Lichy92 Opublikowano 23 Września 2018 Opublikowano 23 Września 2018 Witam wszystkich. Zacznę od tego, że na forum jestem nowy i jeśli zrobię coś nie tak, proszę mi zwrócić uwagę. Audi A4 B6 1.8T AVJ posiadam od miesiąca. Samochód posiada instalacje gazową BRC od ponad 3 lat. Od zakupu auta są problemy z odpalaniem tzn. gdy auto postoi, po odpaleniu nie równo pracuje, spada z obrotów i gaśnie (trwa to zazwyczaj nie więcej niż 3 sekundy). Za drugim razem zazwyczaj odpala i jest okej, ale nie zawsze ! Czasami męczę się z odpaleniem po 6 razy, ale nie zdarza się to często. Był też problem z dławieniem się samochodu podczas przyspieszania tzn. niekiedy jadąc pojazd szarpał. Nie było reguły czy zimny czy ciepły. Wywalało błąd pierwszej sondy lambda. Wymieniłem ją na używkę od innego pojazdu (sonda pochodziła z jakiejś skody z silnikiem 1.8T), od tego momentu nie ma problemu z szarpaniem. Chciałem zrobić VAG-iem test pierwszej sondy, ale cały czas pokazuje TEST OFF i za cholerę się nie zmieni. Jeśli chodzi o test drugiej wyszło, że jest OK. Jeśli chodzi o spalanie to wydaję mi się, że troszkę za dużo benzyny bierze, bo jeżdżę głownie na gazie. Po zakupie Audi byłem u gazownika i powiedział, że instalacja LPG jest ok i należy wyeliminować błędy mechaniczne. Dodam, że nigdy nie zapalił mi się CHECK ENGINE na wyświetlaczu, po za przekręceniem zapłonu gdzie musi się wyświetlić na chwilkę. Tutaj przedstawiam listę błędów z dnia 19.09.2018: Control Module Part Number: 8E0 909 518 M Component and/or Version: 1.8L R4/5VT 0002 Software Coding: 0011501 Work Shop Code: WSC 63351 4 Znalezione: 17700 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265): Open Circuit P1292 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent 17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean P1136 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent 16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold P0420 - 002 - Lower Limit Exceeded 17947 - Clutch Pedal Switch (F36): Implausible Signal P1539 - 004 - No Signal/Communication Tutaj lista błędów z dnia 23.09.2018: 4 Znalezione: 17700 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265): Open Circuit P1292 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent 16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold P0420 - 002 - Lower Limit Exceeded 17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean P1136 - 001 - Upper Limit Exceeded 17522 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S2: Internal Resistance too High P1114 - 008 - Implausible Signal Termostat zamówiony, mechanik zajmie się nim we wtorek. Czujnik położenia pedału sprzęgła również kupiłem, jeśli jutro dotrze do mnie to najprawdopodobniej powinienem sobie poradzić z jego wymianą. Co drodzy koledzy myślicie ? Mechanicy z Jaworzna rozkładają ręce, albo się im po prostu nie chcę zagłębiać w temat. Pozdrawiam.
przem8 Opublikowano 23 Września 2018 Opublikowano 23 Września 2018 (edytowane) Błąd od ubogiej mieszanki. Jakie masz korekty w gr.32 w blokach pomiarowych? Zakręć gaz, wypal co w przewodach aż się przełączy na pb i odpal rano na benzynie. Jak pomoże to reduktor puszcza gaz do kolektora i jest zalany przy rozruchu. Edytowane 23 Września 2018 przez przem8
Lichy92 Opublikowano 23 Września 2018 Autor Opublikowano 23 Września 2018 (edytowane) 8 minut temu, przem8 napisał: Błąd od ubogiej mieszanki. Jakie masz korekty w gr.32 w blokach pomiarowych? Zakręć gaz, wypal co w przewodach aż się przełączy na pb i odpal rano na benzynie. Jak pomoże to reduktor puszcza gaz do kolektora i jest zalany przy rozruchu. Mam prośbę podpowiedz mi jak sprawdzić te korekty bo powiem szczerze, że z VAG-iem to dopiero moje początki Podejrzewałem reduktor i to była pierwsza rzecz jaką poinformowałem gazownika, ale stwierdził, że reduktor jest ok, chyba, że się mylił. Edytowane 23 Września 2018 przez Lichy92
przem8 Opublikowano 23 Września 2018 Opublikowano 23 Września 2018 Wchodzisz w engine ->measuring blocks-> wpisujesz w okienku 32 i klikasz go Zrób printscreena albo wpisz wartości z dwóch pierwszych okienek. Pewnie kasowałeś już błędy ? Jak po tym przejechałeś kilkadziesiąt km na lpg to możesz sprawdzić, bo żeby korekty były wiarygodne to trzeba trochę przejechać Poczytaj też co to logi i będziesz mógł zdiagnozować czy jeszcze coś nie dolega
Lichy92 Opublikowano 23 Września 2018 Autor Opublikowano 23 Września 2018 Błędy skasowałem przed chwilą, więc sprawdzę te korekty jutro wieczorem, prawie zrobię trochę KM po mieście. No właśnie już czytałem trochę odnośnie logów i myślę, że udało by mi się je zrobić jak jeszcze trochę doczytam. Dodam, że kiedyś byłem wykorzystany do zrobienia logów, ale tylko jako kierowca, diagnosta (mój kolega) operował VAG-iem i mówił jak prowadzić samochód
monomachos Opublikowano 23 Września 2018 Opublikowano 23 Września 2018 2 godziny temu, Lichy92 napisał: Chciałem zrobić VAG-iem test pierwszej sondy, ale cały czas pokazuje TEST OFF i za cholerę się nie zmieni. Katalizator rozgrzałeś do ok. 400 stopni przed próbą zrobienia testu?
Lichy92 Opublikowano 24 Września 2018 Autor Opublikowano 24 Września 2018 7 godzin temu, monomachos napisał: Katalizator rozgrzałeś do ok. 400 stopni przed próbą zrobienia testu? Rozgrzany na ponad 500.
Lichy92 Opublikowano 24 Września 2018 Autor Opublikowano 24 Września 2018 (edytowane) Wrzucam korekty z bloku 32. Od skasowania błędów zrobiłem ok. 35. Te korekty sprawdzałem już na zimnym silniku, o ile to jest wgl. istotne. Edytowane 24 Września 2018 przez Lichy92
przem8 Opublikowano 24 Września 2018 Opublikowano 24 Września 2018 Ubogo na biegu jałowym i pasuje dostroić lpg. Jak z odpalaniem? Zrób log statyczny i dynamiczny na obu paliwach grup 2+33.
Lichy92 Opublikowano 24 Września 2018 Autor Opublikowano 24 Września 2018 3 minuty temu, przem8 napisał: Ubogo na biegu jałowym i pasuje dostroić lpg. Jak z odpalaniem? Zrób log statyczny i dynamiczny na obu paliwach grup 2+33. No jeśli chodzi o odpalanie to właśnie jest mój największy problem. Statyczne to te na postoju, a dynamiczne w trakcie jazdy ? Dobrze myślę ? A jeśli chodzi o grupy to tylko ta 002 i 033 ? Wiem, że pytania pewnie są komiczne, ale tak jak pisałem dopiero raczkuje z VAG-iem.
przem8 Opublikowano 24 Września 2018 Opublikowano 24 Września 2018 (edytowane) 5 minut temu, Lichy92 napisał: Statyczne to te na postoju, a dynamiczne w trakcie jazdy ? Dobrze myślę ? Dokładnie tak. Do pełni szczęścia zrób jeszcze dynamiczne na pb 3+20 i 115+118. Przed logami kasuj błędy, nawet jak ich nie ma. Potem wrzuć pliki na vaglogi.pl i wklej linki Edytowane 24 Września 2018 przez przem8
Lichy92 Opublikowano 24 Września 2018 Autor Opublikowano 24 Września 2018 1 minutę temu, przem8 napisał: Dokładnie tak. Do pełni szczęścia zrób jeszcze dynamiczne na pb 3+20 i 115+118. Przed logami kasuj błędy, nawet jak ich nie ma. Okej jutro spróbuje się tym zająć, mam nadzieję, że się uda. Wieczorem wrzucę logi.
przem8 Opublikowano 24 Września 2018 Opublikowano 24 Września 2018 Podejrzałbym jeszcze vagiem wartości jakie pokazuje czujnik temp. g62 z rana, przed odpaleniem. Jak wartości będą znacznie odbiegać od temp. otoczenia to jest niesprawny. Jak zakręcenie butli z gazem nie pomogło to pasuje jeszcze sprawdzić ciśnienie paliwa manometrem.
Lichy92 Opublikowano 24 Września 2018 Autor Opublikowano 24 Września 2018 (edytowane) 10 minut temu, przem8 napisał: Podejrzałbym jeszcze vagiem wartości jakie pokazuje czujnik temp. g62 z rana, przed odpaleniem. Jak wartości będą znacznie odbiegać od temp. otoczenia to jest niesprawny. Jak zakręcenie butli z gazem nie pomogło to pasuje jeszcze sprawdzić ciśnienie paliwa manometrem. Grupa 007 z tą temperaturą ? Rano przed pracą sprawdzę. Cały czas mam uszkodzony termostat z tego co oczywiście pokazuje VAG, dopiero w środę mechanik mi go wymieni. To może mieć jakiś wpływ ? Edytowane 24 Września 2018 przez Lichy92
przem8 Opublikowano 24 Września 2018 Opublikowano 24 Września 2018 1 minutę temu, Lichy92 napisał: Powiedz mi jaka to grupa z temperaturą ? Rano przed pracą sprawdzę. Bodajże w grupie 1 i 4 są wskazania temp. płynu i powinny być opisane te "okienka" .
Lichy92 Opublikowano 25 Września 2018 Autor Opublikowano 25 Września 2018 (edytowane) Niestety rano nie udało mi się wstać na tyle wcześnie żeby sprawdzić te temperatury, ale wykonałem za to logi, mam nadzieję, że dobrze. Statyczny: Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_4c6gIR.html (LPG) Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_0FJq7.html (PB) Dynamiczny: Grupy 003, 020: http://vaglogi.pl/log-003_020_3nT6X.html Grupy 115, 118: http://vaglogi.pl/log-115_118_Ip0W5.html Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_p2un9.html (LPG) Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_lyyfvJG.html (PB) Edytowane 25 Września 2018 przez Lichy92
przem8 Opublikowano 25 Września 2018 Opublikowano 25 Września 2018 Turbo ok, gaz do regulacji, bo jest zalany pod pełnym obciążeniem. Na jałowych ubogo na obu paliwach. Do sprawdzenia szczelność dolotu kompresorem, przepływka trochę zaniża zarówno na jałowych jak i pod obciążeniem. Sprawdziłbym jeszcze zawór dv dla pewności, bo nie upuszcza od razu ciśnienia po puszczeniu gazu. 1
monomachos Opublikowano 25 Września 2018 Opublikowano 25 Września 2018 36 minut temu, przem8 napisał: przepływka trochę zaniża zarówno na jałowych jak i pod obciążeniem Mam ten sam silnik i powiem, że na jałowych pełna zgoda, ale pod obciążeniem przy mapie z AVJ ciężko uzyskać coś więcej. Moje wyniki to ok. 123 g/s i to na nowym przepływomierzu. Oczywiście niewykluczone, że u mnie też jest coś nie tak (właściwie to szukam tych dodatkowych g/s, ale powoli tracę nadzieję, że na tej mapie będzie więcej). Odnośnie przepływomierza - należy umyć przepustnicę (jeżeli nie było to robione) i zaadoptować - to powinno poprawić wyniki na biegu jałowym. Dodam jeszcze, że w moim przypadku po wymianie przepływomierza odczułem znaczącą poprawę, ale tak jak kolega Przem8 pisał - najpierw szczelność układu, bo nowy przepływomierz to jednak nie mały koszt (ok. 320 zł bosch).
Lichy92 Opublikowano 25 Września 2018 Autor Opublikowano 25 Września 2018 (edytowane) Panowie czyli jeśli dobrze rozumiem problem z odpalaniem może tkwić w nieszczelności dolotu? Wiem, że koszt przepływki to nie małe pieniądze dlatego nie wiem czy zamówić? Jeśli chodzi o zawór DV to jak go sprawdzić? Nie czyściłem przepustnicy, ale jak jutro odbiorę auto od mechanika to się tym zajmę. Edytowane 25 Września 2018 przez Lichy92
Łukasz13 Opublikowano 25 Września 2018 Opublikowano 25 Września 2018 Przepływki bym nie ruszał narazie, sprawdz tą szczelność kompresorem, przyjrzyj sie szczególnie podciśnieniom i odme, lpg przydałoby sie wyrególować.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się