Skocz do zawartości
IGNOROWANY

AJM - pływający Kąt synchronizacji - logi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Temat już jest na innym forum i w znacznie bardziej rozbudowanej wersji. Ten temat to oddzielne drobniejsze zagadnienie. Powiedzmy tylko tyle, że po wymianie kompletnego rozrządu i czyszczeniu turbo (w warsztacie) auto straciło dużo mocy i zaczelo palic jak smok - 13 l/100km. Pomijając na chwile temat turbiny na pierwszy ogień właśnie synchronizacja rozrządu.

Doświadczeni koledzy zwrócili uwagę na logi statyczne i dynamiczne grupy 004. wyłapali, ze Synchro angle jest NIESTABILNY.

To wzbudziło również moja ciekawość, poszukałem na forach na inne przykłady i nic nie stało się łatwiejsze.

VAG mówi że norma jest -3/+3 ale zaleca sie ustawienie na 0. Pytanie tylko czy on moze tak pływać czy powinno byc stałe w tym zakresie?

Znalazłem taki przyklad gdzie w statycznych było stabilne 0 ale juz w dynamicznych zmieniało sie w zakresie od 0 do 1,7

U mnie jest tak jak ponizej. Zarowno w stat. i dyn. mocno "pływa". To raczej nie jest normalne ale chcę sie upewnić.

http://vaglogi.pl/log-004_007_013_7lCN1.html

http://vaglogi.pl/log-004_8Wfzc5.html

Z góry dziękuję za pomoc. Na razie słownie ?


 

Opublikowano

Przez wymiane rozrządu rozumiesz wymiane razem z hydraulicznym napinaczem rozrządu? To najczęśniej on odpowiada za falowanie kąta w 1.9 pd do 2003roku.

Z doświadczenia moge powiedzieć że mój AJM miał jeszcze większe wahanie kąta i jeździł jak wściekły. Jedyne czego można się przyczepić w tej kwestii to to- że jednak lepiej auto jeździ jak ma kąt delikatnie na minus.

Opublikowano

Zleciłem kompletną wymianę rozrządu. Komplet czyli z napinaczem, pompą i wszystkimi dodatkami. Czy Pan fachowiec wymienił wszystko - nie wiem. Nie byłem przy tym. Nawet kiedy chciałem dostarczyć wszystkie graty przekonał mnie, ze on kupi taniej i będzie to komplet INA. Teraz żeby to sprawdzić trzeba by wszystko rozbierać a i tak pewności by nie było.

Opublikowano (edytowane)

Zdejmij górną osłonę rozrządu i poszukaj śladów po flamastrach :naughty:

Może mechanikowi się omsknęło ustawienie o jeden ząbek , bo zazwyczaj ustawiając rozrząd na blokady to synchro wychodzi ok. 1-2 stopnie na minusie :whistling:

W PD-kach ustawienie rozrządu to pestka pod warunkiem że się używa blokad.

Po ustawieniu na blokady i prawidłowym napięciu paska rozrządu, nie powinien on być przyczyną problemów i silnik powinien pracować jak należy ( oczywiście pod warunkiem że blokady były właściwe dla danego silnika i zostały prawidłowo zamontowane :P).

To że synchro skacze w takim zakresie jak u Ciebie to normalka , jak nie wychodzi poza dopuszczalny zakres to nie jest raczej przyczyna problemu...

 

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Zanim odstawiłem auto pytałem o to fachowca a on pokazał mi komplet blokad dla grupy VAG. NIe znam sie na tym na tyle zeby to kwestionowac, ale juz sam fakt ze powiedział, ze wymienia rozrzady wyłacznie na blokadach nie miałem powodu, żeby watpic w to co mówi.

Pytanie własnie czy skoro to takie proste jak piszesz a on uzył blokad to co mogło sie wydazyc, ze na statycznych jest od 0 do 1,7 a na dynamicznych od 0 do 2,2 i to wszystko na plusie.

Opublikowano
25 minut temu, Krzysiek_A4/A6 napisał:

Zanim odstawiłem auto pytałem o to fachowca a on pokazał mi komplet blokad dla grupy VAG. NIe znam sie na tym na tyle zeby to kwestionowac, ale juz sam fakt ze powiedział, ze wymienia rozrzady wyłacznie na blokadach nie miałem powodu, żeby watpic w to co mówi.

Pytanie własnie czy skoro to takie proste jak piszesz a on uzył blokad to co mogło sie wydazyc, ze na statycznych jest od 0 do 1,7 a na dynamicznych od 0 do 2,2 i to wszystko na plusie.

Jeżeli problem pojawił się po wymianie rozrządu to ewidentnie coś poszło nie tak :P

Jedź autem do innego mechanika niech przy tobie wszystko posprawdza , wtedy pewnie się dowiesz co było nie tak :hi:

Opublikowano (edytowane)

Wiesz, pytałem o tą synchronizację jako oddzielny wątek. Drugi problem to taki, ze poza rozrzadem likwidował wpadanie w tryb awaryjny. Dostał zlecenie na dokładne wyczyszczenie VNT. Na te prace odstawiłem auto i pojechałem na urlop. Po powrocie okazało sie, że "MUSIAŁ" wymienic EGR na nowy i N75 na nowy. Oczywiście VNT tez wyczyścił - podobno. Nie chiało mi się z nim dyskutować, wiedziałem juz ze zrobił mnie w jajo, ale skoro auto chodziło (tak mi sie wtedy przynajmniej wydawało) i nie wpadało juz w Notlauft to pomyslałem niech mu ziemia......

Kiedy okazało się, że auto nie ma jednak dawnej mocy a pali 13,5 l/100km zacząłem dopiero szukać co i gdzie poszło nie tak. Po zrobieniu logów stat i dyn chłopaki na forum od razu wyłapali ze na 011 dyn regulacja doładowania nie działa poprawnie ( to nie podlega dyskusji). Podejrzenie złego czyszczenia albo źle założony pierścień VNT. To temat dla turbiniarza i to załatwię. Dodatkowo ktoś zwrócił moją uwagę na ten pływający Synchro, szperałem po róznych logach innych forumowiczów i zazwyczaj jest stabilny, przynajmniej na 004 stat. Ciężko tylko to porównac bo jak się okazało stosunkowo mało AJM było logowanych. Nie mam do czego przyrównać. I ot juz całkiem dłuzsza historia ?

A juz trzeci problem to taki, ze kiedy 2 tygodnie później (oczywiście juz w innym warsztacie speców od Audi) wymieniałem komplet hamulców przód i tył dopłaciłem im za DOKŁADNE sprawdzenie co z rozrządem i doładowaniem. Uznali, że wszystko jest ok, a te 115KM to nie jest wcale duzo i moze mi sie wydawać że jest słabszy. Ja mówie, że oprócz tego, że stał sie słabszy to równiez z dnia na dzień z 9 l zaczął palić 13l i to nie może byc zbieg okoliczności a oni na to czy wtryski mam w porządku. No rece opadaja. Do nich tez juz nie pojade.

Sama wartość tego kata synchronizacji to jedno. Na plus czy na minus to drugie. Pytanie czy tak duży rozrzut od 0, 06, 1,1 do1,7 a podczas jazdy nawet do 2,2 to nie jest kwestia napięcia paska? Sam hydronapinacz to jedna bajka ale może warto podciągnąć go na rolce napinającej? Co myślicie?

Edytowane przez Krzysiek_A4/A6

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...