba, że tak jak mówisz po kilku kilometrach ustawienia wróciły do początkowych i stąd nie widzę różnicy. W każdym razie, obroty skaczą dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...