Bart-S Opublikowano 18 Lutego 2009 Opublikowano 18 Lutego 2009 Witam! Tak mnie coś tknęło ostatnio aby sprawdzić poziom oleju i... kurcze przez zimę zeżarł mi trochę. Wcześniej miałem w tolerancji (kropkowane pole na bagnecie) a teraz mam już chyba nawet poniżej minimum (ostatnie ślady oleju są na wyprofilowanym zagięciu na końcu miarki). No nic czas na dolewkę - olej już zamówiony ale... troszkę się boję że wywali mi kontrolkę zanim poczta dostarczy mi upragnionego Castrola. W tym tyg. zrobię jeszcze z 200km zanim przesyłka do mnie dotrze. Póki co żaden wskaźnik się nie zapala (na podjazdach, nierównościach itp.). Jak sądzicie - mogę spokojnie używać furaka czy lepiej odstawić autko do garażu? No i przy jakim wskazaniu miarki zapala się kontrolka (gdy nie ma już na niej ani śladu oleju?) BTW - w zimie odczułem że po odpaleniu zimnego silnika jego praca jest dość głośna. Po ok. minucie obroty lekko spadają i jest już znacznie ciszej. Wydaje mi się to normalne (chociaż latem tego nie miałem) - jednak chciałbym prosić o Waszą opinię. Czy może to mieć coś wspólnego z w/w szybkością spalania oleju? (od środka miarki do obecnego poziomu min. zrobiłem maksymalnie 4k km).
zbigok Opublikowano 18 Lutego 2009 Opublikowano 18 Lutego 2009 To jest czujnik ciśnienia, a nie czujnik poziomu oleju i dlatego przy dopuszczalnych ubytkach wskaźnik nie zaświeca się i po to jest bagnet aby sobie sprawdzać stan poziomu oleju samemu. Polecam poczytać: http://www.auto-swiat.pl/wydania,Ile-oleju-zuzywaja-samochody-,15415,1.html
jaro4444 Opublikowano 18 Lutego 2009 Opublikowano 18 Lutego 2009 BTW - w zimie odczułem że po odpaleniu zimnego silnika jego praca jest dość głośna. Po ok. minucie obroty lekko spadają i jest już znacznie ciszej. Wydaje mi się to normalne (chociaż latem tego nie miałem) - jednak chciałbym prosić o Waszą opinię. Czy może to mieć coś wspólnego z w/w szybkością spalania oleju? (od środka miarki do obecnego poziomu min. zrobiłem maksymalnie 4k km). Masz w trakcie rozruchu przyśpieszony kąt wtrysku i zmienioną dawkę paliwa kiedy na dworze jest zimno. Poza tym olej chwilę dociera do popychaczy i hałasują one jakiś czas. Tłoki też są luźniejsze w cylindrze na skutek skurczu temperaturowego. Castrol hmmm to nie za dobry wybór Zapli Ci się najpierw zółta kotrolka na FIS - jak bedzie brakowało ok 600 -700 ml do pełnego stanu.
wojtekce Opublikowano 18 Lutego 2009 Opublikowano 18 Lutego 2009 jak kontrolka ciśnienia oleju sie zapali to może być za późno :gwizdanie:
jaro4444 Opublikowano 18 Lutego 2009 Opublikowano 18 Lutego 2009 jak kontrolka ciśnienia oleju sie zapali to może być za późno :gwizdanie: Kolega sprawny inaczej czy nie wie po co jest FIS i diagnoza przed odpaleniem silnika? AVF ma czujnik poziomu oleju i sprawdza ile jest oliwy jeszcze przed odpaleniem motoru. Swoją drogą radzę dolać te 200-300 ml dowolnego oleju spełniającego 505.01.
Bart-S Opublikowano 18 Lutego 2009 Autor Opublikowano 18 Lutego 2009 Na początku dzięki za wszystkie wyjaśnienia i porady Tak też sobie pomyślałem, że zrobię dolewkę i poczekam z serwisem do początku kwietnia (minie równy roczek od ostatniego przeglądu). Zdaję sobie sprawę, że Castrol to może i nie najlepszy wariant ale to właśnie wlał serwis... na wszelki wypadek wolę wlać to samo. Dokładnie jest to Castrol SLX LongLife III - czytałem o złym wpływie olejów LL na turbinę, autko ma już 4 latka więc chyba czas już przesiąść się na standardowy olej (w sensie nie LL ale chciałbym jeszcze zostać przy syntetyku - nie wiem tylko jak długo jeszcze, teraz mam nakulane 150k. Tutaj pytanko do kolegi jaro4444 - mógłbyś polecić mi jakiś konkretny olej zamiast Castrola? Mobila trochę się boję ze względu na ilość podróbek więc może jakiś Motul?
Cristoforo Opublikowano 18 Lutego 2009 Opublikowano 18 Lutego 2009 jesli kupisz mobil z oficjalnego zródla np. dystrybutor mobil polska to nie widze zadnych problemów ja dzis zalałem Mobil Syst S Special V 5W-30 505.01 kupiony bezposrednio od przedstawiciela i dystrybutora w trójmiescie wazne aby zródło było pewne
jaro4444 Opublikowano 18 Lutego 2009 Opublikowano 18 Lutego 2009 autko ma już 4 latka więc chyba czas już przesiąść się na standardowy olej (w sensie nie LL ale chciałbym jeszcze zostać przy syntetyku - nie wiem tylko jak długo jeszcze, teraz mam nakulane 150k. Tutaj pytanko do kolegi jaro4444 - mógłbyś polecić mi jakiś konkretny olej zamiast Castrola? Mobila trochę się boję ze względu na ilość podróbek więc może jakiś Motul? Auto może mieć i 500 kkm a i tak polecać bedę pełny syntetyk. Porzuć te bzdury o przechodzeniu na gorszy olej wraz z przebiegiem. Stosuj do końca fulla Polecam oleje klasy 505.01, standardową wymianę co 15 kkm (albo i częściej - ja wymieniam równo co 10 kkm) oraz klasę lepkości 5W40. Dlatego, że Mobil wycofał się z produkcji takiej klasy oleju to odpada w przedbiegach W dodatku to był półsyntetyk (Specjal V 5W40) Osobiście polecam: - Motula Specyfic 505.01 5W40, - Texaco Ultra S 5W40, - Liqui Moly TOP TEC 4100 5W-40, - Valvoline DuraBlend Diesel 5W-40 (półsyntetyk)
Cristoforo Opublikowano 18 Lutego 2009 Opublikowano 18 Lutego 2009 Dlatego, że Mobil wycofał się z produkcji takiej klasy oleju to odpada w przedbiegach W dodatku to był półsyntetyk (Specjal V 5W40) a mi sciemniali ze mobil sie wycofał z produkcji 5w40 bo przesli na bardziej ekologiczny i takie tam bajery ja wczesniej miałem mobil 5w40 mobil s
jaro4444 Opublikowano 18 Lutego 2009 Opublikowano 18 Lutego 2009 ja wczesniej miałem mobil 5w40 mobil s Nowy Specjal V 5V30 spełnia normy Low Saps. Dlatego jest bardziej ekologiczny ale gorzej chroni starsze silniki. Po prostu nie ma sensu go stosować w silnikach tego nie wymagających. Jakbym już musiał lać coś z oferty Mobila 5W30 to wolałbym Mobila 1 ESP. Pamiętaj, że pierwsza liga Mobila zawsze jest oznaczona jako "1". Taki Specjal to druga liga... Czy widzisz różnicę w cytatach: "Mobil Syst S Special V jest olejem silnikowym opracowanym w oparciu o technologię syntetyczną firmy Mobil." - czytaj półsyntetyk "Olej Mobil 1 ESP Formula 5W-30 to najwyższej jakości syntetyczny olej silnikowy" - czytaj full syntetyk. Jeśli stosowałeś Specjal S 5W40 to super bo nie spełnia on normy 505.01
Cristoforo Opublikowano 18 Lutego 2009 Opublikowano 18 Lutego 2009 Mobil Syst S Special V 5W-30 to wysoko wydajny, nisko-popiołowy olej do silników diesla skomponowany w oparciu o mieszankę olejów syntetycznych. Przeznaczony głównie do silników diesla Volkswagena z pompowtryskiwaczami, które wymagają użycia zatwierdzonych według specyfikacji Volkswagena olejów VW 505 01. Własności i zalety Mobil Syst S Special V 5W-30 posiada następujące własności i zalety: Odpowiedni dla wszystkich stylów jazdy od częstych postojów w warunkach miejskich do jazdy z dużą prędkością po szosie. Niska lepkość zapewnia szybki przepływ oleju przy rozruchu nawet w niskich temperaturach , chroniąc wszystkie części silnika przed zużyciem Receptura oparta na syntetykach zapewnia doskonałe działanie i ochronę w wysokich temperaturach Zaawansowana technologicznie receptura umożliwia dobrą dyspersję sadzy i utrzymuje silnik w czystości. Niski stopień lepkości przyczynia się do oszczędności paliwa i redukcji emisji Zastosowanie Silniki diesla TDI Volkswagena z pompowtryskiwaczamiużywane w wielu modelach samochodów Volkswagena, o przebiegach pomiędzy wymianą oleju do 15000 km/1 rok Inne silniki diesla Volkswagena według zaleceń producenta. Ford Galaxy 1.9l Turbodiesel, który wymaga oleju klasy Ford WSS-M2C917-A Może być wykorzystywany w silnikach diesla innych pojazdów, do których dopasowany jest wydajnością i klasą lepkości [br]Dopisany: 18 Luty 2009, 23:02_________________________________________________Jeśli stosowałeś Specjal S 5W40 to super bo nie spełnia on normy 505.01 sorki to był z norma 505.01 ale 5w40 teraz po tej zmianie mozna troche sie pogmatwać
jaro4444 Opublikowano 18 Lutego 2009 Opublikowano 18 Lutego 2009 Cristoforo nie pocieszaj się - dałeś lekko ciała i nie znajdziesz uzasadnienia na to, że zrobiłeś dobrze Ten olej to ni pies ni wydra. 5W30, a nie spełnia normy 506.01 ani 507.00. Wymaga wymiany co 15 kkm. Niby o niskiej lepkości, a temperatura płynięcia -36C czyli nic rewelacyjnego. Po prostu kolejny wymysł marketingowców bez realnego uzasadnienia Niska lepkosć w 100oC ale nie podane HTHS (powinno być powyżej 3.5). Generalnie nie wlałbym tego oleju do swojego motoru...
Cristoforo Opublikowano 18 Lutego 2009 Opublikowano 18 Lutego 2009 jesli nie spełnia normy 506.01 a spełnia norme 505.01 to ciała nie dałem nie było 5w40 jaki miałem wczesniej 505.01 [br]Dopisany: 18 Luty 2009, 23:12_________________________________________________być moze ale mi na 8000km nie zaszkodzi moze pójde z nurtem tego co pisza i robia wszyscy na motula[br]Dopisany: 18 Luty 2009, 23:14_________________________________________________taki mi gosciu doradził jak jest to badziew który nie bedzie tolerował mi PD to pojade i wyleje mu to na głowe jednemu kiedys tak zrobiłem
jaro4444 Opublikowano 18 Lutego 2009 Opublikowano 18 Lutego 2009 Cristoforo wybacz ale nie łapiesz co do Ciebie piszę. Kupiłeś sobie co najmniej dziwny olej, który jest bardziej podporządkowaniem się modzie jak realną potrzebą. Napisałem Ci i powtórzę jeszcze raz - po co stosować lepkość 5W30 skoro nie spełnia się norm LL? On otrzymał aprobatę 505.01 jednak jak już pisałem - osobiście nie znajduję realnego uzasadnienia dla stosowania takiego typu oleju przy normalnych wymianach. Dodatkowo godzać się dobrowolnie na gorszą odporność na wysokotemperaturowe ścinanie HTHS.
Bart-S Opublikowano 18 Lutego 2009 Autor Opublikowano 18 Lutego 2009 Super, no to teraz wiem co kupić. Tylko że chciałem mieć wbity przegląd w ASO - już widzę ich minę jak przyjeżdżam ze swoim olejem No nic, jakoś to załatwimy Co do Motula - ponoć nie "paruje" tak szybko jak Castrol więc chyba na niego się zdecyduję... Hmm tak sobie analizuję tę Waszą dyskusję i... Castrol SLX III to 5W30 - a w nazwie ma LL (mimo że nie spełnia jego norm?) - czegoś tu nie rozumiem, kolejny chwyt marketingowy?
jaro4444 Opublikowano 18 Lutego 2009 Opublikowano 18 Lutego 2009 Tylko że chciałem mieć wbity przegląd w ASO - już widzę ich minę jak przyjeżdżam ze swoim olejem Możesz spokojnie to zrobić - są dwa warunki bańka ma być zaplombowana, a olej spełniać specyfikacje producenta. Wpisują wówczas "Olej klienta XXXXX"
Bart-S Opublikowano 18 Lutego 2009 Autor Opublikowano 18 Lutego 2009 O proszę, o tym też nie wiedziałem - kurcze jaro, czy Ty masz odpowiedź na wszystko? OK, w takim razie jeszcze jedno pytanko - wiem, że na forum już o tym było, ale czy możecie mi podać jakieś pewne źrodło jeśli chodzi o zakup w/w oleju? Castrola kupiłem na allegro od użytkownika EUROCARS (http://www.allegro.pl/show_user.php?uid=3860521 - niby polecany na naszym forum). Nastawiam się na załatwienie oleju na własną rękę - oszczędności względem ASO są ogromne, skoro tu kupiłem 1L Castrola za 34zł a w serwisie wołają za to samo 80zł!!!! to nawet jak doliczę sobie transport to i tak wychodzę na + Jednak ostatecznie nie chcę ryzykować - mogę zapłacić więcej jeśli tylko źródło jest pewne.
jaro4444 Opublikowano 18 Lutego 2009 Opublikowano 18 Lutego 2009 Hmm tak sobie analizuję tę Waszą dyskusję i... Castrol SLX III to 5W30 - a w nazwie ma LL (mimo że nie spełnia jego norm?) - czegoś tu nie rozumiem, kolejny chwyt marketingowy? Nie rozumiesz - Castrol SLX Professional Powerflow VW Longlife III 5W-30 spełnia 504.00/507.00 więc normy bardziej wymagające i ekologicznie ostrzejsze. Tylko ekologia źle wpływa na właściwości smarne oleju. To jest jak z lakierem wodnym - ekologiczny ale mniej odporny. Poza tym walą Cię po kieszeni - Castrol SLX Professional Powerflow VW Longlife III 5W-30 kosztuje za litr ok. 80-90 zł. Po co dawać taki olej jak możesz lać np. Motula 505.01 5W40 i płacić 180 zł/5l. Ważna uwaga dotycząca olejów LL i silników do nich nie dostosowanych: "Można stosowac zamiennie w silnikach koncernu VAG wymagajacych środków smarnych spełniajacych normy502.00, 505.00, 505.01, 503.00, 503.01, 506.00, 506.01 UWAGA: • VW Touareg R5 i V10 Tdi musza nadal stosowac Motul Specific 506.01-506.00-503.00 • dla wszystkich aut z silnikiem wymagajacym VW 502.00, 505.00 lub 505.01 okresy miedzy wymianami oleju pozostaja te same, czyli co 15 000 km, nawet jesli zastosowany jest Motul Specific 504.00-507.00" Ja kupuje od Nexusa6 z OCP albo Elemenateur (OCP, Golf Forum, Leon Club,...). Oba źródła absolutnie pewne i za oba ręczę. Eurocars też jest podobno sprawdzony i pewny.
Cristoforo Opublikowano 18 Lutego 2009 Opublikowano 18 Lutego 2009 http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf
Bart-S Opublikowano 18 Lutego 2009 Autor Opublikowano 18 Lutego 2009 No jeśli czegoś nie rozumiałem, to teraz już chyba mam jasność Jeszcze raz dzięki (szczególnie dla jaro) za tak fachową pomoc!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się