Davee Opublikowano 28 Września 2018 Opublikowano 28 Września 2018 Witam. Mam problem ze swoją A4. Od jakiegoś czasu słyszalne były dziwne stuki w zawieszeniu. Zawsze gdy jest np. dużo kręcenia kierownica - zawracanie. Skręcam w prawo w droge i sa jakieś 1-2 stuki wyjeżdżając jest jeden. Miałem troche wyeksplatowane wahacze, końcówki - zmieniłem całość na nowe. Przy okazji wrzuciłem sportowe sprężyny. W pierwszy dzień po wymianie byłem mocno zadowolony bo stuki ustały. Lecz 2-3 dni po niej nadal wróciły. Teraz trzaska jak wcześniej. Jak wyżej pisałem całe wahacze, końcówki, łączniki nowe w tym inne springi, talerzyki od b5. Nic nie stuka na prostej drodze czy wybojach lecz tylko przy zawracaniu, parkowaniu. Co to może być? ... Mysle jak tu opisać stuk - w srodku to zazwyczaj pojedyczne puknięcia tak jakby właśnie jakaś tuleja była wykończona i poprostu stuka gdy sie to wszystko rusza. Ale skoro wszystko nowe ma zaledwie parę dni to co to może być? Caly czas slychac tylko z lewej strony. I z dnia na dzień coraz bardziej.
piotrsob1 Opublikowano 28 Września 2018 Opublikowano 28 Września 2018 (edytowane) Stuki, a raczej " strzelanie ", " pstrykanie " podczas jazdy ze skręconymi kołami powodują zużyte przeguby zewnętrzne półosi napędowych Edytowane 28 Września 2018 przez piotrsob1
Raamboo Opublikowano 28 Września 2018 Opublikowano 28 Września 2018 38 minut temu, piotrsob1 napisał: Stuki, a raczej " strzelanie ", " pstrykanie " podczas jazdy ze skręconymi kołami powodują zużyte przeguby zewnętrzne półosi napędowych Dokładnie jak napisał kolega. Strzelanie na skręconych kołach.
Davee Opublikowano 30 Września 2018 Autor Opublikowano 30 Września 2018 (edytowane) Nie nie. Wiem jak strzela sobie przegub. Tego mnie uczyć nie musicie. Powiem tak - strzelanie zaczelo się od wymiany łożyska lewego koła. I to nie jest jakby takie pyk tylko cos jak metal o metak czy cos w tym stylu jakby sie cos przesuwalo w jedna a potem wracalo. Takie strzelanie wystepuje jak krece kolami na postoju. A do przegubu raczej musi sie przynajmniej toczyc. Z internetowych tematów mam dwa pomysły... Ciulowe łożysko - lecz na prostym nic sie z nim nie dzieje nie huczy ani nic. A drugie - czy istnieje jakas tulejka w zwrotnicy to wchodzi dolny wahacz? Nie wiem czy chodzi o tego co montowany jest amor czy "banan" Ale czy tam jest cos takiego? Byc moze wypadla jak rozpinali wahacze do wyciagniecia lozyska - bo widzialem jak to robili. Moze gdzies wypadlo i teraz jest jakis luz? Co o tym myslicie? Edytowane 30 Września 2018 przez Davee
greg2505 Opublikowano 30 Września 2018 Opublikowano 30 Września 2018 Jest tuleja w zwrotnicy tam gdzie banan wchodzi, może nie tyle wypadła tylko wyszła podczas demontażu i teraz ma luz
greg2505 Opublikowano 30 Września 2018 Opublikowano 30 Września 2018 Swoją drogą też mam jakieś głuche pukania z przodu , zawiecha 100% Ok, magiel też , amory nowe , a mimo to coś jest nie tak, auto prowadzi się bdb , nie ściąga ,a po nierównościach coś słychać , może to wina dużych kół i niskiego profilu opony , albo właśnie coś z tymi tulejami jest nie tak
Davee Opublikowano 30 Września 2018 Autor Opublikowano 30 Września 2018 Właśnie latam cale lato na 17" tak jak kupilem. Nie bylo wgl problemu z tym. Stuki pierwsze pojawily sie zaraz po wymianie łożyska. Myślałem ze zaczęły się wahacze rozsypywac wiec zrobilem cala zawieche a stuki jak byly tak sa. Tylko z lewej strony. Czasem objawia się stuk np. Przy dohamowywaniu przed progiem.
Davee Opublikowano 30 Września 2018 Autor Opublikowano 30 Września 2018 Wrazie jakby wypadła ta tuleja i jej juz nie bylo to da radę czyms ja zastąpić? Tylko jest tam gdzie banan czy tez przy tym wahaczu gdzie przykrecony jest amortyzator?
greg2505 Opublikowano 30 Września 2018 Opublikowano 30 Września 2018 Tam gdzie banan ale nie chce mi się wierzyć że jej tam niema , byłby duży luz , możesz odkręcić nakrętkę od sworznia banana to będzie latał na boki bez tej tulei
Davee Opublikowano 30 Września 2018 Autor Opublikowano 30 Września 2018 Czyli tutaj przy piaście? Jak wyglada ta tuleja? Jest jakoś możliwość jej kupic przy ewentualnym braku?
jolley Opublikowano 1 Października 2018 Opublikowano 1 Października 2018 Panowie, nie będę zakładał nowego tematu. Co może być przyczyną "skrzypienia" przy kręceniu na postoju, szczególnie jak auto stoi po nocy. Kiedy kręcę kierownicą i zbliżam się do końca jednej strony to zaczyna tak dziwnie podskrzypiwać.
adieuu Opublikowano 1 Października 2018 Opublikowano 1 Października 2018 Sprawdz sworzen w dolnym prostym wahaczu. 1
greg2505 Opublikowano 1 Października 2018 Opublikowano 1 Października 2018 12 godzin temu, Davee napisał: Czyli tutaj przy piaście? Jak wyglada ta tuleja? Jest jakoś możliwość jej kupic przy ewentualnym braku? Tak przy piaście, odkręć nakrętkę sworznia dolnego tylnego wachacza( banana) i zobaczysz tuleję, osobno nie wiem czy ją dokupi, pewnie razem ze zwrotnicą, albo sobie w Google wpisz zwrotnica
Davee Opublikowano 4 Października 2018 Autor Opublikowano 4 Października 2018 A czy można czyms zastapic ta tuleje gdyby okazało się ze jej nie ma?
greg2505 Opublikowano 4 Października 2018 Opublikowano 4 Października 2018 Taką samą , albo wymienić zwrotnicę
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się