Pyccqku Opublikowano 13 Września 2018 Opublikowano 13 Września 2018 (edytowane) Szanowni Państwo, Od pewnego czasu spotykam się z pewnym problemem. Otóż po odpaleniu zimnego silnika mam trząsawki w aucie, samochód dymi na biało, wyczuwalny jest zapach nieprzepalonej ropy i obroty spadają do 800 po czym delikatnie podskakują do prawidłowej wartości. Jedyna informacja jaką pokazał komputer to błąd "wypadanie zapłonu na 3-cim cylindrze". Niżej załączam wszelkie wyniki testów i obserwacji: Rozrząd wymieniany ok. 1000 km temu na nowy ContiTech + wałki i pompa wody. Pompowtryski regenerowane 10 m-cy temu (wyczyszczone, 2x testowane na maszynie i wymienione końcówki na nowe) (dawkowanie -0.3, +0.3, -0.3, +0.3) Przepływomierz pracuje w normie. Kąt synchronizacji : jest ustawione na 6 Oleju silnikowego ani nie przybywa ani nie ubywa. Płynu chłodniczego nie ubywa i nie jest wymieszany z olejem. Pod korkami nie ma dziwnych rzeczy - zwyczajnie plastik i guma. Dymienie ustępuje po 1-2 minutach, a drgawki po rozgrzaniu silnika do 70-80. Jak przyśpieszam i puszczę gaz to słychać jakby gdzieś w samochodzie była aluminiowa puszka która uderza o inną. Ktoś miał jakiś podobny problem? Prześledziłem całe forum i diagnozy były nie trafione. Edytowane 13 Września 2018 przez Pyccqku Drobne poprawki wizualne i uselekcjonowanie informacji.
Tracer39 Opublikowano 13 Września 2018 Opublikowano 13 Września 2018 Kat zapłonu czy kąt synchronizacji wynosi 6?
Pyccqku Opublikowano 13 Września 2018 Autor Opublikowano 13 Września 2018 (edytowane) Hej, Oczywiście ten kąt który ustawia się tym dużym kółkiem przy rozrządzie (to chyba jest kąt synchronizacji). Błąd który pokazał mi komputer to wypadanie zapłonu. Dziwne jest to, że jak się rozgrzeje to chodzi normalnie i już nie dymi (zrobiliśmy nawet z kolegą test - on jechał za mną przez 15 km i ani razu nie puścił białego dymka, jedynie trochę sadzy przy przyśpieszaniu). Oleju nie ubywa ani nie przybywa. Płynu chłodniczego również nie ubywa. Pod żadnym korkiem nie ma jakiś dziwnych rzeczy - ot czarny plastik i gumowa uszczelka. Olej nie miesza się z płynem do chłodnic. @EDIT Mogę dodać, że dzisiaj jak go odpaliłem nie było tego problemu i od początku chodził ładnie i nic nie dymił, nie było czuć ropy. Wygląda to na jakiś problem z kompresją? Edytowane 13 Września 2018 przez Pyccqku Dodanie obserwacji.
Tracer39 Opublikowano 13 Września 2018 Opublikowano 13 Września 2018 Kąt do ustawienia najlepiej na 0 lub -1.
Pyccqku Opublikowano 13 Września 2018 Autor Opublikowano 13 Września 2018 @Tracer39 Serdecznie dziękuję za poradę kolego, też myslę że takie coś może jest spowodowane właśnie tym złym ustawieniem kątu. Ale czy może to skutkować aż wypadaniem zapłonu? Tym bardziej tylko na zimnym silniku? Głupio się przyznać, ale nigdy w samochodach nie wymieniałem tej części i mam małe doświadczenie. Tym bardziej z PD.
Pyccqku Opublikowano 13 Września 2018 Autor Opublikowano 13 Września 2018 To dzięki wielkie za pomoc :)) W Poniedziałek umówię się na poprawę, i jak będzie zrobione to dam znać czy pomogło
piotrsob1 Opublikowano 14 Września 2018 Opublikowano 14 Września 2018 (edytowane) Problem raczej jest w uszczelnieniu pompowtrysków. Dla potwierdzenia daj loga grup 013 , 018 i 023 robionego od momentu włączenia stacyjki przed porannym odpalaniem do czasu gdy silnik będzie chodził równo Edytowane 14 Września 2018 przez piotrsob1
Pyccqku Opublikowano 14 Września 2018 Autor Opublikowano 14 Września 2018 (edytowane) @Piotrsob1 Niestety sam nie mam interfejsu aby połączyć samochód z komputerem (jest jeszcze gdzieś w Chinach), musiałbym znowu jechać tam gdzie ostatnio i znowu zapłacić (a silnik się już rozgrzeje). Z tego co zauważyłem to ten dźwięk metalowy dochodzi jakby ze strony schowka pasażera. Jestem na poniedziałek rano umówiony z moim mechanikiem na poprawę kąta wtrysku, ale obawiam się że mogę mieć coś z tłokami (może jest wytarty albo nie ma smarowania ? ). Może to być też wirnik na turbo który ma luzy albo sprzęgiełko klimatyzacji? Czy jest jakiś sposób abym mógł sprawdzić czy ten dźwięk nie dochodzi od turbosprężarki? Może to od tego cały problem? @EDIT Wyczytałem że ktoś miał taki sam dźwięk (na filmie brzmi on identycznie jak u mnie) i problemem okazała się wiskoza. Jutro postaram się to jakoś sprawdzić @EDIT2 Udało się ustalić że leje 3 PD (wskaźnik -3), natomiast 1 i 2 były na (-1.5) więc wysłałem je na gwarancję. Z tego co się dowiedziałem uszczelki na nich były mocno poprzecinane i wypalone. Edytowane 28 Września 2018 przez Pyccqku
Pyccqku Opublikowano 3 Października 2018 Autor Opublikowano 3 Października 2018 Udało się ustalić powód nierównej pracy silnika - były to lejące pompowtryski (dokładniej to jeden - trzeci). Wymienione zostały uszczelki, wszelkie grzybki i podkładki na każdym a do tego okazało się że gwint na 3 pompowtryskiwaczu jest urwany. Gwint został naprawiony przez fachowca za pomocą stalowej sprężynki (takie zestawy naprawcze) i wszystko ponownie w normie.
piotrsob1 Opublikowano 3 Października 2018 Opublikowano 3 Października 2018 Czyli pompki nie " lały " , tylko uszczelnienie na trzecim przepuszczało spaliny z powodu braku mocowania pompki Ktoś kto montował pompki po regeneracji raczej spietruszył robotę jak gwint się poszedł je**ć... Ważne że temat ogarnięty bez zbędnego naciągania na koszty
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się