s1Nn Opublikowano 4 Września 2018 Opublikowano 4 Września 2018 Siemanko, Ostatnio kupiłem audinke 1.9tdi o rzekomej mocy 187km/420nm. czuc ze auto idzie lepiej niz seria, ostatnio nawet jakis smialem z tym samym motorem sie probowal na autostradzie i polegl, ale mam kilka pytan gdyz jestem laikiem jesli chodzi o rzeczy mechaniczne. pierwsze; czuje lekki opor przy zmianie biegow, a przy redukcji z 3 na 2 niemalze zawsze czuje szarpniecie gdy dodam gazu (jak przytrzymam chwile sprzeglo przy tej operacji i delikatnie dodam gazu to szarpniecia nie ma) drugie; na jalowce dosc drazliwie trzesie sie samochod, nie sa ta jakies mega tapniecia, aczkolwiek jest do tosc uciazliwe, silnik chodzi rownomiernie, nie ma zadnych dziwnych stukow pukow trzecie; podczas jazdy odczulem drgania galki skrzyni biegow, ktora czasem cofa sie (chyba jak puszcze gaz) czyzby odzywal sie dwumas? jezeli tak to na jaki wymieniac bo ponoc jest zrobiony dwumas do 203hp wiem ze wsadzony jest fmic i wtryski bex, mapa ponoc na 187hp/420nm aczkolwiek nie bylem jeszcze na hamowni tego potwierdzic, niebawiem dowiem sie czy turbo bylo grzebane, zadnych wyciekow nie ma wszystko pod maska suchutkie itd, gostek na skp wszystko sprawdzil i jest cacy, nic nie dymi nie strzela i wogole, wkurza tylko te drganie i szarpniecia po zmianie biegu nie odczulem spadkow mocy, jak sie wkreci przy 1,7k rpm to odlatuje :) (szkoda ze zalozone odciecie na 4,5k rpm) prosze o odpowiedz i porady jak dbac o moje autko, gdyz od zawsze bylem zakochany w tym modelu i zamierzam nim jezdzic czy to do biedry na zakupy, ale chce tez czasem mu depnac i sie nie bac, ze cos sie rozleci ;) pozdrowki!
kamil-vag Opublikowano 4 Września 2018 Opublikowano 4 Września 2018 5 minut temu, s1Nn napisał: pierwsze; czuje lekki opor przy zmianie biegow, a przy redukcji z 3 na 2 niemalze zawsze czuje szarpniecie gdy dodam gazu (jak przytrzymam chwile sprzeglo przy tej operacji i delikatnie dodam gazu to szarpniecia nie ma) Po takich modach, ciekawe czy dwumas nie jest zastąpiony jednomasem. Druga sprawa masz drgania lewarka. Popatrz jak wygląda poduszka skrzyni i poduszki silnika... 6 minut temu, s1Nn napisał: drugie; na jalowce dosc drazliwie trzesie sie samochod, nie sa ta jakies mega tapniecia, aczkolwiek jest do tosc uciazliwe, silnik chodzi rownomiernie, nie ma zadnych dziwnych stukow pukow Kup sobie kabel za 30 zł, żeby zacząć diagnozę i logi... być może oringi na pompowtryskach mają dość, być może jak wyżej znowu poduchy... przydałoby się sprawdzić też u jakiegoś dobrego tunera, czy ten program jest zrobiony z głową... ewentualnie wiesz gdzie był modzony ? jaka firma ?
s1Nn Opublikowano 4 Września 2018 Autor Opublikowano 4 Września 2018 nie mam pojęcia, wszystko było robione w niemczech, samochod byl sprowadzony niecaly rok temu, aktualnie ma 278500km nakulane, z usterek mam jeszcze rozpierniczona klape od schowka, myslalem ze tylko klamka, ale jak otworzylem srubokretem to sie okazalo ze z prawej strony zawias jest yebniety
Frond Side Opublikowano 4 Września 2018 Opublikowano 4 Września 2018 To co to wkoncu jest ze 1.9 tdi i wtryski bex ??
s1Nn Opublikowano 4 Września 2018 Autor Opublikowano 4 Września 2018 (edytowane) 18 minut temu, Frond Side napisał: To co to wkoncu jest ze 1.9 tdi i wtryski bex ?? No wlasciciel w niemczech sobie takie zamontowal. Sam nie wiem co to jest bo nie bylem u zadnego mechanika jeszcze zeby rozprul te bebechy i mi powiedzial dokladnie co i jak. Informacje mam od poprzedniego wlasciciela a on pewnie od jeszcze bardziej poprzedniego. Dam wiecej info jak podjade do jakiegos warsztatu i dowiem sie wszystkiego. Powiem ze gada to to inaczej niz zwykly diesel, czuc te modyfikacje. Jednak 420 niuta a 280 z fabryki to spora roznica. No i kucy tez ponoc 60 wiecej. Wydech tez jest zmieniony, bo z tego co wiem standard 1.9tdi ma jedna rure, a moja slicznotka ma dwie i ta druga to nie atrapa ? Wogole to szukam dokladek zderzaka przedniego od s-line w przyzwoitej cenie, drzwiczek od schowka pasazera oraz ewentualnie podlokietnika, jakby ktos cos to prosze o info. Edytowane 4 Września 2018 przez s1Nn
s1Nn Opublikowano 4 Września 2018 Autor Opublikowano 4 Września 2018 4 godziny temu, kamil-vag napisał: Po takich modach, ciekawe czy dwumas nie jest zastąpiony jednomasem. Druga sprawa masz drgania lewarka. Popatrz jak wygląda poduszka skrzyni i poduszki silnika... Kup sobie kabel za 30 zł, żeby zacząć diagnozę i logi... być może oringi na pompowtryskach mają dość, być może jak wyżej znowu poduchy... przydałoby się sprawdzić też u jakiegoś dobrego tunera, czy ten program jest zrobiony z głową... ewentualnie wiesz gdzie był modzony ? jaka firma ? Czy to ze furka jest obnizona i widac bylo na kanale ze tarla nie raz (sam kilka razy zachaczylem na koleinach) moze miec wplyw na poduszke skrzyni? Jest tam taki element mocno wysyajacy i jest zdrowo porysany.
Raamboo Opublikowano 5 Września 2018 Opublikowano 5 Września 2018 Sprawdź poduszki... to pierwsze. Drgania gałki przy dodawaniu gazu też są? Jak pisał kamil-vag możliwę, że masz jednomas założony... podobno niektórzy twierdzą, że na jednomasie auto "wibruje" ale te teorie chyba nie każdy odczuwa. Inni twierdzą, że tylko przy quattro jednomas wibruje. Lub masz dwumasę i już trochę swoje przeszła, bo km też troszkę na blacie już jest. P.S. Wtryski bex są do benzyniaka.
s1Nn Opublikowano 5 Września 2018 Autor Opublikowano 5 Września 2018 4 godziny temu, Raamboo napisał: Sprawdź poduszki... to pierwsze. Drgania gałki przy dodawaniu gazu też są? Jak pisał kamil-vag możliwę, że masz jednomas założony... podobno niektórzy twierdzą, że na jednomasie auto "wibruje" ale te teorie chyba nie każdy odczuwa. Inni twierdzą, że tylko przy quattro jednomas wibruje. Lub masz dwumasę i już trochę swoje przeszła, bo km też troszkę na blacie już jest. P.S. Wtryski bex są do benzyniaka. Aha, no to nie wiem w sumie. Wiem ze maja niebieski kolor ? a poduszki sprawdze tez dzis slyszalem opinie mechanika ze na jednomasie moze lekko szarpac i trzasc, trzeba sie tylko przyzwyczaic. No nic, jak bede wszystko wiedzial to dam znac co i jak. Dzieki wszystkim za rady p.s. Sa jakies wlepy z a4 klub?
Raamboo Opublikowano 5 Września 2018 Opublikowano 5 Września 2018 Ale podczas przyśpieszania nie masz wibracji? Tzn gałką od biegów nie napierdziela? Wlepy? Tzn? Jakieś logo czy coś? Ramki tablic są
Diablo Opublikowano 5 Września 2018 Opublikowano 5 Września 2018 12 minut temu, s1Nn napisał: Aha, no to nie wiem w sumie. Wiem ze maja niebieski kolor ? a poduszki sprawdze tez dzis slyszalem opinie mechanika ze na jednomasie moze lekko szarpac i trzasc, trzeba sie tylko przyzwyczaic. No nic, jak bede wszystko wiedzial to dam znac co i jak. Dzieki wszystkim za rady p.s. Sa jakies wlepy z a4 klub? Jeździłem 8 lat na jednomasie w B5 1,9TDI po programie i wibracje są tylko przy ruszaniu, ew. przy ostrzejszej zmianie biegów odczuwalna jest większa sztywność przenoszenia napędu, ale nigdy nie trzęsło budą. Takie objawy miałem zanim zmieniłem zużytego dwumasa na jednomas, więc przede wszystkim sprawdź poduchy pod silnikiem i skrzynią, bo przy wirusie fabryczne poleciały bardzo szybko, oraz poduszkę przenoszącą moment obrotowy z przodu, bo na niej możesz też odczuwać przechylenia silnika przód, tył jako małe przeskoki po puszczeniu sprzęgła. Jeśli to będzie ogarnięte, a silnik pracuje równo to dopiero szukaj rozwiązania w kole zamachowym. Mnie to wygląda raczej na kończący się dwumas, ale to trzeba zdiagnozować bo wywalić kupę kasy na jego wymianę bez skutku to nic miłego.
jedrekx Opublikowano 5 Września 2018 Opublikowano 5 Września 2018 1 godzinę temu, s1Nn napisał: Sa jakies wlepy z a4 klub? https://a4-klub.pl/forum/109-gadgety-klubowe/
s1Nn Opublikowano 5 Września 2018 Autor Opublikowano 5 Września 2018 3 godziny temu, Diablo napisał: Jeździłem 8 lat na jednomasie w B5 1,9TDI po programie i wibracje są tylko przy ruszaniu, ew. przy ostrzejszej zmianie biegów odczuwalna jest większa sztywność przenoszenia napędu, ale nigdy nie trzęsło budą. Takie objawy miałem zanim zmieniłem zużytego dwumasa na jednomas, więc przede wszystkim sprawdź poduchy pod silnikiem i skrzynią, bo przy wirusie fabryczne poleciały bardzo szybko, oraz poduszkę przenoszącą moment obrotowy z przodu, bo na niej możesz też odczuwać przechylenia silnika przód, tył jako małe przeskoki po puszczeniu sprzęgła. Jeśli to będzie ogarnięte, a silnik pracuje równo to dopiero szukaj rozwiązania w kole zamachowym. Mnie to wygląda raczej na kończący się dwumas, ale to trzeba zdiagnozować bo wywalić kupę kasy na jego wymianę bez skutku to nic miłego. Dzis znajomek mi powiedzial zebym nadusil reka sprzeglo i sprawdzil czy jest bicie..... no i kur... jest.... wiec dwumas. Nie wiem czy nie wymienic na jednomas, tylko wtedy jaki bylby odpowiedni??
Diablo Opublikowano 5 Września 2018 Opublikowano 5 Września 2018 To prawda. Jeśli jest jeszcze dwumas, to bicie pedału jest wyznacznikiem zużycia tej części. Przenoszenie wibracji na budę i szarpanie po puszczeniu gazu na biegu, to kolejne rzeczy, które wskazują na dwumas. Ja miałem silnik AHH i pasował jednomas od 1.9TDI 1Z nie wiem jak jest AWX. Jeśli faktycznie się kończy, to trzeba by sprawdzić ile jest zębów na dwumasie AWX i porównać to z 1Z żeby rozrusznik zazębiał, do tego jakaś tarcza sprzęgła np. z VW Transportera bo ma mocniejsze sprężyny i jeśli masz faktycznie 420Nm to docisk z AWX bo on wytrzyma taki moment obrotowy, albo ten wyślij do Radzikowskiego na regeneracje i wzmocnienie. Tarcze musisz zmienić bo org. nie ma tłumików drgań, bo wszystko przenosi dwumasa. Berzie mniej komfortowo przy ruszaniu, ale jeden problem nowoczesnych aut masz z głowy.
Raamboo Opublikowano 5 Września 2018 Opublikowano 5 Września 2018 Poczytaj kilka tematów. Dużo forumowiczów ma dalej dwumasę i zwiększoną moc. Tarczę obijają kevlarem, żeby się nie ślizgała lub zmieniają na jednomas. Nie mąćcie koledze w głowie. Sprawdź porządnie czy to dwumasa, bo nie warto ładować się w koszta od razu takie.
s1Nn Opublikowano 5 Września 2018 Autor Opublikowano 5 Września 2018 7 godzin temu, Raamboo napisał: Ale podczas przyśpieszania nie masz wibracji? Tzn gałką od biegów nie napierdziela? Wlepy? Tzn? Jakieś logo czy coś? Ramki tablic są Jak przyspieszam to galka idzie do przodu a jak puszcze gaz to sie cofa. Jak dodam gazu na luzie albo na sprzegle to trzesie calym autem nienilosiernie... przy ruszaniu to samo, jak ruszenie wymaga dluzszego przytrzymania sprzegla to trzesie buda.
DaveLove Opublikowano 5 Września 2018 Opublikowano 5 Września 2018 Kolego z tą gałką mam to samo u siebie (szczególnie na 2 oraz 5 biegu), jednak budą nic mi nie trzęsie ?. Jestem uziemiony na przyszłych parę miesięcy, więc nie mam jak teraz tego zdiagnozować. Wstępnie obstawiałem poduszki ale to trzeba konkretnie sprawdzić.
Raamboo Opublikowano 5 Września 2018 Opublikowano 5 Września 2018 (edytowane) Ja to nazywam kangurkiem. Mam dwumasę do wymiany, bo już ją nawet na zewnątrz słychać. Jak wcisnę sprzęgło to ustaje hałas. Pytałem o te wibracje gałki, bo myślałem, że może z przegubem masz problemy, bo ja z tym tematem długo walczyłem ale przy przegubie gałka wibruje podczas przyśpieszania i samochodem też trzęsie ja skur..... edit: Odnośnie pracy gałki przód/tył podczas jazdy... kolega w b7 miał też tak ale miał quattro. Zwróciłem mu na to uwagę to odpowiedział, że tak ma być Ja osobiście z tym coś bym zrobił, bo by mnie wkurzało Edytowane 5 Września 2018 przez Raamboo
Diablo Opublikowano 5 Września 2018 Opublikowano 5 Września 2018 3 godziny temu, Raamboo napisał: Poczytaj kilka tematów. Dużo forumowiczów ma dalej dwumasę i zwiększoną moc. Tarczę obijają kevlarem, żeby się nie ślizgała lub zmieniają na jednomas. Nie mąćcie koledze w głowie. Sprawdź porządnie czy to dwumasa, bo nie warto ładować się w koszta od razu takie. Nie widzę żeby ktoś mącił koledze w głowie. Sam to robisz kierując kolegę do tematów o wytrzymalosci dwumasy i kewlarowych sprzęgieł, na które kolega wyda ze cztery razy tyle co na zestaw, ktory zaproponowalem. Narazie nikt nie stwierdził, że to dwumasa i nikt nie każe jej wymieniać. Widzę tylko sugestie jak to zdiagnozować, jakie są objawy i jakie jest rozwiązanie ew. wymiany tego elementu, gdyż s1Nn zadał pytanie na ten temat. To normalne, że takie objawy wprawiają wszystkich użytkowników A4 w nerwowy nastruj i małą panikę bo dwumas to niestety duże koszty naprawy. Przy takiej mocy ciężko jest jednoznacznie stwierdzić co jest zepsute bo nawet kilkuletnie poduszki nie wskazujące zużycia pod naporem łyżki do kół, będą ulegały sile 420Nm i tylko zrzucenie skrzyni i sprawdzenie poszczegolnych elementow wskaże zużycie dwumasy. Można też zmieniać wszystko co może wpływać na takie wibracje, ale niestety takie objawy z mojego doświadczenia, oraz innych użytkowników TDI kończy sie własnie na jej wymianie.
s1Nn Opublikowano 6 Września 2018 Autor Opublikowano 6 Września 2018 8 godzin temu, Diablo napisał: Nie widzę żeby ktoś mącił koledze w głowie. Sam to robisz kierując kolegę do tematów o wytrzymalosci dwumasy i kewlarowych sprzęgieł, na które kolega wyda ze cztery razy tyle co na zestaw, ktory zaproponowalem. Narazie nikt nie stwierdził, że to dwumasa i nikt nie każe jej wymieniać. Widzę tylko sugestie jak to zdiagnozować, jakie są objawy i jakie jest rozwiązanie ew. wymiany tego elementu, gdyż s1Nn zadał pytanie na ten temat. To normalne, że takie objawy wprawiają wszystkich użytkowników A4 w nerwowy nastruj i małą panikę bo dwumas to niestety duże koszty naprawy. Przy takiej mocy ciężko jest jednoznacznie stwierdzić co jest zepsute bo nawet kilkuletnie poduszki nie wskazujące zużycia pod naporem łyżki do kół, będą ulegały sile 420Nm i tylko zrzucenie skrzyni i sprawdzenie poszczegolnych elementow wskaże zużycie dwumasy. Można też zmieniać wszystko co może wpływać na takie wibracje, ale niestety takie objawy z mojego doświadczenia, oraz innych użytkowników TDI kończy sie własnie na jej wymianie. Rozmawialem juz na ten temat z wieloma doswiadczonymi kolegami, ktorzy mieli do czynienia z wieloma samochodami i jednoznacznie stwierdzili ze objawy objawami, ale jak czuc pod reka stukanie na sprzegle to jednoznacznie dwumas. No nic, wymienie przy okazji te poduszki i bedzie musialo dobrze jezdzic. Gdyby nie to ze zakochalem sie w tym aucie bo jest sliczne, dokladki w kolorze oryginalnie plus te mody i jesli chodzi o silnik turbo itp wszystko jest igla, to pewnie bym nie robil tylko sprzedal no ale z drugiej strony nie chcialbym wpierniczac kogos na mine, tak jak ja dalem sie zrobic w ciula... pierwszy zakup, bede bogatszy o duzo wiedzy, a jak odpicuje furke, ktora chce jezdzic do mojej lub jej smierci, to widzimy sie panowie na zlocie dzieki wielkie wszystkim za mnistwo wskazowek, jestescie mega ludzmi, niech wasze a4 jezdza i sie nie psuja. Amen.
Raamboo Opublikowano 6 Września 2018 Opublikowano 6 Września 2018 9 godzin temu, Diablo napisał: Nie widzę żeby ktoś mącił koledze w głowie. Sam to robisz kierując kolegę do tematów o wytrzymalosci dwumasy i kewlarowych sprzęgieł, na które kolega wyda ze cztery razy tyle co na zestaw, ktory zaproponowalem. Narazie nikt nie stwierdził, że to dwumasa i nikt nie każe jej wymieniać. Widzę tylko sugestie jak to zdiagnozować, jakie są objawy i jakie jest rozwiązanie ew. wymiany tego elementu, gdyż s1Nn zadał pytanie na ten temat. To normalne, że takie objawy wprawiają wszystkich użytkowników A4 w nerwowy nastruj i małą panikę bo dwumas to niestety duże koszty naprawy. Przy takiej mocy ciężko jest jednoznacznie stwierdzić co jest zepsute bo nawet kilkuletnie poduszki nie wskazujące zużycia pod naporem łyżki do kół, będą ulegały sile 420Nm i tylko zrzucenie skrzyni i sprawdzenie poszczegolnych elementow wskaże zużycie dwumasy. Można też zmieniać wszystko co może wpływać na takie wibracje, ale niestety takie objawy z mojego doświadczenia, oraz innych użytkowników TDI kończy sie własnie na jej wymianie. Kevlar i nowy dwumas to koszt 4 razy tyle co zaproponowałeś? Obicie kevlarem o ile dobrze pamiętam to koszt ok 240zł. Więc jeżeli będzie zmuszony do wydatku na nowy dwumas (odpukać w niemalowane) to proponuję od razu obijanie kevlarem skoro ma tyle momentu. Dobra koniec wywodów.... życzę tylko obyś nie musiał tyle wydawać ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się