Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[Tuning] Kompresor + turbo Audi A4 B6 Quattro 1.9 TDI AVF


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć.

Auto: Audi A4 B6 2002r Avant

Silnik: AVF 1.9 TDI 131 km

 

Interesuje mnie od dłuższego czasu modyfikacja mojego "złomka". Zastanawiałem się nad kombinacją kompresora i turbo. W teorii wszystko wydaje się być proste, ale nie wygrzebałem nigdzie konkretów na ten temat. Największym problemem wg. mnie jest znalezienie miejsca na kompresor w AVF w A4 B6. Budowa, działanie i wystrojenie nie powinny sprawiać dużych problemów.

Widzę to tak: zbieram graty, montuje kompresor, podpinam paskiem pod wał, buduje układ dolotowy, daje nowe ECU (albo jeśli się da to modyfikuje stare);

Wg. mnie powinno to działać tak: kompresor działa od 1100-1200 rpm do 2000-2200 rpm później odłącza się przy pomocy elektro-sprzęgła przy czym rozkręcona turbina zaczyna swoją pracę od 2000-2200 rpm do 4500-5000 rpm. 

Budując to można pomyśleć nad 2-3 programami, które np odłączały by kompresor przy 1500-1800 rpm albo zmniejszać dawkowanie paliwa itd itp kwestia poboczna.

Pytanie 1: czy przy budowie układu dolotowego warto zbudować to tak aby kompresor i turbo nie było w jednym układnie, a były przełączane przy pomocy jakiegoś elektro-zaworu.

Pytanie 2: ktoś też ma/miał takie pomysły budowy takiego cuda...

Pytanie 3: gdzie umieścić taki kompresor? //myślałem nad wywaleniem kompresora klimy i wstawienie w jego miejsce tego o którym myślę, a klime wstawić gdzieś indziej.

Pytanie 4: do kogo kumatego można się zgłosić żeby przedyskutować ten temat 

 

Kwoty rzędu 10-20-30 tyś na takie zabawy nie są straszne biorąc pod uwagę, że chciałbym w tych kwotach zmieścić się również z tuningiem/remontem całego silnika z przeniesieniem napędu.

 

KTOŚ COŚ? POZDRAWIAM

Opublikowano

1103131727.jpg

Przesyłam schemat ułożenia paska klinowego. Oryginał to nr. 1 taki jest schemat w 1.9 tdi, następne rysunki to moje pomysły na umieszczenie kompresora 

Rys. 2 Wywalenie pompy klimy w miejsce wentylatora chłodnicy, a zamontować elektryczny wentylator na chłodnicy. Daje to miejsce na kompresor w miejsce pompy klimy.

Rys.3 Przeniesienie pompy klimy gdzieś w miejsce obok alternatora, pompy wspomagania i wentylatora. Kompresor nadal w miejsce pompy klimy

Rys.4 Kompresor w miejsce pompy klimy, klima w miejsce pompy wspomagania przy tym zmiana układu kierowniczego z hydraulicznego na elektryczny.

 

LEGENDA:

ACC-klima;

ALT-alternator;

PS-wspomaganie;

FAN-wentylator;

TENS-napinacz

KOMPR-kompresor

CRANSHT-kolo pasowe

Opublikowano

Daj se siana, takie zabiegi nie mają najmniejszego sensu. Impreza spokojnie przekroczy wartość auta a zysk będzie nędzny.

Opublikowano

A jeśli nawet to najlepiej o takie rzecz pytać na racingforum. Tam ludzie takie projekty budują.

Opublikowano

tam też 1,9 już olewają, żyjemy w czasach gdzie VP ogrania 300+.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...