Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T AVJ - ciężko pali, błędy, brak CHECK ENGINE


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2 godziny temu, Lichy92 napisał:

16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold

Może być spowodowane źle ustawionym lpg lub kat się kończy.

Opublikowano

Co do tematu, udało się dzisiaj zrobić test szczelności dolotu i dmuchało na wszystkich 4 wtryskach. Kupiłem i założyłem 4 nowe oringi eliminując tym sposobem nieszczelność. Mam nadzieję, że to koniec tej nierównej walki z ubogą mieszanką na jałowym. Pojeżdżę trochę teraz na Pb i zobaczymy czy problem odpuści. 

Opublikowano

Niestety samochód dalej po pierwszym odpaleniu gaśnie. Już brak pomysłów. 

Opublikowano

Próbowałeś zakręcić butlę tak jak radził Przem?Czytając twój temat nie wspomniałeś czy to sprawdziłeś. Ostatnio w Pasku miałem ten sam problem- po odpaleniu gasł. Do testu po zgaszeniu samochodu poluzowałem opaskę na filtrze lotnym LPG żeby spuścić ciśnienie gazu i rano furka pali pięknie-winna listw wtryskowa przepuszczająca LPG do kolektora ssącego.

Opublikowano
W dniu 9.10.2018 o 17:14, sitar napisał:

Próbowałeś zakręcić butlę tak jak radził Przem?Czytając twój temat nie wspomniałeś czy to sprawdziłeś. Ostatnio w Pasku miałem ten sam problem- po odpaleniu gasł. Do testu po zgaszeniu samochodu poluzowałem opaskę na filtrze lotnym LPG żeby spuścić ciśnienie gazu i rano furka pali pięknie-winna listw wtryskowa przepuszczająca LPG do kolektora ssącego.

Wyłączyłem gaz na parę dni, ale nie zakrecalem butli. Jeździłem na benzynie i objawy te same. Gazownik na wizycie w serwisie powiedział, że to nie wina gazu. 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 6.10.2018 o 22:49, przem8 napisał:

A to ciśnienie paliwa sprawdzałeś po zapłonie i przy rozruchu ?

Przemo mam do Ciebie wielką prośbę. Napisz mi dokładnie jak to zrobić. Możliwe, że jutro będę miał do tego sprzęt więc trafi się okazja i muszę dokładnie wiedzieć co i jak, ponieważ sprzęt trzeba będzie oddać. Mam jeszcze takie pytanie odnośnie korekt z grupy 32. Po wszystkich naprawach obecnie w pierwszej kolumnie widnieje 0.2, a wdrugiej się zmienia, dopóki było -9.4 auto nie gasło, jednak dziś po wyjściu z pracy samochód po odpaleniu zgasł, sprawdziłem odrazu te wartości i w pierwszej kolumnie 0.2, a w drugiej -12.3. Co mam przez to rozumieć? 

Wieczorem zaś palił normalnie i w drugiej kolumnie -5.4, pierwsza kolumna bez zmian. 

Edytowane przez Lichy92
Opublikowano

Na końcu listwy wtryskowej masz zaworek pod zakrętką. Nie wiem jaki będziesz miał sprzęt więc albo się w to wpinasz lub wykręcasz ten zaworek, nakladasz wężyk i skrecasz opaską. Może się wylać trochę paliwa więc uważaj. Jest gdzieś też temat na forum co i jak więc może znajdziesz.

Co do korekt to jeśli rosną tylko na lpg to gaz do regulacji, bo go przylewa pod obciążeniem

Opublikowano (edytowane)

A więc sprawa wygląda tak. Po przekręceniu zapłonu bije 4 i spada do 0, po odpaleniu bije 4.5 i tak trzyma. Jakieś sugestie? Tak ma być? To normalne, że odrazu ciśnienie na zapłonie spadło? 

Edytowane przez Lichy92
Opublikowano

Nie to nie jest normalne. Nie ma żadnych wycieków benzyny, np. przy filtrze paliwa? Czy jak zmieniałeś oringi na wtryskiwaczach robiłeś test czy któryś nie leje? Jeśli nie to zrób. Ogólnie po przekreceniu kluczyka powinno być 3.5 a po odpaleniu 4. U ciebie jest 0.5 wiecej, ale moze to wina manometru. W każdym razie wg mnie moze lać któryś wtryskiwacz.

Opublikowano
42 minuty temu, monomachos napisał:

Czy jak zmieniałeś oringi na wtryskiwaczach robiłeś test czy któryś nie leje? Jeśli nie to zrób. 

Nie robiłem. Jaki test masz na myśli? Możesz mi wytłumaczyć jak to zrobić? Wycieków paliwa raczej nie ma, nic takiego nie zauważyłem. 

Opublikowano

Wyciągnij listwę z wtryskami z kolektora i odpalając obserwuj czy rozpylają paliwo czy "leją". Filtr paliwa zmieniałeś? Najlepiej na ori albo jakiś mann z zamiennika.

Opublikowano
Godzinę temu, Lichy92 napisał:

Nie robiłem. Jaki test masz na myśli? Możesz mi wytłumaczyć jak to zrobić? Wycieków paliwa raczej nie ma, nic takiego nie zauważyłem. 

Tak jak napisał przem, wyciągnij listwę razem z wtryskiwaczami i niech ktoś przekręci kluczyk.  Ty obserwuj wtryskiwacze, nie powinna z nich lecieć benzyna. Tylko uwaga na oczy!!! Obejrzyj też ten film (w ogóle polecam ten kanał): 

 

Opublikowano
Godzinę temu, przem8 napisał:

Filtr paliwa zmieniałeś? Najlepiej na ori albo jakiś mann z zamiennika.

Filtr nie był zmieniany gdyż dostałem fakturę na filtry i olej z maja, więc postanowiłem, że trochę na tym pojeżdżę.

Panowie jeszcze dwa pytania. Rozumiem, że oczywiście to może być bolączka powodująca losowe gaśnięcia ?

Drugie pytanie z wyprzedzeniem. Patrzyłem na allegro za takimi wtryskami i nie mogę znaleźć kompletnie żadnego nowego, same używki. Używkę warto ?

Z listwą powiniem sobie poradzić bez mechanika, zajmę się w tym w weekend.

Opublikowano

Spróbuj odpalić awaryjnie na samym lpg. Jak będzie ok to wina najprędzej leży po stronie układu paliwowego. Sprawdź jaki filtr masz założony. Jeśli to najtańszy zamiennik to tu może leżeć przyczyna.

Wg mnie nowych wtrysków nie ma sensu nawet szukać, jeszcze standardowych do serii ?

Opublikowano

Panowie jeśli chodzi o wtryski wszystkie są ok. Każdy ładnie psika w literkę V. Co do filtra to nie sprawdziłem bo nie mam garażu a jak na złość zaczęło padać. Zapomniałem w poprzednich postach zapytać czy to normalne, że ciśnienie paliwa po przekręceniu zapłonu nabiło się i od razu zaczęło spadać ? Co do awaryjnego odpalania na lpg nie za bardzo wiem jak to zrobić. Szukam informacji, ale nie są pod moją instalacje.

Opublikowano (edytowane)

Panowie podsyłam video z youtube. Problem wygląda u mnie identycznie jak u kolegi z Leona, który jest właścicielem filmu. U niego problemem okazała się pompa paliwa mimo, że 0 błędów. Jedyna różnica to prawidłowe ciśnienie na listwie u kolegi.

 

Edytowane przez Lichy92
Opublikowano
W dniu 20.10.2018 o 16:22, Lichy92 napisał:

Zapomniałem w poprzednich postach zapytać czy to normalne, że ciśnienie paliwa po przekręceniu zapłonu nabiło się i od razu zaczęło spadać ?

Pytałeś się o to i pisałem, że nie jest to normalne. Proponuje kupić uniwersalny zawór zwrotny paliwa (kosztuje grosze) i wpiąć go przy listwie wtryskowej. Rozwiązanie tymczasowe, ale jeśli pomoże to samochód będzie normalnie odpalał, a ty będziesz wiedział gdzie dalej szukać. Nie umiem odpowiedzieć, czy zawór regulacji ciśnienia, który znajduje się w filtrze paliwa pełni jednocześnie rolę zaworu zwrotnego, czy może paliwo cofa się przez pompę. Lepiej, żeby to był filtr (100 zł) niż pompa (1000 zł wraz z koszem, bo sam wkład dobrej marki jest raczej nie do dostania do AVJ).

Opublikowano

Filtr paliwa, który znajduję się w aucie to MANN WK720/6 czyli prawidłowy i raczej był wymieniony z tego co wynika, więc filtr raczej odpada. Przewody nigdzie nie ciekną i nie ma żadnych niepokojących objaw. Rozmawiałem z poprzednim właścicielem i mówi, że pompa była wymieniana na jakiś zamiennik (cena ok. 100 zł) z intercarsu. Zastanawia mnie dlaczego bije większe ciśnienie niż powinno ? Wymieniać pompę ? Jeśli tak to na jaką ?

Opublikowano

Jeździsz na lpg więc możesz zaryzykować skv. U mnie od dwóch lat, odpukać, jest ok i wyrabia spokojnie w aucie po programie. Jak ma być coś lepszego to można szukać samego wkładu vdo lub cała pompa z koszem ale to już bardzo duże koszty.

Opublikowano

W sumie mogę zaryzykować i tak już nie mam żadnych pomysłów. Gdzie jej szukać ? Allegro ? Nie bardzo wiem po jakim oznaczeniu, mam straszny problem z ustaniem go.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...